volkswagen-karkaa-muilta!

Aloittaja Erkka, 07.05.10 - klo:09:42

« edellinen - seuraava »

Saku

Volkswagen karkaa rekisteröintitilastoissa muilta, ihan siksi koska sillä on massatuotteet golf ja passat. Molemmat ovat erittäin suosittuja, ja kohtuullisen laadukkaita autoja hintaansa nähden.

Mitenhän suosittu Golf/Passat-sarja olisi jos siihen tarjottaisiin vielä 4Motionia vähän useampaan moottoriin ja mahdollisesti DSG:tä nelikon kanssa?

Minua kiinnostaisi kyllä tuleva Passatkin, mutta se taitaa tulla liian myöhään, ja vielä kun tiedetään että neliveto jää ihan varmasti taas vain jonkun dieselin tai/ja tehokkaimman bensa(V6?)koneen kylkiäiseksi, niin ei oikein kiinnosta.

Nykyinen 3C on hyvä muuten mutta neliveto on puuttunut vähänkin tehokkaammista bensakoneista. Esim 2.0TSI + 4Motion olisi ollut aikanaan houkutteleva yhdistelmä.

Saku

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 22.06.10 - klo:23:00Itse kyllä noudatan jatkossakin sääntöä, jonka mukaan autossa pitää olla >200 hv:tä ja/tai >300 nM, mielellään molemmat.  Muuten autolla ei ole nautinnollista ajaa, koska tehoa ja/tai vääntö loppuvat helposti  käytännöntilanteissa. :)

Offtopic.

Öh.. Omat kokemukset VAG moottoreista kertovat jotain.

Esim 1.8TSI moottori jota olen audin ja skodan keulalla ajanut. 160hv/250Nm. On huomattavasti parempi liikkumaan jokaisella nopeusalueella kuin esim 2.0TDI 170hv/350Nm. Joten toi "vääntö" on ihan turhaan sulla speksinä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Saku - 23.06.10 - klo:10:10

Joten toi "vääntö" on ihan turhaan sulla speksinä.

Ei se turhaan ole. Mutta pitää katsoa vääntökäyrää eikä pelkää max vääntöä, jos haluaa käytännön suorituskykyä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

RTWteam

"Rekisteröinti: Volkswagen kasvattaa kaulaa kakkoseen

Syyskuu oli hyvä kuukausi Volkswagen-kauppiaille. Volkkareita rekisteröitiin ylivoimaisesti kaikkein eniten. Toiseksi suosituin merkki on Toyota, mutta se jäi jo yli 200 auton päähän.

Kolmantena oleva Ford ei pystynyt syyskuussa parantamaan asemiaan, vaan neljäntenä oleva Skoda kiri jopa hiukan eroa kiinni.

Kymmenen kärjessä saattaa vielä loppuvuodesta tulla järjestysmuutoksia. Ainakin syyskuussa Nissanilla ja Kialla meni hiukan paremmin kuin Opelilla ja Mersulla. Takaa Hyundai tulee kovaa ja yrittää sekin väkisin kympin sakkiiin."

30 eniten rekisteröityä henkilöautomerkkiä 1-9/2011 -> http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108225

Lähde: autotoday.fi

xmasa

Mulle kyllä kelpaisi tuollainen 1.4 tai 1.8 TSI 4motion Golffi tai Passat varianttina. Ei taida tarvita tuollaisia vähään aikaan odotella.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

chr

Kyllä on esmes Fiatin myynti valunut olemattomiin lukemiin, jos esmes Subbea myydään enemmän...

tsiih

Lainaus käyttäjältä: chr - 03.10.11 - klo:16:04
Kyllä on esmes Fiatin myynti valunut olemattomiin lukemiin, jos esmes Subbea myydään enemmän...
Totta turiset, mikähän kun ei fiiut myy. Puntokaan hullumpi ole. Josko mainoskirjeiden aika olis taas  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 03.10.11 - klo:19:40
Totta turiset, mikähän kun ei fiiut myy. Puntokaan hullumpi ole. Josko mainoskirjeiden aika olis taas  ;D

Oliskohan maahantuojan vaihdoksella ja hintojen nousulla osuutta asiaan.
Lainaa

XUE

Öh.. Omat kokemukset VAG moottoreista kertovat jotain.

Esim 1.8TSI moottori jota olen audin ja skodan keulalla ajanut. 160hv/250Nm. On huomattavasti parempi liikkumaan jokaisella nopeusalueella kuin esim 2.0TDI 170hv/350Nm. Joten toi "vääntö" on ihan turhaan sulla speksinä. [/quote]


olen täysin samaa mieltä,tämä 1.8TSI on paljon parempi käytännössä
ja mielyttävämpi käyttää, varsinkin jos vertaa pikku dieseleihin
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

repe59

parempi-miellytävämpi, no kuka tykkää äiteest toine tyttärest ;) kaikenhan ne juo mitä antaa, itse tykkään enemp sitkeest menijäst kuin.... ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

RTWteam

Tuolta voi käydä lukemassa mallikohtaisia tilastoja. Golf vs. Octavia taisto on melkoisen tasainen.
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108239

M0gstis

^ Kärkipään osalta aika odotettu lista. Octaavia tuntuu menevän aikas hyvin kaupaks.

Ainut mikä äkkiseltään otti silmään oli Nissan Qashqain korkea sijoitus, niitä kun ei omaan silmään liikenteessä tunnu koviin usein sattuvan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 03.10.11 - klo:22:37
Ainut mikä äkkiseltään otti silmään oli Nissan Qashqain korkea sijoitus, niitä kun ei omaan silmään liikenteessä tunnu koviin usein sattuvan.

Tulee niitä vaan aika pirusti tuolla liikenteessä vastaan, ja jonkun vähänkään isomman työpaikan parkkista jos katselee niin kaskaksia seisoo melkein poikkeuksetta useampia parkissa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

juupeli

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 03.10.11 - klo:22:37
Ainut mikä äkkiseltään otti silmään oli Nissan Qashqain korkea sijoitus

Tutuista Primerakuskeista oikeastaan kaikki siirtyneet Qashqaihin, kun merkissä haluavat pysyä. Kuulemma mallistosta vähiten huonoin vaihtoehto.

Jep, Octavian pluspaketti alkaa kantaa hedelmää. Siihen asti kunnes hedelmät on syöty... 

Karvis

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 04.10.11 - klo:00:49
Jep, Octavian pluspaketti alkaa kantaa hedelmää. Siihen asti kunnes hedelmät on syöty... 

Kyllähän Ocu on myynyt koko ajan varsin hyvin ja keikkunut myyntitilastojen kärkipäässä, toki pluspaketti tuonut kuitenkin pienen piristysruiskeen myyntiin. Mutta pitää myös ottaa huomioon että pluspakettia on myyty vasta vähän aikaa, joten kovin paljoa niitä ei vielä ole rekisterissä eikä siten näissä tilastoissa...toimitusajat kun on Oculle piitkiä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy