Multivan Saksasta: 2,5 L 128kW koneen talvitoimivuus??

Aloittaja Olympia-Volkkari, 10.02.12 - klo:22:42

« edellinen - seuraava »

Olympia-Volkkari

Olisi tarkoitus hakea Saksasta VW Multivan 2,5 L pannulla 128 kW. Jossain olen nähnyt puhuttavan "Winterpaket"ista. Tietääkö kukaan mitä kyseinen lisävarustus pitää sisällään?

Onko Saksasta tuoduissa Mulzareissa mitään ahtoilman esilämmitysmahdollisuutta (alemmassa viestiketjussa puhuttiin putkien kondessiveden jäätymisestä)? Vai pitääkö ajonaikainen vakio-Webasto putkia lämpimänä ja jos lisää maskin päälle tuulisuojan?

Olen myös kuullut että kannattaisi hakea yksilöitä pohjois-Saksasta jolloin niissä olisi yleensä 2 akkua ja parempi talvivarustelu?

Onko teillä ylipäätään kokemuksia Saksasta itsetuotujen talvitoimivuudesta?

nimim. "riskit pieneksi"

svalkein

Multivanista en tiedä mutta kun joku vuosi sitten toin Saksasta Beetle-cabrioletin jossa oli winterpaket niin se tarkoitti penkinlämmittimiä, lämmitettäviä tuulilasinpesurin suuttimia ja sumuvaloja.
M-B A250e -22

Olympia-Volkkari

Okei, eli käytännössä aika kosmeettinen lisä. Näyttäisi nuo kaikki olevan aika monessa tuoreemmassa yksilössä vakiona kun kattelee mobile.de:sta

Dino

Lokakuussa 2011 hommasin käytetyn Multivanin Saksasta juurikin tuolla kaipaamallasi koneella. Hyvin on moottori selvinnyt paukkupakkasistakin, mitä nyt uuden starttiakun hommasin sekä kakkosakun liitin ctek laturiin varmuuden vuoksi. Starttiakku on defa akkulaturin perässä ja normi defa mini pistoke puskurissa. Pirssissä on webasto kaukosäädöllä, tuo on kyllä mainio varuste. Lämmityslaitteen puhallinmoottori on alkanut kitisemään pakkasten tultua, mutta näitä ongelmia on kait muissakin peleissä.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

Olympia-Volkkari

Kiitti vinkeistä - samaa miettinyt että pitää olla tupla-akut ja lisälaturi talvelle. Oletko harkinnut maskin eteen tuulisuojaa, vai onko kenties jo käytössä? Millaisilla kilometreillä hait ja tuliko paljon veroa 2006 malliin?

Dino

Kilometrejä oli n. 72tkm ja veroja abouttia 11keur. Maskia ei ole ollut käytössä. Auto lämpeää kyllä hyvin ja kabiiniin lämpöä pukkaa paremmin miltei kuin Octaviastani (vaikka siinäkin eberi). Autossa tehdasasenteinen webasto, joka tuppaa käynnistyä automaattisesti. Autossa on kyllä ECON nappi, mutta taitaa silti aina pukata weban käyntiin näillä keleillä startin yhteydessä (ellei ole jo muutenkin käynnistetty). Itse en autoa hakenut, vaan käytin yhtä suht edullista henkilöä homman suorittamaan. Itse toki olin auton valinnut valmiiksi mobile.de :n avulla ja noita pidempään tsekkaillut. Omassa pirssissä on mm. sähköliukuovet molemmin puolin, parkkitutkat edessä ja takana, peräkoukku, nahkapenkit, vakionopeudensäädin, navi dvd, penkinlämmittäjät etc.  ;D Vastaavia ei paljon Suomen markkinoilla liikkunut ja mitä liikkui niin oli pyynnit aika kovat kilometreihin ja varusteisiin nähden.

Olympia-Volkkari

Menee jo hiukan otsikon topicin viereen... mut aivan samoilla spekseillä olen hakemassa ja juuri siksi ettei Suomessa ole tarjontaa. Ja jos on, niin kilsat on tapissaan ja hinta huikea. Neliveto olisi poikaa, mutta nostaa hintaa aika radikaalisti ja tarjonta supistuu heti.

Horst_Schimanski

TAmmikuussa 2008 hain 30tkm ajetun Multivanin automaatilla ja tuolla koneella. Suomessa tuli hankittua lisäakku vänkärinpenkin alle vakionopeusäädin, defan akkulaturi sekä webaston ajastinkello/kaukosäädin. Penkinlämmittimet puuttuu. Etelä-Saksan Münchenistä hain Volkkarin merkkiliikkeestä. Ei tähän laitettu lohkolämppäriäkään ja hyvin on pärjätty talvisin täällä Oulun korkeudella maskisuojia käyttäen jo yli 120tuhatta vikavapaata kilometriä. Iliman maskisuojia yli -30 asteen pakkasessa heittää mittariin erinäisiä varotusvaloja esim. hehkujen merkkivalo sekä moottorin joku häiriövalo.

Olympia-Volkkari

Tuo lisälaturi on melkein ehdoton aina kun mukana on Webaston ajastin tai etäkäynnistys. Ainakaan mun työkilsoilla Webasto söisi akun tyhjäksi alta aikakaksikon... Onko lisälaturin asennuttaminen kallis pieti osineen päivineen?

Mites on riittänyt 12V ulostuloja? Oletteko laittanut viihdettä tai kylmälaukuja matkanteon helpottamiseksi? Mulla on melkoinen tenavalauma, joille pitää tarjota viihdykettä ja käytännössä se tarkoittaa 2x2 DVD-sarjaa ja saattaa olla 12V kylmälaukku takarontissa. Tietty noita pistoikkeita voi lisätä jakorasioilla.

Dino

Lisälaturin asennus + osat  (siis tuo defa 4A minipistokkeella puskuriin + sisätilanlämppärin johto) maksoi n. 250eur.
Itse olen huomannut, että tuon kakkosakun lataaminen on vähintään yhtä tärkeätä ja sille on itsellä sisätilanlämppärin pistorasian kautta ctek laturi kiinni. Starttiakkua ladatessa tuo kuskinpenkin alla oleva akku ei mielestäni lataudu vaan vasta ajossa, siten pätkäajossa voi tuo kakkosakku tyhjentyä. Itse laitatutin tuon sisätilanpistokkeen pääasiallisesti sen tähden, jotta sain auton muutoskatsastettua matkailuautoksi (pienemmät käyttövoimaverot). Sisätilanpistokkeessa oli katsastushetkellä keittolevy kiinni.
Muutenhan Multivan täyttääkin jo matkailuauto vaatimukset  ;D
12 V pistokkeita on tuolla matkustamon puolella 2 kpl ja ohjaamossa 1 kpl. Eiköhän noilla alkuun pääse vaikka dvd soitinten kanssa  ;)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: OjL - 18.02.12 - klo:23:42Starttiakkua ladatessa tuo kuskinpenkin alla oleva akku ei mielestäni lataudu vaan vasta ajossa, siten pätkäajossa voi tuo kakkosakku tyhjentyä.
Tuota kakkosakkua aletaan tosiaan lataamaan vasta ajossa ja vasta sitten kun starttiakku on täynnä. Kaverilla sippas omasta '07 Portteristaan akku -24C pakkasella liiallisen Webaston ja invertterin käyttämisen takia. ::) Hommas sitten molemmat uudet akut ja akunlämmittimen eikä ainakaan näillä pienemmillä pakkasilla ollu ongelmia.

Käyntiinhän tuo kone lähtee jos tankissa on lientä, hehkut toimii ja akussa on virtaa. Akkulaturi on erittäin suositeltava varuste etenkin noiden p-lämmitimien kanssa, eikä siitä viimasuojastakaan haittaa ole, sillä vähän nihkeästi tuntui koneen lämmöt nousevan kovilla pakkasilla taajama-ajossa. Varsinainen vikahan se ei ole mutta ei kai koneelle tee hyvää toimia melkein aina "kohmeessa"? Portterilla on ajettu nyt ~150tkm, eikä talven kanssa oo muita ongelmia kuin noi akkuongelmat, muuten kuulemma oikein mukava ja toimintavarma ajettava. :) Ovet, lukot ja ovetkaan eivät ole jäätyneet tässä yksilössä taivasalla säilyttämisestä huolimatta. Ja tipparilaatikkokin on vielä alkuperäinen ja toimii edelleen niinkuin pitää lastusta huolimattakin. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

pascat

Lainaus käyttäjältä: Horst_Schimanski - 16.02.12 - klo:18:24
TAmmikuussa 2008 hain 30tkm ajetun Multivanin automaatilla ja tuolla koneella. Suomessa tuli hankittua lisäakku vänkärinpenkin alle vakionopeusäädin, defan akkulaturi sekä webaston ajastinkello/kaukosäädin. Penkinlämmittimet puuttuu. Etelä-Saksan Münchenistä hain Volkkarin merkkiliikkeestä. Ei tähän laitettu lohkolämppäriäkään ja hyvin on pärjätty talvisin täällä Oulun korkeudella maskisuojia käyttäen jo yli 120tuhatta vikavapaata kilometriä. Iliman maskisuojia yli -30 asteen pakkasessa heittää mittariin erinäisiä varotusvaloja esim. hehkujen merkkivalo sekä moottorin joku häiriövalo.
Terve,  Miten tuon lisäakun asennus onnistui? Joutuiko sinne tekemään omat johtosarjat vai löytyy ko. laitteesta kenties jonkinlainen valmius asennukselle? Kyselen tätä kun tuossa on katsellut noita Multivaneja ja osassa on tuo akku ja toisissa ei. Itsellä tulisi webasto aika kovaan käyttöön ja siksi olisi varmaan hyvä olla tuo kakkosakku lämmityksiä varten.

Horst_Schimanski

Pörhöllä tuli laitatettua lisäakku paikoilleen sekä defan akkulaturi, joten niiden asennuksesta ei ole mitään hajua.

Alkuperäinen Webasto on tehoton kovalla pakkasella, tuulilasin sillä kyllä saa sulamaan alareunastaan, mutta ei hirveästi lämmitä auton suuria sisätiloja.

pomo

Näin yleisesti jos itse hakee kannattaa olla varovainen, että ei tule kusetetuksi... Siitä on niin monta surullista tarinaa, saksassakaan ei ole halpaa ja hyvää :o

Itse kun hakee, niin mahdollisessa petoksessa apua voi kysellä vain Saksasta saksan poliisilta tai siviilioikeudellisesti. Ja sitten alkoi maksamaan... Mutta huolellinen auton ostaja kyllä löytää varmasti saksastakin hyvän auton! Siellä liikkuu myynnissä paljon enemmän varastettuja,kolaroituja ja mittariruuvattuja!

Mutta itsr adiaan, kyllä noissa jonkinlainen talvivarustus tulee kun auto menee kylmälle alueelle. Kylmän alueen rajoja en tiedä, enkä tarkkaa kylmänalueen varustelua. Tuo winterpak on kuitenkin eri asia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy