Puhallus vain haaleaa?!

Aloittaja arraparra, 09.02.12 - klo:07:27

« edellinen - seuraava »

arraparra

Ei kyllä näillä sisälämpötiloilla menis vilukissalle Poloa suosittelemaan. Ihan sama onko ulkona -5 tai -15 niin lämpö minkä sisään saa niin korkeintaan haaleaa?! Jo syksyllä tein samansuuntaisia havaintoja. Muilla samoja havaintoja?

Myös tuulilasin alareuna koko ajan joko jäässä taikka vesihöyrystä kostea.

Autona 1.2 tsi DSG.
Polo Comfortline 1.2 Tsi DSG 2011

Peeveli

Ei ainakaan koske omaa 1,4 tsi GTI:tä. On lämmin auto. Lämpenee nopsaan, ja yli -20 asteessa myös. Laitoin vähän aikaa sitten uteliaisuuttani keulapeitteen alaritilään ja nopeuttaa vieläkin lämpenemistä. Lähden aina aamusella kylmästä (nyt oli -7 astetta) parkkihallista ja täydet lämmöt koneessa 15 min päästä. Viikonloppuna seisoi -17 asteessa 5 tuntia taivasalla ja ihan samalla tavalla lämpeni, eli en kiinnittänyt mitään erityistä huomiota ja sisällä tarkenee mukavasti eikä tarvitse hetken päästä hanskoja käsissä ja takin saa aukaista. Autossani on climatronic ja aina auto-asennossa, se on todella loistavan huomamaton, suosittelen Poloon.

Onko sitten tosiaan 1.2 tsi merkittävästi kylmempi, en tiedä. Mutta toisaalta pitäisi senkin pidemmällä matkalla täysteholla antaa lämmintä ilmaa, ainakin -5 asteessa.

pizza_delivery

Niin onko polossa ala maskia, infrapuna lämmitintä tms?  Golfissa oli sama ongelma ennenkuin alaritilä asenettiin, ja tämähän muutti asian täysin.  Lämpenee nopeasti.

tsiih

Infrapunalämmitin!
Mäkin haluan ja lauteet myös  ;D ;D
Arraparran autossa on vikaa, ->korjaamolle-molle mars.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

arraparra

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.02.12 - klo:09:40
Infrapunalämmitin!
Mäkin haluan ja lauteet myös  ;D ;D
Arraparran autossa on vikaa, ->korjaamolle-molle mars.

Olin äsken huoltoon yhteydessä, ja nyt homma etenee niin että laittavat viimasuojan volkkarin piikkiin. Pikkasen olen pessimistinen kyllä tuon suhteen, koska syyskaudella tein jo havaintoja tuosta vaatimattomasta puhalluksesta. Noh, katsotaan kuis käy ja jatketaan sitten uusin reseptein.

Aika outoa että autossa ei ole moottorinlämpömittaria, tai sitten olen sokea, tai sitten se on erityisen hyvin naamioitu:)

Seurailen tätä ketjua, sekä palaan myös kertomaan että auttoiko jne.

tsiih

Tarkoitat siis että kuumaa tulee kunhan moottori on kunnolla lämmennyt?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: arraparra - 09.02.12 - klo:09:47

Aika outoa että autossa ei ole moottorinlämpömittaria, tai sitten olen sokea, tai sitten se on erityisen hyvin naamioitu:)

Ainoastaan GTI-mallissa on moottorin lämpömittari. Pitäisi olla ehdottomasti kaikissa kärryissä, bemareistakin taitaa uupua nykyisin kaikissa malleissa...

tsiih

Lämpömittari pitäisi olla ihan senkin takia että huomaa mahdolliset poikkeavuudet. Lämpötila vaihtelee, ei nouse yhtä nopeasti kuin ennen yms. Sama kuin ei olisi öljytikkua.
Jäähdytysjärjestelmän ilmaus ja sen jälkeinen lämmityskäyttö on kamalaa "sokkona".

arraparra

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.02.12 - klo:09:53
Tarkoitat siis että kuumaa tulee kunhan moottori on kunnolla lämmennyt?

Ei tule kuumaa eikä edes selvästi lämmintä. Haaleaa tulee vaikka kuinka ajelis:(
Ehkä tuo lämmitysbudjetti on käytetty penkkilämppäreihin, ne on meinaan tehokkaat ja hyvät:)

Riku Rassi

LainaaPTC-elementti on muuttunut marraskuun alusta vakiovarusteeksi 1,2 TSI koneissa malleihin  Polo, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet ja Touran. Ilmeisesti siis tarkoittaa, että marraskuun alusta alkaen tuotantoon menneissä autoissa.

Eikös kaikki PTC elementillä varustetut lämpiä normaalisti...?
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

pizza_delivery

Mielestäni meidän golfissa meni tuo termostaatti rikki.  Onko siis normaalissa golfissa ölyjn lämpötilamittari sitten?  Meillä kyllä tuo viimasuoja teki niin paljon.

ja Tsiih, ei se infrapuna systeemi ole niin hyvä ;D  Lämmittää ölypohjaa ja vaati minimissään sen 2 tuntia....Näillä pakkasilla 3, mutta taloyhtiön tolppa antaa vaan sähköä 2 tuntia kerrallaan >:(.

Guest-203604

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 09.02.12 - klo:10:19
ja Tsiih, ei se infrapuna systeemi ole niin hyvä ;D  Lämmittää ölypohjaa ja vaati minimissään sen 2 tuntia....Näillä pakkasilla 3, mutta taloyhtiön tolppa antaa vaan sähköä 2 tuntia kerrallaan >:(.
Edelleen mikä hiton infrapuna? :D

Säteilylämmitintä tarkoitat, mutta se ei 100% varmasti toimi infrapunalla, vaan ihan perinteisellä sähkövastuksella. Ruuvataan/klipsillä kiinnitetään öljypohjaan kiinni, ja on teholtaan n. 200-350w. Ei liity mitenkään polon lämpiämiseen ajon aikana, mutta esilämmitykseen etäisesti. :)

tsiih

Lainaus käyttäjältä: arraparra - 09.02.12 - klo:10:15
Ei tule kuumaa eikä edes selvästi lämmintä. Haaleaa tulee vaikka kuinka ajelis:(
Ehkä tuo lämmitysbudjetti on käytetty penkkilämppäreihin, ne on meinaan tehokkaat ja hyvät:)
Autosi lämmityslaitteen lämpötilansäätösysteemissä on oltava vikaa. Jos oikein muistelen jollekin täällä foorumilla kirjoittelevalle vaihdettiin vaijeri yms. Eli lämmönsäätöläppä ei liikkunut kuumalle asti. En vain nyt löydä sitä täältä sillisalaatista kirveelläkään.
Selititkö puhelimessä että kylmää tulee vaikka moottori on varmasti kuuma? Ja siihen ehdottivat maskinsuojaa?

Pizzamies, säteilylämmittimellä ja infrapunalämmittimellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa  ;D Säteilylämppäri on vain kevytmetalliklimppi jonka sisällä on ihan tavallinen vastus. Ikävä kyllä tiedän myös kuinka huono se on  ;)

tsiih

Ajatelkaas jos auton lattiassa oli infrapunalämmitys, vaikka vain kumimatoissa. Mukavaa  :D

jf

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.02.12 - klo:10:31
Ajatelkaas jos auton lattiassa oli infrapunalämmitys, vaikka vain kumimatoissa. Mukavaa  :D
Taipale-automotive tekee noita lattialämppäreitä (tosin ei infrapuna versiona), jotka latetaan maton alle. Joskus sattuu saamaan ihan sopuhintaankin. Erittäin miellyttävä varuste talviautoiluun...

Edit: Flex-El on tuotteen nimi. Jos joku näitä kauppaa, niin minulle saa tarjota toyoon sopivia matonaluselementtejä.  ;)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Q8

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.02.12 - klo:10:31
Ajatelkaas jos auton lattiassa oli infrapunalämmitys, vaikka vain kumimatoissa. Mukavaa  :D

Infrapunalämmitys vain on kovin paikallista, eli vain juuri se pinta lämpenee mihin säteily osuu. Kojelaudan alapinta, ratin alareuna, jalkapohja ja säären alapinta.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

arraparra

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.02.12 - klo:10:29
Selititkö puhelimessä että kylmää tulee vaikka moottori on varmasti kuuma? Ja siihen ehdottivat maskinsuojaa?

Ei nyt ihan kylmää mutta kylmän ja lämpimän välimaastossa, lämpimään kallistuen, eli haaleaa kai? :)
Emäntä poikkesi kotimatkalla huollon kautta, ja hyvinhän tuo siellä hoitui, siintä pinnat huollolle. Emäntä myös väittää että positiivista muutosta olisi tapahtunut,tiedä häntä.... pitää huomenna käydä itse toteamassa että kuinkas kävi.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jf - 09.02.12 - klo:10:37

Edit: Flex-El on tuotteen nimi. Jos joku näitä kauppaa, niin minulle saa tarjota toyoon sopivia matonaluselementtejä.  ;)
Tuostahan täytyy kehitellä akkuun "lämpöpeitto" Kiitokset vinkistä ;)

TimTsi

Hiukan on vilakkaa itselläkin.
Pitää varmaan purkaa vanha mikroaaltouuni ja asentaa magnetroni kuskin penkin alle. Mullahan on lämmitettävä tuulilasi, joten kyllä tästä hyvä Faradayn häkki vielä tulee. Lopuksi vielä grillivastus häikäisysuojaan, niin ei tartte miettiä mitään suihkurusketusta. Ainoa mikä mietityttää on tuo pyörivän ns. kapteenin penkin asentaminen Yetiin, jotta tulee tasainen paistotulos... :P

jf

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 09.02.12 - klo:20:22
Tuostahan täytyy kehitellä akkuun "lämpöpeitto" Kiitokset vinkistä ;)
www.pakkasistaviis.fi tuolta löytyy sitten noita Arctic Heaterin romppeita. Laitahan viestiä jos ja kun onnistut näitä romppeita jostain hankkimaan...  ;) Itsellä olisi pikkuisen projektin tarvetta...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jf - 09.02.12 - klo:20:56
www.pakkasistaviis.fi tuolta löytyy sitten noita Arctic Heaterin romppeita. Laitahan viestiä jos ja kun onnistut näitä romppeita jostain hankkimaan...  ;) Itsellä olisi pikkuisen projektin tarvetta...
Juu, toi Artic Heat oli ensin se mistä ajattelin kysellä tarkemmin, mutta onhan se hyvä kun on vaihtoehtojakin. AH:lta saisi kyllä vielä lisäksi akkulaturinkin, mutta en kyllä sitä välttämättä tarvitse, koska mulla on jo C-tek. Katsellaan mihin päädytään, ja ehtiikö näille lumille.

jusape

Mistähän tuon asian voisi kaivaa esille, kun hieman epävarma onko autossani tuo PTC. Mutta ei taida olla ehtinyt minun kiesiin se, koska luovutuskin oli jo 30.11.2011. Stlti olen kyllä ihan pärjännyt, toki säteily+defan tehokkain sisäfööni keventää tunnelmaa jo lähdössä. Ja on tällä ajeltu pitkin pohjoista -25 keleissä ja hypotermiaa ei ole iskenyt, puhallus sellaista lämpimähköä. Ja tosiaan se maskinriepuhan tuli automyyjältä mukaan, mutta ei oo jaksanu viritellä.

automaattori

Onko kellään tietoa mihin malleihin tai pikemminkin moottoreihin 2012 tuo PTC on tullut. Löytyyköhän sitä 1.8 TSI koneista?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: jusape - 10.02.12 - klo:17:37
Mistähän tuon asian voisi kaivaa esille, kun hieman epävarma onko autossani tuo PTC. Mutta ei taida olla ehtinyt minun kiesiin se, koska luovutuskin oli jo 30.11.2011. Stlti olen kyllä ihan pärjännyt, toki säteily+defan tehokkain sisäfööni keventää tunnelmaa jo lähdössä. Ja on tällä ajeltu pitkin pohjoista -25 keleissä ja hypotermiaa ei ole iskenyt, puhallus sellaista lämpimähköä. Ja tosiaan se maskinriepuhan tuli automyyjältä mukaan, mutta ei oo jaksanu viritellä.

Eikös sen vois nähdä Climan koodeista, että meneekö se päälle?

eha

Onko kukaan asetanut noita Flex-el kalvoja auton kattoon, tollainen 50x100 sopisi Poloisen katon etuosaan.  Saisi etumatkustajatkin lämmön tunnetta. Onko kattoverhoilu iroitettavissa ehjänä ja uudelleen asennettavissa. Kattolämmitys toimii mm. mökeissä, kokemusta on.

arraparra

No niin. Aamulla klo 6.30 pakkasta -26. Auto tolpassa muutaman tunnin ennen lähtöä sisälämppärin kera. Työmatka sen kymmenen kilsaa ja täytyy kyllä sanoa että sillä matkalla ei kyllä sellasta ilmaa tule mitä vois selvästi lämpimäksi kutsua, haaleaa pukkaa siis edelleen. Ja tämä siis sillä uudella viimasuojalla=(

No sitten töistä lähtiessä, tolpassa taas saman ajan kuin aamulla, mutta pakkasta enää sellainen -13. Noh, ehkä siinä juuri ennen kotia vois sanoa että pientä lämmön tunnetta kun kättä suuttimen eteen pistää. Mutta missään tapauksessa ei voi väittää ilman olevan kuumaa, tai edes reilun lämmintä.

Tiedä sitten mitä tässä tekisi..... ja kaiken tämän lisäksi tuntui että tasakaasulla ajaessa pientä altoilevaa kaasua, siis ei todellakaan mitään selvää mutta sellainen pieni tunne siintä.

En siis yleensä ajele tällä kiessillä, vaan emännän käytössä pääasiassa. Siksi tämäkin "ajon aaltoilu" tuli nyt vastaan. Ja voihan olla että tuo oli vain mielikuvituksen tuotetta.

jusape

Aaltoileva kaasu, no sehän on varmaan sitten ominaisuus.. saman olen pannut merkille minäkin.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: arraparra - 10.02.12 - klo:19:45
No niin. Aamulla klo 6.30 pakkasta -26. Auto tolpassa muutaman tunnin ennen lähtöä sisälämppärin kera. Työmatka sen kymmenen kilsaa ja täytyy kyllä sanoa että sillä matkalla ei kyllä sellasta ilmaa tule mitä vois selvästi lämpimäksi kutsua, haaleaa pukkaa siis edelleen. Ja tämä siis sillä uudella viimasuojalla=(

No sitten töistä lähtiessä, tolpassa taas saman ajan kuin aamulla, mutta pakkasta enää sellainen -13. Noh, ehkä siinä juuri ennen kotia vois sanoa että pientä lämmön tunnetta kun kättä suuttimen eteen pistää. Mutta missään tapauksessa ei voi väittää ilman olevan kuumaa, tai edes reilun lämmintä.

Tiedä sitten mitä tässä tekisi..... ja kaiken tämän lisäksi tuntui että tasakaasulla ajaessa pientä altoilevaa kaasua, siis ei todellakaan mitään selvää mutta sellainen pieni tunne siintä.

En siis yleensä ajele tällä kiessillä, vaan emännän käytössä pääasiassa. Siksi tämäkin "ajon aaltoilu" tuli nyt vastaan. Ja voihan olla että tuo oli vain mielikuvituksen tuotetta.
Kymmenen kilsaa ei ole mitään. Kun  olet ajanut sata kilsaa, tuleeko sitten lämmintä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 10.02.12 - klo:17:41
Onko kellään tietoa mihin malleihin tai pikemminkin moottoreihin 2012 tuo PTC on tullut. Löytyyköhän sitä 1.8 TSI koneista?

1.2:n, käsittääkseni konsernin kaikkiin malleihin ko. moottorilla, 1.8:ssa tarkenee muutenkin :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

kt

Oliko niin, että Suomeen tuli muutama Polonen, jossa oli "Ranskan systeemit"? Selittäisikö tuo arraparran ongelmat?
Itselläni vaihdettiin takuuna TSI 1,4:ään termostaatti, kun valitin, että ensin kyllä lämpenee "normaalisti" eli 7 minuutissa 90 asteeseen mittarin mukaan ja tulee käsilämmintä selvästi. Sitten alkaa pudotaa lämmöt alemmaksi eli aukeaa joku toinen termostaaatti, joka pudottaa lämpöjä. Hyvät lämmöt palasivat sitten noin 20 minuutin kohdilla. Ajovauhti siis alusta alkaen 80 kmh ja viimasuoja.
Kyllä arraparralla on joku vika "nappuloissa" tai termostaatissa, jos kone on kuuma ja sisälle ei tule lämpöjä.

Ajelin eilen 400 km D-asennolla, kun pakkasta oli 25-30 astetta. Hyvin tarkeni. Kulutus oli 6,9 l. Keskinopeus oli 81 kmh. Aikaisemmin saman reitin ajo S-asennolla ja samalla pakkasella oli 7,8. .
Ja kulutus kesällä on noin 6,3 litraa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy