Kosteutta ajovaloissa

Aloittaja SgtMP, 05.02.12 - klo:10:30

« edellinen - seuraava »

SgtMP

Tässä painin paikallisen Audi-liikkeen kanssa nyt Audi Q5:n ajovalojen merkittävästä huurtumis- / jäätymisongelmasta. Koko syksyn auton etulyhdyt keränneet merkittävissä määrin kosteutta. Syksyllä umpion lasi (muovi) oli ihan pisaroille asti kosteana. Ja nyt ne on tietty jo umpijäässä sisäpinnoiltaan. Ohessa kuva ongelmasta. Katsotaan mihin erimielisyytemme asian suhteen päätyy. Autossa takuu voimassa, mutta Audi yrittää luistella vastuustaan kertoen minulle ensimmäisessä yhteydenotossani, että kyseessä on "aivan normaali tilanne"... Jep jep...

Dirti

Lainaus käyttäjältä: SgtMP - 05.02.12 - klo:10:30
Tässä painin paikallisen Audi-liikkeen kanssa nyt Audi Q5:n ajovalojen merkittävästä huurtumis- / jäätymisongelmasta. Koko syksyn auton etulyhdyt keränneet merkittävissä määrin kosteutta. Syksyllä umpion lasi (muovi) oli ihan pisaroille asti kosteana. Ja nyt ne on tietty jo umpijäässä sisäpinnoiltaan. Ohessa kuva ongelmasta. Katsotaan mihin erimielisyytemme asian suhteen päätyy. Autossa takuu voimassa, mutta Audi yrittää luistella vastuustaan kertoen minulle ensimmäisessä yhteydenotossani, että kyseessä on "aivan normaali tilanne"... Jep jep...


Mulla oli Leonissa sama homma ja koko ajan luistelivat vastuusta, ainoa vinki minkä sain oli se että kannattaa mennä autotohtorille näyttämään ja jos sieltä saa paperin että vika pitää korjata niin sillon vastuusta ei voi mitenkään luistella...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Zaasa

Astraan vaihdettiin aikoinaan takuuna kahdesti ajovalo umpiot saman ongelman vuoksi.
Kolmannet oli tiiviit.

0251

Minä näkisin että ovat päinvastoin liian tiivitä. Ei ilma pääse kiertämään umpiossa ja kosteus vaan tiivistyy sisälle,kylmän ulkoilman vaikutuksesta. Nykyisessä Ibbessä ei tuota kondensio ongelmaa ole. Mutte ex cordossa oli umpiot aina huurussa kun ulkona oli vähänkään kylmää. Takuuna reklamoin ja vastaus oli juuri tuo että on ominaisuus ei vika. No tutkin tapausta itse ja huomasin että takana oli luukut jotka meni kiinni kumitiivisteineen todella tiiviisti. Ilma reikiä en löytänyt mistään. Porasin sitten noihin muovikansiin alareunoihin kolme 5mm reikää molempiin. Ja noihin reikiin parinkymmensentin pätkät paineletkua. Ei mennyt pölyä umpioihin, mutta alkoi ilma kiertämään ja kunnollisen kuivauksen jälkeen ei enää ikinä huurtunut. Tossa Ibbessä näkyy joskus samallalailla huurtuvan kyllä takavalot,mutta en ole nähnyt sitä niin häiritsevänä että alkaisin askartelemaan

fisutus

Mielenkiintoista toimintaa jälleenmyyjältä. Itsellä oli ihan sama ongelma A5:ssa. Audi Airporttiin auto näytille, nopeasti kuvat huoltopäällikön toimesta, kuvat maahantuojalle ja seuraavana päivänä tuomio. Tehtaalta on tuohon ongelmaan korjaussarja, jonka asentivat paikalleen (tosiaan, lamput liian tiiviit, lisätään jonkin sortin tuuletusaukko ja putki kondensiovedelle). Jos ei tuolla olisi toennut, niin sitten olisi vaihdettu uudet lamput tilalle.

0251

Saharaanko ne noita valoja suunnittelee ?? kun pitää olla niin tiivis paketti. Toimiihan ne palmun alla,mutta minulla riiti Cordossa ennen ilmastointia kun kesällä pesin auton kylmällä vedellä. Niin veti umpiot huuruun.Eihän ajovaloja ollut ennen umpioitu mitenkään takaa. Höppö kumilerssi oli vaan lampuntakana. Ja hyvin pelittivät. Ja silloin olivat umpiotkin pienempiä jolloin lampun lämpö kuivatti tehokkaasti kaiken kosteuden pois. Nyt kun puolet keulasta on umpioo,ja todellakin umpiossa tietäähän sen miten siinä käy. Kun polttimot alkavat lämmittää. Kondensio on selviö. Miksi ne eivät tehtaalla jo tajua ja ota tätä huomioon

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 05.02.12 - klo:15:19
Minä näkisin että ovat päinvastoin liian tiivitä. 
Lasin ja umpion liimasauman tulee olla tiivis ettei kosteus pääse sitä kautta tekemään tuhojaan umpiossa.
Huurre ja helmeilevä vesi lasin pinnassa on kasi eri asiaa.Räsän takavalot menee takuu vaihtoon helmeilevän veden vuoksi,uudet lyhdyt ovat olleet Laakkosella jo pari viikkoa odottamassa sopivaa asennus hetkeä.

0251

Tietysti jos saumat vuotaa ja siellä vettä lilluu joka sateen jälkeen,vika on korjattavissa uudella umpiolla. Mutta kyllä niissä silti pitää ilmareijät jossakin olla. Muuten takuulla tietyissä oloissa kondensoituu kosteutta

JeanC

Lainaus käyttäjältä: SgtMP - 05.02.12 - klo:10:30
Tässä painin paikallisen Audi-liikkeen kanssa nyt Audi Q5:n ajovalojen merkittävästä huurtumis- / jäätymisongelmasta. Koko syksyn auton etulyhdyt keränneet merkittävissä määrin kosteutta. Syksyllä umpion lasi (muovi) oli ihan pisaroille asti kosteana. Ja nyt ne on tietty jo umpijäässä sisäpinnoiltaan. Ohessa kuva ongelmasta. Katsotaan mihin erimielisyytemme asian suhteen päätyy. Autossa takuu voimassa, mutta Audi yrittää luistella vastuustaan kertoen minulle ensimmäisessä yhteydenotossani, että kyseessä on "aivan normaali tilanne"... Jep jep...
Eiköhän Audinkin käsikirjassa lue "Ajovaloihin voi kertyä kosteutta, tämä on täysin normaalia"

SgtMP

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.02.12 - klo:17:05
Eiköhän Audinkin käsikirjassa lue "Ajovaloihin voi kertyä kosteutta, tämä on täysin normaalia"

Näin saattaa ohjekirjassa lukea. Mutta se toiminta jälleenmyyjältä, että aiemmin useampaan autoon (Q5) ovat nämä takuuna vaihtaneet ja sitten kun huomanneet, että vika on hyvin yleinen (tuotevirhe), niin kieltäytyvät näemmä (ainakin alustavasti) vikaa korjaamaan. Ystävälläni on myös Q5 ja hänen autoonsa umpiot vaihdettiin viime vuoden puolella mukisematta täysin saman vian johdosta. Nyt kun ovat heränneet siihen realiteettiin, että tuote on epäkuranttia, niin eivät ole enää kiinnostuneet takuunalaisia asioita hoitamaan. No minä kyllä vien tämän asian riittävän pitkälle, jotta asia tulee hoidettua. Ja onhan tässä vielä mahdollista, että jälleenmyyjä hoitaa tämän asian kuntoon ilman suurempaa painia. Ilmoittelen miten käy.

Vankka

Itsellä muodostu passatin umpioon kosteutta kun yksi umpion suojatulppa katosi mystisesti. Hommasin uuden tulpan ja laitoin kiinni ja kappas ei mennyt kovinkaan kauan kun umpion sisäpinnalle ilmesty huurua ja vesipisaroita. Otin tulpan irti vähän pidemmän ajomatkan ajaksi ja laitoin tulpan takasi -> huurut ja pisarat pois eikä ole vieläkään tulleet takaisin. Autossa on halogeenit, että en tiedä miten toimiiko ko. kikka xenonien kanssa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

hosee

Heh. CC:ssä vaihtoivat ko syystä umpion alkutalvesta. Huollossa epäilivät heti että on polttimonvaihdon yhteydessä tulppa on jäänyt huonosti kiinni tai umpio on halki. Kosteutta siellä ei saisi olla, ja sen pitäisi olla tiivis - sitä ei siis tuuletella mitenkään. Osoittautui että umpio oli takaosastaan halki. Ihmettelin että miten se itsekseen on halkenut ja totesivat että saattaa joskus mennä jos siihen umpion päälle pääsee kertymään jäätä tms ja konepellin paiskaa kiinni ?!?!?!?. Tai sitten siihen on saattanut vahingossa kopsauttaa jonkin huoltotoimenpiteen aikana ?!?!?!?. Kyseessä oli niukasti yli 2v vanha firman auto, joten en viitsinyt ryhtyä vänkäämään. Jos lasku (n. 600â,¬) olisi tullut omaan piikkiin, niin olisin pitänyt helvetinmoisen mekkalan ja yrittänyt puhua tuota takuuseen...
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

SgtMP

No niin, tänään sain Audin jälleenmyyjältä (Audi Airport) vastauksen, että kosteus ja jää ajovaloumpion sisäpinnalla ja kiinnipalanut kosteus ja epäpuhteudet xenon -polttimon pinnalla ovat täysin normaalia, eivät tule takuuna umpioita korjaamaan (vaihtamaan). Auto (Audi Q5 on alle 2-vuotta vanha). Kyllä on hienoa kun Audi noin suoraselkäisesti kantaa vastuunsa tuotteissaan olevista virheistä. No taistelu jatkuu. Seuraavaksi vien auton autotohtorin kuntotarkastukseen ja jos huomauttavat ajoumpioista, niin sen jälkeen saa kuluttaja-asiamies jatkaa asian selvittelyä.

Nimimerkillä: oli muuten ensimmäinen ja viimeinen Audi, jonka uutena liikkeestä ostin.

Ohessa vielä kuva siitä, mitä "tuhoa" kosteus umpion sisällä on aikaansaanut myös polttimoon. Siihen on kosteus  ja muut epäpuhteudet palaneet nyt kiinni ja ne ei siitä polttimon pinnasta enää poistu vaikka ajaisi autolla useita tunteja yhteen menoon.


jpvain

Tuohan on aivan naurettavaa toimintaa autoliikkeeltä, tuollainen kiinnipalaminen pilaa valotehon täysin kuten tuosta kuvastakin näkee! Ota samantien yhteyttä johonkin korkeampaan tahoon kuin Audicentteriin ja yritä saada toimintaan jotain järkeä.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

SgtMP

No niin, asia on nyt sitten kuluttajaviranomaisten hellässä huostassa.. Sitten vaan odotellaan vastausta..

Kapa

Skodassakin 10 vuotta takaperin asia hoidettiin. Taitaa olla Audi niin premiumia, ettei siinä ole vikoja, vaan ominaisuuksia. Jatkuva kosteus umpiossa ei ole normaalia. Jos joskus lämmönvaihtelun vuoksi näkee lasin sisäpinnalla huurretta, niin saattaa olla harmitonta, mutta itse ainakin muistan seurata jatkossa mitä tapahtuu.

vagevo

mulla oli aikoinaan vw golf plussa, jossa oli umpiot aina huurussa. Ongelma poistui kun muutettiin  :D auto siirtyy parkkihalliin!

Vv-auto ei suostunut tekemään valoille mitään vaikka takuuta oli. Hassua että uusissa golf plussissa on erilaiset umpiot ja ne on juuri muotoitu uudelleen siitä kohtaa, jossa minun plussa lillui vettä ; )
EX VW Golf 1 Karmann Cabriolet 1.8 (1989)
EX VW Golf Plus Sportline 1.6 FSI (2006)
EX VW Golf 6 Variant Highline 1,4 TSI 118kw DSG7 (2010)
EX VW Touran 1,4 TSI 103 kW DSG7 Highline 7Seats (2012)
VW Caravelle 2,5 automatic (1995)

Henri S

Passatissani oli myös kosteutta sekä pisaroita umpioissa jo luovutuksen yhteydessä huomasin. Pajalla käytin vähän myöhemmin,olivat kuivanneet umpiot. Enään kosteutta on todella harvoin.
Hohhoijaa!

Vesa_V

Täällä on myös pari päivää ajossa olleessa uudessa Jetassa ajovalojen alareunat huurussa.
Katsellaan kuivuuko.

Fogfighter

Ocussa en oo huomannu kosteutta ajovaloissa, ainakaan vielä. Ex Audissa oli syksyisin ja keväisin hieman vettä sisällä tiivistyneenä. Välillä auton pesun jälkeen myös. Ratkaisu oli jättää umpion takaluukku auki aurinkoisena päivänä. Veden haihduttua kosteus pysyi taas pois pitkään.

SgtMP

No niin. Lupasin ilmoitella miten riita-asia Audini ajovaloumpiota koskien päättyy. Tänään sitten tämä taistelu paikallisen Audiliikkeen kanssa tuli hakemaani lopputulokseen. Jouduin viemään asian kuluttajariitalautakuntaan asti, kun liike ei ollut kuluttajaoikeusneuvojan ratkaisuehdotuksiin halukas. Eli ensin asiaa selvitteli kuluttajaoikeusneuvoja ja kun sovintoa ei syntynyt, niin vein asian kuluttajariitalautakuntaan. Kun Audi-liikkeeltä kysyttiin vastinetta tekemääni valitukseen, niin sieltä oli huoltopäällikkö minuun yhteydessä ja asia sovittiin, ennen sen etenemistä varsinaiseen ratkaisuun asti. Sopimus sisälsi siis sen, mitä olin alunperin hakenutkin, eli uudet umpiot Q5:een ja vaurioituneiden halogenipolttimoiden vaihto uusiin.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Suosittelen teitäkin pitämään kiinni oikeuksistanne tarvittaessa "loppuun asti". En kerro, mitä keskusteluni huoltopäällikön kanssa piti sisällään, mutta tappiin asti nämä asiat on näemmä katsottava, ennenkuin (kymmeniä) miljoonia euroja liikevoittoa tekevät firmat suostuvat mitään tuotteidensa laatuongelmista kärsivälle asiakkaalleen korvaamaan. Onneksi Suomessa vielä (toistaiseksi) on kuluttajallakin jonkinlaisia oikeuksia.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: SgtMP - 30.05.12 - klo:17:01
No niin. Lupasin ilmoitella miten riita-asia Audini ajovaloumpiota koskien päättyy. Tänään sitten tämä taistelu paikallisen Audiliikkeen kanssa tuli hakemaani lopputulokseen. Jouduin viemään asian kuluttajariitalautakuntaan asti, kun liike ei ollut kuluttajaoikeusneuvojan ratkaisuehdotuksiin halukas. Eli ensin asiaa selvitteli kuluttajaoikeusneuvoja ja kun sovintoa ei syntynyt, niin vein asian kuluttajariitalautakuntaan. Kun Audi-liikkeeltä kysyttiin vastinetta tekemääni valitukseen, niin sieltä oli huoltopäällikkö minuun yhteydessä ja asia sovittiin, ennen sen etenemistä varsinaiseen ratkaisuun asti. Sopimus sisälsi siis sen, mitä olin alunperin hakenutkin, eli uudet umpiot Q5:een ja vaurioituneiden halogenipolttimoiden vaihto uusiin.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Suosittelen teitäkin pitämään kiinni oikeuksistanne tarvittaessa "loppuun asti". En kerro, mitä keskusteluni huoltopäällikön kanssa piti sisällään, mutta tappiin asti nämä asiat on näemmä katsottava, ennenkuin (kymmeniä) miljoonia euroja liikevoittoa tekevät firmat suostuvat mitään tuotteidensa laatuongelmista kärsivälle asiakkaalleen korvaamaan. Onneksi Suomessa vielä (toistaiseksi) on kuluttajallakin jonkinlaisia oikeuksia.

Hienoa että homma meni niin kuin piti.... Ihme kyllä että sitten vasta ottavat vastuun kun on lähellä oikeustaistelua...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

ntix

Löytyisikö poppaskonsteja, kun kosteutta on jälkiasenteisissa päiväajovaloissa?

Takuuseen en saa mitään, kun nämä Hellan tuikut on saatu kaverilta ilmaiseksi. Ennen kuin menen etsimään kiinalaisia korvikkeita, kiinnostaisi tietää onko kosteuden pois saamiseksi mitään muuta konstia, kun porata reikä jonnekin päin valoa/runkoa? Saako esimerkiksi lasia millään irti?

Kyselin apuja muualtakin, mutta toistaiseksi ainoana ehdotuksena on ollut poraaminen.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

-karppa-

Itsellä kerää vasemman puoleiseen umpioon kosteutta vm08 skoda octavian scouttiin.Tehnyt sitä kesäisin jos pessyt painepesurilla autoa, mutta nyt riitti pidempi ajomatka vesisateessa. Tiedän että marmorilla ovat vaihtamassa umpiota ja hinta on 1000 euroa, mutta onko muilla ollut ocuissa samaa ongelmaa ja onko selvinnyt mikä tuon aiheuttaa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.11.16 - klo:19:58
Itsellä kerää vasemman puoleiseen umpioon kosteutta vm08 skoda octavian scouttiin.Tehnyt sitä kesäisin jos pessyt painepesurilla autoa, mutta nyt riitti pidempi ajomatka vesisateessa. Tiedän että marmorilla ovat vaihtamassa umpiota ja hinta on 1000 euroa, mutta onko muilla ollut ocuissa samaa ongelmaa ja onko selvinnyt mikä tuon aiheuttaa?

Katso että ne hengitystuubit siellä umpion takaosassa tai sivussa, on auki. Ne saattaa mennä tukkoon ja sillon alkaa huurtumaan.

Ja se kannattaa myös tarkistaa että umpiossa ei ole halkeamia siinä päällä. Ainakin Superbissa on tyyppivikana se umpion halkeaminen ja sitäkautta pääsee vesi sisään ja umpion pohjalle, joka tuhoaa sitten ballastin.

Stresside

Onkos joku paininut kyseisen ongelman kanssa B7 korisen A4:n bi-xenon -umpioiden kohdalla? Pukkaa kuskinpuoleiseen umpioon sisäpinnalle kosteutta ihan pisaroiksi asti.

Umpioille on tehty Joey Mod, eli kertaalleen ne syksyllä avasin ja tiivistin SikaLastomerilla todella tiiveiksi. Voiko siis olla että umpiot ovat liian tiiviit? Toisaalta DRL-ledien vastuksien johdot tulevat toisen takaluukun välistä, eli sieltä pääsee kyllä ilma hieman kiertämään, tai toisaalta kosteus siirtymään umpioon  ???

Kuivata ja tiivistää, vai parantaa ilmankiertoa?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Stresside - 30.01.17 - klo:15:17
Onkos joku paininut kyseisen ongelman kanssa B7 korisen A4:n bi-xenon -umpioiden kohdalla? Pukkaa kuskinpuoleiseen umpioon sisäpinnalle kosteutta ihan pisaroiksi asti.

Umpioille on tehty Joey Mod, eli kertaalleen ne syksyllä avasin ja tiivistin SikaLastomerilla todella tiiveiksi. Voiko siis olla että umpiot ovat liian tiiviit? Toisaalta DRL-ledien vastuksien johdot tulevat toisen takaluukun välistä, eli sieltä pääsee kyllä ilma hieman kiertämään, tai toisaalta kosteus siirtymään umpioon  ???

Kuivata ja tiivistää, vai parantaa ilmankiertoa?

Minulla aiheutti liian tiiviit umpiot tuon saman efektin, oli jopa niin pahat että kosteus pisaroi umpion sisäpinnalla. Kokeile ottaa se umpion takana oleva peitelevy pois ja katso huurtuuko enää. Jos ei niin sitten hengitysreikiä lisää.

Itse ratkaisin ongelman poraamalla peitelevyyn muutaman reiän ja reikään laitoin ontosta kumiletkusta pätkän jonka liimasin siihen kanteen. Näin ei ole altis suoraan roiskeille mutta hengittää hyvin.
Ei huurtunut enää sen jälkeen.

Stresside

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 30.01.17 - klo:15:33
Minulla aiheutti liian tiiviit umpiot tuon saman efektin, oli jopa niin pahat että kosteus pisaroi umpion sisäpinnalla. Kokeile ottaa se umpion takana oleva peitelevy pois ja katso huurtuuko enää. Jos ei niin sitten hengitysreikiä lisää.

Itse ratkaisin ongelman poraamalla peitelevyyn muutaman reiän ja reikään laitoin ontosta kumiletkusta pätkän jonka liimasin siihen kanteen. Näin ei ole altis suoraan roiskeille mutta hengittää hyvin.
Ei huurtunut enää sen jälkeen.

Kiitos vinkistä! Nyt huurre on pysynyt poissa pari päivää, kun auto sai viettää muutaman tunnin lämpimässä tallissa.
Tuota samaa vinkkiä lueskelin myös audiclubin foorumeilta, pitää ujutella pari letkua umpioihin jos vielä alkaa kosteus tiivistyä.
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Marko1478

Mulla oli octavian umpion sisällä hieman huurua, ilmesty aina kun auto oli tarpeeksi kauan seissyt paikallaan. Otin pari silicageelipussia ja pidin niitä umpion takakansissa työpäivän ajan ja otin sitten pois ja sen jälkeen ei ole huurua näkynyt kertaakaan.
Skoda Superb MY20

Julma.80

Superbin oikea sumari/päivävalo keräsi talvella kosteutta. Tuuletus oli ok eikä umpio ollut mistään halki. Vetäsin akryylimassan rungon ja lasin saumaan. Ei ole sen jälkeen kosteutta ilmestynyt.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy