Ostitko nykyisen autosi uutena vai käytettynä?

Aloittaja Quality, 03.02.12 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

Ostin nykyisen autoni

uutena < 2 vuotta sitten
60 (57.7%)
uutena 2-4 vuotta sitten
7 (6.7%)
uutena 4-6 vuotta sitten
2 (1.9%)
uutena > 6 vuotta sitten
3 (2.9%)
käytettynä < vuosi sitten
24 (23.1%)
käytettynä 1-2 vuotta sitten
9 (8.7%)
käytettynä 2-3 vuotta sitten
4 (3.8%)
käytettynä 3-4 vuotta sitten
3 (2.9%)
käytettynä > 4 vuotta sitten
3 (2.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 104

Quality

Katsotaanpa, miten usein palstalaiset ostavat autoja ja ostavatko uutena vai käytettynä.

Voit siis valita enintään kaksi viimeisintä autokauppaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

ttdriver

Kun tää nykyinen oli entisessä elämässään esittelyauto, niin oliko se meille tullessaan uusi vai käytetty? Mittarissa oli ostohetkellä 5100 km.
Tämän kun tietäs, niin vois vastata... ;)
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 15 Pro, iPad 9 , Apple Watch Ultra ja MacMini

Quality

Lainaus käyttäjältä: ttdriver - 03.02.12 - klo:21:41
Kun tää nykyinen oli entisessä elämässään esittelyauto, niin oliko se meille tullessaan uusi vai käytetty? Mittarissa oli ostohetkellä 5100 km.

Sovitaan, että se oli uusi. Etkös maksanutkin siitä melkein uuden hinnan?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Käytettyhän tuo on, ilman mitään muttia..

ttdriver

Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 15 Pro, iPad 9 , Apple Watch Ultra ja MacMini

Micco

Heh. Toisaalla on kysely paljonko oli uuden auton mittarissa luovutushetkellä. Taitaa 5100km olla pohjat siihen.  :)
Torsen + haldex + visco

jopo

Uutena on tullut ostettua kolme viimeistä autoa. Välillä sitä miettii, että mitä järkeä siinä oikein on.. mutta se on se uuden auton tuoksu ja koskemattomuuden fiilis :)

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.02.12 - klo:21:11
Voit siis valita enintään kaksi viimeisintä autokauppaa.

Joillakin tämä vaihtoehto äänestyksessä ei onnistu (esim. minulla), sillä samaa vaihtoehtoa ei voi valita kahdesti
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.02.12 - klo:21:50
Käytettyhän tuo on, ilman mitään muttia..
Mutta, mutta. Kauan sitten täällä Tampereella, kun Volvon liike toimi vielä Lakalaivassa, oli heillä myynnissä "uusi, pakasta reväisty, kilvetön Volvo" Mittarissa oli kuitenkin n.7500km, joita myyjä perusteli joillakin "Lapin erikoistestiajoilla Avainmyyjille"

Micco

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 03.02.12 - klo:22:44
Mutta, mutta. Kauan sitten täällä Tampereella, kun Volvon liike toimi vielä Lakalaivassa, oli heillä myynnissä "uusi, pakasta reväisty, kilvetön Volvo" Mittarissa oli kuitenkin n.7500km, joita myyjä perusteli joillakin "Lapin erikoistestiajoilla Avainmyyjille"

No siitähän on huutaen maksettu saman verran kuin viereisestä 10km ajetusta?  ;D
Torsen + haldex + visco

Zaasa

Uutena olen ostanut yhdeksän viimeisintä autoani,v-96 alkaen.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Micco - 03.02.12 - klo:22:52
No siitähän on huutaen maksettu saman verran kuin viereisestä 10km ajetusta?  ;D
Kyllä sen ilmeisesti sitten joku maksoi, koska hävisi aika äkkiä. Hinta oli kuitenkin täysin uuden "listahinta", joka oli kuulemma oikein itse Johtajan määräämä, missä ei ollut tinkivaraa.

VAG!

Mittarissa oli ostohetkellä 5100 km.

Jos meidän uudessa autossa olisi 5100km mittarissa, niin saattaisin antaa pienoista palautetta myyjälle ;)

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 03.02.12 - klo:23:05
Kyllä sen ilmeisesti sitten joku maksoi, koska hävisi aika äkkiä.

Ostaja varmaan huomasi, että myyjä mokasi ja hyvitti liikaa vaihdokista, joten ostaja päätti toimia heti ;D

Hefner

Edellisen auton (Seat Altea) kun ostin, niin "esittelyauton" mittarissa oli 350km  ;D

Nykyinen FR Leon oli käytetty ja mittarissa elokuussa 41000km, ikää oli vuosi ja 4 kk.
Virman piikkiin ProAce:)

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Hefner - 03.02.12 - klo:23:11
Edellisen auton (Seat Altea) kun ostin, niin "esittelyauton" mittarissa oli 350km  ;D

Mulla edellinen ostos oli VW Passat, joka oli kanssa esittelyauto. Sitä tosin esiteltiin vain lasipalatsin lattialla sisätiloissa. Mittarissa oli 12km. Sain hyvät alennukset, mikä helpotti valintaa.

tommyt

34tkm ajettu Leon tuli hommattua. Vähän mietin että miksi oli vaihdettu niin tuore peli uuteen että onko pommi. No öljyä näyttää kuluvan jonkin verran eli "terve" 1.8TSi mutta muuten vaikuttaa ihan toimivalta.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Quality

Eipä näköjään ollutkaan täysin yksikäsitteinen tuo määritys "uusi" vs. "käytetty". Liikkeet pitävät usein erillistä myyntilistaa esittelyautoista, joista ainakin takavuosina pyydettiin käsittämättömän kovia hintoja. Essareissa laskettiin hinta joka ainoalle nippelille (muistan, miten aikoinaan oikein erikseen mainittiin, että autossa on "radiovalmius", mitä se sitten ikinä tarkoittikaan, ja se oli laskettu ulosmyyntihintaa korottavaksi), jolloin saatiin hilattua hinta lähes uuden tasolle, vaikka auto kerrottiinkin myytävän "mojovalla alennuksella".

Mutta tässä ei ollut tarkoitus keskustella hinnoista, vaan ainoastaan siitä, oliko ostettu auto uusi vai käytetty. Tosiasia toki on, että esittelyauton mittariin kertyneet kilometrit eivät ole yhtään sen vähäisempiä kuin muutenkaan, ehkä mieluummin päin vastoin. Joten ei ole väärin sanottu, jos tuollaista pitää käytettynä. Omassa Volvossa on nyt mittarissa n. 1000 km, ja se on omasta mielestäni jo käytetty. Jos menisin sitä liikkeeseen vaihdossa tarjoamaan, tuskin saisin siitä enempää kuin uuden hinta varusteineen -5000 â,¬.

Esittelyauton kohdalla jokainen merkitköön oman harkintansa mukaan "mutulla". Jos kokee ostaneensa "uuden" esittelyauton, niin silloin se on itselle uusi.

Leben und leben lassen.

pokkus

On tuo minusta ainakin aika selvä peli, että esittelyauto on käytetty, jos sillä on muut päässyt ajamaan. Sitten jos auto on vain seissyt liikkeen sisällä, mutta sillä ei ole ajettu, niin silloin sitä voi pitää uutena. Pari tuhatta kilsaa mittarissa ei vain ole millään logiikalla uusi, ei ainakaan minulle :) Onkos noissa esittelyautoissa edes täyttä takuuta jäljellä? Eihän auto voi olla uusi ellei sillä ole täyttä takuuta.

Mitä tulee aiheen kysymykseen, niin melkein tuntuu hiukan pahalta ja pelottavalta vastata, että viimeisen vuoden aikana on tullut ostettua kaksi uutta autoa. Enpä pari vuotta sitten ikinä ajatellut, että voisin ikinä tämmöistä tehdä. Sen verran kun olen kuitenkin tarkka rahojeni käytön suhteen. Edgen lasken uudeksi, vaikka se onkin viime vuoden mallia ja valmistuspäivä on viime vuoden huhtikuussa. Sitä ei kuitenkaan ole kukaan ajanut ennen minua ja auto on rekisteröity minun oston yhteydessä sekä siinä on täysi takuu.

Quality

LainaaOnkos noissa esittelyautoissa edes täyttä takuuta jäljellä?

Eikös takuu ala juosta rekisteröintipäivästä? En tunne tämän nykyisen "teippirekisteröinnin" vaikutusta takuuseen, mutta tokihan myös esittelyautoissa on sama tehdastakuu kuin muissakin.

Leben und leben lassen.

Macvolsu

Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.02.12 - klo:06:16
Eikös takuu ala juosta rekisteröintipäivästä? En tunne tämän nykyisen "teippirekisteröinnin" vaikutusta takuuseen, mutta tokihan myös esittelyautoissa on sama tehdastakuu kuin muissakin.

Minä ostin A4:n viime syksynä käytettynä, mittarissa oli 350 km, luovutuskin oli vaihtoautopuolella joten mitään turhaa glamouria ei luovutushetkellä ollut  ;D
Takuu alkoi rekisteröintipäivästä.

0ctavia

Käytettyjä ja n.s. uusia olen ostanut, viimeisimmät uusi itselleni (tai firman nimissä se on) ja vaimolle käytettynä tuo Octavia.

Hymyilyttää nuo kommentit uuden auton ostamisesta ja koskemattomuuden fiiliksestä...
Heidän vaimonsakin on varmaankin olleet neitsyitä eikä kukaan oikein kädestäkään pitänyt...

Itse olen kyllä sinut sen kanssa että jopa n.s. uutena ostamassani autossa on joku ennen minua sisällä käynyt...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 0ctavia - 04.02.12 - klo:09:54
Hymyilyttää nuo kommentit uuden auton ostamisesta ja koskemattomuuden fiiliksestä...
Heidän vaimonsakin on varmaankin olleet neitsyitä eikä kukaan oikein kädestäkään pitänyt...

Meilläpäin ei ole ollut tapana ostaa vaimoja.

Omalla kohdalla tilanne on varsin selkeä. Jos maksan autosta uuden hinnan, niin sitten sen on oltava uusi. Ei mikään 500km ajettu esittelyauto tai marmorihallissa kuusi kuukautta koeistuttavana ollut kappale. Toki nämäkin kelpaavat, siitä ei ole kyse, mutta uuden hintaa en niistä maksaisi. Siis sitä uuden loppuun asti tingattua hintaa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.02.12 - klo:10:17
Meilläpäin ei ole ollut tapana ostaa vaimoja.

Omalla kohdalla tilanne on varsin selkeä. Jos maksan autosta uuden hinnan, niin sitten sen on oltava uusi. Ei mikään 500km ajettu esittelyauto tai marmorihallissa kuusi kuukautta koeistuttavana ollut kappale. Toki nämäkin kelpaavat, siitä ei ole kyse, mutta uuden hintaa en niistä maksaisi. Siis sitä uuden loppuun asti tingattua hintaa.

X2

Aika heikko vertaus tuo "Octavian" vaimo asia. Ei kai se muiden ongelma ole jos sinua nakertaa enemmän muijasi kilometrit kuin autosi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.02.12 - klo:06:16

Tästä pääsisi herkullisesti taas vääntämään "rekisteröintipäivähuijauksesta" (vrt. vuosimalli), mutta en nyt ala siihen. ;)

Kyllähän esittelyauto on käytetty jos sillä on ajettu ja periaatteessa uusi, jos on vaan hallissa istuttavana ollut. Voi ainakin kutsua uudeksi jälkimmäisessä tapauksessa. Mutta käytännössä odottaisin itse tuossa tapauksessa kovempaa alennusprosenttia verrattuna tehdastilaukseen. Autoa on kuitenkin sisältä kulutettu enemmän sen normaalin tehdastilauskulutuksen päälle. Jos tuota huonoa vaimovertausta haluaisi jatkaa niin tähän voisi mutista jotain... mutta en nyt siihenkään ala.

Newman

Esittelyauto on käytetty. Piste. Heti kun se on rekisteröity ja ensimmäiset kilometrit ajettu, auto muuttuu käytetyksi.

Melkein mieluummin itse ostaisin ensimmäiseltä omistajalta, koska hän on todennäköisesti pitänyt autostaan edes vähän huolta. Ainakin jos sitä vertaa talviaikaan käytössä olevaan esittelyautoon, joka saa tolkuttomasti kylmäkäynnistyksiä, pelkästään pätkäajoa ja kovaa runtua heti ensi metreiltä alkaen. Esittelyautosta pitäisi siis mielestäni saada kovempi alennus.

Muutamat viimeiset autot on tullut ostettua uutena, mutta olenpa pari käytettyä esittelyautoakin ehtinyt ostamaan.

0ctavia

Heh, jo meni monella herne nenään...

Joo, mutta miettikää sitä että sitä teidän uutta autoanne on jo turkkilainen karvakäsi jo revitellyt tehtalla ja satamassa...
Ja mitä saksalaisempi on autonne niin sitä varmemmin siitä turkkilaiset on olleet leipomassa neitsyyttä ennen aikojaan.

Muista vertauksista puhumattakaan.

Erkka

Nykyinen Polo 6R sekä edellinen Polo 9N3 ostettu uutena. 9N3 ehti olla taloudessa 1.5 vuotta. Tyytyväinen olen ollut molempiin ostoksiin.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

0251

Kyllä minä ainakin sain edelliseen esittelyautoon. Ihan täyden kahdenvuoden tehdastakuun

Quality

Onpas hankalaa tuo oikeiden luokkien arvaaminen. Olisi ehdottomasti pitänyt olla ensiksi uusi 0-1 v, sitten 1-2 v, vaikka 2-5 v ja yli 5 v. Käytettyjen luokitus olisi voinut olla harvempi.

Mutta nyt mennään näillä.

Leben und leben lassen.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 04.02.12 - klo:11:40
Kyllä minä ainakin sain edelliseen esittelyautoon. Ihan täyden kahdenvuoden tehdastakuun

Kuinka nämä takuukuviot yleisesti menee? Jos auto on lattialla esillä, niin on helppo ymmärtää, että siihen saa täyden takuun. Mutta miten nämä todelliset essarit joita myydään pari tonnia mittarissa ja autossa on myyntikuvissa ihan normirekkarit?

Esimerkkinä vaikka tämä. Onko tuollaisessa kahden vuoden takuu? Hurjat 1200 euroa on muuten alennus tehdastilaukseen nähden :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy