Airbag-anturi?

Aloittaja dasRabbit, 01.02.12 - klo:01:42

« edellinen - seuraava »

dasRabbit

Missäs helkkarissa tommoset sijaitsee...?
2000-luvun alun Polo Classic:in kojelaudassa palaa sitkeästi turvatyynyn merkki/varoitusvalo.
...eikä siis sammu kun auton käynnistää...enää...
Vag Pro-testerillä herjaa tyyliin vasemmanpuoleinen "sytytin", meinaa siis oletettavasti jotain anturia/tunnistinta joka laukaisee SRS-järjestelmän?
Missä ihmeessä tommonen tunnistin sitten sijaitsee?
Autosta on korjattu pari vuotta sitten pienenpieni kolarivaurio josta selvittiin silloin uudella etupuskurilla, umpiolla+vilkulla ja lokasuojalla.
Tuolloin ei tullut havaittua mitään senkummempaa anturia...
Mistä tommosta anturia pitäis osata etsiä...?
Aiemmin sai merkkivalon "nollattua" testerillä, mutta nyt ei onnistu enää, saa siis laitteen mukaan kuitattua, mutta heti kun vääntää virran päälle ja käyntiin, valo syttyy uudelleen...

tsiih

Turvatyynyn sytytin on turvatyynyssä. Tässä tapauksessa siis ratissa. Vähän epäilisin rattispiraalikaapelia tai kosketushäiriötä sen liittimissä.

En tiedä kannattaako sinun siihen itse kajota, vaatis jonkunnäköistä tietoa. Korjaamolla osaavat kyllä testata, ei kestä puolta tuntia kauempaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 01.02.12 - klo:14:32
En tiedä kannattaako sinun siihen itse kajota, vaatis jonkunnäköistä tietoa.

Kui nii?

VWRiddare

dasRabbit

;D

Elikkäs ei ole olemassa mitään erillisiä antureita tai tunnistimia auton "nurkissa"?
Tätä meikäläinenkin vähän epäili...
Tohon kotteroon on vaihdettu joskus noita ratin airbag-liitäntäkaapeleita just sen vuoksi kun ne ovat temppuilleet,
ilmeisesti temppuilevat taas edelleen.
Volkkareissa ei vissiin oo mitään istuimeen jemmattuja kytkentäsysteemeitä kuten esim. relluissa?

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: dasRabbit - 01.02.12 - klo:23:09
;D

Volkkareissa ei vissiin oo mitään istuimeen jemmattuja kytkentäsysteemeitä kuten esim. relluissa?

Mulla joskus temppuili Golf IV:ssä sivutyynyn anturi. Antoi vikahälyytyksen. Aika yleinen tuo anturivika on. En uskalla sanoa missä se sijaitsee, etten neuvo väärin. Mutta helppo oli vaihtaa, ainakin Golffiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy