Audi A4 B6 & B7 Chat

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:18:57

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tyko - 23.01.14 - klo:11:39
Tosin toinen näistä tällä hetkellä myynnissä olevista Avanteista (M.Sipilä) on noilla kuppipenkeillä.

Piipahdin eilen tuolla ohimennen, k.o. auto oli taas liikkeen lattialla (109 tkm. ajettuna).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Talvella päivittämäni talvirengassetti pelitti kaikissa nopeuksissa ( kokeiltu 150 km/h asti) vapinoitta, viime syksystä alkoivat kesäpyöräni kettuilemaan ....... keväällä olin ihmettelemässä niitä ihan yhden foorumin kaverin luona, niissä oli hieman painoheittoakin mutta vaikka nekin korjattiin niin vapina jäi vaivaamaan ........ nyt kisareissun lähestyessä ( yli 110 km/h. ajelu on perseestä) ajattelin että paskat tehdään se alumiiniteippiohjuri-keissi ....... jokaiseen napaan 2 kierrosta teippiä ( sikatarkasti eli 1 + 1 ja katko eri kohtiin) ....... ja koeajo ........ ja kyllä perkele ne vapinat häipy !

Eli joudun syömään sanani - kartiopulttien keskitys ei ole SE joka keskittäisi vanteet kohdalleen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

LainaaEli joudun syömään sanani - kartiopulttien keskitys ei ole SE joka keskittäisi vanteet kohdalleen.

Näin on! 0,1 mm väljyys (tai klappi) navassa voi VAGgineessa aiheuttaa tärinöitä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Ja kun tuo välys omassani oli 4 x alumiiniteipin kokoinen niin olihan sitä oikein ja olan takaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

wiba

Saako B7 koriin koodattua 0-asentoon myös takavalot päälle? Nyt palaa pelkät "päiväajovalot". Auto on bi-xenoneilla.
Löytyykö BA15s polttimoita jotka olisivat oikeasti valkoisempia kuin perus hehkulangat? Ledit ei tässä vaiheessa kiinnosta.

a_jaba

Saa koodattua. Omassa kanssa Bi-xenonit ja 0-asennossa palaa edessä DRL ja normi takavalot. Koodailut on VV-auton jäljiltä niin en osaa suoraan sanoo miten hoituu VCDS:llä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

wiba

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.10.14 - klo:11:03
Saa koodattua. Omassa kanssa Bi-xenonit ja 0-asennossa palaa edessä DRL ja normi takavalot. Koodailut on VV-auton jäljiltä niin en osaa suoraan sanoo miten hoituu VCDS:llä.

Jeps, pitää loppuviikosta ottaa kaapeli lainaan ja rueta ihmettelemään.

rob-s

LainaaSaako B7 koriin koodattua 0-asentoon myös takavalot päälle? Nyt palaa pelkät "päiväajovalot". Auto on bi-xenoneilla.
Löytyykö BA15s polttimoita jotka olisivat oikeasti valkoisempia kuin perus hehkulangat? Ledit ei tässä vaiheessa kiinnosta.

VCDS:llä saa koodattua nuo takavalot päälle.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

wiba

Takavalot eilen koodattu ja samalla vaihdettu ajotietokoneen kieli lontooksi.
Seuraavaksi pitäisi sisätilan valot vaihtaa ledeiksi. Autossa taitaa olla ns. ambiente valaistus katossa, mutta ovien reunoissa olevat valopaikat eivät toimi. Eilen pimeässä niitä ihmettelin, että pitäisikö niiden syttyä vai ei. Myöskään hanskalokerossa ei ole valoa, mutta keskikyynernojassa on valo. Muistaako kukaan millaisia ledejä tuonne kattoon, konttiin ja kyynernojaan menee?

Masina

Hei vain.

Olisi tarkotus vaihtaa kellertävät etuvalojen halogeenipolttimot ns. Xenonlookiksi. Onko porukalla kokemuksia toimivista poltinmalleista? Parkkivalot tekisi mieli vaihtaa leditekniikkaan,mutta taitaa katsastusmies olla eri mieltä.

hallikainen

Lainaus käyttäjältä: Masina - 08.11.14 - klo:00:44
Hei vain.

Olisi tarkotus vaihtaa kellertävät etuvalojen halogeenipolttimot ns. Xenonlookiksi. Onko porukalla kokemuksia toimivista poltinmalleista? Parkkivalot tekisi mieli vaihtaa leditekniikkaan,mutta taitaa katsastusmies olla eri mieltä.

Itsellä ei edellisen auton kanssa katsastusmies sanonu mitään ledien kanssa. Kunhan on valkoiset eikä anna vikakoodia. Itsellä kans työnalla vaitaa päiväajovalot ledeiksi ja parkit mutta kun niitä lisävastuksia täytyy lisäillä kun en ala kattelemaan mitään herjoja näytössä :s
Audi A4 B7 Avant

Masina

Pitääpi koittaa,jos menis läpi. Joo,paras ois semmonen plug and play ratkasu,ettei tarvis alkaa leikkii sähkömiestä.

Masina

Eikös noissa olleet lyhyissä H7 pitkissä H1?

makelja

Molemmissa on H7:t. Ainakin minulla kun vaihdoin. Autoni on saksantuonti, mutta en usko että on erilailla suomiautoissakaan.

Stresside

Vähän uppia vanhaan aiheeseen uuden aiheen aloituksella.

Onko kukaan B7n omistaja kokeillut muuntaa 1.8T BFB -konetta flexifueliksi konversiokitillä? Esim. tällaisellä eFlexifuel-muutossarjalla.

Millaisia kokemuksia on tullut? Muuttuiko tehot ja kulutus minkä verran, riittikö vakiosuuttimet?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Stresside

Uusi tulokas, A4 B7 Avant Quattro S-line herjaa palanutta polttimoa takajarru- ja peruutusvalojen osalta, vaikka kaikki pelittää kuten kuuluukin. Ideoita/kokemusta mistä voisi johtua ja miten voi fiksata, kiitos?

Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Stresside - 15.11.16 - klo:17:36
Uusi tulokas, A4 B7 Avant Quattro S-line herjaa palanutta polttimoa takajarru- ja peruutusvalojen osalta, vaikka kaikki pelittää kuten kuuluukin. Ideoita/kokemusta mistä voisi johtua ja miten voi fiksata, kiitos?

Onko herjannu ostohetkestä lähtien? Jos on niin itse alottaisin tarkastamalla ettei edellinen omistaja ole laittanut sinne LED polttimoita. B7 on kuulemma erittäin ronkeli LED polttimoille jos auto on diesel koneella tai siinä on xenon valot. Ei auta vaikka polttimot olisi CAN-väylä sopivia, herjaukset poistavia versioita.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Stresside

#257
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 15.11.16 - klo:18:57
Onko herjannu ostohetkestä lähtien? Jos on niin itse alottaisin tarkastamalla ettei edellinen omistaja ole laittanut sinne LED polttimoita. B7 on kuulemma erittäin ronkeli LED polttimoille jos auto on diesel koneella tai siinä on xenon valot. Ei auta vaikka polttimot olisi CAN-väylä sopivia, herjaukset poistavia versioita.

Ei ollut ledejä, mutta homma ratkesi onneksi. Polttomot olivat tosiaan kaikki ehjät, mutta valojen pohjalle (missä polttimot ovat kiinni) tulevien johtojen liittimestä oli maajohto kärvähtänyt sekä johtojen että pohjan puolelta. Uusi pohja ja liitin marmorilta, ja vähän johtotöitä, nyt rokkaa taas!
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Stresside

Lisää pohdintaa uuden harrasteen parissa:

B7 Avant S-line keulii, on takana kuormaa tai ei. Käytännössä edessä kaarien ja renkaan välissä on pari-kolme senttiä, takana rengas on aikalailla tasassa lokakaaren kanssa. Onko tuo ominaista tuolle alustalle, vai ovatko kenties takapään iskarit vaihdon tarpeessa? Onko joku madaltanut keulan onnistuneesti takapään tasalle esim madalluslautasilla?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Stresside - 23.12.16 - klo:20:26
Lisää pohdintaa uuden harrasteen parissa:

B7 Avant S-line keulii, on takana kuormaa tai ei. Käytännössä edessä kaarien ja renkaan välissä on pari-kolme senttiä, takana rengas on aikalailla tasassa lokakaaren kanssa. Onko tuo ominaista tuolle alustalle, vai ovatko kenties takapään iskarit vaihdon tarpeessa? Onko joku madaltanut keulan onnistuneesti takapään tasalle esim madalluslautasilla?

Mulla sama homma. On ihan ominaisuu että näyttää keulivan. Etupyörän kaaret taitaa olla pikkasen isommat kun takapyörien ja kun on madallettu s-line alusta niin jotenkin omaan silmään kanssa näyttää siltä että perä menis maassa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Stresside

Enpä kaarien eroon olekaan aiemmin kiinnittänyt huomiota, pitääpä ihan mitata mielenkiinnosta.

Audiclubin sivuilta löytyi pohdintaa madaltavista jousilautasista. Ainakin kuvien perusteella kärryn oli niillä saanut mukavasti balanssiin. Nyt kun vielä löytyisi tuollaiset jostain edullisesti - liekö paha homma asentaa?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

K70

Onko kyseessä S-line alusta vai Sport Editionissa ollut tavallinen madallettu urheilualusta? Ainakin tuo tavallinen urheilualusta on ollut uudesta asti sellainen, että keula on vähän koholla.

Stresside

#262
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 23.12.16 - klo:20:26B7 Avant S-line keulii, on takana kuormaa tai ei.

Eikös S-line -paketin mukana tule vakiona myös S-line -alusta? Ainakin perä on sen verran alhaalla, että veikkaisin isommasta madalluksesta olevan kyse kuin 20mm.

Voisin huomenna valoisaan aikaan ehtiä nappaamaan kuvan pohdintoja konkretisoimaan.

EDIT:
Lisätään tähän vielä, että voiko MAF-, N75- tai bypass-vika aiheuttaa tehottomuutta? Auto antoi MAFista vikakoodin (P0102), joka poistui MAFin putsaamalla. Samalla vaihdoin ilmanputsarin, mutta jotenkin tuo tuntuu edelleen tehottomalta verratuna edelliseen 140hv Golfiin tai isäukon 150hv Vectraan? Turbovuotoa ei ole tutkittu, mutta ainakaan läpipuhaltavaa ääntä ei kuulu. Ahdot vaihtelee välillä 0,00 - 0,63bar VCDS:n mukaan.
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

K70

Lainaus käyttäjältä: Stresside - 24.12.16 - klo:17:03
Eikös S-line -paketin mukana tule vakiona myös S-line -alusta?
Kyllä, mutta sen lisäksi on näitä Sport Edition varusteisia autoja, joissa on ainoastaan S-line ulkopaketti, eikä muita S-line osia.

Stresside





Siinä sitä keulintaa. Mittaamaan en vielä ehtinyt, mutta kun tarkemmin on noita kaaria tarkkaillut, niin tosiaan taitaa edessä olla vain isommat.

Jousilautasilla tuon varmaan saisi tasapainoon, mutta kun peräkin ui jo aika matalalla, niin alkaakohan 18x8 ET40 kesävanteet raapia jos keulan laskee samalle tasolle?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Stresside

Jatkan monologia:

Asennettiin autoon xenoneja, mutta ongelmaksi nousi xenonien ohjainlaitteen kytkeminen sulakerasiaan. Ohjainlaite tulisi kytkeä sulakkeeseen S10, jonka takana on :

S10 - Fuse in relay plate fuse holder 5 A - Terminal 15

E102 - Headlight range control regulator
J431 - Headlight range control, control unit
J668 - Power output module for right headlight
V48 - Left headlight range control motor
V49 - Right headlight range control motor

Käytännössä sulakkeelle tulee jo kaksi johtoa = paikat täynnä. Voiko ohjainlaitteen piuhan kytkeä jommankumman tilalle ja jos voi, niin kumman? Muita vaihtoehtoja?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Tos®

Mittaa yleismittarilla tuleeko ko. sulakkeelle virta aina, vai silloin kun virta-avainta on käännetty...
Sitten vain tutkimaan sopiva tyhjä paikka.
Huoltokirjaan tietysti merkintä missä sulake on  :)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Stresside

Kerrotaanpa tänne miten homma ratkesi jos sattuu olemaan avuksi jollekin.

Eli ohjeen mukaan ohjainlaite tuli liittää sulakepaikkaan S10 (Terminal 15), mistä löytyy 5A sulake. Sulakkeelle tulee kahdeksi johdoksi haarautuva musta-harmaa piuha (jos oikein muistan), joka halogeenien valaistessa keulalla antaa virran korkeudensäädön moottorille. Piuha jää vaille virkaa kun halogenit vaihdetaan pois, joten vapautuneelle paikalle voi liittää xenonien ohjainlaitteen johdon.

Todettu toimivan, ilman vikakoodeja.
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

Stresside

Onko joku joskus saanut mahdutettua 180cm jääkaapin B7 avantiin? Vai pitääkö alkaa pakua vuokraamaan?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

icemii

Hiinä ja hiinä meneekö tuon kokoinen jääkaappi, veikkaan että korkeus kanittaa ja joutuisi ajamaan todellä edestä. Onko kellään tietoa pystyykö VCDS:llä tai muuten muuttamaan että ilmastoinnin lämpösäätö muuttaa samalla kummankin puolen arvoja

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy