Audi A4 2.0TDI Quattro, -07

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:12:27

« edellinen - seuraava »

Newman

^ Mutta käytännössä vältit siis uuden auton arvonalenemisen tyystin.

Markku J

Tuon kun näkisi, niin ikiliikkujakin olisi kai keksitty. Tosin itseni pettämiseksi olen minäkin aika monenlaisia laskelmia tehnyt autoja vaihdellessa.

K70

Onnea Skula! Onkos tässä nyt se bluetooth matkapuhelinvalmius?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Newman - 22.01.12 - klo:20:33
^ Mutta käytännössä vältit siis uuden auton arvonalenemisen tyystin.

Jos katsotaan pelkkää "hyvitysarvoa" niin kyllä. Mutta tämähän ei ole koko totuus.. Kuten kaikki tiedämme.. (mikä on vaihtokohteen arvo? jne..)

Pitää myös muistaa että Passat oli ns.alkaen malli, parilla pienellä höysteellä, josta sai alennustakin reippaasti ostettaessa.. Joten.. Kyllä nämä alkaen mallit ovat niitä parhaiten hintansa pitäviä..

Ja myyjää tituleeratakseni.. Tämä on just sellainen jonka ehtivät myydä alta pois ennen kuin alkaa tulemaan oikeasti "käytettyjä" tarjolle.. Erittäin hyvä ja edullinen vaihtoehto tehdasjonotukselle..

Mielenkiinnolla odotan sitä että se ilmaantuu vaihtoautosivustolle, ja sitä hintaa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: K70 - 22.01.12 - klo:20:44
Onnea Skula! Onkos tässä nyt se bluetooth matkapuhelinvalmius?

;D

Se on tuolla autotallissa... Harmikseni se on tällä hetkellä Skodan taustakuvalla varustettu  ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.01.12 - klo:20:35
Tuon kun näkisi, niin ikiliikkujakin olisi kai keksitty.

+1

Ihan offaria mutta tulee semmoinen olo että ei sinullekaan olis oikeesti järkeä/varaa ostaa sitä uutta autoa,
varsin moni meistä sen voisi ostaa/saada aikaiseksi mutta harvemman *erse kestää sitä tolkutonta ensimmäisten vuosien arvonalennusta, se on se johon se uudenauton osto tyssää (viimeistään toisella tai kolmannella kierroksella), vähänkin rahanpäälle ymmärtävän hemmon ajatus menee katki kun ymmärtää että se on pahimmillaan + 10 te kankkulan kaivoon ekan vuoden aikana.

Asunnonosto on suuruusluokkaa 4-10 kertaa tämmösen uudenauton ostoon panostettava rahasumma, luulenpa että sekin olisi vähemmän muodikasta jos siitäkin lähtisi se -50% neljän ensimmäisen omistusvuoden aikana.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

^

???

Onko tosiaan jotkut niin yksinkertaisia etteivät ymmärrä autokaupan kiemuroita? Tai sitten mä en ymmärrä tuota offarin liittymistä tähän minun autokauppaani?

Asiakas tuo auton jonka oikea arvo on 5 euroa, hänelle hyvitetään siitä 6euroa, samalla kuitenkin sen mihin vaihdetaan  arvo olisi oikeasti 5 euroa, se vaihdetaan kuitenkin tälle 6-8:n euron arvoisena?

Eikö kukaan ymmärrä tätä?

Ei tämä autokauppa ollut mitenkään "voitokas" minulle. Tappiota tuli n.4ke(auto maksoi minulle 32000(ja rapiat), sen parhaan taidon mukaan mitä lasken kun otan huomioon Audin "listahinnan" ja varusteet yms, niin tappio on suurin piirtein tuo 4ke..(ehkä vähän alle, riippuu miten laskee talvirenkaat, ne kun oli surkeassa kunnossa Passatissa)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:20:54
Onko tosiaan jotkut niin yksinkertaisia etteivät ymmärrä autokaupan kiemuroita?

Jos minua tarkoita niin voipi näin ollakin.

Mutta se mitä minä en ymärrä on se että panostetaan uuteen autoon ja sitten tovin kuluttua se onkin jo menneen talven lumia, ja tappio kiersi omat taskut.

Vaikka taisi minullakin käydä tuollainen kauppa viime syksynä, ostin itselleni liian ison uuden pyörän 500 egellä ( ovh 900 e, muualta saatavissa 700 e) ja möin sen eteenpäin 50 egen voitolla ostaakseni tuollaisen sopivan 700 egen pyörän - voitinko vai hävisinkö mainitussa kaupassa ?

Ja sorry jos tää menee yli.

Markku J

Varsin siedettävä tappio, ja asiahan on just kuten skula kirjoittaa, että aika perusvarusteisesta volyymiautosta saa suhteessa parhaan hyvityksen. Passat Variant ja Golf Variant (+Ocu tietty) ovat varmaan Suomessa näitä kärkipään autoja, jos arvonaleneman optimointia laskee. Kiva nähdä skula taas Audi -leirissä sen lisäarvon havainneena - ja torsenin kanssa !

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.01.12 - klo:21:02
Jos minua tarkoita niin voipi näin ollakin.

Mutta se mitä minä en ymärrä on se että panostetaan uuteen autoon ja sitten tovin kuluttua se onkin jo menneen talven lumia, ja tappio kiersi omat taskut.

Vaikka taisi minullakin käydä tuollainen kauppa viime syksynä, ostin itselleni liian ison uuden pyörän 500 egellä ( ovh 900 e, muualta saatavissa 700 e) ja möin sen eteenpäin 50 egen voitolla ostaakseni tuollaisen sopivan 700 egen pyörän - voitinko vai hävisinkö mainitussa kaupassa ?

Ja sorry jos tää menee yli.

Ai, siis mitä halusit sanoa? Sen että tein tappiota? Autokaupassa?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.01.12 - klo:21:04
Varsin siedettävä tappio, ja asiahan on just kuten skula kirjoittaa, että aika perusvarusteisesta volyymiautosta saa suhteessa parhaan hyvityksen. Passat Variant ja Golf Variant (+Ocu tietty) ovat varmaan Suomessa näitä kärkipään autoja, jos arvonaleneman optimointia laskee. Kiva nähdä skula taas Audi -leirissä sen lisäarvon havainneena - ja torsenin kanssa !

Markku J on ytimessä! Ja pääasia tosiaan tuo torsen, B7:n laadun jatkeena  :D

AP

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:20:20
Jotain "vikaa" siinä oli .. Oliko ilmossa maininta ohjelmoinnista? Kaikki nuo skippasin pois..

Ja loppuviimein kaupan määräsi oman autoni arvo, joka muuten tähän Audiin oli merkattu samaksi kuin minä siitä maksoin :)

Ohjelmoinnista ei mainintaa liikkeen ilmoituksessa ollut (luonnollisestikaan), tehot eivät kyllä siltikään olleet oikein, ilmoituksessa luki 147kw vaikka kyseessä oli 162kw malli, muutettiin kyllä lopulta oikeaksi kun asiasta mainitsin muussa yhteydessä.

Kuvaa tuosta ei myöskään ehtinyt koskaan nettiin tulla, oli myyty ennen kuin kameramies tuon ääreen ehti.

Tietty sekin et saatoit muistaa miten tuolle autolle kävi ennen kun sen vaihtoon jätin, eli sen perään kolaroitiin.

Meni muuten totaalisen offtopikiksi  ;D
A4 2.0TdiQ avant 2018

Skula

Lainaus käyttäjältä: AP - 22.01.12 - klo:21:14
Ohjelmoinnista ei mainintaa liikkeen ilmoituksessa ollut (luonnollisestikaan), tehot eivät kyllä siltikään olleet oikein, ilmoituksessa luki 147kw vaikka kyseessä oli 162kw malli, muutettiin kyllä lopulta oikeaksi kun asiasta mainitsin muussa yhteydessä.

Kuvaa tuosta ei myöskään ehtinyt koskaan nettiin tulla, oli myyty ennen kuin kameramies tuon ääreen ehti.

Tietty sekin et saatoit muistaa miten tuolle autolle kävi ennen kun sen vaihtoon jätin, eli sen perään kolaroitiin.

Meni muuten totaalisen offtopikiksi  ;D

Aah. Okei.. Hämäriä mielikuvia tulee mieleeni, mutta anyway, jos ei kuvaa ollut niin sit mä skippasin sen automaattisesti.. Koska hyvin pitkälti tein sen suosikkilistan (6 autoo) nettikuvien perusteella, joista lähdin soittokierrosta tekemään...

Offaria mahtuu maailmaan kyllä  ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:21:05
Ai, siis mitä halusit sanoa? Sen että tein tappiota? Autokaupassa?

Ehkä sen että ei ole ihan kokonaisvaltaisen fiksua ensin ostaa uusi auto ja hetken päästä sen eteenpäin laittaessa
mainita että ei tullut edes tappiota. Toki hienoa jos pystyi tappion minimoimaan. IMHO. Ei tästä sitten sen enempää.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.01.12 - klo:21:34
Ehkä sen että ei ole ihan kokonaisvaltaisen fiksua ensin ostaa uusi auto ja hetken päästä sen eteenpäin laittaessa
mainita että ei tullut edes tappiota. Toki hienoa jos pystyi tappion minimoimaan. IMHO. Ei tästä sitten sen enempää.

Enhän minä väittänytkään että en tehnyt tappiota. Luitko nyt ihan varmasti kaikki nuo viestit?

AP

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:21:46
Enhän minä väittänytkään että en tehnyt tappiota. Luitko nyt ihan varmasti kaikki nuo viestit?

Niin, eikö Skula nimenomaan korostanut, että tappiota varmasti tuli, vaikka näennäisesti voisi muulta vaikuttaa..   ;)
A4 2.0TdiQ avant 2018

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:13:45
Kilsoja on n.100tkm takana..

On jakkarat loistokunnossa kilsoihin nähden. Edellinen omistaja on siis niille jotain joskus tehnytkin. Joskus kun näkee aivan karmeita satkun ajettuja nahkajakkaroita.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.01.12 - klo:22:31
On jakkarat loistokunnossa kilsoihin nähden. Edellinen omistaja on siis niille jotain joskus tehnytkin. Joskus kun näkee aivan karmeita satkun ajettuja nahkajakkaroita.

Mikäli oikein ymmärsin, niin auton ensimmäiseltä omistajalta tuo minulle tuli, ja varsin pedantilta naiselta, joka siirtyi uuteen A4:een.. Koitin tiedustella puhelinnumeroa, sen ehkä vielä huomenna saankin, jossei muuta niin ainakin kysyn että miten se sai noi penkit pysymään tuollaisina  ;)

tsiih

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.01.12 - klo:23:11
Mikäli oikein ymmärsin, niin auton ensimmäiseltä omistajalta tuo minulle tuli, ja varsin pedantilta naiselta, joka siirtyi uuteen A4:een.. Koitin tiedustella puhelinnumeroa, sen ehkä vielä huomenna saankin, jossei muuta niin ainakin kysyn että miten se sai noi penkit pysymään tuollaisina  ;)

;D ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 23.01.12 - klo:06:17
;D ;D

;)

Sitten ensimmäiset selvät plussat 150km takana.

+vanha kunnon käsijarru  ;D
+auto lämpenee todella nopeasti, vs edelliset TSI:t - hien saa pintaan muutenkin kuin tekemällä hävyttömyyksiä kabiinissa!
+istuin, istut kuin kalu kortongissa
+vanha kunnon käsijarru!
+torsen, hallittu, hillitty ja varma lähtijä ja vakaa maantiellä valleja ylitellä
+ajovalot vs Passatin(B7) Halogeenit
+vanha kunnon käsijarru!

vincent

Löysitpä skula nätin Audin, pidän eritysesti tuosta sisäilmeestä joka on pelkistetyn tyylikäs - onnittelut. Tuo näyttää oikeastaan paremmalta kuin uudemmat B8-mallit, tietysti monivärinäyttöä tuo kaipaisi, kun se punainen on aika iljetys vaikkakin ajaa asiansa ja siinä mielessä menettelee varmasti.

Täytyy kuitenkin yhtyä peevelin kommenttiin ja todeta, että eiköhän tuo vaihtune sinulla aika pian toiseen yksilöön. Itselläni ollut kaksi dieseliä manuaalina ( VAG ja non-VAG ) enkä kolmatta hanki, ei istu manuaalilaatikko diesel-koneen kaveriksi vaikka kuinka yrittäisi vakuutella.

Tuo perinteinen käsijarru jonka mainitsetkin erityisplussana on varmasti sen arvoinen, tuota olisin itsekin taas yksi päivä kaivannut, kun lähti auto sivutielle erkaantuessani puskemaan kohti keskikoroketta ja käsi hamuili turhaan tuttua kahvaa penkkien välistä.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

JoJio

Ilmeisesti Skula on mennyt luisussa, kun KÃ,,SIJARRUA niin hehkuttaa  ;D

JeanC

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 23.01.12 - klo:16:18
Ilmeisesti Skula on mennyt luisussa, kun KÃ,,SIJARRUA niin hehkuttaa  ;D
Nelikossa ei käytetä känkkää jos haluaa mennä kylki edellä.

Skula

Kiitoksia T. Olet aivan oikeassa. Tuo näyttö on surkuhupaisa, mutta toisaalta, ei se minua ihan hirveästi haittaakaan.. Retrofit voisi olla paikallaan  ;D

Käkkäri on ihan hyvä apu kun pitää oikein tiukassa paikassa saaada se auto ympäri ilman kaasuttelua, ja taas mennään  :D

Skula

QuarzChrom-versioon pieniä tuunauksia tulossa...

Kiiltävämmät pedaalit ja lepuutusosa tilattu. Ja vähän jotain muutakin kiiltävää.

LED rekkarivalot tilattu..

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.01.12 - klo:14:52
+istuin

+1

Täytyy sanoa että on kyllä yksi parhaista penkeistä joissa itse olen perperiäni käyttänyt.

Eikä tämä ole maksettu mainos.  ;D

Ktk

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 23.01.12 - klo:16:48
Nelikossa ei käytetä känkkää jos haluaa mennä kylki edellä.

Bullshit. Nimenomaan käkkärillä voi ahtaassa paikassa/hitaassa vauhdissa laittaa perän irti ja sitten hanaa. Vastaavassa kohdassa pelkkä kaasulla polkaisu ei välttämättä irrota takapäätä yhtä nopeasti tai vaatisi enemmän tilaa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 27.01.12 - klo:14:34
Bullshit. Nimenomaan käkkärillä voi ahtaassa paikassa/hitaassa vauhdissa laittaa perän irti ja sitten hanaa. Vastaavassa kohdassa pelkkä kaasulla polkaisu ei välttämättä irrota takapäätä yhtä nopeasti tai vaatisi enemmän tilaa.

Olet oikeassa, itseasiassa olette molemmat oikeassa  ;D

Pienessä vauhdissa olen kyllä toistaiseksi saanut perän irti helposti kaasulla, ja "viivellisellä" kytkimen nostolla, tässä TDI koneessa kun ei ole 0-1750rpm mitään tapahtumaa niin herkästi tämä lähtee vain puskemaan/kääntymään hitaahkosti jos pitoa on vähänkin, ja uskokaa pois, nastoissa sitä tuntuu olevan, ja siksi pieniesti kierroksia ~2000rpm, ja kytkimen hallittu nosto saa perseen välittömään liukuun, ja siten tämä kääntyy melkein paikaltaan.. Erinomainen ja leikkimielinen tankkauspisteeltä poistuminen onnistuu näin tyylikkäästi  8)

Ja taas tietyissä tilanteissa, kuten n.90 mutkaan tullessa niin helpoin tapa saada auto menemään perkeleen lujaa ja kylki osittain menosuuntaan, on - ensin pieni nopea ohjaus vastakkaiseen suuntaan  ja sitten ratin kääntö sinne minne mutka taittuu(samalla käkkäriä kevyesti nykäisten)... Ja kaaaaaaaaaaaasua  8)

(edit:leveä ja willi vastaheittokin tuntuu menevän kun käkkäriä antaa jo tuossa ekassa vastakäännöksessä)

Tää on kyl hienoo "tekniikkaa".. A3:lla ei pystyny, eikä uskaltanu samaa koittaa, se oli niin levoton että se saatto lopulta lähteä mihin vain..

T

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.12 - klo:15:57

Ja taas tietyissä tilanteissa, kuten n.90 mutkaan tullessa niin helpoin tapa saada auto menemään perkeleen lujaa ja kylki osittain menosuuntaan, on - ensin pieni nopea ohjaus vastakkaiseen suuntaan  ja sitten ratin kääntö sinne minne mutka taittuu(samalla käkkäriä kevyesti nykäisten)... Ja kaaaaaaaaaaaasua  8)

(edit:leveä ja willi vastaheittokin tuntuu menevän kun käkkäriä antaa jo tuossa ekassa vastakäännöksessä)

Tää on kyl hienoo "tekniikkaa".. A3:lla ei pystyny, eikä uskaltanu samaa koittaa, se oli niin levoton että se saatto lopulta lähteä mihin vain..

Samat kokemukset. Aivan mahtavaa on tällä Torsen tekniikalla lumisia mutkia painaa, auto käyttäytyy luisussakin niin loogisesti että tähän luottaa jo kohta liikaakin :) Lumipöperökeleillä ei edes käkkäriä tarvii kun pelkkä kaasu mutkassa vie perää sivulle heti. Asiaa auttaa vielä oman yksilön korotettu 340nm vääntö joka tulee tarjolle heti 2500rpm jälkeen, jolloin joko lumi lentää takapyöristä kauas tai pidon löytyessä ampaistaan  *rkeleellisellä kiihtyvyydellä mutkasta ulos.

Tiptronicin 2-vaihde on melko pitkä mutta kuitenkin toimiva sladittelussa.

Viime talven CRV viiveneliveto-haldex-nintendo mikälie oli kyllä kelvoton hauskanpitoon.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

eGetin

Eipä ole CR-V nähnytkään edes niin edistyksellistä tekniikkaa kuin Haldex  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy