Yeti Facelift

Aloittaja vasara, 20.01.12 - klo:15:13

« edellinen - seuraava »

automaattori

Ei voi mitään, harmittaa! Jotenkin olin varma että faceliftillä pilaavat Yetin jos menevät muuttamaan keulaa ja niinhän sitten kävi! Onneksi ei ole tarvetta vaihtaa, varsinkin kun mitään radikaalia oikeaa muutosta ei tapahtunut. Pilasivat vain entisen hyvän!

Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Markku J

Minusta facelift -Yeti on oikein onnistunut, ja keula on modernin ja raikkaan näköinen. Kelpaisi minulle mainiosti. Toki vanhakin oli OK pienen totuttelun jälkeen, mutta uskon tämän uuden olevan myyvempi.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.09.13 - klo:19:05
Minusta facelift -Yeti on oikein onnistunut, ja keula on modernin ja raikkaan näköinen. Kelpaisi minulle mainiosti. Toki vanhakin oli OK pienen totuttelun jälkeen, mutta uskon tämän uuden olevan myyvempi.

Aika hyvin originaali-Yetikin myi kun sitä joutui puolivuotta odottamaan. En vain ymmärrä miksi nyt piti tehdä tuollainen muotopuoliauto, kun kuitenkin viimeistään -15 julkaistaan kokonaan uusi Yeti, joka luultavasti on Tiguanin sisarmalli. Ja se siitä Skodan Simply Clever ajattelusta.
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

jlindstrom

Tigun sisar yeti nyttenkin on. Tekniikka ja alusta tismalleen samat. Tällä päivityksellä Yeti nousi samoihin palikoihin kuin Tigun facelift, poislukien tietyt moottorit ja vaihteistot. Mutta alusta ja haldex jne on nyt taas samat. Koko Yetin pointtihan oli käytännöllisempi ja edukkaampi versio Tigusta, mikä oli olevinaan enempi designia ja premiumia etenkin ennen Q3:sta. Joka muuten sekin pitkälti samoista palikoista.

//Juha

Sent from my iPad using Tapatalk HD

vorkki

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 11.09.13 - klo:18:55
Ei voi mitään, harmittaa! Jotenkin olin varma että faceliftillä pilaavat Yetin jos menevät muuttamaan keulaa ja niinhän sitten kävi! Onneksi ei ole tarvetta vaihtaa, varsinkin kun mitään radikaalia oikeaa muutosta ei tapahtunut. Pilasivat vain entisen hyvän!
Aika paljon modernimmaksi keulailme tuli. Iso plussa sille! Vanhalla Yetillä ajava saattaa katsoa asiaa "liian läheltä" ollakseen objektiivinen ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 11.09.13 - klo:20:10
Tigun sisar yeti nyttenkin on. Tekniikka ja alusta tismalleen samat.

Ei ole. Tigussa noin 10cm pidempi akseliväli, DSG vaihteisto on ihan eri, jne. Molemmat sukua Golfille, se on yhteistä.

Henkku

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 11.09.13 - klo:20:15
Aika paljon modernimmaksi keulailme tuli. Iso plussa sille! Vanhalla Yetillä ajava saattaa katsoa asiaa "liian läheltä" ollakseen objektiivinen ;)

+1

repomies

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 11.09.13 - klo:20:15
Vanhalla Yetillä ajava saattaa katsoa asiaa "liian läheltä" ollakseen objektiivinen ;)

En tiedä objektiivisuudesta, mutta ainakaan minulla ei ole eikä ole ollut yhtään skodaa. Jotenkin vaan se vanha yetin keula miellytti enemmän. Se oli persoonallinen, tuo uusi hukkuu massaan.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.09.13 - klo:21:02
Ei ole. Tigussa noin 10cm pidempi akseliväli, DSG vaihteisto on ihan eri, jne. Molemmat sukua Golfille, se on yhteistä.
Tigussa ja Yetissa PQ35 platform alusta.
Uudemmissa malleissa mm. Golf mk7 ja Octavia 3 on jo modulaarinen MQB- alusta.
kts. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_platforms

Henkku

Skoda @ IAA 2013:

http://youtu.be/96JG59d088g

Myös Yeti näytillä

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.09.13 - klo:19:05

Veit ajatukset mun päästä! Vaikka entinenkin jollain kauhealla tavalla (!) oli viehättävä niin uutuus on jopa särmikkään tasapainoinen ja ehkä tyylikäskin.
"All 4 The Driver"

clacson

Aiemmin Toyota kunnostautui harmaiden mitäänsanomattomien massa-autojen tuottajana. Kun se on taudista parantumassa, niin nyt siihen on sairastunut Skoda tuhoamalla viimeisenkin poikkeavuuden mallistostaan. Jos nyt olisi autonvaihto edessä, niin en valitsisi Facelift-Yetiä.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Late

Kyllä tuollaisen uuden Yetin ottaisi..  ;-)

Hawtin

Kyllä tuo fl-versio varmasti ihan kivasti myy ja onhan se hieman modernimman näköinen, mutta ne pyöreät lamput tekivät autosta jotenkin symppiksen oloisen yhdistettynä laatikkomaiseen koriin. Se on tuossa menetetty ja nyt tuo on hieman taviksemman näköinen.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MMV

Itselleni vanha Yeti edusti sellaista susirumuutta, jota en olisi omaan pihaan huolinut. FL voisi olla jo pihassa, jos ei nyt ihan paraatipaikalla!  ;)

headman78

Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.

headman78

briskoda.net forumilla on keskustelua että Yetistä tulisi myös Monte Carlo versio? oho :)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 14.09.13 - klo:09:52
briskoda.net forumilla on keskustelua että Yetistä tulisi myös Monte Carlo versio? oho :)

Fabiassahan tuo Monte Carlo tarkoitti lähinnä tummia valoja ja jotain ulkoasuun viittaavaa. Minusta Monte Carlo vois Yetissä olla nelivetoiseen madallus ja Räsän moottori. Sitten vois tuolla keulallakin ajatella uutta Yetiä.

Henkku

Eipä ne Fabian montet ole millään tykkikoneilla, joten uskon että olisi siis stailausta myös Yetissä. Muuten mennään ns. RS:n tontille ja VAG -perheessä Skoda tuskin saa profiloitua tehomaastureilla. Se on ollut Audin aluetta.
Mutta Monte Carlo -tyylinen desing voi toimia. Eipä siitä ainakaan haittaa ole jos tulee tarjolle. Onhan Tiguaniin saatavilla myös R-Line -optio.

Minä pidän nyt Yetistä paljon enemmän. Naama oli ennen liian pehmeä ja hengetön minun makuun, vaikkakin omitakeinen. Ei nuo pyöreät valotkaan haitanneet mutta se ei enään sovi Skodan muotokieleen ja pidän itse näistä terävemmistä linjoista kovasti. Silti Yetissä on yhä sille tyypillistä persoonallisuutta, niin sivulinjassa kuin takaviistosta. Ja sitä saa vielä korostettua mm. värillisillä kattovalinnoilla.

Taurus

Alla linkissä löytyy väri- ja vannevaihtoehdoilla uusi yeti-mallisto. Menee tavanomaiseksi :-[
http://new.skoda-auto.com/en/models/new-yeti/
Yeti 1.4 TSI Green tec Experience, Mato Brown ja Black Magic kattolla, Tiguan Comfortline 1,4 TSI ACT DGS autom.

headman78

Henkku

Uusittua Yetiä voi jo maistella ja rakennella Tsekkien konfiguraattorissa: http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz

Tosin nuo ruskeat sisävärit näyttävät tuossa ainakin liian punertaville.

Chrisu

Onkos kellään mitään tietoa, että julkaistaanko mitään ennakkotilaushintoja facelift-Yetistä vai vasta sitten vuodenvaihteen jälkeen Suomen lanseerauksen yhteysessä?
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

Kajde

Hinnat julkaistaan nyt lokakuussa ja tilauksia voi alkaa naputella koneelle heti tämän jälkeen :)

JAK

Lainaus käyttäjältä: Chrisu - 13.10.13 - klo:05:57
Onkos kellään mitään tietoa, että julkaistaanko mitään ennakkotilaushintoja facelift-Yetistä vai vasta sitten vuodenvaihteen jälkeen Suomen lanseerauksen yhteysessä?

Minun mielestä kyseessä ei ole mikään facelift jos autoon tulee uusi pohjalevy ja täysin uudet moottorit. Eikö silloin ole kyseessä kokonaan uusi malli Yetistä?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: JAK - 16.10.13 - klo:14:32
Minun mielestä kyseessä ei ole mikään facelift jos autoon tulee uusi pohjalevy ja täysin uudet moottorit. Eikö silloin ole kyseessä kokonaan uusi malli Yetistä?

Olisihan se, mutta tämä facelift yeti on alustaltaan ja moottoreiltaan muuttumaton...
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JAK

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.10.13 - klo:15:30
Olisihan se, mutta tämä facelift yeti on alustaltaan ja moottoreiltaan muuttumaton...

Siis vuodenvaihteessa esiteltävä Yetikö on vanhalla moottorilla ja pohjalevyllä? Myyjä minulle kyllä valehteli ihan muuta. Vai puhutaanko tässä jostain jo olleesta faceliftistä? Enpä eroa ole huomannut.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: JAK - 17.10.13 - klo:15:58
Siis vuodenvaihteessa esiteltävä Yetikö on vanhalla moottorilla ja pohjalevyllä? Myyjä minulle kyllä valehteli ihan muuta. Vai puhutaanko tässä jostain jo olleesta faceliftistä? Enpä eroa ole huomannut.

Kaikki tiedot mitä onnistun uudesta vuodenvaihteessa esiteltävästä yetistä kaivamaan viittaa siihen, että vanha alusta ja vanhat moottorit. Tässä perusteita

- vanhassa ja uudessa yetissä tismalleen sama akseliväli 2578 ja pituus 4223. Aikamoinen yhteensattuma jos olisi uusi alusta.
- kylkipellit ihan samat kuin vanhassa
- moottorilistassa roikkuu esim 170hp diesel, jota ei löydy enää esim uudesta Ocusta ja muistakaan sisarista (uudet TDI koneet on 150 ja 184hp)
- moottoreista ei löydy mitään mainintoja että ne olisi uusia, mutta esim haldexin uusiutuminen kyllä muistetaan mainita esim täällä kun esitellään uutta tekniikkaa http://new.skoda-auto.com/en/models/new-yeti/overview 
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

vasara

Oikeaa tietoa ei ole, mutta esim. seuraavan mukaan
"An all-new Yeti, based on the MQB platform, is expected in 2016."
http://www.autoexpress.co.uk/skoda/66153/skoda-suv-family-set-grow#ixzz2hzTk8Ibv

Tuosta voisi arvailla, että facelift on samalla PQ35 alustalla kuin nykyinenkin.

JAK

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 17.10.13 - klo:17:32
Kaikki tiedot mitä onnistun uudesta vuodenvaihteessa esiteltävästä yetistä kaivamaan viittaa siihen, että vanha alusta ja vanhat moottorit. Tässä perusteita

- vanhassa ja uudessa yetissä tismalleen sama akseliväli 2578 ja pituus 4223. Aikamoinen yhteensattuma jos olisi uusi alusta.
- kylkipellit ihan samat kuin vanhassa
- moottorilistassa roikkuu esim 170hp diesel, jota ei löydy enää esim uudesta Ocusta ja muistakaan sisarista (uudet TDI koneet on 150 ja 184hp)
- moottoreista ei löydy mitään mainintoja että ne olisi uusia, mutta esim haldexin uusiutuminen kyllä muistetaan mainita esim täällä kun esitellään uutta tekniikkaa http://new.skoda-auto.com/en/models/new-yeti/overview

Minulle kyllä vielä tänäänkin kerrottiin, että Yetiin tulee uusi pohjalevy, se sama joka tulee kaikkiin VAG:n autoihin. Pohjalevyssä on kuulema erittäin suuri säädettävyys akselivälille. Tuo pohjalevy antaa kuulema mahdollisuuden laittaa VAG:n uudet koneet kaikkiin konsernin autoihin. Octaviassahan tuo kombo jo on. Tuntuisi vähintäänkin erikoiselta, että Yeti josta tulee kaksi erillaista malliia jätettäisiin vanhalle tekniikalle. Mutta en tiedä, sain informaatiota Metroauton myyntipäälliköltä. Ehkä hän ei tiedä mitä on tulossa tai puhui tarkoituksella tuubaa? 18.11 tuo Yeti on vain paha muisto tässä perheessä, eli oikeasti kiinnostavuus minulla on tasan nolla, kunhan haukuin nykyistä Yetiä hepulle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy