Polo GTI ja öljynkulutus

Aloittaja Chaniri, 19.01.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

s-mod

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 07.09.12 - klo:14:38
Joo kyllä ne on aika nihkeitä antaan sijaisautoja takuu korjauksiin. Mutta parhaiten saa viikonloppuna: Fabiaan tuli aikoinaan sähköongelma, mikään muu ei toiminnut kuin moottori. Eli ei keskuslukko eikä vilkut, ym. Mutta vein vasta perjantai iltana, kun huoltokin oli jo "kiinni". Valittamalla, että olen lähdössä pikku reissuun ja mun vakuutuksistahan ei mitään makseta jos auto varastetaan tai joku kolaroi. Niin anto huollon nissanin viikonlopuksi. Eikä tehty edes mitään papereita ja ajoin tankin tyhjäksi kun palautin auton. Vikaa en nyt enään muista mitä vaihdettiin. Mullakin aikoinaan mitattiin kulutuksia. Olikohan 0,25l 1000km. Oli jossain auton alkumetreillä kovempaakin. Nykyään 1l päsee 1000km, ja on pienentynyt kai siitäkin. Mittarissa 40000 km

Korjaus siis 1l n.7000km
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.09.12 - klo:14:41
Jos VW:n toiminta on noin vittumaista poskettoman öljyn kulutuksen suhteen niin suosittelen pientä öljyn imaisua mittatikun kautta jos ollaan lähellä VW;n asettamia kulutus arvoja,eikä aiota mitään tehdä.

Arvelluttava kommentti,voi poistaa jos koetaan pahaksi.

Niin ja onhan toki näitä muitakin autonvalmistajia kuin VAG-konserni....

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.09.12 - klo:15:05
Niin jaonhan toki näitä muitakin autonvalmistajia kuin VAG-konserni....
Aivan :) Ei tarvinnut Toyotien mittatikkua nostella.
Ei kukaan uuden auton ostaja oleta moottorina olevan Oilonin öljynpoltin >:(

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.09.12 - klo:15:23

Yhden Hondan omistaneena voin yhtyä tähän.  :)

ando76

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.09.12 - klo:15:23
Ei kukaan uuden auton ostaja oleta moottorina olevan Oilonin öljynpoltin >:(
Jeps. Itelläni oli 2 Corollaa (2002 & 2005vm)ennen Poloa ja ei kummassakaan tarvinnu lisätä öljyä kertaakaan, ja molemmilla väänsin yli 100000km.

DyyD

Sivusta seuranneena voin vain todeta, että niin kauan kun jatkatte jokainen omassa yksinäisyydessänne valittamista, asiaan ei tule muutosta. Tarvitsette kaikki listan kaikista autoista joissa sama vika on, mieluitan niin että keräätte listan jossa on auton esim valmistenumero, käyttöönottovuosi, ajetut kilometri ja öljynkulutus. Tämän listan kanssa kun jatkatte töitänne, loppuu ne vastauksest "yksittäisestä harvinaisesta viasta". Toinen vaihtoehto on ryhmäkanne, ja se varmaan tämän keissin avulla voisi jopa mennä läpikin. Jokatapauksessa, järjestäytykää keskenänne tai tämä asia ei varmaankaan etene.

clima

Anteeksi jos kysyn vanhaa asiaa, mutta onko näihin GTI-poloihin vaihdettu mäntiä öljynkulutuksen takia?
Tuo operaatio on toiminut Audeissa (kaikki kaksi tapausta jotka tiedän) hyvin.

Tonto: Ymmärrän harmituksesi, hengessä mukana.  :(
Olin "onnekas" kun autoni ylitti rajat ja korjaukset jatkuvat.
Samassa rakennuksessa, samana päivänä Audin puolella erinomaista palvelua, pahoittelivat pariin otteeseen kun testeri ei aluksi toiminut ja jouduin odottamaan. Korjauspäätöksen selvittyä en ehtinyt edes kysymään kun jo sijaisauton kerrottiin järjestyvän.
Pienestä nämä ovat kiinni.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: clima - 07.09.12 - klo:18:47
Anteeksi jos kysyn vanhaa asiaa, mutta onko näihin GTI-poloihin vaihdettu mäntiä öljynkulutuksen takia?

Tonto: Ymmärrän harmituksesi, hengessä mukana.  :(
Olin "onnekas" kun autoni ylitti rajat ja korjaukset jatkuvat.
Samassa rakennuksessa, samana päivänä Audin puolella erinomaista palvelua, pahoittelivat pariin otteeseen kun testeri ei aluksi toiminut ja jouduin odottamaan. Korjauspäätöksen selvittyä en ehtinyt edes kysymään kun jo sijaisauton kerrottiin järjestyvän.
Pienestä nämä ovat kiinni.
Aika eri meininki Audilla, pisteet siitä heille!  :) Toki olen kohtuu nuoren ikäinen asiakas, monesti saanut huonoa palvelua autoliikkeistä(ikärasismia?)

s-mod

Lainaus käyttäjältä: clima - 07.09.12 - klo:18:47

En tiedä poloista. Mutta ainakin yhdessä Fabia räsässä oli kahdessa pytyssä männän renkaat säpäleinä ja jopa männän päällä  renkaitten palasia, kun avasivat kannen "kaikki toisen käden tietoa"! Auto oli toiminut ja vienyt öljyä rutkasti. Siihen varmaan vaihdettin koko kone!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Wekotin

Keke78

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 07.09.12 - klo:20:23
En tiedä poloista. Mutta ainakin yhdessä Fabia räsässä oli kahdessa pytyssä männän renkaat säpäleinä ja jopa männän päällä  renkaitten palasia, kun avasivat kannen "kaikki toisen käden tietoa"! Auto oli toiminut ja vienyt öljyä rutkasti. Siihen varmaan vaihdettin koko kone!

Mulla on tasan varmasti jotain samantyylistä ongelmaa. Hommahan meni niin että ekat 15 000 km meni lisäämättä kertaakaan öljyä. Sit tapahtui jotain ja nyt imasee sen vajaan litran 1000 kilometrillä. Ja nyt sitten aletaan vaihtaan jotain helvetin huohotinputkea, vittu että osaa vituttaa.
Fabia rs combi -11

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.09.12 - klo:21:23
No eikös tuo joukkokanne Suomessa ole lähinnä vitsi.

http://www.llr.fi/index.php?page=e3e19bf8b0eec67cdec9aa67e881303
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2234

No huh, vitsi on todellakin. Mutta, silti voi painostaa Kuluttaja-asiamiestä tekemään asialle jotain, ja kai jokin taho on, johon voi tehdä valituksen Kuluttaja-asiamiehen toiminnasta (ei tee ryhmäkannetta)?

Wekotin

Jospa tämä Polo GTI:n öljynkulutus on kopioitu F1:stä. Eikö sieltä sitä uutta tekniikkaa pukkaa pikkuhiljaa näihin käyttöautoihinkin. Formulat kuulemma kisan aikana polttavat sellaiset noin 5-7 litraa öljyä.  :D

Jonde

Olisi kiva kyllä kokeilla takuutonta poloa ajattaa jollain kunnon ei ll-öljyllä ja 15tkm/vuosi vaihtovälillä. Lisäksi vielä ottaisi vähän turhia muoveja pois koneen päältä että, osat pääsisi joskus jäähtymäänkin. Mekaanisen ahtimen päällähän on paksusti eristettä, joka ei tee siitä kyllä pitkäikästä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 08.09.12 - klo:19:58
Olisi kiva kyllä kokeilla takuutonta poloa ajattaa jollain kunnon ei ll-öljyllä ja 15tkm/vuosi vaihtovälillä.

Voihan sitä takuunalaistakin autoa ajaa halvemmalla öljyllä, vaihtaa vaan kiinteän huoltovälin ja alemman luokituksen öljyt sisään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jonde

Ei nyt kyse ole siitä etteikö voisi. Nyt vaan tehdas yrittää korjata asiaa.
Niin ei kannata alkaa säätäämään itse mitään ennen kuin asiat on tehtaan päästä käsitelty loppuun.
Sitten vasta kun omasta lompakosta kaivetaan rahat ratkaisuksi olisi helpompaa lähteä kokeilemaan erilaisia asioita kun tietää varmasti että, ne ei missään vaiheessa voi enää takuuta evätä miltään osalta.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 08.09.12 - klo:19:58
Olisi kiva kyllä kokeilla takuutonta poloa ajattaa jollain kunnon ei ll-öljyllä ja 15tkm/vuosi vaihtovälillä. Lisäksi vielä ottaisi vähän turhia muoveja pois koneen päältä että, osat pääsisi joskus jäähtymäänkin. Mekaanisen ahtimen päällähän on paksusti eristettä, joka ei tee siitä kyllä pitkäikästä.

Mekaanisessa ahtimessahan on jotkin "ikiöljyt" sisällä, joten öljyjenvaihto ei vaikuta tuohon. Ã,,änieristykseksihän tuon kompuran päällä ne eristeet ovat. Aika pirullista kurnutusta varmaan ilman noita pitäisi.

ando76

Voinen tässä nyt jakaa omat öljynkulutuskokemukset mun omasta GTIstä. Ajoin omani kans sisään varovasti ja sen jälkeen se on kans saanut GTI käsittelyä, eli mukavia napakoita kiihdytyksiä aina kun on tuntunut siltä, sekä myös todella rauhallista ajoa kun olen kokeillut saada bensankulutusta mahdollisimman alas :) Mun GTI on myös saanut käydä kahdesti Saksan läpi ja baanalla on luukutettu armottomasti....eka reissu 7700km alas Monacoon asti ja toinen reissu 6500km länsi Ranskaan(tokalla reissulla öljyä kului jo selkeästi enemmän). Molempina kertoina Saksan läpi kovalla vauhdilla ja hain tietysti huippunopeutta :) Omat kokemukseni on se että öljynkulutusongelma on pahentunut mitä enemmän on tullut kilsoja mittariin. Alussa meni paljon vähemmän öljyä ja nyt kun 36000km on mittarissa niin se hörppii 700km aikana niin paljon että varoitusvalo syttyy....eli mun tapauksessa ongelma on pahentunut ajan myötä, eli oletettavasti jotkut osat(männät/männänrenkaat tai jotkut muut osat?) moottorissa on kulunut paljon enemmän kuin mitä niiden kuuluisi kulua.

Karvis

Ketjusta siivottu asiattomuuksia pois, seuraavasta toisen käyttäjän mustamaalauksesta räpsähtää automaattisesti lippu banaanisaarille pariksi viikoksi.

Jatketaan nyt aiheesta asiallisesti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ando76

Jahas, auto viety taas pajalle eilen. Vähän huolestutti kommentti että eivät ihan vielä tiedä mitä tulevat seuraavaksi tekemään...ja ei osattu ollenkaan arvioida kauanko auto pysyy pajalla. Koitinpa nyt rautalangasta vääntää että voisivat seuraavaksi vaikka mitata paljonko öljyä pääsee männänrenkaiden ohi...katsotaan nyt menikö viesti perille. Vähän rupee jo ottamaan tää homma päähän. Kuitenkin tykkään tuosta GTIstä sen verran paljon etten haluaisi nyt lähteä vielä vaihtamaan sitä pois.

Aanold

Kärsivätkö sisarukset Ibiza Cupra ja Fabia RS samoista ongelmista kuin Polo GTI?

Tonto

Omani käväisi huohotinrempassa, saas nähdä miten kulutuksen käy..

porssi

joo mulla kävi polo eilen kytkinrempassa..

ando76

Lainaus käyttäjältä: porssi - 19.09.12 - klo:08:49
joo mulla kävi polo eilen kytkinrempassa..
Kuinkas vanha Polo sulla on? Ja paljonko kilsoja? Ihan vaan että tiedän kannattaako tässä ruveta hikoilemaan sitä sitten seuraavaksi? :)

porssi

3/2011 ostettu 55tkm ajettu mut joku 10tkm sit jo rupes täristää kakkosella... yx kaveri on metroautossa töissä.. mainitsi mulle et 30tkm kestäis kytkimet nois 7vaihteisissa dsg laatikoissa :/ tai ainakin fabiassa..

ando76

Jahas, mun on 4/2011 ja 36000 kilsaa mittarissa...eli katsotaan miten tässä käy :)

ando76

Huokaus...näyttää siltä että tuskani ei lopu koskaan. Puolitoista viikkoa auto oli pajalla, ja sitten tuli soitto että ei voida tehdä mitään kun öljynkulutusmittaus ei ollut toisella kerralla suoritettu onnistuneesti(lisäsivät öljyä ennen punnitusta, eli niiden moka). Eli uusi öljynkulutusmittaus nyt taas...tulipa käytettyä aika rumaa kieltä kun kävin siellä eilen. Laitoin myös reklamaation asiasta VW Espoon toimitusjohtajalle kun mulla on nyt mitta täysi tuon lafkan touhusta. Tällainen pelleily rupee nyt ottamaan pahasti pannuun...enpä tule ikinä enää ostamaan volkkaria...

porssi

joo kyllä mun mielestä jotain hyvitystä pitäisi jotenkin tulla jos itse ne ryssii siellä... Ymmärrän kyllä mistä puhut oon ollut samantapaisessa tilanteessa toisen merkin kanssa :(

Mikko

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 27.09.12 - klo:11:49
Laitoin myös reklamaation asiasta VW Espoon toimitusjohtajalle kun mulla on nyt mitta täysi tuon lafkan touhusta. Tällainen pelleily rupee nyt ottamaan pahasti pannuun...enpä tule ikinä enää ostamaan volkkaria...

Syyt on eri, mutta itse olen tehnyt samat johtopäätökset.

malinmip

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 27.09.12 - klo:11:49
Huokaus...näyttää siltä että tuskani ei lopu koskaan. Puolitoista viikkoa auto oli pajalla, ja sitten tuli soitto että ei voida tehdä mitään kun öljynkulutusmittaus ei ollut toisella kerralla suoritettu onnistuneesti(lisäsivät öljyä ennen punnitusta, eli niiden moka). Eli uusi öljynkulutusmittaus nyt taas...tulipa käytettyä aika rumaa kieltä kun kävin siellä eilen. Laitoin myös reklamaation asiasta VW Espoon toimitusjohtajalle kun mulla on nyt mitta täysi tuon lafkan touhusta. Tällainen pelleily rupee nyt ottamaan pahasti pannuun...enpä tule ikinä enää ostamaan volkkaria...

Et sentään joutunut maksamaan öljynmittausta itse kuten minä (a'la 220â,¬), koska "ei ole vikaa"
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy