Polo GTI ja öljynkulutus

Aloittaja Chaniri, 19.01.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.06.12 - klo:21:48
Kysyin samaa jo tuolla gallup-osiossasi, mutta olisko niin, että se aikaleimaa edeltävä kirjain voisi vaihtua aina kun tulee 999 999 täyteen? Sopisi vain hyvin tuohon kahteen miljoonaan valmistettuun moottoriin. Eli eka erä olisi ollut 1-999 999 (A) (tai ilman kirjainta), seuraavat 999 999 olisivat (B), jne?

Täysin mahdollista, ja kuten jo tuonne gallup-osioon laitoin niin omalta osaltani tutkimukset asian suhteen ovat päättyneet, moottoriin on olemassa korjaus ja minulla on maahantuojalta mustaa valkoisella siitä että se korjaus minun autooni tehdään. Kiitos avusta kaikille tässä mukana olleille, toivottavasti myös te saatte motit kuntoon.

Wekotin

Hyvä juttu, että sait asiat edistymään. Kertoivatko mitä tuo korjaus tulee pitämään sisällään?

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.06.12 - klo:11:30
Täysin mahdollista, ja kuten jo tuonne gallup-osioon laitoin niin omalta osaltani tutkimukset asian suhteen ovat päättyneet, moottoriin on olemassa korjaus ja minulla on maahantuojalta mustaa valkoisella siitä että se korjaus minun autooni tehdään. Kiitos avusta kaikille tässä mukana olleille, toivottavasti myös te saatte motit kuntoon.

Kas kas, meikäkin sai eilen soiton että tuu luetuttaan autosta jonkun sortin vikaraportti virallista rekkulaa varten ja korjaukset tehdään kuulemmaan viikon 33 jälkeen koska silloin pitäis ilmaantua viralliset ohjeet maahantuojan ja valmistajan taholta + ehkä jopa uuttaa rautaa (paikallinen huoltopäällikkö höpisi uudenlaisista männänrenkaista).

Lukeekohan joku Helkamalla näitä juttuja vai miks just nyt sitten viimein tapahtuu jotain, n.2v ongelmien ilmaantumisen jälkeen.
Fabia rs combi -11

Keni1

Joko muille on tullut kutsuja koneremppaan? Helkama kuulemma jo aloittanut, mites vv-auto?

teemur

Vielä tähän brittifoorumilta löytyneeseen tarinaan: ketjun tarina liittyy moottorin sisäänajoon, ja kyseessä on yhden kaverin tapa. Korjaako jo ongelmallista moottoria? Mielenkiintoista jos noin on... Vai oliko tämä yksi kaveri VW:llä duunissa?

Mielenkiinnolla kuulostelemme minkälaisen vastauksen saat, toivotaan parasta :)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teemur - 28.06.12 - klo:20:30
Vielä tähän brittifoorumilta löytyneeseen tarinaan: ketjun tarina liittyy moottorin sisäänajoon, ja kyseessä on yhden kaverin tapa. Korjaako jo ongelmallista moottoria? Mielenkiintoista jos noin on... Vai oliko tämä yksi kaveri VW:llä duunissa?

Mielenkiinnolla kuulostelemme minkälaisen vastauksen saat, toivotaan parasta :)

Lueppa molemmat virkkeet huolella. Ekassa on tuo mainitsemasi sisäänajo-ohje...

You gotta load the motor at full throttle in 3rd and 4th gear from 2000-4000rpm and let the revs drop back down to 2000 rpm on its own without using brakes so the motor works against compression.

Used this method. I drive a 2012 polo 6R GTI. Engine build date is 12 Jan 2012. I've got 6000 km on the clock and the oil level is planted right where it was on day 1. The dealership said that the bottom end of the engine was updated in August 2011, that is..all car made after that date have the updated bottom end.

teemur

Juu, kyllä, mutta puhuuhan ne liikkeet kaikenlaista scheibaa meilläkin  ;D  Näin sen ajattelin..
Toivottavasti tuon takana on totuus

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teemur - 28.06.12 - klo:20:43
Juu, kyllä, mutta puhuuhan ne liikkeet kaikenlaista scheibaa meilläkin  ;D  Näin sen ajattelin..
Toivottavasti tuon takana on totuus

Koska et saanut tuosta jutusta mitään irti niin siitä päätellen et ymmärrä auton moottoreista mitään.

Mainittakoon vielä, että TM on vastannut kyselyyni öljynkulutuksesta ja heidänkin mielestään nuo Polo GTI kulutukset ovat aivan älyttömiä. Kestotesteissä ei ole ollut kuin parissa tapauksessa 2-3 litran 30 tkm kulutuksia, normaalisti ei ole lainkaan tarvetta lisäillä öljyjä vaihtoväleillä. Tuulilasi-lehdestä ei vielä ole tullut vastausta.

Yleisesti ottaen 30 tkm aikana näissä ei pitäisi olla lainkaan tarvetta lisäillä öljyä, sitä kyllä aina kuluu jonkin verran, mutta ei niin paljon että öljyvalo syttyy.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.06.12 - klo:20:50
Koska et saanut tuosta jutusta mitään irti niin siitä päätellen et ymmärrä auton moottoreista mitään.
Voit hyvin olla oikeassa. Polttomoottoritekniikka oli yksi heikoimmista aineistani, lehtorit sen voivat todistaa ;D

Kaikki sarkasmi sikseen, koska yritän jollakin tavalla myös itselleni selittää tätä ongelmaa kaiken foorumeilta löytyvän tiedon (hyvä ja huonon) perusteella.

Suurin osa GTI-kuskeista varmaan käyttää 98:a, onko öljyn kutuksen mittauksissa puhuttu e:n sekoittumisesta öljyyn ja sen höyrystymisestä?

www.tjr.fi

Keni1

Lainaus käyttäjältä: teemur - 28.06.12 - klo:21:06
Suurin osa GTI-kuskeista varmaan käyttää 98:a, onko öljyn kutuksen mittauksissa puhuttu e:n sekoittumisesta öljyyn ja sen höyrystymisestä?

Niin ne väittää että huohotuksesta löytyisi vikaa tai siis maahantuojahan sitä väittää, huolto toimii vain maahantuojan ohjeiden mukaan koska maahantuoja on maksajana eli huollossa ovat täysin voimattomia vaikka osaisivatkin korjata vian. Koska kerran Skoda eli Helkama on jo oikeesti aloittanut asian hoitamisen niin kyllä se vv-auto seuraa perässä kun ei muuta voi :)

Harmi ettei pääse itse testaamaan kuinka nopeasti motti tulisi kuntoon jos maksaisin korjauksen itse, vai pitäisikö siinäkin tapauksessa odotella sitä uutta huohotinsysteemiä, tuskin. Pitänee laittaa kohta galluppi jossa kyselen kuinka moni vielä takuuajan jälkeen joutuu odottamaan sen huohotinsysteemin valmistumista vai löytyikö jostain heti muu ratkaisu...

Ja kun tää huohotuskortti taas vedetty esiin niin jatketaan vielä hetki, siis jos ymmärsin oikein niin kirjoitit kautta rantain että öljy joka sijaitsee 'todella' kaukana polttoaineesta haihtuu koska siihen sekoittuu polttoainetta, niinkö?

Sama suomeksi = palotilaan päässyt öljy palaa taivaan tuuliin eli huohottuu ulos moottorista :)

Sepä se, sinne palotilaan sitä öljyä pääsee liikaa koska moottori on liian väljä. Siihen syynä joko todella kulunut moottori tai soikeat sylinterit ja/tai liian pienet männät ja/tai rikkinäiset männänrenkaat ja/tai vaikka mitä eli viallinen kone. Tämmöiset viat voi selitellä tyyliin: kaveri joi mun viinat ja väittää että mä join ne ite mutta olen vain niin kännissä etten muista juoneeni. Eli helppo vetää nenästä kun on se mahdollinen järjetön kulutus mainittu jossain käyttöohjeessa.

Edelleen ihmettelen miksi 1.4 TSI moottori saa joka vuosi palkinnon arvostetulta raadilta, onko moottoriin tehty jotain mullistavia uudistuksia joka vuosi vai onko se vain niin lyömätön laite että sitä pitää erikseen hehkuttaa vuodesta toiseen??? Hehkutetaan kuinka taloudellinen ja pienet kulutukset siinä on mutta koskaan ei ole mainittu sanallakaan öljynkulutuksesta joka varsinkin vihreitä arvoja edustavalle on erittäin tarkeä seikka autoa ostettaessa, itsellänikin silmä kostuu kun ajettelen kuinka paljon jätän hiilijalanjälkeä tuolla saastemoottorilla jonka väitetään olevan vähäpäästöinen mutta silti se saastuttaa enemmän kuin 20 tavallista moottoria, hyi.

Wekotin

Voihan tuossa tietysti olla, että jälleen joku alihankintaketjun männänrengaserä on ollu sutta ja sekundaa ja osunut juuri Polo GTI -moottoreihin.

ando76

Jahas, kävin 3 viikkoa sitten 30000km huollossa ja nyt kun olen ajanut 1300 kilsaa niin öljyvalo lähti palamaan taas...tikku kuiva ja 1,5 litraa mahtui taas koneeseen. Kylläpä on janoinen tuo GTI:n kone..

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.06.12 - klo:11:30

Jos nyt kertoisit sen oleellisen että mitä siihen autoon tehdään että se saadaan kuntoon? Kiinnostaa varmaan aika useaa henkilöä täällä. Meni nimittäin tänään juuri 30tkm huoltoon oma.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Keke78

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 29.06.12 - klo:08:19
Jahas, kävin 3 viikkoa sitten 30000km huollossa ja nyt kun olen ajanut 1300 kilsaa niin öljyvalo lähti palamaan taas...tikku kuiva ja 1,5 litraa mahtui taas koneeseen. Kylläpä on janoinen tuo GTI:n kone..

Mee nyt helvetissä valittaan liikkeeseen tuosta. Tuohan on vielä naurettavampi kulutus kuin mulla, alkaa huiteleen jo karvaa vaille litrassa/1000km. Mulla oli 0,56L/1000km ja remppaan menee.
Fabia rs combi -11

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 29.06.12 - klo:08:51
Mee nyt helvetissä valittaan liikkeeseen tuosta. Tuohan on vielä naurettavampi kulutus kuin mulla, alkaa huiteleen jo karvaa vaille litrassa/1000km. Mulla oli 0,56L/1000km ja remppaan menee.

Se on se 0.8XL/1000km, mikä muillakin on joilla tuo ongelma esiintyy, eikä tuo 0,56L myöskään mikään normaali ole. Molemmissa autoissa on tuo täällä puhuttu ongelma, ainakin oman näkemykseni mukaan. Niillä joilla ei ongelmaa ole, kuluu reilusti vähintään 5000km ilman lisäystä. Tsuku muistaakseni mainitsi kulutuksen olevan 0,1dl/1000km luokkaa omassaan jonka voi jossain määrin hyväksyä.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 29.06.12 - klo:08:49
Jos nyt kertoisit sen oleellisen että mitä siihen autoon tehdään että se saadaan kuntoon? Kiinnostaa varmaan aika useaa henkilöä täällä. Meni nimittäin tänään juuri 30tkm huoltoon oma.

Tuskin tietää vielä itekkään. Ei mullekkaan osattu vielä eritellä mitä kaikkea tehdään, annettiin vain lupaus siitä että vk.33 jälkeen tehdään jotain, perästä kuulemman kuuluu jossain vaiheessa.
Fabia rs combi -11

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 29.06.12 - klo:08:19
Paljonko huoltoerittelyssä mainitaan että öljyä on lisätty?
Jos öljymäärä on ollut täysi niin tuolla lukemalla pääsee jo heittämällä foorumin top3 öljynsyöntilukemiin  ;D  ....  :-[     :'(
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

ando76

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 29.06.12 - klo:09:18
Paljonko huoltoerittelyssä mainitaan että öljyä on lisätty?
Jos öljymäärä on ollut täysi niin tuolla lukemalla pääsee jo heittämällä foorumin top3 öljynsyöntilukemiin  ;D  ....  :-[     :'(
Mun pitää tuo tarkistaa...tietysti kun vaihtuu öljyt niin toivoisin että laittavat sitä tarpeeksi ja toivoisin että se riittäisi vähän pidemmälle kuin tuo 1300 kilsaa :D Olen kyllä menossa avautumaan asiasta kun olen heittänyt kaksi euroopanreissua autolla ja aina menny vähintään se 4l kannu matkalla (6000-7000 kilsaa). On tää vähän erillaista kun aikaisemmin ollu parikin Corollaa eikä tarvinnu ikinä täyttää öljyä...

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 29.06.12 - klo:09:50
On tää vähän erillaista kun aikaisemmin ollu parikin Corollaa eikä tarvinnu ikinä täyttää öljyä...
Tervetuloa kerhoon! Vuonna 2005 jouduin lisäämään viimeksi öljyä noin puoli litraa ennen huoltoväliä silloiseen Opel Astraan :-X

Toivotaan että Keni1 ja Keke78 tietämät korjaustoimenpiteet ovat oikeasti ratkaisu kaikkien ongelmaan eikä vain koske pientä osaa. Odottelen tätä nyt sinne elokuun puoleen väliin ja jos sitten ei tiedetä tasan tarkkaan millä korjaantuu niin sitten noustava valitettavasti tosissaan sotajalalle.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

hosee

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 29.06.12 - klo:09:59
Tervetuloa kerhoon! Vuonna 2005 jouduin lisäämään viimeksi öljyä noin puoli litraa ennen huoltoväliä silloiseen Opel Astraan :-X

Alkaa mennä vahvasti OT:ksi, mutta todettakoon että en ollut ikinä eläessäni joutunut lisäämään autoon öljyä huoltojen välillä ennen kuin vaimon G:n öljyvalo lävähti palamaan n. 15000km kohdalla. Täytyy tunnustaa että en ollut katsonut yhdestäkään autosta edes tikkua vuosikausiin kun ei aiemmin ollut osunut käsiin autoa joka öljyä olisi syönyt. Olin mieltänyt sen saman tärkeysasteen hommaksi kuin jarrunesteen vaihdon aina renkaidenvaihdon yhteydessä  ;D
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 26.06.12 - klo:17:03
Tänään sit otettiin öljyt ulos ja punnittiin. Virallista lappua en mukaani saanut mutta muistaakseni laskennallinen kulutus punnituksen jälkeen 0,46L/1000km. Eli mennään kahvilusikallisen verran toleranssien väärällä puolella jos jonkun sortin korjaavia toimenpiteitä haluais tuolle romulle tehtävän. Kehtas saatana vielä kysyä että laitetaanko täydennystä öljyihin 19e/litra kun alarajassahan nuo olivat, ettei vaan tule kotimatkalla moottoririkkoa perkele :-)

No aiko myyjäliikkeen edustaja sentään hienovaraisesti kysellä maahantuojalta että voitasko jotain tehdä kun ollaan kuitenkin hiirenkusen päässä virallisesta toimenpiderajasta. Jos mitään ei kuulu niin eikö tässä auta muu kuin niellä kohtalonsa vai kannattaako valitella jonnekkin kuluttajasuojavirastoon tai vastaavaan?

Kekellä oli kyllä aiemmin tällä viikolla alle 0,5 kulutus ja nyt sitten meni yli, oliko tehty jakolasku uusiksi :)

Hieman tarkkuutta noihin viesteihin kiitos.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.06.12 - klo:11:38
Kekellä oli kyllä aiemmin tällä viikolla alle 0,5 kulutus ja nyt sitten meni yli, oliko tehty jakolasku uusiksi :)

Hieman tarkkuutta noihin viesteihin kiitos.

Ei oo kyse mun tarkkuudesta. Saman päivänä kun kävin tarkistuttaa kulutuksen sanottiin et 0.46L ja seuraavan päivänä soitettiin et oli tullut laskuvirhe ja oikea kulutus onkin 0.56L. Aistitko tässä jotain salaliittoa :-)
Fabia rs combi -11

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 28.06.12 - klo:11:53
Kas kas, meikäkin sai eilen soiton että tuu luetuttaan autosta jonkun sortin vikaraportti virallista rekkulaa varten ja korjaukset tehdään kuulemmaan viikon 33 jälkeen koska silloin pitäis ilmaantua viralliset ohjeet maahantuojan ja valmistajan taholta + ehkä jopa uuttaa rautaa (paikallinen huoltopäällikkö höpisi uudenlaisista männänrenkaista).

Lukeekohan joku Helkamalla näitä juttuja vai miks just nyt sitten viimein tapahtuu jotain, n.2v ongelmien ilmaantumisen jälkeen.

Ja vasta nyt korjaat tuon laskuvirheen vaikka vielä eilen oli se 0,46 hyvä hyvä :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 29.06.12 - klo:08:49

Sulle Chaniri on jo tulossa se uusi Golf GTD joten tuo sun GTI jää volkkarille, sinuna mua ei kiinnostais juuri lainkaan mitä sille Poloselleen tekevät.

Toki on erittäin suoraselkäistä että huolehdit auton saattamisesta kuntoon seuraavaa omistajaa varten, kiitos siitä.

Mitä moottoriin sitten pitäisi laittaa niin toimenpiteet ovat luettavissa aiemmasta viestistäni (toki rivien välistä ja hieman pitäisi moottoreista tietää jotta osaa tulkita), mutta laitetaan tähän vielä se mitä minä tekisin jos tuon itse korjaisin:

1. sylinterien hoonaus tai poraus ylikokoon tai sylinteriputkien vaihto tai koko lohkon vaihto.
2. uudet männät ja männänrenkaat.
3. uudet laakerit sekä kampiakseliin että kiertokankiin.
4. palotilojen puhdistus karstasta
5. venttiilien hionta ja uudet ohjurit sekä ohjurikumit
6. koneen täydellinen puhdistus LL töhnästä

+ tarkistetaan että jakopää on sitä vahvempaa mallia jos ei ole tai on mutta löystynyt ketju niin koko jakopää vaihtoon. Samoin tarkistettava että vesipumppu on jo sitä uudempaa mallia.

Jos listasta unohtui jotakin niin huolto kyllä tietää mitä muuta pitää tehdä :)

Noilla tulee kuntoon. Tuosta kun alkaa laskemaan hintaa operaatiolle niin itse vaihtaisin kokonaan uuden moottorin varmuuden vuoksi varsinkin kun uudet GTI koneet elokuusta 2011 alkaen jo sisältävät kaikki nämä korjaukset eivätkä syö öljyä :)

Lisäksi Polo GTI turbon öljyputki on aika kuumassa paikassa, putki on joissakin kaksoisahdetuissa tukkeutunut karstasta eikä turbo ole saanut riittävää voitelua ja on siten hajonnut. Onko tuohon tehty jokin korjaus ja jos niin millainen?

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.06.12 - klo:12:14
Ja vasta nyt korjaat tuon laskuvirheen vaikka vielä eilen oli se 0,46 hyvä hyvä :)

No enpä viitsiny alkaa lietsomaan mitään salaliittoteoriaa turhan takia.
Fabia rs combi -11

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.06.12 - klo:12:16
Lisäksi Polo GTI turbon öljyputki on aika kuumassa paikassa, putki on joissakin kaksoisahdetuissa tukkeutunut karstasta eikä turbo ole saanut riittävää voitelua ja on siten hajonnut. Onko tuohon tehty jokin korjaus ja jos niin millainen?

Eikös tuo ongelma ollut vain BMY-koneessa, CAV ei liene tuosta koskaan kärsinyt?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.06.12 - klo:12:16
Sulle Chaniri on jo tulossa se uusi Golf GTD joten tuo sun GTI jää volkkarille, sinuna mua ei kiinnostais juuri lainkaan mitä sille Poloselleen tekevät.

Toki on erittäin suoraselkäistä että huolehdit auton saattamisesta kuntoon seuraavaa omistajaa varten, kiitos siitä.

Kyllä mua kiinnostaa tuon auton tyyppiongelmat senkin jälkeen vaikka olisin autoa vaihtanut. Kuitenkin toistaiseksi tulen omistamaan auton ja olen yhtä ongelmissa kuin muun, aloittanut threadin ja keskustelen mielelläni asian etemisestä siihen asti kuin se selviää. Kenelläkään ei ole mitään syytä tulla arvostelemaan keskustelevia käyttäjiä sen perusteella onko heillä keskusteluun kuuluva auto vaiko ei.

Noista mainitsemistasi toimenpiteistä ainakin nuo männänrenkaat on vaihdettu minulle ja tlindstr:lle uudempiin, liekö muillekin omistajille ilman vaikutusta. Kaipa katsoivat muutenkin moottoria huollossa kun itselle tuota syksyllä tehtiin. Onko tämä maahantuojalta tullut ohjeistus nyt jokin tehtaan virallinen korjaus vaiko vv-auton oma, eli voidaanko me muutkin omistajat vaatia autolle tuollaisia toimenpiteitä? Voiko joku muukin vahvistaa?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.06.12 - klo:12:23
Eikös tuo ongelma ollut vain BMY-koneessa, CAV ei liene tuosta koskaan kärsinyt?

No miten se korjattiin siihen BMY koneeseen, omassa menee se öljyputki aivan turbon vierestä ilman että välissä on mitään suojalevyä, kun turbo hehkuu punaisena saa se putki varmasti osansa tuosta lämmöstä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 29.06.12 - klo:12:33
Kyllä mua kiinnostaa tuon auton tyyppiongelmat senkin jälkeen vaikka olisin autoa vaihtanut. Kuitenkin toistaiseksi tulen omistamaan auton ja olen yhtä ongelmissa kuin muun, aloittanut threadin ja keskustelen mielelläni asian etemisestä siihen asti kuin se selviää. Kenelläkään ei ole mitään syytä tulla arvostelemaan keskustelevia käyttäjiä sen perusteella onko heillä keskusteluun kuuluva auto vaiko ei.

Noista mainitsemistasi toimenpiteistä ainakin nuo männänrenkaat on vaihdettu minulle ja tlindstr:lle uudempiin, liekö muillekin omistajille ilman vaikutusta. Kaipa katsoivat muutenkin moottoria huollossa kun itselle tuota syksyllä tehtiin. Onko tämä maahantuojalta tullut ohjeistus nyt jokin tehtaan virallinen korjaus vaiko vv-auton oma, eli voidaanko me muutkin omistajat vaatia autolle tuollaisia toimenpiteitä? Voiko joku muukin vahvistaa?

Sorry. Kukaan ei tiedä noista korjauksista kun niitä ei ole kenellekkään vielä tehty, josko se maahantuoja osaisi kertoa mitä GTI moottoriin on tehtaan toimesta silloin viime vuoden elokuussa tehty jotta öljynkulutus ja muut viat saatiin korjattua eikä uusissa ole enää mitään ongelmia.

Muistaakseni männänrenkaiden vaihto vähensi sinun koneesi öljynkulutusta 61 %, mutta pelkillä männänrenkailla ei väljää moottoria pysty korjaamaan sillä voidaan vain vähentää kulutusta. Jos multa kysytään niin teillä on ollut jo uutena aivan loppuunajetut motit tai niissä on vääränkokoiset männät tai soikeat sylinterit. Tuo vaadittava koneremppa on niin kallis että maahantuoja ei niitä vapaaehtoisesti ole tehnyt kun ovat niin hienon selityksen asialle keksineet.

Newman

Nyt en ole aivan kärryillä. Miten uuden auton moottori voi olla aivan loppuun ajettu? Vaimollani on moitteettomasti pelaava Polo GTI, johon on lisätty pari kertaa öljyä (yhteensä 1-1,5 litraa) noin 17 000 kilometrin matkalla (vm 2011).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy