Polo GTI ja öljynkulutus

Aloittaja Chaniri, 19.01.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

Keni1

http://igorweb.org/vindec/default.aspx

VW Polo
model year 2011, production number ******
production plant unknown
The entered VIN cannot be checked for validity.

http://www.vin-decoder.net/code_vag-options

tolla kun hakee niin löytää jotain mutta tulos vain vilahtaa ruudulla???

Joku niistä palautti tällästä:

Manufacturer Volkswagen
Model Polo
Model Year 2011 (1981)
Fabric Pamplona, Spain
Manufactured in Germany (Europe)
Serial number ******
Is valid No: Check sum number is wrong.

Mun koodi ilman juoksevaa numeroa on WVWZZZ6RZBY, toi toka Z pitäis kertoa moottori tyyppi, mutta mikään niistä decodereista jotka nyt jotain infoa palauttavat eivät osaa tulkita tota kirjainta.

Filler character: No meaning tulee Z:lla.

Salaperäisyyden verho on laskeutunut ihmepolon ylle, saas nähdä millanen soppa tästäkin vielä syntyy :)

Voiko vw estää vikakoodien luvun vai onko kiinni laitteesta, bilteman laite luki jotakin tietoja josta palautti 'no codes' mutta enginen osalta tulos 'link error' eikä tuo muutu vaikka venttais viikon ennen uutta yritystä???

Nyt ei muuta kun viikonloput, ei jaksa enempää märehtiä, katellaan kun maahantuoja vastailee...

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 25.05.12 - klo:20:10
http://igorweb.org/vindec/default.aspx

VW Polo
model year 2011, production number ******
production plant unknown
The entered VIN cannot be checked for validity.

http://www.vin-decoder.net/code_vag-options

tolla kun hakee niin löytää jotain mutta tulos vain vilahtaa ruudulla???

Joku niistä palautti tällästä:

Manufacturer Volkswagen
Model Polo
Model Year 2011 (1981)
Fabric Pamplona, Spain
Manufactured in Germany (Europe)
Serial number ******
Is valid No: Check sum number is wrong.

Mun koodi ilman juoksevaa numeroa on WVWZZZ6RZBY, toi toka Z pitäis kertoa moottori tyyppi, mutta mikään niistä decodereista jotka nyt jotain infoa palauttavat eivät osaa tulkita tota kirjainta.

Filler character: No meaning tulee Z:lla.

Salaperäisyyden verho on laskeutunut ihmepolon ylle, saas nähdä millanen soppa tästäkin vielä syntyy :)

Voiko vw estää vikakoodien luvun vai onko kiinni laitteesta, bilteman laite luki jotakin tietoja josta palautti 'no codes' mutta enginen osalta tulos 'link error' eikä tuo muutu vaikka venttais viikon ennen uutta yritystä???

Nyt ei muuta kun viikonloput, ei jaksa enempää märehtiä, katellaan kun maahantuoja vastailee...

Noi zetat on vaan täytemerkkejä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 25.05.12 - klo:20:22
Noi zetat on vaan täytemerkkejä.

No sitähän minäkin...http://www.kolumbus.fi/keni1/Z.JPG

Edit:

Niin ja tossa yksi esite josta voi vilkaista miltä aito engine number pitäs näyttää (löytyy otsikon engine alta)

http://www.kolumbus.fi/keni1/cave.pdf

Lukeeko kellään CAVE siinä moottorissa olevassa tarrassa? Entä CAVD? vai onko jokaisessa motissa vain CAV? Mitäpä sanoo asiantuntijat jotka näitä työkseen korjailee?

Ja heitetään nyt vielä hiukka lisää löylyä: myyjän vastauksessa asiasta myyjä käytti moottoristani nimitystä "murheenkryyni", muistetaan nyt kuitenkin että konetta ei vielä ole edes avattu ja vain kulutuksen mittaus tehty muuten ajettu normaalisti jo toista vuotta ja nyt se on yht'äkkiä murheenkryyni :(

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 25.05.12 - klo:22:09
No sitähän minäkin...http://www.kolumbus.fi/keni1/Z.JPG

Edit:

Niin ja tossa yksi esite josta voi vilkaista miltä aito engine number pitäs näyttää (löytyy otsikon engine alta)

http://www.kolumbus.fi/keni1/cave.pdf

Lukeeko kellään CAVE siinä moottorissa olevassa tarrassa? Entä CAVD? vai onko jokaisessa motissa vain CAV? Mitäpä sanoo asiantuntijat jotka näitä työkseen korjailee?

Ja heitetään nyt vielä hiukka lisää löylyä: myyjän vastauksessa asiasta myyjä käytti moottoristani nimitystä "murheenkryyni", muistetaan nyt kuitenkin että konetta ei vielä ole edes avattu ja vain kulutuksen mittaus tehty muuten ajettu normaalisti jo toista vuotta ja nyt se on yht'äkkiä murheenkryyni :(

Moottorissa olevassa tarrassa on yleensä vain 3 merkkinen se moottoritunnus (runkomoottori). Kuskinpuolen b-pilarin alaosassa taas pitäisi olla 4 merkkinen (mikäli ko moottorin tunnus on 4 merkkiä).

Keni1

Koneen numero pitäisi olla mahdollista nähdä konetta purkamatta, 1.4 TSI koneen ympäriltä pitäisi purkaa sitä sun tätä ja sittenkin sitä on vaikea nähdä, toivottavasti maahantuoja löytää tiedon omista tietokannoistaan muuten joutuu alkaan purkamaan.

Tossa lisätietoa siitä missä se stanssattu moottorin numero sijaitsee ja kuinka sen voi teoriassa nähdä ilman että kone nostetaan keulilta (post #7): http://www.vwwatercooled.org.au/forums/f128/polo-6r-location-engine-number-65336.html#post747415

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.05.12 - klo:11:10
Koneen numero pitäisi olla mahdollista nähdä konetta purkamatta, 1.4 TSI koneen ympäriltä pitäisi purkaa sitä sun tätä ja sittenkin sitä on vaikea nähdä, toivottavasti maahantuoja löytää tiedon omista tietokannoistaan muuten joutuu alkaan purkamaan.

Tossa lisätietoa siitä missä se stanssattu moottorin numero sijaitsee ja kuinka sen voi teoriassa nähdä ilman että kone nostetaan keulilta (post #7): http://www.vwwatercooled.org.au/forums/f128/polo-6r-location-engine-number-65336.html#post747415

Tuo sun juttu nyt alkaa kuullostaan jo jonkun sortin foliohattu-hommalta + siltä että ei oo hirveesti mitään järkevää tekemistä. Mitä väliä mikä kone siellä on kunhan kehittää luvatut 132kw ja kulkee kuten luvataan + jälkimarkkinointivastuut pätevät.

Fabia rs combi -11

jjannhei

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 25.05.12 - klo:02:29
Testatkaapa toki muitakin vastaavia, sanooko niissä samaa? :)

1982 VOLKSWAGEN 

--------------------------------------------------------------------------------
VIN:WVWZZZ6RZCY****** (sensuroin lopun)
Check sum validation failed
World region:Europe
Manufactured in:Germany
Year:1982
Make:Volkswagen

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 26.05.12 - klo:11:18
Tuo sun juttu nyt alkaa kuullostaan jo jonkun sortin foliohattu-hommalta + siltä että ei oo hirveesti mitään järkevää tekemistä. Mitä väliä mikä kone siellä on kunhan kehittää luvatut 132kw ja kulkee kuten luvataan + jälkimarkkinointivastuut pätevät.

Jep pelkkää kovaa provoo kaikki jutut, aina kun nostat kissan pöydälle niin olet foliohattu, hyvä hyvä. Vastailen toki muiden vastauksiin ja kyselen kun tai jos en tiedä jotakin mielestäni tärkeää seikkaa tässä episodissa, jos sua ei kiinnosta niin älä lue. Avaa aiheesta oma viestiketju jossa mainitset että et halua sinne mun kommentteja niin en sinne kirjoittele.

Ja mitä tulee järkevään tekemiseen niin mielestäni takuunalaisen auton ongelmien selvittäminen takuuaikana on enemmän kuin mielekästä tekemistä, sen verran paljon on hilloa kiinni tuossa kipossa. Aivan liikaa epäselvää on tässä tapauksessa tällä hetkellä...se mikä on varmaa niin en kyllä enää suosittele kenellekkään käytettyä Polo GTI:tä ilman että tsekkaa erWin vikalistan myyjän kanssa.

erWin:
------

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do;jsessionid=35D27F1D4CC75B586EE0D3A1AA3C3746.ASTPVWE1

Ja vielä kekelle, että auton tehojen todentaminen perstuntumalla on täysin mahdotonta, se onko mun autossa tällä hetkellä 140 heppaa vai 180 heppaa mistä vitusta mä tiedän kun auto kulkenut uudesta saakka aivan samaa kyytiä, Jo 140 heppaa liikuttaa tota kippoa sellasta kyytiä, että vauhti tuntuu 'tosi huimalta'. Jos hevosia puuttuu vaikka alhaisten puristusten takia niin kuka huomaa eron onko 140 - 160 - 180 heppaa? Meinaan että jos kone uudesta asti alitehoinen? Kävin aikoinaan 2006 koeajamassa sen ensimmäisen TSI Golfin ja ei tässä Polossa juuri kummoista eroa sen suorituskykyyn ole, aika samanlailla lähtee ohituksiin ja kelaa vauhtia. Näitähän on toki dynotettu ja havaittu että joissakin on jopa yli 180 heppaa...joka tapauksessa ei tuo meno vielä päätä huimaa...

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.05.12 - klo:13:14

Ja vielä kekelle, että auton tehojen todentaminen perstuntumalla on täysin mahdotonta, se onko mun autossa tällä hetkellä 140 heppaa vai 180 heppaa mistä vitusta mä tiedän kun auto kulkenut uudesta saakka aivan samaa kyytiä, Jo 140 heppaa liikuttaa tota kippoa sellasta kyytiä, että vauhti tuntuu 'tosi huimalta'. Jos hevosia puuttuu vaikka alhaisten puristusten takia niin kuka huomaa eron onko 140 - 160 - 180 heppaa? Meinaan että jos kone uudesta asti alitehoinen? Kävin aikoinaan 2006 koeajamassa sen ensimmäisen TSI Golfin ja ei tässä Polossa juuri kummoista eroa sen suorituskykyyn ole, aika samanlailla lähtee ohituksiin ja kelaa vauhtia. Näitähän on toki dynotettu ja havaittu että joissakin on jopa yli 180 heppaa...joka tapauksessa ei tuo meno vielä päätä huimaa...

Ei tuo polo "tosi huimasti" kulje millään moottorilla, mutta tollasen 40hp eron huomaat kyllä ihan varmasti, ero on kyllä niin selkeä.

Tää sun juttus on kyllä mielenkiintoista seurattavaa.
Minkä jälleenmyyjän/maahantuonnin henkilön kanssa tätä selvität?

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 26.05.12 - klo:13:36
Ei tuo polo "tosi huimasti" kulje millään moottorilla, mutta tollasen 40hp eron huomaat kyllä ihan varmasti, ero on kyllä niin selkeä.
Huomaa kyllä eron jos se 40hp katoaa.
Omastani en pysty sanomaan onko 160-180-vaiko luvatut 200hp koska on aina tuntunut samalta,toivottavasti 200hp :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 26.05.12 - klo:13:47
Huomaa kyllä eron jos se 40hp katoaa.

Jep jos tehoja katoaa käytön aikana mutta jos on jo uudesta alkaen kateissa niin eipä huomaa, mun auto on kuluttanut öljyjä aivan alusta alkaen ja paljon, mitään muuta vikaa siitä ei ole aiemmin havaittu, huolto löysi siitä jotain mikä vaatii lisätutkimuksia. Eka öljynvaihto tehtiin jo vuosi sitten ja autoa tutkittiin silloin 2 tuntia??? Kuulemma myös jarrupalat tsekattiin 5500 kilsaa ajetusta autosta uskoo ken haluaa  ;D

jusban kommentit on ollu sitä luokkaa että hänelle en vastaa lainkaan, mies on liikaa kallellaan vasemmalle...

Ja kekelle sori että mä taas vastasin mutku ei ole parempaakaan tekemistä mulla, kävin heittää fillarilenkin ja taas on luppoaikaa niin että jotta, onneks kohta alkaa F1 aika-ajot niin taas tekemistä riittää...sen jälkeen joutuu taas miettimään että mitähän sitten seuraavaksi tekisi, kyllä nää viikonloppuvapaat pitäisi lailla kieltää kun ihmisillä ei ole tarpeeksi järkevää tekemistä.

Keni1

Taas oli tuota luppoaikaa ja löyty sitten se paras sivusto / palvelu tietojen onkimiseen. Eli erWin palvelusta saa auton kaikki tiedot, moottorin numeroa ei ollut mutta huollon vikalista ja lista siitä millä varusteilla auto on toimitettu. Tunnin käyttö makso veroineen ~ 6 egee, ei paha.

3 asiaa on poskellaan tuon öljynkulutuksen lisäksi:
- nokka-akaselin säädin (kone rallattaa hetken tyhjäkäynnillä) uusi kiristin vaihdettava, seuraava vaihto ilmeisesti 20 000 kilsan päästä?
- vesipumppu (magneettikytkimen levy aiheutta vinkumista tietyllä kierroalueella) uuden mallinen vesipumppu vaihdettava eli vanhanmallinen kone autossa?
- kampikammion tuuletusputki irti tai murtunut (moottori käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä) letku kiinni tai jos on murtunut niin uusi letku.

Kaikki vaihdettavat osat ovat koneeseen CAV* ->

Vielä kun näen moottorin numeron jostain niin olen tyytyväinen...muuten näyttäisi olevan ok.

MKB on CAV, pitäisi kai olla CAVE (Basis: 1.4 TSI 132kW (180 PS) MKB: CAVE )

No selvitellään...ei mun mielestä kuitenkaan mikään murheenkryyni vielä noiden vikojen mukaan, kertokaa huolto ihmeessä nää viat asiakkaalle jos kysyy niin ei tarvi arvailla foorumeilla, mä kysyin ja sain vastaukseksi pelkkää muminaa.

erWin:
------
https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do;jsessionid=35D27F1D4CC75B586EE0D3A1AA3C3746.ASTPVWE1

Chaniri

Pannaanpa tänne tilannepäivitystä, eli päästinpä huollon vihdoin helpolla ja kilsojen takia vaihdoin autoa kiisselimalliin eli Golf GTD:n. Polon pidän vielä kolmisen kuukautta mitä kestää uuden luovutukseen. Sain sen verran hyvin vastaantuloa huollolta, maahantuonnilta ja myynniltä että olen ihan tyytyväinen vaihtoon.

Toivottavasti kuitenkin hoitavat polon kuntoon, ettei uuden vaihtoauton omistajalle tule hernettä nenään..  ::)
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 21.05.12 - klo:10:04
Mulla CAV 257 404 C 24-11-10

Maahantuoja ilmoitti että mun auton moottorin numero on CAV 257404, se on siis sama kuin siinä tarrassa. On kuulemma aina tuo sama CAV perusmoottori näissä. En ole aivan vakuuttunut koska muutakin infoa asiaan löytyy, selvitellään...

Edit:
Niin ei muuten mutta kun huolto sanoi että koneen numeron voi nähdä vain lohkosta ja on tosi hyvin piilotettu, toinen huolto yritti etsiä moottorin numeroa VW tietokannasta mutta heiltä oli pääsy evätty (top secret), miksi edes etsivät tietokannasta jos kerran se tarra kertoo numeron, eilen nainen maahantuojan asiakaspalvelusta lupasi soittaa hetken päästä takaisin ja kertoa mikä moottorin numero on, ei soittanut, aamulla ajoin maahantuojan kautta.

Se Ketonen soitti tänään  ;D

Nyt on taas Keken vuoro, ole hyvä...

Keni1

Lisää mystiikkaa löytyy Poloseen, auton tuotantoviikko oli viikko 4 tammikuussa 2011, maahantuojan vahvistamien virallisten tietojen mukaan auto on kuitenkin valmistunut 11.12.2010. Auton luovutus oli 18.2.2011, missä helvetissä auto seilasi yli 2 kuukautta?

Aiemmin täälläkin ihmetelty miksi autot kuskataan saksan kautta??? Mitä siellä saksassa tehdään näille, miksi autoja ei toimiteta heti ostajalle, rahti espanjasta ei kestä 2 kuukautta, se kestää 2 viikkoa.

0251

Parivuotta sitten kun Ibizan tilasin. Niin Travemunden satamassa sekin odotteli rahtaajalakon loppumista,ja laivaan pääsyä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 04.06.12 - klo:17:20
Parivuotta sitten kun Ibizan tilasin. Niin Travemunden satamassa sekin odotteli rahtaajalakon loppumista,ja laivaan pääsyä.

Se on täysin ymmärrettävä selitys tuo, kun taas mun auton tuotantoviikko oli 1,5 kuukautta auton valmistumisen jälkeen, sitä ei satamalakko selitä, tuo tuotantoviikko on minulle erikseen myyjän toimesta kerrottu hän kun 'piti' minut ajan tasalla siitä kuinka auton toimitus eteni... ;D

Keni1

Volkkari on maailman paras automerkki se joka muuta väittää puhuu paskaa, muutama viallinen auto ei miljoonien myytyjen autojen joukossa ole kuin tilastoa...

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.06.12 - klo:20:36
Volkkari on maailman paras automerkki se joka muuta väittää puhuu paskaa, muutama viallinen auto ei miljoonien myytyjen autojen joukossa ole kuin tilastoa...
Oliko tällä kirjoituksella oikeasti joku tarkoitus, vai muuten vaan taas nostaa ketjua ylös?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 05.06.12 - klo:21:18
Oliko tällä kirjoituksella oikeasti joku tarkoitus, vai muuten vaan taas nostaa ketjua ylös?

Ei.

Wekotin

No niin meinasinkin. Miksi muuten kirjoittelisit eilen klo. 18.06 tähän ketjuun ja sitten suollat tänään klo. 20.36 tuollaisen Suoli24-tasoisen ulostuksen.

Keni1

se oli huumoria, mun joka sana totista totta ei mitään tarvetta paisutella asioita, sanat vaan ei riitä kertomaan kuinka vitun pettynyt olen tuohon auton moottoriin, järki ei riitä ymmärtämään miksi VW pilasi muuten niin hienon GTI merkin tälläisillä moottoreilla, kyllä uudessa autossa pitää olla uusi moottori, erityisesti GTI:ssä vahvistettua mallia kestämään nuo 180 hepan tehot.

Ei se tietenkään ole kiva eikä järkevää loata omaa autoaan, mutta itse en kuulu niihin jotka laittaa paskan kiertämään, auto laitetaan kuntoon ennenkuin se vaihtaa omistajaa. Olen aikoinaan ostanut juuri katsastetun auton autoliikkeestä ja sen pituinen se.

UGH!

Highland wanderer

Onks sul sis uudes autos ollu käytety moottori vai mikä? Mikä tarina? No todellaki UGH! jos noi on! Miks et vie autoo takas ja vaadi uuta? Nii jos uuten ostit, tarkotan.

Kasis

Onko näistä teidän "öljysyöpöistä" mitattu puristuksia?
Mikä oli tuomio, jos oli mitattu?
Scirocco & VI Golf Variant

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Highland wanderer - 05.06.12 - klo:23:52
Onks sul sis uudes autos ollu käytety moottori vai mikä? Mikä tarina? No todellaki UGH! jos noi on! Miks et vie autoo takas ja vaadi uuta? Nii jos uuten ostit, tarkotan.

Konetta ei vielä ole avattu ja vasta tuon avaamisen yhteydessä tulee lopullinen varmuus siitä mikä kone autossa on, se oikea sarjanumero kun on stanssattu niin piiloon ettei sitä näe purkamatta apulaitteita, (itse en voi takuuaikana purkaa). Mutta kuten viesteistäni voi lukea niin todella runsaasti on epäselvää tässä asiassa eikä pelkästään koske tuota minun autoani. VW on kehittänyt sellaisen systeemin näiden moottorien kanssa että jotta, mites esim. katsastusmies voi varmistua moottorin lohkon olevan juuri oikea jos stanssattua koodia ei voi nähdä? Näihin voinee laittaa minkä tahansa moottorin, laittaa vaan sen alkuperäisen tarran kylkeen ;)

Viimeinen niitti asialle on se, että maahantuoja ei pyynnöistä huolimatta pysty toimittamaan dokumenttia tehtaan päätöksestä kehittää jokin öljynkulutuksen normalisoiva huohotinjärjestelmä, minulla on vain maahantuojan väite asiasta ja se ei riitä koska maahantuoja voi väittää mitä tahansa vastaavaa. Heillä ei siis ole mitään aikataulua tai virallista dokumenttia asiasta eikä ole tiedossa koska tuo järjestelmä olisi saatavilla joten sellaista ei välttämättä koskaan edes tule. Tuo uusi huohotinjärjestelmä on sikäli erikoinen ratkaisu, että nämä autot kuluttavat öljyä 0,1 - 1,0 litraa per 1000 km, eli osa autoista toimii kuten pitää osa ei. Normaali öljynkulutus on 0,1 litraa per 1000 km. Mitä tulee auton käyttöoppaassa olevaan tietoon öljynkulutuksesta, niin asiakas saa sen tiedon vasta kun auto on hänellä, vai onko joku joskus nähnyt myyntiesitteen jossa volkkari olisi ilmoittanut että nämä voivat kuluttaa poikkeuksellisen paljon öljyä, ette koska sellaista esitettä ei ole olemassa. Näin ollen VV-Auto ei voi missään vedota että asiakas olisi auton ostaessaan tietoinen tuosta mahdollisesta älyttömästä öljynkulutuksesta.

Toinen isompi vielä avoin juttu on se, että olen pyytänyt maahantuojaa toimittamaan minulle raportin auton matkasta espanjasta suomeen eli missä kaikkialla auto on käynyt välillä 11.12.2010 ja 18.2.2011, matka kesti yli 2 kuukautta. Nämä kuskataan suomeen saksan kautta ja autoon on siis ehditty tekemään vaikka mitä sen jälkeen kun se lähti tehtaalta. Ja auton vahvistettu tuotantoviikkohan oli viikko 4 tammikuu 2011, se kuitenkin valmistui jo 1,5 kuukautta aiemmin, ei täsmää???

Ja koska autooni ollaan tuo huohotinjärjestelmä asentamassa heti kun se on saatavilla, tarkoittaa se sitä että minulle on toimitettu viallinen tuote johon ei ole korjausta ja näin ollen perusteet kaupan purkuun ovat olemassa. Autossani oli myös väärät vanteet toimitettaessa, piti olla Detroitit mutta niistä olisikin pitänyt maksaa 1000 euroa lisävarustehinnan 200 euroa sijasta...VV-Auto toi auton maahan Denvereillä joista he eivät suotuneet hyvittämään mitään...kauppa puretaan jos kokonaan uutta moottoria ei vaihdeta, korjaukset ei kelpaa koska näihin ei ole olemassa korjausta, jakopään ja uudenmallisen vesipumpun varmasti saavat autoon vaihdettua mutta tuo öljynkulutus ei niillä korjaannu.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 06.06.12 - klo:11:04
Toinen isompi vielä avoin juttu on se, että olen pyytänyt maahantuojaa toimittamaan minulle raportin auton matkasta espanjasta suomeen eli missä kaikkialla auto on käynyt välillä 11.12.2010 ja 18.2.2011, matka kesti yli 2 kuukautta. Nämä kuskataan suomeen saksan kautta ja autoon on siis ehditty tekemään vaikka mitä sen jälkeen kun se lähti tehtaalta. Ja auton vahvistettu tuotantoviikkohan oli viikko 4 tammikuu 2011, se kuitenkin valmistui jo 1,5 kuukautta aiemmin, ei täsmää???

Ilmoitetun tuotantoviikon ja todellisen valmistusajankohdan välinen ristiriita on mielenkiintoinen kysymys.

Sen sijaan tuo logistiikkaketju Espanjan ja Suomen välillä on täysin normaalia, vai luulitko tosiaankin, että Espanjasta kulkisi jokin suora laivareitti Suomeen? Ei tasan varmasti kulje näillä lilliputtimaan myyntimäärillä.  :)

Autosi on todennäköisesti seissyt tehtaan laanilla, espanjalaisessa satamassa, Saksan Bremerhavnin satamassa, suomalaisessa satamassa, ehkä vielä SE Mäkisen varastossakin. Siinä helposti vierähtää kuukausi jos toinenkin. Autoa odottavalle asiakkaalle ei tietenkään sanota suoraan, että autosi makaa satamassa odottamassa suuren logistiikkaketjun liikahduksia.

Jere#18

Tsemppiä vääntöihin Keni !

Monenlaista kommenttia mahtuu ketjuun..omasta puolestani kiitän, koska tätä kautta sain tietoa GTI Poloja vaivaavasta kohtuuttomasta öljyn kulutuksesta -> kärsimättömänä ja heikkohermoisena kaverina hylkäsin ko. auton omista kaavailuista.

tet

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 06.06.12 - klo:11:29
Tsemppiä vääntöihin Keni !

Monenlaista kommenttia mahtuu ketjuun..omasta puolestani kiitän, koska tätä kautta sain tietoa GTI Poloja vaivaavasta kohtuuttomasta öljyn kulutuksesta -> kärsimättömänä ja heikkohermoisena kaverina hylkäsin ko. auton omista kaavailuista.

Jos muutaman öljysyöpön takia hylkäisi automallin, ei VAGeja voisi ostaa lainkaan. Laitapa foorumin hakuun sana "öljynkulutus" ja räknäile kuinka monen eri VAG-mallin öljynkulutuksesta täällä on valitettu. ::) ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jere#18

Pahimmat on minun ymmärryksellä (kiinnostuksella) A4 B8:ssa 2.0TFSI ja Polo GTI. Jos aikanaan 2.0 TFSI B8:ia ostaessani olisin tiennyt mitä luokkaa öljynkulutus todellisuudessa on olisi kaupat todennäköisesti jäänyt tekemättä. Tästä johtui kommentti tuohon Polo GTI intoni viilenemiseen.

Toki varmaan hyviäkin yksilöitä mahtuu suureen määrään, niiden omistajat vaan harvemmin täällä keskusteluissa mukana.
Jonkinlainen otanta näitä VAG laitteita itsellä ollut ja esim. minulla olleet 1.8 TFSI moottorit on sattuneet olemaan näitä "hyviä" yksilöitä.

Jere#18

..piti ihan tarkistaa mitä tuo "otanta" pitää sisällään: 13kpl VW (osa tosin pakuja), 12kpl Audi, 1 Seat + nykyinen Scout
Huonoja kokemuksia tällä otannalla ainoastaan B8:in 2.0 TFSI:stä öljyn kulutuksen suhteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy