Polo GTI ja öljynkulutus

Aloittaja Chaniri, 19.01.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

Newman

Lainaus käyttäjältä: malinmip - 16.04.12 - klo:09:19
Niin tuli, hieman yli 220â,¬ tipahti laskua siitä vaihdosta, kun eivät ilmoittaneet asiasta mitään sen aloittamisessa.

Tulen kyllä reklamoimaan asiasta.
Kätevää. Auto on viallinen ja syö liikaa öljyä. Sinä maksat takuukorjauksesta, jota ei tehty.

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: malinmip - 16.04.12 - klo:09:19
Niin tuli, hieman yli 220â,¬ tipahti laskua siitä vaihdosta, kun eivät ilmoittaneet asiasta mitään sen aloittamisessa.

Tulen kyllä reklamoimaan asiasta.

Mainitsimme tuosta myyjän kanssa keskustelessa ja ihmettelivät huoltopäällikön kanssa että mitenköhän asiasta on mahdettu noin laskuttaa. Ehdottomasti rekkulaa huoltoon ja sitäkautta rahat takaisin..
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

malinmip

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 16.04.12 - klo:12:04
Mainitsimme tuosta myyjän kanssa keskustelessa ja ihmettelivät huoltopäällikön kanssa että mitenköhän asiasta on mahdettu noin laskuttaa. Ehdottomasti rekkulaa huoltoon ja sitäkautta rahat takaisin..

No.. soittelivat sen perään kyllä, kun annoin palautteen huollosta VV-Autolle (nr. 3:en arvosanana), pahoittelivat kyllä asiaa.. mutta eivät kyllä mitään rahoja palauttaneetkaan.

Paskanmaku on kieltämättä edelleen suussa asiasta, täytynee huoltopäällikön kanssa keskustella ensi viikolla asiasta, kun menen paikanpäälle vielä.
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 13.04.12 - klo:08:59

Mikäli kulutus on selkeästi suurempaa niin menkää myös ihmeessä huoltoon ja sopikaa öljynmittauksesta. Se tapahtuu siten, että vaihdetaan öljyt ja sen jälkeen ajetaan 1000km ja mitataan paljon kului. Tosin sopikaa ennen mittausta mahdollisista kustannuksista, vaikka olisi takuunalainen auto, sillä on tullut tapaus että öljynmittauksen tulos oli 0,1l/1000km ja tällöin napsahti lasku öljyjen vaihdoista.

Itellä alkaa 1 tkm tutkimus ens viikon perjantaina, saas nähdä paljonko syö, oma veikkaus reilusti yli puoli litraa tkm  koska jo vuosi sitten vei sen puoli litraa. Tosin auto ei savuta eikä ole öljyvuotoa joten mitään isompaa vikaa siinä ei voi olla tehoakin tuntuu koneessa olevan :)

Mutta tutkitaan nyt ennenkuin takuu umpeutuu niin ei jää vaivaamaan...joka tapauksessa olisin öljynvaihdon ennen kesää suorittanut eli sikäli no problem maksaa tai ei...raporttia tulee n. kuukauden kuluttua...

Newman

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 17.04.12 - klo:13:54
Mutta tutkitaan nyt ennenkuin takuu umpeutuu niin ei jää vaivaamaan...joka tapauksessa olisin öljynvaihdon ennen kesää suorittanut eli sikäli no problem maksaa tai ei...raporttia tulee n. kuukauden kuluttua...
Tosin öljynvaihto marmorilla maksaa helposti kaksinverroin pikkupajaa enemmän, vaikka litkut ja suodatin ovat samat. Todennäköisesti työnjälkikin on pikkupajalla huolellisempaa, kun joutuvat oikeasti taistelemaan asiakkaistaan.

Nimimerkillä juuri niin kutsutun lisäöljynvaihdon teettänyt (Golfi VI, noin 90 euroa). Halvemmallakin olisi varmaan jostain saanut, mutta kun on laiska ja tyhmä niin saa mitä tilaa.

Polo GTI:hin en viitsi vaivautua kun vaihtuu näköjään ihan itsestään. Juuri eilen meni yksi pikkuputeli TSI:n uumeniin (onneksi Golf ei syö öljyä, joten lainasin sen putelin). Eli noin pari litraa lisätty nyt. Ja matkaa on ajettu yli 10 000 km. Normaalia siis muttei erityisen mieltä ylentävää, pakko myöntää.  ???

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Newman - 18.04.12 - klo:17:13
Eli noin pari litraa lisätty nyt. Ja matkaa on ajettu yli 10 000 km. Normaalia siis muttei erityisen mieltä ylentävää, pakko myöntää.  ???

Mitenkäs on, jos asiakkaalla on voimassa huolenpitosopimus? Kattaakohan se nämä öljynlisäykset huoltojen välillä? Jos ei kata, mihin huolenpitosopimusta tarvitaan, jos autossa on takuu voimassa? Vastatkoon, ken tietää.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 18.04.12 - klo:17:20
Jos ei kata, mihin huolenpitosopimusta tarvitaan, jos autossa on takuu voimassa? Vastatkoon, ken tietää.

Kai sen tärkein funktio on toimia lisätakuuna, kun normitakuut ovat menneet umpeen. Tosin eipä ne kaikki sopparit kata edes vikoja, joten niiden osalta homman järkevyys onkin vähän mysteeri.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Newman - 18.04.12 - klo:17:13

Polo GTI:hin en viitsi vaivautua kun vaihtuu näköjään ihan itsestään.


Totta, ei tarttis kuin suodatin vaihtaa silloin tällöin  ;D

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 18.04.12 - klo:17:20
Mitenkäs on, jos asiakkaalla on voimassa huolenpitosopimus? Kattaakohan se nämä öljynlisäykset huoltojen välillä?

Varmasti kattaa öljyt öljynvaihtojen välillä. Jos ei muuten, niin ainakin hintaan 30 euroa / litra.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 19.04.12 - klo:11:48
Varmasti kattaa öljyt öljynvaihtojen välillä. Jos ei muuten, niin ainakin hintaan 30 euroa / litra.

Mitenkäs työn osuus, jos ei halua liata näppejään konepellin avauksella ja öljytikun käpälöimisellä ja maksaa vain lisätyn öljyn määrän (edellyttäen siis, että on huolenpitosopimus)?

Japanilaisessamme on edullinen huolenpitosopimus, mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta sen testaamiseen...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Chaniri

Pikapäivitystä ja bumppia ketjuun:

Kuluttajaneuvoja palasi minulle tähän tyyliin:
LainaaOlen käsittelijänä sähköisessä yhteydenotossanne. Koska myyjä/maahantuoja ei vät suostu hyvittämään autosta tässä vaiheessa mitään ja  pitävät öljynkulutusta tehtaan marginaaleissa olevana, ehdotan, että saatatte kiistan kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Valitus löytyy osoitteesta http://www.kuluttajariita.fi/dokumentit/fi/lomakkeet/Valitus-ajoneuvon-kaupasta.pdf.  Lautakunta käsittely kestää lähes vuoden, jona aikana ehditään saada lisätietoa, paheneeko öljynkulutus tai toisaaltako, löydetäänkö autolle korjausmenetelmä, joka edelleen pienentää kulutusta. Valituksesta on myös se hyöty, että saatte virallinen näytön, että jo takuuaikana on vaadittu myyjän ja maahantuojan vastuuta virheestä. Liittäkää mukaan myös vastapuolen kanssa käymänne sähköpostimateriaali. Valitus lähetetään osoitteeseen Kuluttajariitalautakunta, PL 306, 00531 Helsinki.

sekä itse saksan VW customer care vastasi:
LainaaThank you for your e-mail and for bringing your matter to our attention.

Please be informed that we will investigate your concern together with our importer


VV-Auto Group Oy
PL 140
01511 Vantaa
Finland
Phone: 00358-800-188 288
E-Mail: asiakaspalvelu@vv-auto.fi


and will get back to you as soon as possible. We kindly ask for your patience until then.


Nyt on siis aika laittaa pyörät pyörimään. Teen jo valmiiksi oma-aloitteista öljynkestoseurantaa trippimittarin kanssa ja kunhan tuo moottori nyt vielä kerran todistaa minulle, että litra hupenee alle 3tkm:ssa, laitan tuon kanteen kuluttajanriitalautakuntaan. Jos myyjäliike ei pysty parempaan tässä asiassa, teen kyllä varmasti kaiken mahdollisen että saan asiasta edes jonkinlaisen korvauksen. Kulutus on kohtuuton ja siihen pitää saada korjaus/hyvitys. Toivon kyllä että maahantuoja tai myyjäliike palaa itse asiaan pian ja edustaa sellaista palvelua, mitä on muuten huoltojeni ja myynnin yhteydessä osoittanut.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 20.04.12 - klo:16:39
Pikapäivitystä ja bumppia ketjuun:

Kuluttajaneuvoja palasi minulle tähän tyyliin:
sekä itse saksan VW customer care vastasi:

Nyt on siis aika laittaa pyörät pyörimään. Teen jo valmiiksi oma-aloitteista öljynkestoseurantaa trippimittarin kanssa ja kunhan tuo moottori nyt vielä kerran todistaa minulle, että litra hupenee alle 3tkm:ssa, laitan tuon kanteen kuluttajanriitalautakuntaan. Jos myyjäliike ei pysty parempaan tässä asiassa, teen kyllä varmasti kaiken mahdollisen että saan asiasta edes jonkinlaisen korvauksen. Kulutus on kohtuuton ja siihen pitää saada korjaus/hyvitys. Toivon kyllä että maahantuoja tai myyjäliike palaa itse asiaan pian ja edustaa sellaista palvelua, mitä on muuten huoltojeni ja myynnin yhteydessä osoittanut.


Hyvä, että puutut asiaan, etkä vain tyydy asemaasi. Pistä vielä ihan piruuttasi piikittelynä kysymystä posteihin, että kuuluko modernin TSI-moottorin kuluttaa öljyä kuin kaksitahtikone.

Pertsa

^Minusta taas kannattaa käyttäytyä asiallisesti koska "huutoon on jo vastattu".
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 20.04.12 - klo:17:08
....Pistä vielä ihan piruuttasi piikittelynä kysymystä posteihin, että kuuluko modernin TSI-moottorin kuluttaa öljyä kuin kaksitahtikone.
Arvelen että tuo ei ainakaan paranna tilannetta...todennäköisesti päinvastoin  :-\

Wekotin

EU:n pitäisi kylmästi puuttua tuohon kun kerran kaikkia muitakin eko-hömpötyksiä sieltä tulee. Polttoainetta ei saisi kulua, mutta öljyä saa huoletta polttaa litra tolkulla. 1 l / 15000km olisi max. raja. VAG-konsernille 0,5l / 15 000km.

papparatsi

Osaiskos joku kommentoida tuota päästöpuolta? Nääs kun näissä vehkeissä on tiukat mitäs ne nyt onkaan, EU5 - EU6 tms. päästörajat jotka suht vaivoin alitetaan ... kuis tuollainen kannullinen moottoriöljyä siihen vaikuttaa?

Katalysaattorin ja DPF:n kohtaloahan tässä on osattu pelätä kyllä.
Mut entäs toinen lähestymistapa eli entä jos oliskin mahdollista käydä täyden rintaman vastahyökkäykseen ja nostaisitte maahantuojan ja valmistajan rinnuksista seinälle heittämällä peliin sen että nämä ovat "lainvastaisia vehkeitä" tai "ei saa myydä EU:n alueella" tjsp sensaatiomaista?

Paljonkos se VTT:n tarkka päästötestaus maksaakaan? Jos sois vaikka 3000â,¬? otetaan vaikka kymmenen forumilaista Polo GTI:n omistajaa, jotka kärsivät poskettomasta öljynkulutuksesta, jakamaan kustannuksia ja kas soon enää 300â,¬ per lärvi. Muut saa osallistua kans ja lahjoittaakin saa.
Sit jos lapussa on että ai-ai-hiilivedyt/typenoksidit/noki/jne. ovat liian korkealla niin juttu lehteen ja johan alkaa punaista mattoa tulla vastaan lasipalatsista.

Itellä kun ei tuollaista autoa ole niin helppohan tässä on tietty heitellä ...

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 23.04.12 - klo:12:00
Osaiskos joku kommentoida tuota päästöpuolta? Nääs kun näissä vehkeissä on tiukat mitäs ne nyt onkaan, EU5 - EU6 tms. päästörajat jotka suht vaivoin alitetaan ... kuis tuollainen kannullinen moottoriöljyä siihen vaikuttaa?

Riippuu vähän kaikesta. Virallinen päästömittaushan tapahtuu niin rauhallisesti ajellen, että isoäitinikään ei pysty samaan.

Öljynkulutus on suoraan riippuvainen käytetystä väännöstä ja moottorin kierrosnopeudesta. Mitä rajummin ajaa, sitä enemmän öljyä kuluu. Erot ovat myös todella isot. Nimittäin tyhjäkäynnin ja punarajaa hipovan täysikaasukiihdytyksen hetkellinen öljynkulutusero voi olla yli 100-kertainen. Siis todennäköisesti EU-kulutus/päästömittaustavan mukaan ajallen öljyä ei kulu käytännössä yhtään. Tällöin öljynkulutuksesta johtuvat päästötkään eivät voi nousta minkään rajan yli.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Jonde

Eniten ihmetyttää että miksi Seat Ibiza ei kärsi samasta ongelmasta, kuitenkin 1.4tsi mallia myyty fr:än ja cuprana sen verran että, luulisi niistäkin kuuluvan samansuuntaista palautetta jos ongelma esiintyisi.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 23.04.12 - klo:19:00
Eniten ihmetyttää että miksi Seat Ibiza ei kärsi samasta ongelmasta, kuitenkin 1.4tsi mallia myyty fr:än ja cuprana sen verran että, luulisi niistäkin kuuluvan samansuuntaista palautetta jos ongelma esiintyisi.

Tai sit kärsii http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=98720

Öljymäärä noissa ei voi olla liian alhainen luovutushetkellä koska taulukkoarvojen mukaan lisäävät öljyt...

Mulla oli itellä aivan vastaavat kilsat olisko 2 tkm ehtiny ajaa kun valo välähti ekan kerran, tarkistin öljymäärän heti auton luovutuspäivänä ja aivan ylärajan tuntumassa oli sillon...

Chaniri

Myyjän viimeksi antamalla öljypullolla 1210km ja kaput.. Kävin uudelleen liikkeessä ja taas keskustellaan (karkeasti laskettuna kulutus 0,83l/1000km)...

Ensi viikolla sovittu taas asiointia myyjän kanssa. Täytynee odottaa sen verran, että näkee pääsevätkö maahantuojan kanssa mihinkään järkevään keskusteluun koskien tuota asiaa. Tässä on nyt käyty liikkeessä useamman kerran ja asiaa on korjattu vaihtamalla männänrenkaat jolla ei ollut vaikutusta. Kuluttajana alkaa pikkuhiljaa olla oikeus purkaa kauppa tai saada hyvitystä koska mitä pidempään asia kestää niin sitä kauemmin joudun ongelmasta kärsimään.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

malinmip

Polo GTI:ssäni ei ollut öljynkulutusongelmaa (0.1l/1200km tarkalleen), mutta löytyipä sitten toinen oikea ongelma.. nokkaketju ja kiristin menivät vaihtoon parannettuihin kappaleisiin, aikaa meni 1.5pv eli vaihdon syynä oli ilmeisesti alkava löystyminen.



Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Keni1

Lainaus käyttäjältä: malinmip - 26.04.12 - klo:10:25
Polo GTI:ssäni ei ollut öljynkulutusongelmaa (0.1l/1200km tarkalleen), mutta löytyipä sitten toinen oikea ongelma.. nokkaketju ja kiristin menivät vaihtoon parannettuihin kappaleisiin, aikaa meni 1.5pv eli vaihdon syynä oli ilmeisesti alkava löystyminen.

Autosi käyttöönottopäivä ja kilometrit kiitos  ;D

Mulla huomenna öljynvaihto merkkiliikkeessä, saas nähdä jääkö auto telakalle  ;D

malinmip

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.04.12 - klo:12:13
Autosi käyttöönottopäivä ja kilometrit kiitos  ;D

Mulla huomenna öljynvaihto merkkiliikkeessä, saas nähdä jääkö auto telakalle  ;D

05/2011 ja n. 17000km.
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Keni1

Lainaus käyttäjältä: malinmip - 26.04.12 - klo:12:15
05/2011 ja n. 17000km.


Tack ja ups! Oma 2/2011 ja 19 200km sinne jää huoltoon  ;D

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.04.12 - klo:13:02
Tack ja ups! Oma 2/2011 ja 19 200km sinne jää huoltoon  ;D

Öljyt vaihdettu ja 1 tkm tutkimus alkoi, auto ei kaikesta huolimatta ainakaan vielä jäänyt huoltoon vaan ensin ajetaan se tonni. Mainittakoon että huollon piikkin meni öljyt ja suodatin, odotusaika kun oli niin pitkä taas se 2 tuntia kuten viimeksi  ;D

malinmip

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.04.12 - klo:11:16
Öljyt vaihdettu ja 1 tkm tutkimus alkoi, auto ei kaikesta huolimatta ainakaan vielä jäänyt huoltoon vaan ensin ajetaan se tonni. Mainittakoon että huollon piikkin meni öljyt ja suodatin, odotusaika kun oli niin pitkä taas se 2 tuntia kuten viimeksi  ;D

Toisin kuin minulla.. :-(
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.04.12 - klo:11:16
Öljyt vaihdettu ja 1 tkm tutkimus alkoi, auto ei kaikesta huolimatta ainakaan vielä jäänyt huoltoon vaan ensin ajetaan se tonni. Mainittakoon että huollon piikkin meni öljyt ja suodatin, odotusaika kun oli niin pitkä taas se 2 tuntia kuten viimeksi  ;D

Muista kengittää autoa huolella ja kannattaa ajella vaika joku 120km/h reissu jonnekin. Saat varmasti oikeasti kulutusta vastaavat lukemat.  :)
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 28.04.12 - klo:10:46
Muista kengittää autoa huolella ja kannattaa ajella vaika joku 120km/h reissu jonnekin. Saat varmasti oikeasti kulutusta vastaavat lukemat.  :)

Reissuja ei nyt ehdi ajella mutta työmatka on 30 km suunta ja matkalla voi ajaa muutaman kilsan 120 km/h motaria. Kilsoja tulee nopeesti, mittarissa n. 600 km ja öljyä menee, siis pinta hupenee aivan silmissä. Saldona 600 km ja n. sentti vajunnu aivan alarajan tuntumassa oli juuri tänään illalla kun vilkaisin. Vielä pitäisi ens viikon perjantaihin asti ajella saas nähdä riittääkö öljyt huoltoon asti :)

Öljyn lämpöjä en ole mitannut mutta molemmissa tarkistuksissa jäähtynyt kone ja mittaus tehty sisätiloissa.

Uskoisin että kone menee varmuudella remonttiin tai sitten tulee kokonaan uusi kone...ja minä kun luulin ostaneeni uuden auton jolla ajaa puksuttaa vuosikaudet ilman harmeja. Sinänsä harmi koska muuten auto toimii kuin unelma kop kop.

Keni1

Tämmönen kiva info löyty netistä, kirjoitettu jo 9 kk:ta sitten

Polo GTI 6R oil consumption

mtm1988
what is the oil consumption of your car. i heard polo gti's have a problem with it, and vw changes some of the engines due to this problem. i ordered mine and it comes around november but if oil consumption problem is chronic in these engines, i think about canceling my order...

tsolias26 vastaus käyttäjälle mtm1988
It depends on the country.. Here (Greece) a lot of buyers had this problem ... They all had early 2011' s models . There is someone i asked that ordered Polo GTI lately and told him that there is a new "party" of modells without the high oil consumption problem. They all have the letter "C" in the cars serial number and that means that they come out the 2nd 6 motnh period of 2011. Hope i helped...

Että semmosta...suomen maahantuojalle ja jälleenmyyjille tämä tieto ei liene vielä ole ehtinyt, no ei ainakaan erikseen pyydetty viemään tarkistukseen vaan asiasta aiemmin ilmoittaessani uskoteltiin että kyllä se kulutus käytön myötä vähenee :)

Keni1

Auton öljynkulutus mitattu VW:n toimesta, saatiin niinkin alhainen lukema kuin 0,33 litraa / 1000 km, joten kulutus on reilusti alle toleranssien, eikä autoa tarvitse huollon mukaan korjailla, toki maahantuojaa informoivat tutkimuksesta.

Hieman ihmetyttää kuitenkin se, että koko tämä tutkimus, 'kahdet' öljyt ja suodatin sekä litran pullo öljyä mukaan ei maksanut latin latia??? Reilu meininki mutta jotenkin liian reilua oli??? Onko muuten muiden koneissa ylipainetta venttiilikopassa, siis kun tyhjäkäynnillä avaa öljykorkin niin tuntee selkeästi että painetta on ja kone puskee aika vihaista ilmaa ulos??? Käsittääkseni koneen yläkertaan ei muodostu painetta kuin öljykanavissa tai silloin jos kone on väljä :)

Vaikka ennen auton luovutusta huoltoon ilmoitin, että moottorin yläkerrassa on selvästi havaittavaa ylipainetta joka viittaa väljään koneeseen ei asiaa tällä erää tutkittu lainkaan??? Asia on toki kirjattu ylös ja siitä kuulemma reklamoidaan maajantuojaa kuten siis myös öljynkulutuksen mittauksestakin.

Mites tuo on muilla? Mulle myös mainittiin, että näihin ei koneita enää vaihdeta koska samat 'viat' on kaikissa GTI koneissa eikä tehdas ole löytänyt korjausta???, korkea öljynkulutus 1 litra / 2000 km tieto löytyy manuaalista eli asiakas on tietoinen asiasta.

Ja miksi koneessa on engine code CAV eikä CAVE tietääkö joku? Missä tuo E kirjain luuraa? Tietääkseni tuo CAV oli koodi niissä aivan ensimmäisissä TSI koneissa 2007. Vilkaisin esittely Golfin TSI konetta ja siinä oli code CAX ja kirjain C, mulla siis CAV ja myös kirjain C??? CAXC ja CAVC on Golfin engine codeja, Polo GTI:ssä pitää olla CAVE.

Elikkä laitetaanko näihin sittenkin niitä vanhoja paskoja koneita eli onko mulla autossa väärä moottori?

t. vielä hieman epätietoinen

Keni1

On tää nyt jännää, just tuli soitto ja pyyntö viedä auto sittenkin pajalle, laittavat motin osiin ja tsekkaavat mahdolliset vauriot, varmuuden vuoksi vaikka öljynkulus on toleransseissa mutta oli kuulemma vikalistassa jotain kulumiseen viittaavaa.

Hyvä hyvä tuleepahan tutkittua, toivottavasi tulee muutama lisähevonen samaan 'rahaan' :)

Remppa kesäkuun puolella ja raporttia tulee...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy