Volvo XC60 D5 AWD Geartronic Ocean Race + Summum 2012

Aloittaja Quality, 14.01.12 - klo:22:08

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Newman - 25.01.12 - klo:10:50
Siis öljyn lämmöt ovat ihan eri asia kuin se, mitä tuo mittari kertoo. Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Jäähdytysnesteen lämmöistä oli puhe. Ocussahan ne todelliset asteet näkee Climatronicin kautta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.01.12 - klo:10:35
Ocussa tuli 90 tauluun, kun neste oli 50 (vai 60?) asteista.

75°C niin mittari näyttää 90.

Lainaus käyttäjältä: Newman - 25.01.12 - klo:10:43
^ Sen virka onkin lähinnä varoittaa ylikuumenemisen vaarasta. Eli on sillä mielestäni ihan tarkoituskin.

Ylikuumenemisesta on helppo varoittaa vaikka ihan merkkivalollakin, kiinnittää monesti paremmin huomionkin kun syttyy joku uusi valo tauluun kuin joku mittari jota pitäisi seurailla.

Siis öljyn lämmöt ovat ihan eri asia kuin se, mitä tuo mittari kertoo. Vai ymmärsinkö jotain väärin? Tottahan toki kesähelteillä motariajossa öljyt kipuavat reilusti yli 100 asteen jne.

Kyllä ne moottorin lämmötkin on kesällä yli sadassa, talvellakin maantieajossa menään lähelle sitä jos ei ole aivan mahdottomat pakkaset.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Siis öljyn lämmöt ovat ihan eri asia kuin se, mitä tuo mittari kertoo. Vai ymmärsinkö jotain väärin? Tottahan toki kesähelteillä motariajossa öljyt kipuavat reilusti yli 100 asteen jne.

Öljyt?

Kojelaudassa oleva lämpömittari on käsittääkseni ollut perinteisesti jäähdytysnesteen lämpötilaa osoittava. Joissakin sportahtavissa autoissa on sitten vielä erikseen öljyn lämpötilaa osoittava mittari.

Newman

Miksi niitä jäähdytysnesteen lämpöjä pitäisi erikseen seurata jostain Climatronicista? Kyllähän sen siitä huomaa, jos neula osoittaa muualle kuin kello kahtatoista. Ja kun öljynlämmöt näkee ajotieturista niin tietää milloin kone on kunnolla lämmin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.01.12 - klo:10:54
Joissakin sportahtavissa autoissa on sitten vielä erikseen öljyn lämpötilaa osoittava mittari.

Nykyvaggineissa öljyn lämpötilan saa usein monitoiminäyttöön ja sen lämmöt ovat ilmeisesti ihan todellisuutta.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.01.12 - klo:10:53
75°C niin mittari näyttää 90.

Ok, muisti pätkii pahasti.

Lainaus käyttäjältä: Newman - 25.01.12 - klo:10:55
Miksi niitä jäähdytysnesteen lämpöjä pitäisi erikseen seurata jostain Climatronicista?

Lähinnä sitä kautta oli helppo tarkistaa kuinka paljon mittari valehteli.

Quality

LainaaEn tiedä oliko jo ollut kirjoitusta asiasta mutta Biliassa on sinun mallisia/värisiä kauko-ohjattavia XC60:ia ja vieläpä halvalla!

"Pukki" toi jouluna pojalleni sellaisen - liekö ollut tietoinen isälle tulevasta täysikokoisesta ;D.

LainaaVaikka en Volvoa omistakaan, niin olen sata varma, että sekin varoittaa jollain tavalla ylikuumenemisesta.

Sitä varten on merkkivalo.

LainaaEntäpä rengasmelu? Onko XC60 jo riittävän hieno auto siihen, että nastarenkaatkin ovat melkein äänettömät, eikä nastojen rallatus nouse vallitsevaksi?

En nyt tiedä tuon hienoudesta, eikös se tavoitelle jonkin sortin "maasturia", jossa sopiva määrä sisämelua lisää vain uskottavuutta? ;D

Leikki sikseen, omasta mielestäni rengasmelu on hyvinkin kohtuullinen, ei siis häiritse.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.01.12 - klo:10:56
Lähinnä sitä kautta oli helppo tarkistaa kuinka paljon mittari valehteli.
Mutta eihän tuo muuta sitä tosiasiaa, että ajotieturin ilmoittama öljynlämpötila kertoo moottorin todellisen lämmön, ja jos nuo asteet pitävät paikkansa, ei jäähdytysnesteen mittarilukemalla ole merkitystä ellei kone ylikuumene. Ja tuostahan tuo mittari kyllä osaa kertoa. Toisaalta saahan sitä Climatronicia kytätä niin paljon kuin sielu sietää. Insinööriluonteista kansaa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:11:13
En nyt tiedä tuon hienoudesta, eikös se tavoitelle jonkin sortin "maasturia", jossa sopiva määrä sisämelua lisää vain uskottavuutta? ;D

Leikki sikseen, omasta mielestäni rengasmelu on hyvinkin kohtuullinen, ei siis häiritse.

Eikös maasturit ole perinteisesti olleet hyvinkin meluttomia?

Ainakin isän Land Rover Discoveryllä ajaessa hämmästelee aina todella vaimeata rengasmelua, vaikka alla on nastarenkaat. Missään perusautoissa ei moisesta hiljaisuudesta saa nauttia.

80-luvulla TM:n koeajojen melumittauksissa hiljaisin auto oli Rolls Royce, mutta heti hyvänä kakkosena tuli Range Rover samalla sijalla S-sarjan Mersun kanssa. Myös G-Mersu sijoittui hyvin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Newman - 25.01.12 - klo:11:18
Mutta eihän tuo muuta sitä tosiasiaa, että ajotieturin ilmoittama öljynlämpötila kertoo moottorin todellisen lämmön, ja jos nuo asteet pitävät paikkansa, ei jäähdytysnesteen mittarilukemalla ole merkitystä ellei kone ylikuumene.

Tämä keskustelu lähti siis siitä liikkeelle, että Quality valitteli, kun autossa ei ollut lämpömittaria. Totesin, että et ole paljoa menettänyt, kun harvoin ne mitään todellisia lämpöjä kertoo. Öljyn lämmöistä ei ollut mitään puhetta ja en edes tiedä, näkeekö Volvossa öljyn lämpöjä.

Quality

Mielestäni lämpömittarin puuttuminen on merkittävintä kylmäkäynnistyksen jälkeen, kun ei pysty edes suuntaa-antavasti arvioimaan, milloin moottorin lämpötila lähentelee normaalia käyntilämpötilaa (ehkä lämmityslaitteesta tulevan ilman lämpötilasta voi hiukan arvioida, ellei satu Webasto olemaan käynnissä :)). Ylikuumeneminen eliminoidaan riittävästi merkkivalolla ja tarvittaessa -äänellä.

Olen tottunut ajamaan varoen kylmällä moottorilla; sitä ei pidä kuormittaa eikä kierrättää liiaksi mutta ei myöskään tyhjäkäyttää. Tokihan kokenut autoilija tietää noin suurin piirtein, missä mennään, ja aika harvoin on tullut lämpömittariin vilkuiltua, mutta joskus kuitenkin.

En siis pidä puutetta mitenkään merkittävänä, mutta sen verran vanhanaikainen olen, että suuntaa-antava moottorin lämpötilailmaisin olisi ollut toivelistalla.

Olen ymmärtänyt, että tavallisesti mitataan jäähdytysveden lämpötilaa, ei öljyjen. Minulla ei ole harmainta aavistusta siitä, miten korkealle öljyn lämpötila voi nousta, mutta oletan, että sen "kiehumispiste" on aivan jotain muuta kuin 100 Celsius-astetta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Qrainderi

Mites möhkö lämpiää näin paukkupakkasilla?

Kävin tuota D5:sta koeajamassa niin kyllä se mukavasti rivakampi oli D3:een verrattuna. Jotenkin tuntui automaatti joissain kohdin "laahaavan". En tiedä oliko sitten vain kyseisen Volvon ominaisuus.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

MoFFe

Tuota mä ihmettelen...miksi ei autossa ole moottorin lämpömittaria, tai öljylämpö tai edes näytä paljoa tuota öljyä on  ???
Entäs huolto, milloin on seuraava huolto (ajassa tai km määrässä)? Vai tuollaiset tiedot saada esille sieltä jotenkin?
En ole vaan itse löytänyt.

Koneen lämpö ainakin jossain vanhemmissa volvoissa on.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 02.02.12 - klo:13:42
Mites möhkö lämpiää näin paukkupakkasilla?

Kävin tuota D5:sta koeajamassa niin kyllä se mukavasti rivakampi oli D3:een verrattuna. Jotenkin tuntui automaatti joissain kohdin "laahaavan". En tiedä oliko sitten vain kyseisen Volvon ominaisuus.

Webasto huolehtii lämpiämisestä. Eikä auto jäähdy pakkasellakaan.

D5ssa piisaa puhtia, kannatan lämpimästi. Automaatti tosiaan pitää pienen tuumaustauon vaihtaesssaan. Mielestäni se ei tule aina, mutta aika usein. En pidä sitä kuitenkaan ongelmallisena, vaikka jotkut ilmeisesti pitävät. Volvon perinteistä Geartronic-automaattia on aika paljon arvosteltu, mutta pidän tärkeänä, että vaihteisto on koeteltu ja luotettava, vaikka se ei ajatuksen nopeudella vaihtaisikaan. En myöskään kaikilta osin ollut tyytyväinen Audin Multitronicciin, joka ei vaihda ollenkaan, liu'uttaa vain kuminauhaa ...

LainaaTuota mä ihmettelen...miksi ei autossa ole moottorin lämpömittaria, tai öljylämpö tai edes näytä paljoa tuota öljyä on

Öljymäärän mittari on, en nyt vaan muista, miten sen sai esiin. Minulle myyjä vakuutti, ettei sitä käytännössä tarvitse vilkuilla.

Lämpömittarin puuttuminen ihmetyttää itseänikin.

LainaaEntäs huolto, milloin on seuraava huolto (ajassa tai km määrässä)? Vai tuollaiset tiedot saada esille sieltä jotenkin?

Tuo löytyy taatusti MyCar -valikoista. Pitää vaan etsiä.

Leben und leben lassen.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.02.12 - klo:20:42

Öljymäärän mittari on, en nyt vaan muista, miten sen sai esiin. Minulle myyjä vakuutti, ettei sitä käytännössä tarvitse vilkuilla.
Juu ei tarvitse, pinta kun nousee vaan kilometrien myötä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Quality

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 03.02.12 - klo:08:13
Juu ei tarvitse, pinta kun nousee vaan kilometrien myötä.

??? Eihän Volvon koeteltu 2.4-litrainen sentään mikään VW-boxeri ole ;D.

Leben und leben lassen.

Wekotin

Itsekin sitä mieltä, että kyllä jäähdytysnesteen ja öljyn lämmöt pitäisi saada näkyviin. Mielusti vielä vaikka öljynpainekin. Teinimesessä pysyi aika hyvin selvillä öljyn/suodattimen kunnosta kun aina alkoi suht samojen kilometrien jälkeen paine tippua 0.5bar. Öljynvaihdon jälkeen taas nousi. Olisi ihan mielenkiintoinen tieto esim. LL-huoltovälillä. Asiakkaan mielenrauhan vuoksi varmaan on parempi ettei tuota löydy.

Hieno Volvo. Koeajoin XC70 maanantaina samalla voimalinjalla ja kyllä siitä vaan huokui laatu ja että tehty pohjolan oloihin. Kyllä oli ankea mennä omaan kotteroon tuon jälkeen.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.02.12 - klo:08:15
??? Eihän Volvon koeteltu 2.4-litrainen sentään mikään VW-boxeri ole ;D.
Tullet huomaamaan... Öljynvaihdonkin yhteydessä oikein erikseen kielletään täyttämästä tikun maksimiin, niin reippaasti hiukkaspönttöä huuhdellaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Quality

Lähes 2000 km on kertynyt mittariin edellisen raportin jälkeen, nyt lukema on n. 2700.  Kovin yksitoikkoista kerrottavaa on edelleen: kaikki pelaa, ja erityisesti talviolosuhteet vetävät suuta korviin jatkuvasti. Volvoa ei ole aiheetta kehuttu erinomaiseksi talviautoksi: lämmityslaitteen toimintaa ei huomaa lainkaan, lämpöä tulee aina riittävästi ja tasaisesti, säätöjä ei tarvita. Tässä selkeä ero A4 B7aan Volvon eduksi. Ikkunat pysyvät puhtaina ja puhdistuvat ajoviimassa jopa ulkopuolelta. Auto on käynnistynyt noin puolen tunnin Webbas-pöhötyksen jälkeen loistavasti kaikissa pakkaslukemissa.

Ainut pieni miinus tulee talviajokäytöksestä mutkatiellä: on ollut opeteltava ensi reissusta lähtien varovaisuuteen, ettei auto lähde lapasesta. Audi (ja kaikki aiemmat Vagini Kuplaa lukuun ottamatta) huomauttivat sivistyneesti, että nyt lähestytään rajaa, jossa sivuttaispito loppuu. Volvo ei tee samoin, vaan pito voi loppua äkisti, ja se ei tunnu hyvältä.

Suoralla tiellä suuntavakaus on erinomainen, selvästi Audia parempi. Mitään paimentamisen tarvetta ei ole, suoraan mennään, oli sitten uria tai tuulta. Erityisesti tuulivakaus on yllättänyt positiivisesti: ilmeisesti se ei riipukaan auton korkeudesta tai otsapinta-alasta, vaan jostain ihan muusta.

Monet kirjoittavat rengastuksen vaikutuksesta ajo-ominaisuuksiin. En tiedä, miten suuria ovat merkki- ja mallikohtaiset erot tässä, mutta oletan, että esim. Audi on huomattavasti Volvoa herkempi reagoimaan sopimattomaan rengastukseen. Volvoon ”sattuivat” alle Contin nastat, ja on vaikea kuvitella parempaa sattumaa (toki olen ko. renkaita pitänyt aina hyvinä, mutta kokemusta on aiemmin vain kesäkumeista). Ainoa pinta, missä olen huomannut pientä vetelyä, on jyrsitty, urainen jää, joka tunnetusti aiheuttaa yleisesti pientä ”elämää” suuntavakaudessa " ei kuitenkaan niin, että suunnasta poikettaisiin, mutta renkaat hivenen ”väpättävät” noissa urissa.

Perinteistä kuusipykäläistä Geartronic-vaihteistoa on haukuttu paljon. Olen oikein erityisesti koettanut seurata sen käytöstä ja pidän edelleen kiinni väitteestäni, että laatikko on aivan käyttökelpoinen. Erityisesti tasaisessa kiihdytyksessä vaihtaminen on täysin huomaamatonta. Ainoa tilanne, missä jonkinlaista arpomista voi havaita, on pintakaasu ja sopivan pieni nopeus, jolloin satunnaisesti esiintyy tarpeetonta edestakaista vaihtamista. Se, että vaihtaminen kestää sekunnin murto-osan, ei häiritse pätkääkään, vaikka sen ajoittain huomaakin. Mielestäni on täysin tarpeetonta lisätä ”vaihteiden” lukumäärää automaattilaatikossa.

XC60 on osoittautunut ennakoitua tilavammaksi. Kohtuuniukat takapenkkitilat eivät meidän käytössä rasita, sinne kun sijoitetaan yleensä vain tavaraa, ja etu- ja takapenkin välissä on mukavasti tilaa silloin, kun vaimoni kanssa olemme etupenkeillä omilla säädöillämme. Löysin helposti oman asennon kuljettajan penkkiin " oikeastaan sähkösäätö tuntuu toistaiseksi melko turhalta investoinnilta, kun kovin harvoin muut ajavat. Tavaratilaa on sitäkin selkeästi A4 B7aa enemmän eli 495 l (vs. 442 l). Eron kyllä huomaa. Sähköinen takaluukku on korkeassa autossa luksusta. Joskus, kun on tarvetta lastata konttia monessa erässä, mietityttää, kuluttaako avaus " sulkemistoiminto minkä verran virtaa. Asialla voi ehkä olla merkitystä silloin, kun Webasto on ollut päällä kovassa pakkasessa yli puoli tuntia, ja virran kulutus on muutenkin korkea.

Auton korkeus on paitsi silmiinpistävä myös selkeästi havaittava piirre. Harvoin tapaa yhtä reilua pääntilaa, ja kyllä totuus on, että autosta ja autoon nouseminen on todella vaivatonta. Siinä kohden tavoitteet ovat toteutuneet, jopa ylittyneet.

Volvon mitat " ja ehkä myös sitkeässä istuvan ”traktori”-maineen " huomaa varsinkin silloin, kun pitää saada auto kääntymään pienessä tilassa. Pientä kankeutta on havaittavissa, siis suurehkon kääntösäteen muodossa.

Yleinen laatuvaikutelma on erinomainen: koriäänet loistavat poissaolollaan eikä mikään repsota tai harita. Ainoa seikka, mikä on hieman häirinnyt alusta saakka, on ovien sulkeutuminen. Audin jämäköihin rajoittimiin kolmine selkeine pykälineen tottuneena pidän Volvon ovien toimintaa epämääräisenä. On vaikeaa tunnistaa, millä voimalla ovet sukeutuvat sopivasti, ja jotenkin vaikutelma on selkeästi Audia huterampi. Luulen, että kyse on pitkälti noiden rajoittimien toiminnasta. " Turvavyöt rullautuvat erityisen herkästi, ja niitä ei käytännössä ajon aikana huomaa. Siitä plussaa.

Edelleenkin harmittaa keskikonsolista puuttuva pikkutavaratila. Pastilliaskia tai puhelinta ei saa pysymään missään käden ulottuvilla, kun se ainoa sopivalla etäisyydellä oleva lokero on varustettu mukitelinein! Sen takana oleva syvä onkalo sopii pitkäaikaiseen, ei ajon aikaiseen säilytykseen. Yllättävästi jopa käyttöohjekirjakoteloa on säilytettävä hanskalokerossa!

Olin jo unohtaa, että olen joutunut sentään kerran käyttämään autoa takuukorjauksessa. Hälytin alkoi ulvoa itsekseen, ja vika löytyi sisätilan liiketunnistimesta, joka vaihdettiin.

Kokonaisuutena tyytyväisyys on korkealla tasolla. Lisää raporttia jälleen, kun jotain uutta ilmenee.

Leben und leben lassen.

Peeveli

Kiva juttu että olet edelleen hyvin tyytyväinen autoosi.  :) Jotenkin jo aavistin sen kyllä etukäteen. Työpaikalla noita on 3 kpl ja omistajat (tai haltijat, työsuhdepelejä) ovat erittäin tyytyväisiä. Kaikki D5-malleja. Tuo olisi itselleni toiveauto top 3-listalla jos kukkaro antaisi myöten. No, ehkä joskus käytettynä, kun upouutta autoa en enää todennäköisesti jatkossa osta omilla rahoillani.

Kvee

Jep, kiva kuulla että kilometrit ovat maistuneet, ja kelit ovat tosiaan hankintaasi suosineet. Toivotaan että yhteiselonne jatkuu yhtä ruusuisena  ;)

BeeKasi

Tuo Q:n Volvo on on luonnossa ihan nätin näköinen (tai siis ne yksilöt mitä olen nähnyt). Mutta pienestä on kiinni ihmisen autovalinnat; olin jossain kohtaa pakotettu pitämään hallussani S60 Volvoa uudesta sinne kolmevuotiaaksi. Ja tuon kokemuksen perusteella olen asettanut kyseisen automerkin ignore-listalleni. Lopulliselle sellaiselle. Uskon silti Q:n raportteja luotettaviksi ja objektiivisiksi mutta, mutta... ei minun pihaani, ensideitit oli niin kamalat
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Quality

BeeKasi: Ihan mielenkiinnosta, mikä pahiten töksähti S60ssä? Se taisi edustaa vielä edellistä sukupolvea?

Jos pelkän ulkonäön perusteella olisin auton valinnut, olisi XC60 ollut ehkä 6-8n joukossa. Mutta niin kovin monesta palasesta koostuu autokauppa ...

Mitä objektiivisuuteen tulee, niin toivon tosiaan, että olen pystynyt puolueettomasti autoani ja sen ominaisuuksia kuvaamaan. Toisaalta, kokemukset ovat aina subjektiivisia ja mieltymykset yksilöllisiä, joten se, mikä on yhdelle ok, voi toiselle olla aivan muuta.

Leben und leben lassen.

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 19.02.12 - klo:15:05
Tuo Q:n Volvo on on luonnossa ihan nätin näköinen (tai siis ne yksilöt mitä olen nähnyt). Mutta pienestä on kiinni ihmisen autovalinnat; olin jossain kohtaa pakotettu pitämään hallussani S60 Volvoa uudesta sinne kolmevuotiaaksi. Ja tuon kokemuksen perusteella olen asettanut kyseisen automerkin ignore-listalleni. Lopulliselle sellaiselle. Uskon silti Q:n raportteja luotettaviksi ja objektiivisiksi mutta, mutta... ei minun pihaani, ensideitit oli niin kamalat

Tuo vanha S60 taisi olla aikamoinen ongelmapesäke mitä olen TM:ää jne. lukenut, että ihan eri laatuluokan autoista kuitenkin kyse. Trafin katsastuslukemista mitkä julkaistiin niin voi myös tämän asian huomata.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

BeeKasi

@Quality: Yleinen laatuvaikutelma. Oli sellainen "kolho". Kolisi ja paukkui. Sisältä synteettisen oloinen. Huoltojen välillä sai käydä vähintäin (joskus kaksi) laittamassa etupäätä. Koko auto meni kolmessa vuodessa aivan pletkuksi lullaksi, keikkui ja vaappui. Ajoni, vaikka kilometrejä kertyikin, on kuitenkin kolmostien edestakaisin suhaamista. Ei pitäisi oleman autolle liian rasittavaa.  Parasta laitteessa oli ulkonäkönsä, jota en vieläkään ole oppinut pahana pitämään.

Edelleen - en tuomitse merkkiä yhden kolmevuotisen kokemuksen perusteella. Mutta kuluttajana pidätän itselläni oikeuden katsastaa muita merkkejä. Edellinen beekasinihan oli myös aivan täysi pska. Susi, maanantailuomus, pajalla melkein yhtä paljon kuin ajossa. Mutta sekään ei ollut kokemuksena niin masentava, ettenkö olisi nykyiseen langennut. Kuusikymppinen oli toki nuori ja evoluutionsa alkupäässä (2003) mutta minulle siinä oli anteeksiantamattomia virheitä.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Jycke

Todella hieno auto :) XC60 on mielestäni nätti. Vielä hyvännäköinen ocean race sinisenä!

gloter

Jos jostain syystä moottorin voima alkaa tuntumaan puutteelliselta, on yksi vaihtoehto Polestar (on ollut jossain puhettakin). Heiltähän saa "virallisen virityksen" niin ettei takuut raukea ym. Siis hyvin turvallinen vaihtoehto ja hinnatkaan ei ole pahoja, http://www.polestar.se/fi-fi/models/xc60-d5-awd-automatic-2012/. Vääntöä ja tehoa ei tule valtavasti mutta kuitenkin. Ei sillä etteikö nytkin pärjäisi loistavasti. XC60 ja XC70 olisivat tällä hetkellä suosikkejani Volvoista jos sellaista olisin ostamassa. Hyvä väriyhdistelmä.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Quality

Kiitos postitiivisesta palautteesta ja Polestar-vinkistä. Tuosta on tietoa jo tihkunutkin. Pistetään harkintaan.

Leben und leben lassen.

vasara

Tuntuu pitävän XC60 hyvin arvonsa. Käytiin rouvalle hommaamassa uusi auto ja samalla renkaita potkiessa kattelin XC60 tarjontaa. Esim. Volvo XC60 D5 AWD summum (uuden listahinta 55388,) rapia 100000km ajettu, vm. 2008 tai 2009 ja hintapyynti 45tk, ja risat. Noin reilulla käytöllä vain 10000, tippunut pyyntihinta uuden hinnasta?
Vertailin samalla XC60:sta uudenkarheaan X5 bemuun. Bmw paljon massiivisempi ulkomitoiltaan, mutta tavaratila taisi olla jopa pienempi? .. ei nyt mittanauhaa ollut, mutta siltä se näytti.

Aanold

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.02.12 - klo:10:07
Tuntuu pitävän XC60 hyvin arvonsa. Käytiin rouvalle hommaamassa uusi auto ja samalla renkaita potkiessa kattelin XC60 tarjontaa. Esim. Volvo XC60 D5 AWD summum (uuden listahinta 55388,) rapia 100000km ajettu, vm. 2008 tai 2009 ja hintapyynti 45tk, ja risat. Noin reilulla käytöllä vain 10000, tippunut pyyntihinta uuden hinnasta?
Vertailin samalla XC60:sta uudenkarheaan X5 bemuun. Bmw paljon massiivisempi ulkomitoiltaan, mutta tavaratila taisi olla jopa pienempi? .. ei nyt mittanauhaa ollut, mutta siltä se näytti.

Haiskahtaa siltä että siinä oli 20k edestä varusteita?

vasara

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 22.02.12 - klo:10:12
Haiskahtaa siltä että siinä oli 20k edestä varusteita?
Summum:issahan on jo varsin kattava varustelu. Mitään R-Design lisukkeita ei ollut. Metalliväri oli & varmaan jotain varustepakettia, mutta eihän niiden pitäisi käytetyn arvoa kovin paljoa nostaa (..näin ainakin jos omaa vie vaihdokiksi liikkeeseen :))

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy