pikkuautoihin lisää varusteita

Aloittaja automaattori, 13.01.12 - klo:14:13

« edellinen - seuraava »

automaattori

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 13.01.12 - klo:20:15
Uusien autojen täytyy olla aina vaan isompia koska niin ovat ihmisetkin. Suomalaistenkin perse sen kun levenee.

Perseen leveneminen  on kyllä yleensä omaa syytä, mutta ymmärrettävä sellainen. Melkoinen jättiläinen isolla perseellä pitää olla varustettu ettei mahdu vaikkapa Fabiaan. Evoluutio jatkaa ihan omaa kulkuaan, mutta onneksi niin hitaasti ettei autoteollisuuden siihen heti tarvi reagoida. Japanilaisten hienot koppiautot on myös tulevaisuutta. Nissanilla on se hieno cube, sen kun varustaa Lexuksen tekniikalla niin se on siinä ;D Mahtuu pitkät, pätkät, perseet ja bägit ;D ;D ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.01.12 - klo:20:28
Ovet saa, mutta äänistä en tiedä.

Itse veikkaan, että ikääntyvää porukkaa ei tällaiset pikkukinnerit kiinnosta yhtään. Heitä saattaa kiinnostaa autot mihin on helppo mennä istumaan ja yhtä helppoa nousta pois. Eli ihan sama mitä vessanpytyillekin tehdään eläkeläispariskunnan kodissa: Nostetaan istumakorkeutta.


Lähes kaikkiin nyky pikkuautoihin on helpompi mennä kuin isoihin premium-autoihin, ainakin etupenkeille. Kehityssuuntaus näyttää samalta. Ens viikosta tulee työnpuolesta jatkuvaa takseilla ajoa, jännä taas testata onko mitään parannusta tapahtunut, yritän valita erimerkkisiä autoja. Viimeaikaiset kokemukset ovat olleet aika huonoja nykyisistä isoista autoista, onhan ne leveitä mutta.......
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

VAG!

Ajoin siis sitä takaa, että varttuneempi väki saattaa arvostaa enemmän korkeutta, kuin muita mittoja. Eli jotain Kaskain tyyppistä citymaasturilinjaa lähinnä ajattelin, en niinkään isoa sedania.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.01.12 - klo:20:48
Ajoin siis sitä takaa, että varttuneempi väki saattaa arvostaa enemmän korkeutta, kuin muita mittoja. Eli jotain Kaskain tyyppistä citymaasturilinjaa lähinnä ajattelin, en niinkään isoa sedania.


Totta on että varttuneempien päätä ei ihan heti käännetä, mutta minä uskonkin nyt 40-50-vuotiaisiin, jotka ihan huomaamattaan ovat eläkeiässä. Kun kaikki on jo koettu niin pikkupremium taatusti voi kiinnostaa, siitä voi tulla myös muotijuttu, kunhan markkinamiehet sen sisäistää. Toivoisin toki että markkinat oivaltaisivat asian ajoissa. Kukaanhan ei estä jo nyt varttuneessa iässä olevia ajamasta millä haluaa, kuten ei muitakaan, jokainen tekeen niin kuin parhaaksi näkee. Yksi autotyyppi jota kaipaan niin puuttuu, saa nähdä kuinka kauan, Citikka aloitti pelin kuten ekassa viestissä mainitsin.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

jf

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.01.12 - klo:20:59
Totta on että varttuneempien päätä ei ihan heti käännetä, mutta minä uskonkin nyt 40-50-vuotiaisiin, jotka ihan huomaamattaan ovat eläkeiässä.
Ööö siis kuin? Kyllä ne valkokaulusduunarin krempat tulevat ihan samanlailla seuraavallekin ikäluokalle ja se korkeampi auto ostetaan sitä varten, että siihen korkeampaan on mukavampi kulkea.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

automaattori

Lainaus käyttäjältä: jf - 13.01.12 - klo:21:16
Ööö siis kuin? Kyllä ne valkokaulusduunarin krempat tulevat ihan samanlailla seuraavallekin ikäluokalle ja se korkeampi auto ostetaan sitä varten, että siihen korkeampaan on mukavampi kulkea.

Minä ajan jo nyt korkeammalla autolla, Yetillä, pikkuautotkin kehittyy siihen suuntaan. Käy kokeileen miten helpooa Fabiaan on mennä jo nyt kun auto on kaikkien mielestäni ruma ja korkea. Käyttömukavuus on kuitenkin ihan eri tasolla kuin monessa muussa. Haluaisin vain näihin käytännöllisiin autoihin myös yksilöityjä laatuversioita. Taatusti jatkossa pikkuautotkin ainakin osittain muuttuvat koppiauton muotoisiksi.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Arcca

Ymmärrän kyllä automaattorin idean, ja olen itsekin ajatellut sitä. Mutta en kyllä usko, että 50000-100000 maksava super-polo olisi hyvä business case vaikka joku senkin varmaan ostaisi. Varmasti autotehtaat tätä ovat ajatelleet, ja todenneet ettei kannata. Joku Audi A1 sullottuna nyky varusteita täyteen on riittävä premium pikku kakkosauto varakkaallekin väestölle.
Vaikka tykkäänkin pikkuautoista niin ottaisin eläkeläisenä samanhintaisena vaikka Mersun kohtuukokoisen GLK:n ennemmin kuin Polon, vaikka Polossa olisi kojelauta käsinkaiverrettua tammea ja penkit tiikerintaljaa. :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.01.12 - klo:20:10
Ongelmana on se että nivelien joitain osia pitää vaihtaa kulumisen takia kohtuullisen usein että auto pysyisi yhtä äänettömänä.
Kuulostaa ihan Renault Lagunalta :D

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.01.12 - klo:20:48
Ajoin siis sitä takaa, että varttuneempi väki saattaa arvostaa enemmän korkeutta, kuin muita mittoja.
Et voi uskoakaan kuinka helppoa sitä on tuohon pikku-Bondiin nousta; kaukkarilla liukkari auki, kunnon aukosta ahteri rauhassa jakkaralle, jalat sisään ja ovi napista kiinni. Siis aivan loistavan helppoa kulkemista! :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 13.01.12 - klo:22:13
Ymmärrän kyllä automaattorin idean, ja olen itsekin ajatellut sitä. Mutta en kyllä usko, että 50000-100000 maksava super-polo olisi hyvä business case vaikka joku senkin varmaan ostaisi. Varmasti autotehtaat tätä ovat ajatelleet, ja todenneet ettei kannata. Joku Audi A1 sullottuna nyky varusteita täyteen on riittävä premium pikku kakkosauto varakkaallekin väestölle.
Vaikka tykkäänkin pikkuautoista niin ottaisin eläkeläisenä samanhintaisena vaikka Mersun kohtuukokoisen GLK:n ennemmin kuin Polon, vaikka Polossa olisi kojelauta käsinkaiverrettua tammea ja penkit tiikerintaljaa. :)

Mersun GLK ei ole kohtuukokoinen, houkutteleva auto kyllä. Mun haaveauton pitäisi olla pieni ja laadukas, Mininkin pohjalta semmoisen vois tehdä. Mitään tiikerintaljaa tai kaiverruksia en tosiaankaan kaipaa. Laadukas pikkuauto riittää. 
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

VW:t

Kyllä Audi A1 on jo aika lähellä mitä haet. Kun ruksaat kaikki herkut mitä on tarjolla niin hintaa on ihan kiitettävästi kyseisestä "kopista".
Valitettavasti melua ei saa pienemmäksi tehdasvarusteilla, lisää kyllä.
Muuten kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus.
Saattaa saada tulevaan A-mersuunkin näitä varusteita ruksata ihan riittämiin.

Kapa

Sanoisin, että Fabiaan nousee niin kuin tila-autoon.
LainaaKyllä Audi A1 on jo aika lähellä mitä haet.

Mitä hakee? Parempaakin on saatavissa ihan omassa konsernissakin. Tietty jos merkki on oikea, niin sitten olkoon.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 13.01.12 - klo:23:21
Kyllä Audi A1 on jo aika lähellä mitä haet. Kun ruksaat kaikki herkut mitä on tarjolla niin hintaa on ihan kiitettävästi kyseisestä "kopista".
Valitettavasti melua ei saa pienemmäksi tehdasvarusteilla, lisää kyllä.
Muuten kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus.
Saattaa saada tulevaan A-mersuunkin näitä varusteita ruksata ihan riittämiin.

Bmw 116:sta hinnat lähtee sieltä vajaasta 29 000:sta. Tuohonkin saa sen verran ruksia jos haluaa, että hinnan saa lähemmäs 60 000 jos haluaa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Kapa

Pikkuautossa on hintaraja alle 20 teuroa. Siitä yli on tarjolla paljon muutakin kuin pieni auto.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 14.01.12 - klo:00:25
Pikkuautossa on hintaraja alle 20 teuroa. Siitä yli on tarjolla paljon muutakin kuin pieni auto.

Tyylikkäässä pikkupremiumissa hinta onkin yli 20 teuroa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

heki

#44
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 13.01.12 - klo:17:46
Tarkoitin lähinnä Polo-Fabia-Ibiza ja Audi A1 kokoisia autoja. Polo on hyvä esimerkki GTI-versiollaan onnistuneesta kokonaisuudesta. Samaan tapaan Polosta vois tehdä Premium-tason kulkineen kun vain äänieristäisi kunnolla, sisustaan nahkaa ym....pehmikkeitä. Varusteet samalle tasolle kuin mitä vaikkapa Passattiin tai jopa Audi A6:een saa huipussaan. Samalla tavalla vois tehdä vaikkapa Fabiasta auton, joka on pikkuinen, mutta mahdollisimman laadukas. Näissä tapauksissa ei ole enää hinnalla väliä vaikka se olisikin 40000â,¬-75000â,¬ haarukassa. Huippumoottorit ja nelivedot kuuluis tietenkin kuvioihin. Tälläisiä autoja jään odottelemaan. Näille on sosiaalinen tilaus kun kansalaisista kohta suurin osa lähestyy eläkeikää.  


Nyt minusta olet tässä asiassa väärässä, että hyvinvarustelluille pikkuautoille olisi kysyntää ja ne voisivat olla kalliitakin. Autoteollisuus kamppailee kannattavuuden kanssa ja etsivät kuumeisesti keinoja, joilla parantaa tulosta. Jos tuollaisille hyvinvarustelluille pikkuautoille olisi todellisuudessa riittävästi kysyntää, niin varmasti niitä tehtäisiin! Ei siellä autonvalmistajien konttorilla toimettomana olla, ja erilaisia kuluttajatutkimuksia tehdään varmasti pilvin pimein.

Liian vähän on sellaisia kuluttajia, jotka ovat valmiita maksamaan pienestä kopperosta kallista hintaa, vaikka varusteet olivat mitä. Siis en sano, etteikö niitä ole, mutta niitä on liian vähän. Kyllä markkinatalous on sillä tavalla hieno mekanismi, että jos jollekin asialle on kysyntää, niin tarjontaa tulee varmasti!

Usein jopa niin, että kysyntä "luodaan" tarjoamalla kuluttajalle tuotteita, joita he eivät osaa edes tajuta tarvitsevansa. Esim. Case Apple, joka on nerokkaasti rakentanut tuotteita, joista kuluttajat eivät oikein ole edes ennen niiden olemassaoloa tajuta tarvitsevansa.

Eli hyvinvarusteltuja pikkuautoja ei ole tarjolla siitä yksinkertaisesta syystä, ettei niille ole riittävästi kysyntää.

Kapa

LainaaTyylikkäässä pikkupremiumissa hinta onkin yli 20 teuroa.
Missä ja paljonko myynyt? Ja on ko järkee vai ei? Tietäen tarjonnan.

Golfauto

Ihan sairas ketju tai lähti ainakin käsistä välillä... 100.000e Polo. Mitä hittoa noita ei myytäisi yhtään edes sokeille oraville. No tietysti jos ostaisi sen ainoan se olisi keräilyharvinaisuus ::) Tuo raha menisi mielummin itselläni pari vuotta vanhaan Porcheen, kun johonkin rumaan Poloon, jossa voisin fiilistellä nahkajakkaroita yksikseni. Enkä muutenkaan vauraana ihmisenä, jolla olisi 100t pistää autoon ostaisi sitä pienintä kippoa, mikä on kolareissa heikommalla. Ford Ka:sta oli kanssa joku nahkasisustainen pro versio. Ainoan kerran törmäsin siihen tekniikan maailman sivuilla. Riippuu vähän auton koosta mikä on pieni, niin joku 30-40t on jo suurimmalle osalle liikaa maitopurkin kuljettamisesta kaupasta kotiin nahkapenkki perseen alla. Toi citikan kuva tossa linkissä on vielä ihan järkevissä rajoissa, vaikka ei ehkä oma valintani.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 14.01.12 - klo:00:26
Tyylikkäässä pikkupremiumissa hinta onkin yli 20 teuroa.
Tyylikästä se ei ole nähnytkään  ;D Jopa Fabia on tyylikkäämpi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Quality

LainaaLiian vähän on sellaisia kuluttajia, jotka ovat valmiita maksamaan pienestä kopperosta kallista hintaa, vaikka varusteet olivat mitä. Siis en sano, etteikö niitä ole, mutta niitä on liian vähän. Kyllä markkinatalous on sillä tavalla hieno mekanismi, että jos jollekin asialle on kysyntää, niin tarjontaa tulee varmasti!

Kun itsekin eläkeikää lähestyn ja kun juuri olen hankkinut uuden auton, pitänee kommentoida. Ainakaan minulle auton pienuus ei ole plussaa, koska se rajoittaa monin tavoin tämän käyttökelpoisuutta.

1. Pieni auto ei sovi silmään, jos siitä tehdään korkea kottero.
2. Pieni auto on turvaton, koska siinä on vähemmän matkustajia suojaavaa massaa. Myös turvavarusteet vaativat tilansa.
3. Pikkuauto on näppärä kaupungissa, mutta maantiellä se voi olla rasittava (toki pikkuautojen ajettavuus on jatkuvasti parantunut, mutta mittasuhteet asettavat väistämättä rajoitteita).
4. Merkitystä ei ole ainoastaan matkustamon tiloilla, vaan myös tavaratila on tärkeä. Ikääntyvät kuskaavat usein uskomattomia määriä roinaa vaikkapa mökille ja sieltä pois ::) eikä pikkuauto sovellu hyvin kärryn vetoon.

Omalla kohdalla juuri tuo autosta ja autoon nouseminen oli yksi keskeinen kriteeri mallia valittaessa. Eilen, kun XC60 oli neitsytmatkallaan, oli hämmentävää astua ulos autosta luontevasti alaspäin, ei vaivalloisesti itseään syvältä kammeten.

En sinänsä kritisoi pikkuautojen varustelua, mutta moni miettii, kannattaako se 10 keuroa pistää mieluummin varusteisiin vai tiloihin ja turvallisuuteen. Jokainen päättäköön itse.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.01.12 - klo:06:21
Omalla kohdalla juuri tuo autosta ja autoon nouseminen oli yksi keskeinen kriteeri mallia valittaessa. Eilen, kun XC60 oli neitsytmatkallaan, oli hämmentävää astua ulos autosta luontevasti alaspäin, ei vaivalloisesti itseään syvältä kammeten.
Tässä on juuri se syy miksi varsinkin wanhemman väestön suosiossa on nuo hieman korkeammat autot. Sitä kun ei wanhana enää se niska taivu eikä polvissa ole potkua könytä sitä kenties hieman jo levinnyttä ahteriaan maan rajaan - ja varsinkaan sieltä pois. Ja kun tuo wanhempi väestö ostaa yhä vain suuremman % noista uusista autoista, niin he luovat siis sen kysynnän johon autovalmistajan / maahantuojan on vastattava jos haluaa leivän syrjässä kiinni pysyä. Vuosien viiveellä tuo näkyy sitten myös käyettyjen markkinoilla kun tuota koppia on tarjolla pilvin pimein ja coupet ovat hävinneet jo lähes tyystin. Hyvä vaiko huono asia? Riippuu varmaan kunkin omasta elämäntilanteesta. Itse "jo" yli 40v tätä maailmaa hämmästelleenä näen tuon hyvänä asiana, sillä kun se oma eläkeikä lähestyy, on noita käytettyjä koppeja (tai korkeita premium-cittareita) tarjolla varmaan jo aika edukkaasti 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: heki - 14.01.12 - klo:00:41
Eli hyvinvarusteltuja pikkuautoja ei ole tarjolla siitä yksinkertaisesta syystä, ettei niille ole riittävästi kysyntää.

Kuinka niin ei ole tarjolla? On niitä sentään joitakin, kuten esim. Mini, joka on selvästi pikkuauto ja reilusti tilauslomaketta ruksailemalla saa hinnankin miehekkääksi.

Se on totta, että tavallisiin bulkkipikkuautoihin ei saa kunnollisia varusteita.

heki

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 14.01.12 - klo:10:28
Kuinka niin ei ole tarjolla? On niitä sentään joitakin, kuten esim. Mini, joka on selvästi pikkuauto ja reilusti tilauslomaketta ruksailemalla saa hinnankin miehekkääksi.

Se on totta, että tavallisiin bulkkipikkuautoihin ei saa kunnollisia varusteita.

Käsittääkseni tässä kaivattiin kokoluokkaa Polo oleviin autoihin paljon varusteita, nelivetoa jne,ja lähinnä vastaukseni oli siihen laitettu.



Urlaub

Lainaus käyttäjältä: heki - 14.01.12 - klo:10:32
Käsittääkseni tässä kaivattiin kokoluokkaa Polo oleviin autoihin paljon varusteita, nelivetoa jne,ja lähinnä vastaukseni oli siihen laitettu.

Mutta eikö Mini ole juurikin tuon kokoluokan auto?

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.01.12 - klo:06:21
Kun itsekin eläkeikää lähestyn ja kun juuri olen hankkinut uuden auton, pitänee kommentoida. Ainakaan minulle auton pienuus ei ole plussaa, koska se rajoittaa monin tavoin tämän käyttökelpoisuutta.

1. Pieni auto ei sovi silmään, jos siitä tehdään korkea kottero.
2. Pieni auto on turvaton, koska siinä on vähemmän matkustajia suojaavaa massaa. Myös turvavarusteet vaativat tilansa.
3. Pikkuauto on näppärä kaupungissa, mutta maantiellä se voi olla rasittava (toki pikkuautojen ajettavuus on jatkuvasti parantunut, mutta mittasuhteet asettavat väistämättä rajoitteita).
4. Merkitystä ei ole ainoastaan matkustamon tiloilla, vaan myös tavaratila on tärkeä. Ikääntyvät kuskaavat usein uskomattomia määriä roinaa vaikkapa mökille ja sieltä pois ::) eikä pikkuauto sovellu hyvin kärryn vetoon.

Omalla kohdalla juuri tuo autosta ja autoon nouseminen oli yksi keskeinen kriteeri mallia valittaessa. Eilen, kun XC60 oli neitsytmatkallaan, oli hämmentävää astua ulos autosta luontevasti alaspäin, ei vaivalloisesti itseään syvältä kammeten.

En sinänsä kritisoi pikkuautojen varustelua, mutta moni miettii, kannattaako se 10 keuroa pistää mieluummin varusteisiin vai tiloihin ja turvallisuuteen. Jokainen päättäköön itse.

Niin totta jälleen kerran. Omalta osalta eläkeikään on vielä +30 mutta silti allekirjoittaisin edellisen. Ykkösauton osalta siis. Nyt kun koin valaistumisen Beetlestä saatan kuitenkin romuttaa ajatusmallin kakkosauton tapauksessa mukavuusvarustelussa. Toisaalta onko B enää pikkuauto?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy