Audi A6 C7 allroad quattro

Aloittaja nemos, 11.01.12 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

FTB59

Laitetaan nyt tämä lyhyt koeajoselostus tännekkin, taisi äsken mennä väärälle palstalle...

Oman auton ollessa huollossa tuli tehtyä vuorokauden koeajo pakasta vedetyllä A6 Allroadilla jossa oli 150kW dieseli nokalla, vertailu omaan kulkineeseen on pelkästään hinta huomioiden epäreilua mutta eihän noista oikein voi puhua edes samana päivänä!

Auto oli todennäköisesti perus business varusteltu muutamilla lisukkeilla joista ainoat lisävarusteet mitä bongasin oli kolmipuolainen ruori ja comfortpaketti jossa tulee sähkötoimiset jakkarat nahoilla ja sisä/ulkovalopaketti, vanteista ja rengastuksesta en osaa sanoa. Värinä perusvalkoinen mustalla sisustalla.

Ajettavuus säädettävällä ilmajousituksella ja 55 sarjan renkailla oli omaan makuun aivan huippuluokkaa ainakin jos suurimpimpana arvostelukriteerinä on mukavuus ja kyllähän tuo viiteen eri tasoon säätyvä maavara on upea varuste. Maantiellä parhaat kyydit antoi dynamic asetus jolloin maavara on pienemmillään ja kaupungissa automaattiasetus tuntui hyvältä kompromissilta.

Plussat:
- ajettavuus yleisesti, ilmajousitus on aivan huippu!
- todella hiljainen, kovemmissa nopeuksissa jonkun verran rengasääntä mutta ei häiritsevää(rengastus taisi olla 235/55/18)
- säädettävä alusta, tarvittaessa maavara korkeimmassa asennossa muistaakseni 18.5cm
- comfortpenkit sähkösäätöineen todella monipuoliset ja muistipaikat molemmin puolin
- A6/A7 kojelauta design todella upea(pl MMI heikkoresoluutioinen näyttö perusmallissa)
- alamäkihidastin nappia painamalla tulee MMI näyttöön sivukallistus ja pystykallistus mittarit, turhake mutta hauska yksityiskohta
- kokonaisuus ja ulkonäkö tässä segmentissä todella hieno.
- Stronic varauksin, kehitystä omaan Q5:seen verrattuna on tapahtunut selkeästi

Miinukset:
- MMI näytön resoluutio muuten hienossa kokonaisuudessa tökkii, ei olisi varmaankin iso kustannus tehdä siitä kunnollinen
- ajettavuus kovemmassa moottori vauhdissa ihan ok mutta korkeaprofiiliset renkaat yhdistettynä navakkaan tuuleen tulee ajamisesta hieman "honteloa" vaikka alusta asetukset Dynamic asennossa, suuntavakavuus silti ihan huippuluokkaa ja mitään vetelyä ei esiinny
- tavaratila on kuin jäähalli mutta takaluukun viisto osa syö kyllä ison osan käytettävyydestä ja peiteverhossa ei ole A4 tyylistä systeemiä millä verho nousee konttia avattaessa
- lämpötilaa säätäessä ei MMI näytölle tule mitään kuvaa vaan ainoastaan nappuloissa on asteet merkittynä
- vakiona oleva ASS ei nopealla kuuntelulla oikein vakuuttanut verrattuna esim A4 sedaniin, ilmeisesti iso farkku "nielee" osan äänentoistosta

Mutta mutta...kokonaisuutena aivan mahtava auto joka nostatti kyllä vaihtokuumeen todella korkealle!


ex - Audit: A4 B8 2.0 TDI Multitronic 2008, Q5 2.0 TDI quattro S tronic 2010

veekoo

Tästä autosta ei ole paljon keskusteltu tässä ketjussa. Tuli herja että ""Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään. Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista""
Jos kuitenkin joku joka tämmöisen A6 3.0 TDI Allroadin omistaja lukee tämän, niin minua kiinnostaisi millaiset talvirenkaat oli autosi alla viime talvena. 235/55/18 koossa kun ei meinaa heti löytyä vaihtoehtoja, ainakaan nokialaisista. Asia sinänsä ei ole ihan akuutti kun ensi talveenkin on vielä aikaa, mutta olisi kiva tietää.

batman14

Ihmeen vähän näitä Allroadeja näkee liikenteessä. Ainakin PK-seudulla tuntuu että A6 avanteja tulee vastaan melkein joka kadunkulmassa, mutta Allroadeja mitä olen nähnyt niin ne voi varmaan laskea yhden käden sormilla. Outoa koska ei se nyt niin paljon kalliimpi ole mutta huomattavasti paremman ja häijymmän näköinen ja monikäyttöisempi maavaransa takia.

veekoo

Itse asiasssa se on nyt "rajoitetun ajan" niin lähellä, että riippuen halutuista varusteista se voi olla jopa halvempikin kuin vastaalla moottorilla ja varusteilla avant...

batman14

Lainaus käyttäjältä: veekoo - 24.04.13 - klo:19:40
Itse asiasssa se on nyt "rajoitetun ajan" niin lähellä, että riippuen halutuista varusteista se voi olla jopa halvempikin kuin vastaalla moottorilla ja varusteilla avant...

Aijaa  :o en ole kuullutkaan tästä. Siinä tapauksessa ihmettelen vielä enemmän miksi niitä ei myydä enemmän  :D varsinkin suomen oloissa yksi parhaimmista autoista varmaankin

jusape

Kyllähän 75teur on niin paljon jo rahaa, että rajoittaa ostohaluja. Sen perus A6 Avantin kun saa viiteenkymppiin, niin aika moni kuolevainen keksii 25teur rahalle muuta käyttöä vaikkei se sinänsä kovin paljon olekaan. Toisekseen, uskoisin että tuon summan moni laittaa jo mieluummin katumaasturiin tai sitten vaikka coupeen.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 24.04.13 - klo:15:08
Ihmeen vähän näitä Allroadeja näkee liikenteessä. Ainakin PK-seudulla tuntuu että A6 avanteja tulee vastaan melkein joka kadunkulmassa, mutta Allroadeja mitä olen nähnyt niin ne voi varmaan laskea yhden käden sormilla.

Jos PK-seudun kutosista perkaisi pois pikkumottiset vajakit, niin kyllä niidenkin määrä laskisi varsin dramaattisesti.

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: veekoo - 24.04.13 - klo:19:40
Itse asiasssa se on nyt "rajoitetun ajan" niin lähellä, että riippuen halutuista varusteista se voi olla jopa halvempikin kuin vastaalla moottorilla ja varusteilla avant...

Niinpä, happamia sanoi kettu. Menin sitten speksaamaan ja oman tilaamani auton hinnalla olisi kk myöhemmin tilattuna saanut Allroadin "kaupanpäälle". Ihan kevyesti harmittaa.... :'(
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Robban

Tervehdys kaikille areenalaisille.Olen uusi tulokas tällä palstalla rekisteröitynä jäsenenä,toki aiemmin on tullut seurailtua jonkin verran foorumia vierailijana.No asiaan,eli olisin kysellyt kokemuksia A6 C7 allroad quattrosta. Audit on toki tuttuja A3:sen muodossa,joilla on tullut ajeltua jo vuosia aina kun rouva autostaan suostuu luopumaan (on meinaan erinomainen kaupunkiauto,toki maantieajossakin :)). Itsellä on ollut ajossa BMW 530 xd, jossa ei ole sinällään ollut mitään vikaa, mutta kilometrejä tulee ja auto pitää lähiaikoina laittaa vaihtoon. Vaihtoehtona on tällä hetkellä vaihtaa joko uuteen samanlaiseen Bemariin tai sitten kyseeseen tulisi e m Audi. Nyt etenkin huokuttelee Audin melko aggressiivinen hinnoittelu erikoismallien (Land of quattro- mallit) muodossa, eli samalla rahalla saisi Allroadin biturbolla kuin Bemarin "perus"-530:sena, kun molempiin laitetaan suunnilleen samat lisäkilkkeet. Kommentteja kiitos!

jusape

Audi on kyllä tuossa V6 diesel -sarjassa aika vahvoilla. Olen huomannut, että Bmw-leiristä on siirrytty Audiin. Varsinkin vakiona tuleva säädettävä ilma-alusta aika montaa kiinnostaa, onhan se huippukyytiä. A6 Allroad on kyllä osuva tuote, mitä ei oikein Bemarilta ja Mb:ltää löydy. Nyt kun paketissa on mm. kunnon penkit ja vakiostereotkin hakkaa Bmw:n 100-0. Itselläkin varmasti vahvoilla seuraavaksi autoksi. Toki muovihelmat jakaa aina mielipiteet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy