Audi A6 C7 allroad quattro

Aloittaja nemos, 11.01.12 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

nemos

Julkistettu tänään, myyntiin Saksassa keväällä.
Volvo XC60 T8 Inscription


Skula

Tuli bongattua tämmöinen Airpotin Audin parkkiksella.. Isolla ja mörisevällä koneella.. Voisin ainakin vannoa.. Se lähti just pois pihasta.. Muistaakseni oli keltaisella kilvellä..(nyt jo suomessa?)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Pekka T


Tänään bongattu herttoniemessä:



Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

pokkus

Tuo ruskea on kyllä Audin ehdottomasti hienoin väri!

Ranssi

Onpa kyllä todella arvokkaan ja kalliin näköinen kulkine. Hintalapussa lienee kuusinumeroinen lukema. Upea peli!

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 12.04.12 - klo:22:37
Tuo ruskea on kyllä Audin ehdottomasti hienoin väri!

Hieno väri, mutta jos tarkoitit tiikinruskeaa, niin ei ole se väri, vaan javabraun.


Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 12.04.12 - klo:22:45
Onpa kyllä todella arvokkaan ja kalliin näköinen kulkine. Hintalapussa lienee kuusinumeroinen lukema. Upea peli!

Kun otetaan huomioon jo vakiona olevat paremmat varusteet esim. alcantara verhoilu, niin hinta on yllättävän lähellä A6 Avanttia.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 12.04.12 - klo:22:56
Hieno väri, mutta jos tarkoitit tiikinruskeaa, niin ei ole se väri, vaan javabraun.

Tuota väriä tarkoitin mikä oli noissa sinun kahdessa kuvassa :) Ruskea se minulle on kun en tarkkoja värinimiä tiedä ;)

Levjsa

Hienonnäköinen paketti, väri ja "kromi"hilppeet sointuu hienosti. Edustava ulkonäkö ehdottomasti!

SKU

Hinnaltaan aika houkutteleva. Ero ei tosiaan iso Avantiin. Hieno peli, olisin jopa saattanut harkita tätä jos nyt voisi valita.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99


coach

kyllä sieltä löytyy äänilähteet pakoputkista ja moottoritilasta yksi lisää..

VAG!

Lainaus käyttäjältä: coach - 15.04.12 - klo:22:51
kyllä sieltä löytyy äänilähteet pakoputkista ja moottoritilasta yksi lisää.

On tuo kyllä yhtä hemmetin pelleilyä. Jotenkin on edelleen vaikea käsittää, että BMW ja Audi ovat sortuneet tähän. Jotenkin sen olisi ymmärtänyt pieniltä riisikuppisporteilta, mutta ei perinteisiltä Premiumeilta.

Wekotin

Siis miten nuo mokkulat putkistossa tuottavat tuon äänen?

pokkus

On kyllä taas oikein kunnon epic fail... ei tähän ole paljoa sanottavaa

SKU

^aika samat fiilarit näistä...

Onko nämä kaikissa malleissa vai vaan biturbossa?
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Flat

LainaaOn kyllä taas oikein kunnon epic fail...

Eikös se ole ihan yks hailee mistä ne äänet syntyvät ? Jos vain kuullostaa hyvältä.....

R8 e-tronissahan on kanssa tekoäänet. Näin juuri videon jossa yksi Hans Jörgen "sävelsi" etronille ääniä studiossa.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.04.12 - klo:07:35
Eikös se ole ihan yks hailee mistä ne äänet syntyvät ? Jos vain kuullostaa hyvältä.....

R8 e-tronissahan on kanssa tekoäänet. Näin juuri videon jossa yksi Hans Jörgen "sävelsi" etronille ääniä studiossa.

Ei se kyllä valitettavasti ainakaan minusta ole ihan sama. Miksei samalla sitten laitettaisi 1.2TSI:hin kunnon V8:n murinat?
Sähköautot ovat sitten asia ihan erikseen ja niissä kyllä hyväksyn kaiuttimet ulkosalla turvallisuusseikkojen takia. Jalankulkijoita kun on hyvä varoittaa äänillä.

Flat

LainaaMiksei samalla sitten laitettaisi 1.2TSI:hin kunnon V8:n murinat?

No noin pitkälle ei ole sentään menty, mutta kyllähän tuollaisesta biturbosta kehtaa hieman lisääniä kutitellakkin......


mabe

Helpompi se kaiutin on pakoputkeen laittaa kuin kaasupolkimen asennon mukaan aukeava läppä mitä taas harrastetaan urheiluautojen puolella.

Ja mitä väliä sillä on mistä se ääni tulee, jos auto kulkee ja tuntuu tehokkaalle?
Kun ostaja odottaa kuulevansa lupaavaa murinaa niin toistetaan sitä, vaikkei moottori enää luonnollisesti sitä ole tuottamassa. Ei se ole käytöksestä pois jos putkessa on ylimääräinen kaiutin.

Tuosta äänen vaikutuksesta on tehty kuitenkin useita tutkimuksia ja aina on todettu että ääni lisää tehontuntua sekä sitä ajamisen iloa kuten bemareissa on tapana sanoa. Nyt vain pitää äänieristää autot jo erittäin hyvin että rengasmelu sekä moottorin jyrinä maantiellä saadaan painettua alas. Ilo tuotetaan sitten kaiuttimista kun sitä kaivataan ja pidetään auto sulavana hiljaisena sukkulana siirtymäpätkillä.

Kuvasta kun tuota kaiutinpilliä katselin, niin pakokaasut eivät näytä olevan suoraan yhteydessä kaiuttimeen vaan tulevat rinnakkain putkenpään paikkeille. Tuo toteutus lisää elementin kestoa merkittävästi kun ei ole kuuma pakokaasu koko ajan kyljessä

pokkus

Omasta mielestä kyse on aitoudesta. Ei tuollainen kaiuttimilla tuotettu ääni vaan autossa ole aitoa :D Kunnon äänimaailman kun voi tehdä ihan aidostikin moottorilla. Vähän sama kun olisit kaupassa ostamassa Bossin paitaa ja itse et sitä mitenkään erottaisi aidosta. Kuitenkin huomaat, että takahuoneessa liikkeen edustajat ompelee Bossin merkkejä replica-paitaan kiinni. Voiko siinä sitten kavereille väittää että kyseessä on Bossin aito paita ;) Vähän sama kun joku tulee pihalla kehumaan auton ääniä, niin kyllä ainakin itseltä tuntuisi nololta Mustangin tapauksessa sanoa, että joo siellä on kaiuttimet takapöntöissä pitämässä ääntä ;D

Ranssi

Pelleilynä pidän itsekin tätä äänten keinotekoista välittämistä, mutta olisiko parempi ilmankaan, mikäli autosta ei yksinkertaisesti irtoa mitään murinoita?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 16.04.12 - klo:15:23
Pelleilynä pidän itsekin tätä äänten keinotekoista välittämistä, mutta olisiko parempi ilmankaan, mikäli autosta ei yksinkertaisesti irtoa mitään murinoita

Kyllä olisi. Jos ei luonnollista pakoääntä löydy, niin olkoon sitten löytymättä. Pelkkää badgetuningiahan tämä koko hössötys on. Jos keinotekoiset äänet on jonkun mielestä tässä ok, niin miksi ne ei sitten olisi sitä myös 1.2 TSI:ssä? Möreetä vinkkelikasin röpötystä vaan Polon perästä, niin ihan sama homma. Samalla vaivalla voisi laittaa jo tehtaalla 4.2 FSI lätkän perään, kun ihan samaan kategoriaan sekin menisi.

Jos itsellä olisi varaa ostaa vaikka M5, niin olisi se aika ikävä fiilis kertoa pakoääniä kehuvalla repsikalle, että ne tulee oikeasti pääosin mankasta. Myllystä kun saisi ihan rehellisiäkin pakoääniä aikaan, jos niin haluttaisiin. Niitähän on jo maailman tovi rajoitettu erilaisilla läpillä matalilla kierroksilla, jotta arkiajossa mökä on kohtuullista. Reilummin hapettaessa on sitten avattu röörit hyvin virtaaviksi ja samalla saatu moottoriin pakoäänetkin.

Wekotin

Halvempi ratkaisu Audille olisi antaa sellainen SoundRacer V8 (tai lisämaksusta V12) -malli.

http://www.soundracer.se/

Markku J

Aika mielenkiintoinen ratkaisu Audilta (ja Bemultakin). Omassa 335i:ssä on myös reilusti maukkaammat äänet Sport -asennossa, mutta olen toistaiseksi siinä luulossa, että tuo asetus avaa toisen, vapaammin virtaavan putken, kun vakioajossa vain toinen on auki Comfortilla (pakokaasua tulee vain toisesta). Mutta en ole 100% varma, etteikö pikkubemussakin olisi jotain vastaavaa keinotekoista... toivottavasti ei.

jarppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.04.12 - klo:19:08
Aika mielenkiintoinen ratkaisu Audilta (ja Bemultakin). Omassa 335i:ssä on myös reilusti maukkaammat äänet Sport -asennossa, mutta olen toistaiseksi siinä luulossa, että tuo asetus avaa toisen, vapaammin virtaavan putken, kun vakioajossa vain toinen on auki Comfortilla (pakokaasua tulee vain toisesta). Mutta en ole 100% varma, etteikö pikkubemussakin olisi jotain vastaavaa keinotekoista... toivottavasti ei.

Jos ei pysty korvakuulolta sanomaan, kuuluuko ääni kaiuttimesta vai suoraan moottorista, niin silloinhan se toimii kuten insinööri on sen suunnitellutkin? Ajatuksena toki aika omituinen laittaa sinne lisää vempeleitä tuottamaan ääntä, mutta niin kauan kun se ajaa asiansa ja autolla on hyvä ajaa, niin samapa tuo miten se ääni sieltä tulee.

SKU

Niin eiköhän tuo keinotekoinen ääni kuitenkin ole kutoskoneessa kutoskoneen tuottama, eikä sitä ole otettu V8:sta. Näin ainakin toivon. Ratkaisu on todella teknisesti mielenkiintoinen ja menee siitä hetki (jos toinenkin) sulatellessa...kehitys kehittyy.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

TBA

Tuskinpa niitä kaiuttimia pakoputkeen on laitettu pelkästään ääniä muokkaamaan.
Kyseessä lienee aktiiviäänenvaimennus. Pakaoputki optimoidaan virtausvastusten suhteen ja äänet vaimennetaan aktiivisti vastamelulla. Vastamelun kun sitten kytkee pois päältä saa sitten moottorin äänet ulos. Ja käyttämällä kaiuttimia lisäämään/muokkaamaan ääntä saa sitten 1,2TSI:stä melusaastetta V8:n edestä.

mho0

Näin minäkin ymmärsin tuo logiikan.
Eli kaiuttimella korvataan osa vaimennuksesta ja samalla siten muokataan ääntä.

Eli ei se kaiutin sitä ääntä muodosta, vaan vaimentaa vain olemassa olevaan ääntä älykkäästi :-).

Mutta kyllähän huo vähän eksoottiselta kuullostaa, että "pakoputkessa on skobet vaimentimen tilalla"...


Lainaus käyttäjältä: TBA - 16.04.12 - klo:22:23
Tuskinpa niitä kaiuttimia pakoputkeen on laitettu pelkästään ääniä muokkaamaan.
Kyseessä lienee aktiiviäänenvaimennus. Pakaoputki optimoidaan virtausvastusten suhteen ja äänet vaimennetaan aktiivisti vastamelulla. Vastamelun kun sitten kytkee pois päältä saa sitten moottorin äänet ulos. Ja käyttämällä kaiuttimia lisäämään/muokkaamaan ääntä saa sitten 1,2TSI:stä melusaastetta V8:n edestä.
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

jusape

Joko on joku ehtinyt tämän tyypittämään? Tuo 60mm säätövara alustassa kuulostaa mukavalta. Hitto kun tekisivät tästä pikkudiesel-version...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy