Golf : STOP !, Check coolant

Aloittaja vincent, 09.01.12 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

vincent

Tuollaista herjaa antaa meidän Golf kylmäkäynnistyksen yhteydessä heti kun päästään nolla-asteen vaiheille, lämpimämmillä keleillä ei esiinny.
Ilmoitus tulee heti käynnistyksen jälkeen ja tilanne korjaantuu sammuttamalla ja käynnistämällä kone uudestaan. Tämän jälkeen tuota ilmoitusta ei enää uudelleen tule, jollei kone ole ehtinyt kunnolla jäähtyä.

Onko kenellekään tuttu juttu ja osaisi neuvoa mistä vikaa etsiä ?
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

mla

Ensimmäisenä varmaan voisi tarkistaa jäähdystysnesteen määrän :)

Kylmänä nesteen tilavuus on pienempi kuin lämpimänä -> voi valittaa kylmänä, että ei anturi enää kostu ja vastaavasti lämpimänä juuri ja juuri anturi kostuu siitä jäähdytysnesteestä.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

vincent

Niin tuo olisi tíetysti pitänyt mainita eli jäähdytysnesteen määrä on tarkastettu.
Ja ilmoitus tulee tosiaan heti käynnistyksen jälkeen ja nopea sammutus/käynnistys ja ilmoitusta ei enää tule. En usko että tuossa ajassa tilanne ehtisi olennaisesti muuttua konetilassa jotta tilanne oikeasti korjaantuisi.
Epäilen näin ollen jonkinlaista piilevää anturivikaa tai jotain, en vain oikein tiedä kuinka ja mistä tuota vikaa alkaisi jahtaamaan.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Sampomies

Mulla oli Passatissa aikanaan samanlainen vika, joka korjaantui paisuntasäiliön vaihdolla.

Visa

Mulla oli ihan sama vika V Golffissa aikoinaan, kovemmilla pakkasilla auto valitteli, sama virheilmiotus. Lorautin kahvikupillisen verran lisää jäähdytysnestettä ja oire katosi. Kylmällä jäähdytysneste kutistuu.

Late

Lainaus käyttäjältä: Sampomies - 09.01.12 - klo:14:41
Mulla oli Passatissa aikanaan samanlainen vika, joka korjaantui paisuntasäiliön vaihdolla.

Kyllä se on tuo paisintasäiliö joka rikki. Siinä se tunnistin sanoo mitä sattuu.. oliko noin 40 euroa tuo paisuntasäiliön hinta marmorilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy