Kun olette pyytäneet tarjouksia uusista autoista....

Aloittaja upupa, 09.01.12 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: akpak - 10.01.12 - klo:17:51
Eikös tämä ole sitä kaupankäyntiä. Kyllä myyjäkin miettii että tarjoanko heti kaikki tai ei mitään. Paremmalta se tuntuu jos saat vielä vähän tingattua alaspäin hintaa minkä myyjä on jättänyt varaa. Tarkoitus on että molemmille tulee kaupanteosta hyvä mieli.

Se on nykynuorten ongelma että kaikki pitää saada ilmaiseksi heti. Ei jaksa tingata edes sähköpostilla. Itse kun olin nuorena sedän kanssa tekemässä rehukauppaa niin siellä tingattiin yhdestä pennistä. Sanoin sedälle kesken tinkauksen, että jätä jo siihen. Tinkasi kuitenkin sen pennin vielä pois. Jälkeenpäin selitti, että pennin tinkaus tarkoitti satasia loppukuluissa. Ei se paha tuntipalkka ole jos jaksaa tingata sen pennin pois (satasen tunti).

Kyllähän tinkiminen kuuluu asiaan. Itte kun oon Savolainen, niin aikoinaan jäi V40 2,0T:n osto kiinni 50â,¬:sta. Ja puhutaan kuitenkin silloin reilun 15000â,¬:n autosta, joten aika  pieni prosentti olis ollu alena.  ;D

Mut hyvä että jäi, seuraavalla viikolla kävin hakemassa sillä 50â,¬ halvemmalla parempikuntoisen ja vähempi ajetun T4:n  8)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Olin pudota syksyllä 1997 penkiltä kun menin Porin vehoon katsomaan uuden korimallin Honda Preludea ja myyjä sanoi tekevänsä minulle tarjouksen. Kertokaapa hyvät palstalaiset mitä sana tarjous tarkoittaa.???

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.01.12 - klo:18:13
Olin pudota syksyllä 1997 penkiltä kun menin Porin vehoon katsomaan uuden korimallin Honda Preludea ja myyjä sanoi tekevänsä minulle tarjouksen. Kertokaapa hyvät palstalaiset mitä sana tarjous tarkoittaa.???

Varmaankin samaa, kun paikallisella Skoda-liikkeellä. Myyjä tarjosi vuonna 2009 pari vuotta vanhasta ja alle 100tkm ajetusta Scoutista 16 800â,¬! Ei tullut kauppoja, joskaan en kyllä ollut ihan satasella vaihtamassakaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.01.12 - klo:18:13
Kertokaapa hyvät palstalaiset mitä sana tarjous tarkoittaa.???

Mielestäni se on kaupankäyntiehdotus. Joka sitten voi taas puolestaan olla hyvä tai huono. Sait ilmeisesti huonon :D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 10.01.12 - klo:18:30
Varmaankin samaa, kun paikallisella Skoda-liikkeellä. Myyjä tarjosi vuonna 2009 pari vuotta vanhasta ja alle 100tkm ajetusta Scoutista 16 800â,¬! Ei tullut kauppoja, joskaan en kyllä ollut ihan satasella vaihtamassakaan.

Se että sain tarjouksen oli ihmettelyni aihe. Hinnasta ei vielä siinä vaiheessa oltu keskusteltu. En ollut ennen syksyä 1997 kuullut että myyjä etkee tarjouksen. Enkä muuten pyydä vieläkään tarjousta autosta.

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.01.12 - klo:18:52
Enkä muuten pyydä vieläkään tarjousta autosta.

Niin, täältä luetun ymmärtämisen kautta, sinä teet ostotarjouksen autosta, johon myyjät poikkeuksetta taipuvat.

Kapa

LainaaVarmaankin samaa, kun paikallisella Skoda-liikkeellä. Myyjä tarjosi vuonna 2009 pari vuotta vanhasta ja alle 100tkm ajetusta Scoutista 16 800â,¬! Ei tullut kauppoja, joskaan en kyllä ollut ihan satasella vaihtamassakaan.

Mulla kävi samat suunnilleen vaihdatellessani -08- diesel Fabia Combia vastaavaan Tsiihin. Ei ollut ollenkaan yritystä vanhan Skodailijan merkissä pitämiseen, joten vaihtui konsernisisareen, vaikka vaihtohyvitys oli ihan sama; mutta sitten muu oli paljon paremmin, kuten varustelu ja toimitusaika jne.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.01.12 - klo:18:52
Se että sain tarjouksen oli ihmettelyni aihe. Hinnasta ei vielä siinä vaiheessa oltu keskusteltu. En ollut ennen syksyä 1997 kuullut että myyjä etkee tarjouksen. Enkä muuten pyydä vieläkään tarjousta autosta.

Itse kyllä pyydän myyjältä tarjouksen, tarjouspyynnössäni ilmoitan mahdollisen vaihdokin tiedot. Tämän perusteella odotan myyjän tekevän minulle tarjouksen tai pyytävän lisätietoja. Tarjousta lähdetään sitten viilaamaan tarvittaessa puolin ja toisin. Näin toimin myös töissäni tehdessä hankintoja.

Zaasa

Useasta liikkeestä tulee pyydettyä tarjouksia,ensin soitto myyjälle.Sähköpostilla lähetellään tarjouksia puolin ja toisin. Kun ollaan päästy hyväksyttävään lopputulokseen,myyjä lähetti kauppakirjat kotiin allekirjoitettavaksi.Vaihto Ocuni myyjä näki RäSän luovutus päivänä.

RS lähti 4000â,¬ pienemmällä välirahalla 150km päästä.
1.4TSI Ocu haettiin 300Km päästä,kaupanteko samanlailla.Väliraha oli reilu2500â,¬ pienempi  kuin kotona.

Muitakin uusia autoja on tullut haettua kauempaa,on kannattanut

skriko

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 10.01.12 - klo:19:44
Niin, täältä luetun ymmärtämisen kautta, sinä teet ostotarjouksen autosta, johon myyjät poikkeuksetta taipuvat.

Just niin. Eivät kaikki myy, mutta aina joku. Viimeksi reilu vuosi sitten jättivät 500â,¬:n taakse Herttoniemen VV-autossa. Hyvä etteivät vetäneet kiinni, tuli tarjottua liikaa, sillä toisessa kaupungissa sai saman auton 1050â,¬ halvemmalla ja lisäksi 225/45X17 nokian kitkat sekä autom. ilmastoinnin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy