Octavia Scoutin valmistus loppunut?

Aloittaja Sande, 06.01.12 - klo:19:17

« edellinen - seuraava »

Sande

Onkohan noin käynyt vai maahantuonti loppunut, mutta hinnastossa ei enää ole, eikä Suomen Skodan sivuillakaan enää mainita mitään ko. mallista.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Nipademu

Tjaa-a... Sehän pittää sitten oma säilöä naftaliiniin. On pian keräilykappale!  ;D

Toivottavasti olettamuksesi ei pidä paikkaansa, oisin ainakin itse voinut seuraavaksikin ottaa samanlaisen.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

automaattori

Harmi kyllä jos Scoutin valmistus loppuu. Huomasin myös että Yetin hinnastosta oli hävinnyt keppivaihteinen 1.8 TSI 4x4. Nyt sitä saa vain DSG:llä, aikaisemminhan asia oli toisinpäin. Luultavasti tää on vain merkki siitä että uutta pukkaa ja huonosti myyviä malleja karsitaan.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 06.01.12 - klo:19:44
Harmi kyllä jos Scoutin valmistus loppuu. Huomasin myös että Yetin hinnastosta oli hävinnyt keppivaihteinen 1.8 TSI 4x4. Nyt sitä saa vain DSG:llä, aikaisemminhan asia oli toisinpäin. Luultavasti tää on vain merkki siitä että uutta pukkaa ja huonosti myyviä malleja karsitaan.

Tai sitten uutta pukkaa, ja parhaat on jo myyty loppuun...  ;D

Edit: Korjasin lainauksen. Quality

Sande

LainaaLuultavasti tää on vain merkki siitä että uutta pukkaa ja huonosti myyviä malleja karsitaan.

Ei näkynyt enää Skoda-Auton sivuillakaan  :'(

Itse olen tykännyt että noita on hyvin rajallinen määrä liikenteessä, etenkin facelitinä. Ei tule joka päivä vastaan samanlaista...

Tuotannon tehostamisen kannalta tietysti ymmärrettävää että vähän myyviä malleja karsitaan ja tuotantokapasiteettia vapautetaan enemmin myyville malleille.

No, eihän tämä tietysti minua enää kosketa kun Qasqai on tilattu, mutta entistä enemmän olisi ajanut allekirjoittanutta pois VAG leiristä kun ei omaa silmää miellyttäviä malleja ole tarjolla.., no ehkä Superb Combi 4x4 jos saa korotetulla alustalla? Taitaa vaan hinta karata monelta liian kauas. Puhtaasti makuasia, mutta Yeti puolestaan ei minulle olisi vaihtoehto ulkonäkönsä puolesta. Toisaalta käytössä olevat automaattivaihteistot (DSG) ei minua ostajana vakuuta.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

JeanC

Tsekin sivuilta löytyypi vielä Scout

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Sande - 06.01.12 - klo:20:19

Itse olen tykännyt että noita on hyvin rajallinen määrä liikenteessä, etenkin facelitinä. Ei tule joka päivä vastaan samanlaista...

Tuotannon tehostamisen kannalta tietysti ymmärrettävää että vähän myyviä malleja karsitaan ja tuotantokapasiteettia vapautetaan enemmin myyville malleille.

No, eihän tämä tietysti minua enää kosketa kun Qasqai on tilattu, mutta entistä enemmän olisi ajanut allekirjoittanutta pois VAG leiristä kun ei omaa silmää miellyttäviä malleja ole tarjolla.., no ehkä Superb Combi 4x4 jos saa korotetulla alustalla? Taitaa vaan hinta karata monelta liian kauas. Puhtaasti makuasia, mutta Yeti puolestaan ei minulle olisi vaihtoehto ulkonäkönsä puolesta. Toisaalta käytössä olevat automaattivaihteistot (DSG) ei minua ostajana vakuuta.

Ajatusmaailma käy yksiin tuota Nisukkata vaille... Itsekkin vierastan noita DSG-laatikoita, lähinnä vetohommien ja väännöstä tykkäämisen takia. Jospa tulee pian Octavia 3 ja siitä samantien Scout-malli. Muuten voipi olla, että siirryn naapuri talliin. Sama konserni kuitenkin pysyy.

Henkku

Haldex ei pysty toimittamaan tarpeeksi tavaraa VAG konsernille. Siksi VW:n sivuilta on poistuneet pitkälti kaikki 4motion mallit ja myös Skodalla käy kato tästä syystä. Eli samoja asioita kuin ihmettelyt minne ovat kadonneet Roomster/Fabia DSG:t. Alihankkija ei toistaiseksi pysty toimittamaan niitä.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 06.01.12 - klo:20:27
Haldex ei pysty toimittamaan tarpeeksi tavaraa VAG konsernille. Siksi VW:n sivuilta on poistuneet pitkälti kaikki 4motion mallit ja myös Skodalla käy kato tästä syystä. Eli samoja asioita kuin ihmettelyt minne ovat kadonneet Roomster/Fabia DSG:t. Alihankkija ei toistaiseksi pysty toimittamaan niitä.

Onko varma tieto? Voipi maksaa VAG-konsernille kohtuullisen paljo euroja ja asiakkaita... Luulisin, että perästä kuuluu.

JeanC

Löytyypi Ocun hinnastosta vielä 2.0 tdi 4x4 dsg ja 1.6tdi 4x4
Superbiin löytyy samat nelikot mitä ennenkin
Yetiin 2.0 tdi 4x4 (dsg) ja 1.8tsi 4x4 dsg

Karvis

Ocun hinnastosta on myös poistunut bensa neliveto.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

clacson

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 06.01.12 - klo:20:38
Onko varma tieto? Voipi maksaa VAG-konsernille kohtuullisen paljo euroja ja asiakkaita... Luulisin, että perästä kuuluu.
Poistuma taitaa koskea vain marginaalimarkkinoita - kuten Suomea, koska eim. Saksan hinnastossa Scout komeilee edelleen. Siellä on myös Ocu Combi 1,8 TSI 4x4 118kW ja 2,0 TDI 4x4 103kW (DSG:llä ja ilman).
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

muusi

Mielenkiintoista, olisikohan vain maahantuojan valinta. Ikävää on se että noiden toimitusajat ovat sietämättömän pitkiä (mulla 9kk).
Saas nähdä kuinka jälkimarkkinoiden tuon mallin osalta nyt käy..
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Sande - 06.01.12 - klo:20:19

Mun edellinen Superb Combini 4x4 Elegance korotetulla alustalla näyttää olevan myynnissä...

Urlaub

Eiköhän tässä ole taustalla Octavia III:en tuotantoon valmistautuminen.

Eri malliversioiden määrää ajetaan alas ja vaikka niitä vielä joillakin markkina-alueilla olisikin myytävänä, niin myynnin lopettaminen voi olla edessä tuotapikaa.

Epäilen, että marginaalimallien tehdaslinjoista ainakin osa on ajettu alas niiden muuttamiseksi III-kopan tuotantoon. Ensimmäiset linjat suoltavat sitten aluksi ns. nollasarjan autoja eli autoja, joilla tuotantotekniikka ja laadunvarmistus ajetaan sisään uuteen malliin. Tämä kaikki on kuukausien savotta, mutta kun kaikki on sitten valmista, niin suurempien linjojen modaaminen käy nopeasti ja tuotantokatkosta tulee mahdollisimman lyhyt.

Ocutj

Myyjän mukaan poistunut toistaiseksi pitkien toimitusaikojen vuoksi. Scout on tehty eri tehtaassa kuin normiocut. Saattaa Urlaubin teoria pitää paikkansa.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.01.12 - klo:22:38
Eiköhän tässä ole taustalla Octavia III:en tuotantoon valmistautuminen.

Eri malliversioiden määrää ajetaan alas ja vaikka niitä vielä joillakin markkina-alueilla olisikin myytävänä, niin myynnin lopettaminen voi olla edessä tuotapikaa.

Epäilen, että marginaalimallien tehdaslinjoista ainakin osa on ajettu alas niiden muuttamiseksi III-kopan tuotantoon. Ensimmäiset linjat suoltavat sitten aluksi ns. nollasarjan autoja eli autoja, joilla tuotantotekniikka ja laadunvarmistus ajetaan sisään uuteen malliin. Tämä kaikki on kuukausien savotta, mutta kun kaikki on sitten valmista, niin suurempien linjojen modaaminen käy nopeasti ja tuotantokatkosta tulee mahdollisimman lyhyt.

Henkku

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 06.01.12 - klo:20:38

On varma. Eikä ole Helkaman varaston siivooja tai henkilöstöravintolan kokin kaverin tuttu ;D

Eli ei liity mitenkään Ocu III:n tuloon. Kuten sanottua, myös VW tarjoaa ei-oota nelivetoratkaisuissaan tällä hetkellä eri mallien suhteen. Haldex on saanut uusia asiakkaista ja olemassaolevillakin kysyntä kasvaa, VW-konsernin ohella. Kapasiteetti rajoitettu = ei tavaraa.

Toki valmistajaa, maahantuojaa ja ostajia harmittaa. Ja varmasti alihankkijoitakin. Tosiaalta ei ole kovinkaan paljoa vaihtoehtoja kaupan hyllyillä noille VW-konsernin "neliveto/dsg/hintaluokan" -tuotteille.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 07.01.12 - klo:01:36
On varma. Eikä ole Helkaman varaston siivooja tai henkilöstöravintolan kokin kaverin tuttu ;D

Eli ei liity mitenkään Ocu III:n tuloon. Kuten sanottua, myös VW tarjoaa ei-oota nelivetoratkaisuissaan tällä hetkellä eri mallien suhteen. Haldex on saanut uusia asiakkaista ja olemassaolevillakin kysyntä kasvaa, VW-konsernin ohella. Kapasiteetti rajoitettu = ei tavaraa.

Toki valmistajaa, maahantuojaa ja ostajia harmittaa. Ja varmasti alihankkijoitakin. Tosiaalta ei ole kovinkaan paljoa vaihtoehtoja kaupan hyllyillä noille VW-konsernin "neliveto/dsg/hintaluokan" -tuotteille.

Pitäisköhän laittaa Haldexille työhakemus menemään, otsikolla "Tuotannonkehitysinsinööri".  ;D

MjK

Sande

Passat Alltrack ei oikein ole vaihtoehto Scoutille olemalla arviolta n. 10 000 eur kalliimpi. En kyllä löytänyt mistään vahvistettua hintaa. Mutta mielenkiintoinen auto ja ehkäpä kehitetty vaihtoehdoksi Volvo XC60 vastaan? Mutta noista kahdesta valintani olisi Volvo, koska VW:ssä on DSG...

everyoung

Harmi jos scout jää pois Suomen markkinoilta, itse olen ollut tosi tyytyväinen, vaikka olisinkin halunnut perinteisen automaativaihteiston enkä DSG:tä, no kohta pitäisi päästä "tanssimaan susien kanssa" kun tässä kuussa (toivottavasti) tulee uusi Amarok.
Warning! To avoid injury, don't tell me how to do my job.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 07.01.12 - klo:01:36

Octavia III:sta ei tule - eikä Suomi devalvoi!

Lyödäänkö tonnista vetoa? Lyödään vaan..

MjK

Lukee muuten Passatinkin hinnastossa kaikkien 4vetoisten kohdilla seuraavasti: Vain tilauskannassa olevat autot, ei enää uusia tehdastilauksia.

Sande

LainaaLukee muuten Passatinkin hinnastossa kaikkien 4vetoisten kohdilla seuraavasti: Vain tilauskannassa olevat autot, ei enää uusia tehdastilauksia.

Eikä koske pelkästään 4 vetoja, vaan myös 1,8 TSI malleja oli manuaalilla tai DSG:llä. Tilattavia malleja ollaan selvästi vähentämässä.

tommyt

Voisiko olla niin että VAG-konsernilta on tulossa uusi mallisarja tuohon Golf/Octavia-pohjalevylle ja sen lisäksi 1.8 TSI uudistuu kokonaan joten 9kk kuluttua tuotantolinjoilta tulee jo uuden korimallin autoja/moottoreita ja paikallinen myyjä ei siis voi myydä sellaista jota ei enään kesän 2012 jälkeen tehdä. Ja toisaalta jos uusi Passat Alltrack tehdään Scoutin tehtaassa niin ei olisi ihme että Scouttia olisi vaikeampi saada. En tiedä missä ne tehdään mutta olettamus voisi olla noinkin.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

automaattori

Varmaan 1.8TSI ainakin korvataan sillä Audin jo julkaisemalla superkoneella jota on maailmalla ylistetty, miinusta koneesta on kaiketi tullut siitä että sporttisuutta saisi olla enemmän tehoihin nähden. Kone on kuitenkin tehokkaampi ja pienempi kulutuksinen kuin edeltäjänsä. Tuleekohan Haldexistakin uusi versio, vai onkohan ongelmat pelkästään tuotannollisia? Onneksi kerkesin tilata omani ajoissa. Ehkä panostavat nyt uuden Rapidin julkaisuun ja johonkin faceliftiin. Jokin aika sitten ilmoilla oli tieto että Skoda tulee jatkossa puolen vuoden välein julkaisemaan jotain uutta. Veikkaan että Rapid tulee ensin, sitten Ocu III, seuraavaksi Yetin ja Superbin faceliftit. Toivottavasti tuon Ocun kohdalla tulee Scout takaisin.   
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Sande - 07.01.12 - klo:11:10
Eikä koske pelkästään 4 vetoja, vaan myös 1,8 TSI malleja oli manuaalilla tai DSG:llä. Tilattavia malleja ollaan selvästi vähentämässä.

Tämähän koskee vain Passattia, Skodaa näyttää vielä saavan 1.8:lla. Luultavasti Passatti saa piakkoin sen uuden koneen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.01.12 - klo:12:45
Tämähän koskee vain Passattia, Skodaa näyttää vielä saavan 1.8:lla. Luultavasti Passatti saa piakkoin sen uuden koneen.

Sorry, niinpäs olikin, mutta merkki kerrallaan uusivat varmaan koneen. Oma lokakuussa tilaamani 1.8TSI on sitten melkein viimeistä sarjaa, auton pitäis mennä tuotantoon viikolla 3, mutta tuo Haldex tieto hieman huolestuttaa.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Sande - 07.01.12 - klo:08:27
Passat Alltrack ei oikein ole vaihtoehto Scoutille olemalla arviolta n. 10 000 eur kalliimpi. En kyllä löytänyt mistään vahvistettua hintaa. Mutta mielenkiintoinen auto ja ehkäpä kehitetty vaihtoehdoksi Volvo XC60 vastaan? Mutta noista kahdesta valintani olisi Volvo, koska VW:ssä on DSG...

Itse ajattelin samaa Alltrackista, ei jää varmaankaan alle 50 tâ,¬:n. XC60 taas liian citymaasturimainen, eli tavaratila ei riitä. Pitää alkaa miettimään noita farmareita huonontien pakettina. On se sitten kumma, että nuo Crossovereiden hinnat veetään tappiin, eikä niitä ees oo ku noilla "Premium"-merkeillä.

Henkku

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.01.12 - klo:10:15
Octavia III:sta ei tule - eikä Suomi devalvoi!

Lyödäänkö tonnista vetoa? Lyödään vaan..

En sanonut ettei Ocu III ole tulossa, jos niin tuon käsitit? Ja minä käsitin nyt sinut oikein? :)
Tämä nelivetojen/Scoutin puuttuminen meidän hinnastoista  ei vain liity seuraavan Octavian lanseeraukseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy