Vuosimalliäänestys. Lue ensimmäinen kommentti ennen äänestämistä!

Aloittaja VAG!, 03.01.12 - klo:13:56

« edellinen - seuraava »

Otatko 12/09 vai 01/10 rekisteröidyn auton. Lue ensimmäinen kommentti ennen vastaamista!

12/09
9 (9.7%)
01/10
84 (90.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 90

VAG!

Vuosimalli vs. mallivuosi -keskustelun innoittaman pistetään pieni kysely pystyyn.

Olet autokaupassa ja kauppiaalla on sinulle tarjolla kaksi täysin identtistä käytettyä autoa. Elämme siis satumaailmassa ja autot ovat todellakin täysin identtisiä kaikkia pikkunaarmujakin myöten. Tulivat linjaltakin ulos keskiviikkona ihan peräjälkeen. Ainoa ero on ensirekisteröinnissä. Toinen on rekisteröity joulukuussa -09 ja toinen tammikuussa -10.

Molemmat myydään samaan hintaan ja samoilla ehdoilla. Joulukuussa rekisteröidyssä autossa on tankissa 40 litraa enemmän polttoainetta kuin tammikuussa rekisteröidyssä. Kumman otat?

Mikko

Itse olisin mielelläni myös kuullut perusteluja suuntaan ja toiseen. Omani menee:

Kaksi identtistä autoa, joista toisessa on tankki täynnä. Tietenkin se tankki täynnä oleva. :)

Totuuden Torvi

Joskus äänestyksen tulos kertoo perustelujen tarpeettomuuden. Näin opetetaan erään tieteenhaaran materiaaleissa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.01.12 - klo:14:23
Itse olisin mielelläni myös kuullut perusteluja suuntaan ja toiseen. Omani menee:

Kaksi identtistä autoa, joista toisessa on tankki täynnä. Tietenkin se tankki täynnä oleva. :)

Kaksi identtistä autoa mutta toinen on "vuoden uudempi", totta helvetissä otan sen uudemman ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Passatti

Always lead, never follow

metS80

Jos ei muuta niin tankkaan mielellään tankin itse, kun sitten seuraavaa vaihtoa tehdessä on autokauppiaalla yksi perustelu vähemmän huonolle hyvitykselle.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Mikko

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 03.01.12 - klo:14:28
Jos ei muuta niin tankkaan mielellään tankin itse, kun sitten seuraavaa vaihtoa tehdessä on autokauppiaalla yksi perustelu vähemmän huonolle hyvitykselle.

Kiitos ensimmäisestä oikeasta perustelusta. :)

Ktk

Jos auto ostetaan yksityishenkilönä niin uudempi. Jos tulisi työsuhdeautoksi omaan käyttöön ja auton "arvo" henkilökohtaisesti toissijaista niin vanhempi, koska siinä halvempi autoedun verotusarvo "kolmantena" vuonna.

P.Alikka

Jos autot tosiaan tuota tankin täyttöastetta lukuunottamatta olisivat samanlaisia niin uudemman, mutta kyllä aika pienikin varuste-etu, parempi väri tms. tuossa 12/09 rekisteröidyssä kääntäisi kelkan tuohon "vanhempaan".
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

RTWteam

Alke

Tulevaa vaihtohyvitystä ajatellen ehdottomasti uudemman. PAITSI jos autot sijaitsevat ulkomailla, tällöin tietenkin vanhempi ja sen ansiosta "vuoden vanhempana" pienemmät verot.  ;D
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

VAG!

Itse valitsin tammikuussa rekisteröidyn sen takia, että jälleenmyynnissä sitä saattaa olla etua. Mitään haittaa siitä ei ainakaan ole. Uskaltaisin jopa ajatella, että siitä on varmasti vähintään 60 euron edestä hyötyä. Ja jos ei muuten, niin voipahan saunanlauteilla sanoa hyvillä mielin mitä vuosimallia oma rakkine on ;D

clacson

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.01.12 - klo:15:17
Itse valitsin tammikuussa rekisteröidyn sen takia, että jälleenmyynnissä sitä saattaa olla etua. Mitään haittaa siitä ei ainakaan ole. Uskaltaisin jopa ajatella, että siitä on varmasti vähintään 60 euron edestä hyötyä. Ja jos ei muuten, niin voipahan saunanlauteilla sanoa hyvillä mielin mitä vuosimallia oma rakkine on ;D
Jos vaihtohyvitysetu olisi vain 60 euroa, niin ottaisin vanhemman, koska 40 l bensaa ostohetkellä on arvokkaampi kuin 60 euroa kolmen vuoden päästä, jolloin inflaatio on syönyt tuosta ainakin kympin.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

qwe

Tietysti uudempi eli se joka on tullut linjalta myöhemmin, edellytyksellä että tankki on täysi.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

VAG!

Lainaus käyttäjältä: qwe - 03.01.12 - klo:15:43
Tietysti uudempi eli se joka on tullut linjalta myöhemmin, edellytyksellä että tankki on täysi.

Voidaan sopia, että kyseisenä keskiviikkona, tammikuussa rekisteröity auto tuli ensin linjalta ulos ja heti sen perään joulukuussa rekisteröity. Eli joulukuussa rekisteröity on 10(?) minuuttia uudempi ja tankki täynnä.

Urlaub

skriko

Jos autot ovat esim. 25 000â,¬ hintaisia, niin otan 1/10:n mieluummin parin vuoden päästä vaihtaessani 1500e hyvityslisän. Tulisi kallis 40 litraa.

mol

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.01.12 - klo:18:09
Taitaa olla palstan yksimielisin äänestystulos.

Henk. koht. en ymmärrä miksi tämmöinen äänestys edes on pitänyt tehdä?

vincent

Lainaus käyttäjältä: mol - 03.01.12 - klo:18:33
Henk. koht. en ymmärrä miksi tämmöinen äänestys edes on pitänyt tehdä?

Nollakysely satumaailmassa missä kukkaset kukkivat talvellakin.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Kapa

Kärki

Otan sen jossa on enemmän polttoainetta tankissa.

Asiasta voidaan olla montaa mieltä, mutta tässä asiassa olen valmis muuttamaan mieleni vasta sitten kun olen kokemut useammin kuin kerran omakohtaisesti sen, että täysin identtiset autot, joista toinen on rekisteröity Joulukuussa ja toinen Tammikuussa olisivat eri arvoisia autoja.
Olen tehnyt autonvaihtoja todennäköisesti useammin kuin valtaosa palstalaisista. Vielä tähän mennessä en ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, jossa tuo maaginen kuukausi olisi vaikuttanut yhtään millään tavalla suuntaan tai toiseen autojen arvoissa.
Auton malli, varustelu, kunto ja ajetut kilometrit ovat ne millä on merkitystä..ei sillä maagisella kuukaudella rekisteröintiajankohdassa.
olen valmis muuttamaan mieleni heti kun saan omakohtaisia kokemuksia asian toisenlaisesta laidasta - tähän mennessä niitä ei vain ole vielä tullut ensimmäistäkään.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 03.01.12 - klo:19:03
Otan sen jossa on enemmän polttoainetta tankissa.

Asiasta voidaan olla montaa mieltä, mutta tässä asiassa olen valmis muuttamaan mieleni vasta sitten kun olen kokemut useammin kuin kerran omakohtaisesti sen, että täysin identtiset autot, joista toinen on rekisteröity Joulukuussa ja toinen Tammikuussa olisivat eri arvoisia autoja.
Olen tehnyt autonvaihtoja todennäköisesti useammin kuin valtaosa palstalaisista. Vielä tähän mennessä en ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, jossa tuo maaginen kuukausi olisi vaikuttanut yhtään millään tavalla suuntaan tai toiseen autojen arvoissa.
Auton malli, varustelu, kunto ja ajetut kilometrit ovat ne millä on merkitystä..ei sillä maagisella kuukaudella rekisteröintiajankohdassa.
olen valmis muuttamaan mieleni heti kun saan omakohtaisia kokemuksia asian toisenlaisesta laidasta - tähän mennessä niitä ei vain ole vielä tullut ensimmäistäkään.

Oletko antanut autot vaihdossa liikkeeseen? Siinä tapauksessa päivän ensirekisteröinti erolla ei ole varmasti juurikaan vaikutusta, vaikka kalenterivuoden vaihtaakin...itse näkisin asian vaikuttavan enemmän jos käytetty auto myydään yksityishenkilönä yksityiselle henkilölle. Tässä tilanteessa tuo niin kovin väitelty "vuosimalli" on varmasti hintaan vaikuttava asia. Varsinkin jos on kaksi muuten samanlaista menopeliä vastakkain...kukapa sitä haluaisi ostaa jo valmiiksi "vuoden vanhan auton"? Tai näin ainakin itse ajattelen...  ;)

Ja galluppiin vastaan tietenkin tammikuussa rekisteröidyn!  ;D
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Markku J

Päivänselvää on, että autoliike ottaa vaihdossa mieluummin "vuotta uudemman", ja kompensoi tämän jollain lailla vaihtajan neuvottelutaidoista riippuen. Olen ehtinyt testata tämän muutaman kerran. Jos ei nyt isoa rahaa tuossa liiku, niin jotain kuitenkin. Tonnikin omaan taskuun on ihan kiva !

skriko

Joka epäilee vaikuttaako tuo rekisteröinnin venyminen seuraavaan vuoteen auton hintaan, tehköön testin. Soitto autoliikkeeseen ja kertoo autonsa olevan 2010 mallia ja pyytää hyvityshinnan. Sitten kun on saanut hinnan, soittaa kohta ja kertoo, että auto olikin rek. 29.12 2009 mutta 2010 mallia. Siitähän se vastaus tulee. Ei vaan parane muistaa rekisterinumeroa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 03.01.12 - klo:19:03

Tuli mieleen Kärki kun sinulla taitaa olla nuo autot erikoisautoja, voisikohan sillä olla merkitystä?
Perusautoissa, joita on paljon tarjolla alkaa tämmöiset toisarvoisetkin asiat vaikuttaa hintoihin.

Mitä tulee todisteisiin, niin mielestäni tämän äänestyksen tulos on sellainen omakohtainen kokemus: Jos olisit myymässä noita autoja, tällä hetkellä 93% ottaisi sen tammikuussa olevan vaikka häviää bensat.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Moni perustelee rekisteröinti- ja vuosimalliasiaa sillä, että ei joulukuinen auto eroa mitenkään tammikuisesta. Se on aivan totta. Mutta näissä asioissa ei ole kyse eroaako joku auto jostain vai ei. Vaan hyvityshinnasta ja jälleenmyyntihinnasta.

k23001

Moni näyttää tekevän tuon rekisteröinnin viivytyksen koska odottaa jälleenmyyntiarvon olevan näin parempi. Olisi mielenkiintoista tietää että mikä on näiden henkilöiden mielestä järkevä aika odotella tuota rekisteröintiä? Onko se 2 viikkoa, kuukausi vai kaksi kuukautta tai enemmän?

Mielestäni joku arvo pitäisi laskea sille mielihyvällekin että saa uuden auton aikaisemmin käyttöönsä eikä vain käy katselemassa sitä autoliikkeen pihassa  ;)

monster

Mutta kuka hullu vaihtaa autonsa autoliikkeessä :=) Ei tulisi mieleenkään... Vaihtohyvityksellä ei ole ainakaan henk.kohtaisesti mitään merkitystä. Välirahaveijoille taitaa olla  :-*
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

skriko

Lainaus käyttäjältä: k23001 - 03.01.12 - klo:21:02
Moni näyttää tekevän tuon rekisteröinnin viivytyksen koska odottaa jälleenmyyntiarvon olevan näin parempi. Olisi mielenkiintoista tietää että mikä on näiden henkilöiden mielestä järkevä aika odotella tuota rekisteröintiä? Onko se 2 viikkoa, kuukausi vai kaksi kuukautta tai enemmän?

Mielestäni joku arvo pitäisi laskea sille mielihyvällekin että saa uuden auton aikaisemmin käyttöönsä eikä vain käy katselemassa sitä autoliikkeen pihassa  ;)

Samaa mieltä. Itse olen niin köyhä, että lokakuussa vielä rekisteröisin, marraskuussa en. Tässähän on kuitenkin se tosiasia, että jos minulla olisi vaihtoauto, niin rekisteröinnin venyttämisestä ei niin paljon hyotyä olisi ( tuskin yhtään ). Sillä jos luovuttaisin autoni lokakuussa liikkeeseen vuodenvaihteen sijaan, hyvityshinta vastaavasti vaihtoautolleni olisi huonompi. Liike laskee, että he pääsevät myymään nyt vuotta vanhempaa autoa jos tuon sen liikkeeseen vasta vuodenvaihteen jälkeen. 2003 annoin viimeksi auton vaihdossa uuteen. Metro auto sanoi, että jos tuon vaihtoauton liikkeeseen 2.1.2003 hyvityshinta on 1500e huonompi. Annoin auton lokakuussa, tilattuani uuden, jonka hain 2003 tammikuussa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy