Halkeama lasikatossa

Aloittaja Hump, 26.12.09 - klo:20:08

« edellinen - seuraava »

Hump

Kuului kesken ajelun melkoinen napsahdus ja ajattelin että tuulilasiin tuli osuma. Muita autoja vaan ei ollut samaan aikaan missään näkyvillä.
Perillä tarkistelin tuulilasia, mutten nähnyt mitään halkeamia/kiveniskemiä. Sitten katsoin lasikattoa ja huomasin siellä parin sentin halkeaman jonka keskellä pieni ympyrä. Eli napsahdus tuli tuosta.
Olin ajamassa tiellä, jossa on tievierustassa puita ja oksat tien yläpuolella, joten ilmeisesti puusta on pudonnut joku jääkökkö, joka aiheutti halkeaman.

Täytyy maanantaina käydä näyttämässä halkeamaa autolasiliikkeessä ja kysyä voiko tuota fiksata. Tuskin lasikattoa tarvii vaihtaa, jos halkeama ei nyt lähde leviämään.
Enpä olisi ikinä uskonut, että tuohon lasikattoon tulisi osumaa ja sitä kautta aiheuttaisi halkeaman. Mutta kaikki on siis mahdollista.

Karvis

Onhan se lasikatto kyllä aika iso kantava kokonaisuus joten itse kyllä vaihdattaisin uuden, varsinkin jos autossasi on lasivakuutus. Saattaa olla ettei se edes kestä kovin pitkään, kun lasi todellakin ottaa aika paljon korin vääntelystä vastaan ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Jaa-a, minä taas ehdottomasti korjauttaisin lasin. Jos se ei kestä, ehtii sen vaihtaa myöhemminkin. Nimittäin jos lasi on samalainen kuin tuulilasissa käytetään pintalaminaatissa oleva pieni särö ei heikennä lasin korin tuenta ominaisuuksia.
Lasinvaihto aina mielestäni riski tumpeloinnin takia (on vaara että jostain lähtee maalit vaihtotyön aikana tai että auto ei ole ihan suorassa kun uusi lasi liimataan).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Tupo

LainaaOnhan se lasikatto kyllä aika iso kantava kokonaisuus joten itse kyllä vaihdattaisin uuden, varsinkin jos autossasi on lasivakuutus.
Ainakaan Ifin lasivakuutus ei korvaa lasikattoa.

SciroSJK

Ilmeisesti mikään lasivakuutus ei korvaa lasikattoa :(

Mitähän lie mahtaa maksaa...manteleita varmaan....veikkaan että kalliimpi kun tuulilasi??
Tuulilasihan nyt kyllä taitaa olla halvin lasi??

SciroSJK

LainaaTuulilasihan nyt kyllä taitaa olla halvin lasi??

Kaveri veti joskus vuosia vuosia sitten Chevroletin takasivulasin hajalle ja maksoi ihan uskomattomia summia!!

Luokkaa 800 euroa!

Kehitti sitten tarinan, että lomittaja veti traktorilla sen hajalle.... ja onnistui :D
Vakuutusyhtiö maksoi :D

VW-man

Vakuutus ei koske lasikattoa...Näin se vaan menee. Epäilisin, että hinta on kallis ja vaihto maksaa sekin kivasti. Voin koneelta ma kattoa ihan mielenkiinnosta mitä moinen maksaa. Kallis homma varmaankin, kun ei nuo nyt mitään halpoja varusteita ole tilatessakaan.

Ite ainakin olen jo niin tympiintynyt moiseen varusteeseen, että seuraavassa autossani ei kyllä semmoista tule olemaan.

Tupo

^Kyllä kaskon törmäysturva korvaa myös lasikaton - tai minkä tahansa muun rikkoutuneen osan - mutta omavastuun lisäksi bonukset putoavat.  :(

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 26.12.09 - klo:21:19
LainaaOnhan se lasikatto kyllä aika iso kantava kokonaisuus joten itse kyllä vaihdattaisin uuden, varsinkin jos autossasi on lasivakuutus.
Ainakaan Ifin lasivakuutus ei korvaa lasikattoa.

Piti ihan katsoa vakuutusehdoista, ja ei ne todellakaan korvaa lasikattoa :o Eli kaskon piikkiin sitten, se kyllä korvaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

SciroSJK

Juu kasko korvaa... mutta "ryöstövakuutusyhtiö" nappaa sen sulta takas... ku menettää bonareita!!

Hump

Nyt tuli lasi korjattua. Paikallinen autolasifirma sai halkeamat korjattua, tunnissa. Ainoastaan pieni piste jäi muistoksi tapahtuneesta. Pistettä ei edes huomaa, ellei osaa etsiä oikeasta paikasta.
Olen tyytyväinen lopputulokseen. Tosin takuuta hän ei uskaltanut antaa työlle.
Kaveri sanoi että tuossa on kolminkertainen lasi, joten saa aika iso osuma tulla ennekuin lasi tulee niskaan.

Niin ja myöskään Pohjolan lasivakuutus ei korvaa lasikattoja.

VW-man

Joo sen on pakko olla kunnolla paksu lasi, että äänieristys olisi vähintää sama kuin ilman lasia ja että kestäis esim. kolareissa yhtä hyvin kuin ns. normaali katto.

SciroSJK

J
Lainaaoo sen on pakko olla kunnolla paksu lasi, että äänieristys olisi vähintää sama kuin ilman lasia ja että kestäis esim. kolareissa yhtä hyvin kuin ns. normaali katto.

Valitettavasti toi lasikaton paksuus ei eliminoi siitä aiheutuvia kitinöitä >:(

VW-man

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 29.12.09 - klo:19:23
J
Valitettavasti toi lasikaton paksuus ei eliminoi siitä aiheutuvia kitinöitä >:(

Totta! Samaa vikaa/ominaisuutta havaittavissa meikäläisen autossa. Pakkasilla (jo pienillä pakkasilla) usein hitonmoinen pauke, natina, kolina, nitinä sekä jään ritinä silloin kun samoissa on jäätä eli lähes aina. Usein joku sauma kolisee ja elää muulloinkin kuin vain talvikelissä. Tuntuu, että harvassa ovat ne kelit ja ilmat joilla katto on kokopäivän tyystin hiljaa. Liikaa erikokoisia lasinpaloja ja saumoja jotka elää ja pääsee jäätymään/kerää jäätä. Tiivisteet jäätyy jne. Ei mielestäni sovellu ollenkaan pohjolan talveen koko varuste.

SciroSJK

Lainaahitonmoinen pauke, natina, kolina, nitinä sekä jään ritinä silloin kun samoissa on jäätä eli lähes aina.

Tavallaanhan kiva kuulla, etten ole Scirocconi kanssa yksin tuon ongelman kanssa.
Arvelin näet jossain vaiheessa, että ongelma koskee vain Sciroccoa!

Mukavaahan asiassa tietysti on se, että eri lämpötiloissa myös äänimaailma on erilainen!!

Tarvitse aina samaa narinaa kuunnella vrt. nariseva muija/ukko apukuskina  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy