"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 29.05.20 - klo:21:38
Mikähän oli pösön matkanopeus? Siin on jo 50 vauhdissakin tekemistä pidellä tuota aloillaan.

Ihan muun liikenteen rytmissä ajoivat n. 80km/h  :o
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

sakal83

Mitä sitä kaskoja makselemaan. Hölmöläisten hommaa ;D ;D ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 30.05.20 - klo:08:38
Mitä sitä kaskoja makselemaan. Hölmöläisten hommaa ;D ;D ;D

Niinkuin sateenvarjon mukaanotto. Silloin ei varmaan meinaa sada  ;D

Tosin uskon että toimii toisinpäinkin.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 30.05.20 - klo:08:38
Mitä sitä kaskoja makselemaan. Hölmöläisten hommaa ;D ;D ;D

Ainakin täyskasko vanhempaan autoon ( yli 10v.). Riippuu aika paljon mm. ajokokemuksesta, joutuuko ajamaan paljon ja työkseen kaikissa keleissä.
Sitten on jo lunastusturvallekin käyttöä.
Mielenkiintoista, kun jo 2006 Audikin - ehjä - meni purkuun. Ehkä jm-arvo on jo niin alhainen, että kannattaa myydä paloina eteenpäin.
Yritetään pärjätä.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 29.05.20 - klo:21:38
Mikähän oli pösön matkanopeus? Siin on jo 50 vauhdissakin tekemistä pidellä tuota aloillaan.

Höpsis, pojat ovat olleet fiksuja, kun konepelti on keula taaksepäin katolla -> hyvin innovatiivista toimintaa ilman taakkatelineitä. Parhaimmassa tapauksessa jossakin parkkipaikalla on tällä hetkellä yksi Audi ilman konepeltiä.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 30.05.20 - klo:11:11
Kaskoa kannattaa maksaa jos on vähän arvokkaampi pirssi.
Ei johonkin ritsaan kannata kaskoa ottaakkaan.
Se onkin yleistä, että niitä kolarin aiheuttajia ovat ne niillä halvoilla  ritsoilla ja kitkoilla kesäisin ajavat.
Mikä nyt sitten kenellekin on se arvokkaampi pirssi?
Nyt kun voidaan yleistää, niin ne kolarin aiheuttajat yleensä ovat ne henkilöt, jotka syyttelevät renkaita tai muita epäolennaisia kun kolisee.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SkodaPirre

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 30.05.20 - klo:12:43
Höpsis, pojat ovat olleet fiksuja, kun konepelti on keula taaksepäin katolla -> hyvin innovatiivista toimintaa ilman taakkatelineitä. Parhaimmassa tapauksessa jossakin parkkipaikalla on tällä hetkellä yksi Audi ilman konepeltiä.

Etelän meininki.  ::)

kerkko

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 30.05.20 - klo:08:38
Mitä sitä kaskoja makselemaan. Hölmöläisten hommaa ;D ;D ;D

Vakuutus kannattaa - vakuutusyhtiön osakkeenomistajalle.

passo_s

#3398
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 30.05.20 - klo:11:11
Kaskoa kannattaa maksaa jos on vähän arvokkaampi pirssi.
Ei johonkin ritsaan kannata kaskoa ottaakkaan.
Se onkin yleistä, että niitä kolarin aiheuttajia ovat ne niillä halvoilla  ritsoilla ja kitkoilla kesäisin ajavat.
Ritsassa, tai paremminkin vielä hetken talouteni kuuluvalla ritsan kuljettajalla oli osakasko. Hinausvakuutuksen saaminen vaati osakaskon.Tammikuussa ritsan kuljettaja keksi autoliiton jäsenyyden, siinä tulee halvemmalla parempi hinausvakuutus, siinä on matkan keskeytysturva mukana. Tässä viikko sitten ritsaan osui, ajoin kodin lähellä ritsalla kun naapuri peruutti upealla mersulla pihasta kylkeen vauhdilla. Sinne män ritsa paaliin. Se autoliiton jäsenyys hoiti keväällä hinausauton jonnekin järvenranta tielle antamaan virtaa, akku oli tyhjentynyt musiikkia tyttöystävän kanssa kuunnellessa :)

VAGnaattori

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 19.05.20 - klo:15:22
Auto lunastukseen -> suomalainen jobbari ostaa sen euroopasta vakuutusyhtiöiden huutokaupasta -> korjauttaa tattarisuon halvimmassa romuttamossa -> kuukauden päästä nettiautossa myynnissä tekstillä "kevyellä käytöllä ollut loistoyksilö" -> 2kk päästä VAGarenalla uusi onnellinen omistaja kyselee neuvoa kun auto ei kulje suoraan  :D
Hahahaha... en pysty lopettaan nauramista. ;D ;D

Hese57

Ei taida kaikki tietää mikä on kevytperäkärry.  Moottoritiellä joku isompi MB jolla 100km/h merkki takaovessa veti hevoskuljetuskärryä samaa vauhtia jota autolla sai ajaa. Hevoskuljetuskärry ei taatusti ollut kevytperäkärry. Voi hevos raukkaa jos oli kyydissä.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

HAL9000

Tänään tuli (taas) vastaan länkkärillä liittymässä peruuttava auto. Tällä kertaa vaalea ishko saksalainen katumaasturi. Oli tainut rouva erehtyä exitista ja ajatteli että on kuitenkin ihan ok moottoritiellä peruuttaa liikennettä vastaan...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Hibah

Tänään joku veteli Vuokraava Oy mainosteipattua peräkärryä siten, että nokkapyörä rullasi moottoritietä pitkin. Ei ollut veivillä veivattu pyörää ylös, eikä ollut sillä ruuvilukituksellakaan nostettu sitä ylös.  :o Mitähän tuossa voisi pahimmillaan käydä, kun yhdistelmä ylittää jonkun sopivan terävästi niiavan notkelman? Voiskohan koko kärry irrota koukusta, vai selvitäänkö vaan sillä että nokkapyörä varsineen lentelee pitkin asfalttia muiden väisteltäväksi?

Yhdistelmä poistui Kirkkonummen liittymästä juuri kun olin päässyt rinnalle. Jos ois jatkanut perässäni Hankoon päin, olisin kyl yrittänyt viittilöidä sitä pysähtymään.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 09.07.20 - klo:21:40
Tänään joku veteli Vuokraava Oy mainosteipattua peräkärryä siten, että nokkapyörä rullasi moottoritietä pitkin. Ei ollut veivillä veivattu pyörää ylös, eikä ollut sillä ruuvilukituksellakaan nostettu sitä ylös.  :o Mitähän tuossa voisi pahimmillaan käydä, kun yhdistelmä ylittää jonkun sopivan terävästi niiavan notkelman? Voiskohan koko kärry irrota koukusta, vai selvitäänkö vaan sillä että nokkapyörä varsineen lentelee pitkin asfalttia muiden väisteltäväksi?

Yhdistelmä poistui Kirkkonummen liittymästä juuri kun olin päässyt rinnalle. Jos ois jatkanut perässäni Hankoon päin, olisin kyl yrittänyt viittilöidä sitä pysähtymään.
Itsellä on käynyt sama. Lukitsin vivun ja vielä kelasin pyörän vinkkeliin aisaa vasten. Lukitus oli laina kärryssä sohlo, pyörä putosi alas. Kaikki meni niin kauan silti hyvin kunnes ajoin liikennehidasteeseen. Nokkapyörä taittui ja repi kiinnityksensä aisasta irti. Työnantajan kärry, vietiin pienkorjaamolle. Omaan autoon ei onneksi tullut vaurioita.

Jultsu

Kohta se on peräkärrytkin uuden kirjaimen takana ajokortissa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

passo_s

Tuo nokkapyörällisen peräkärryn kämmini meni vieläpä vaaratilanne käsittelyyn työpaikallani. Ettei vastaava tapahtuisi firman kärryt meni kaikki huoltoon. Olen sitä ihmetellyt kun yrityskäytössä olevia peräkärryjä ei katsasteta, niihin voi jäädä vaarallisia pyöränlaakeri vikoja.

Hibah

Tulipa mieleen omakohtaistakin tunnustettavaa aivan ajokorttiurani alusta. Ensimmäisiä kertoja (ellei aivan ensimmäinen), kun peräkärryä vedin.

Faija laittoi kärryn koukkuun, hypättiin autoon ja minä lähdin ajamaan. Jo 10 metrin päässä kuului kolahdus ja näin kärryn erkanevan autosta. Ã,,lysin sentään olla tekemättä äkkijarrutusta, ettei kärry tule takapuskuriin ja sen sijaan hidastin rauhallisesti pysähdyksiin. Sähköjohtokin oli siististi irronnut, eli mitään ei hajonnut. Eikä rauhallisella pihatiellä onneksi muuta liikennettä sillä kertaa.

Tuon jälkeen olen aina kärryä tai asuntovaunua kiinnittäessäni ottanut tukevan otteen aisasta ja nostellut sitä pari kertaa siten, että auton peräkin selvästi nousee iskareidensa varassa. Samoin sitä nokkapyörääkin on hyvä testata, että ruuvilukitus varmasti pitää. Samat testit teen myös jos joku muu kiinnittää kärryn, enkä omin silmin näe hänen sitä testaavan.

Jossain kerrottiin, että huoltoasemillakin joillakuilla on tapana harrastaa ilkivaltaa, eli kannattaisi tarkistaa ajoneuvoyhdistelmä myös lounastauon jälkeen liikkeelle lähtiessä. Tunnustan, että tätä en ole ihan joka pysähdyksellä tehnyt.

Matero

Tuo koukkuun kiinnittäminen ja kiinni pysyminen aina kuumottaa kun käyttää vuokrakärryjä. Tulee huolella nosteltua aisasta niin että auto heiluu ja sittenkin vielä painavamman lastin kanssa rinki persuksen ympärillä että kärry pysyy kyydissä mukana  ::)

Wagner

Takapuskuriin liimautu kaks prätkää noin 5 metrin päähän. Tiellä 80 rajotus, omassa mittarissa 86. Eipä siinä muuten mitä mut toinen näistä veijareista alko sitten keulimaan noin 200 metrin matkan siinä samassa vauhdissa ja samalla "turvaetäisyydellä". Arvauksia kui ois käyny, jos oisin hipassu jarrua?

Toisessa skenaariossa ku en ois näitä järjen sankareita huomannukkaa, koira ois juossu metsästä tielle ja oisin polkenu jarrua jo kunnolla.
Sikamaista menoa since 1975

Daatta

Itseäni ärsyttää tuollainen perseily yleisillä teillä, menisivät prätkällä ohi kun tehoista tuskin on kiinni. Kaipa siinä on tarve hiillostaa autoilijaa, jos aikaisemmin on kokenut nelipyöräisten taholta vääryyttä. Entisessä duunissa oli yksi kaveri joka harrasti "aktiivista" moottoripyöräilyä, fuck da police ja turbotettu peli alla... Itseäni hirvittää tuollaisissa tilanteissa että prätkäkuskille sattuu jotain, vaikka itse vaikuttavatkin olevan kuolemattomia.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.07.20 - klo:08:43
Itseäni ärsyttää tuollainen perseily yleisillä teillä, menisivät prätkällä ohi kun tehoista tuskin on kiinni. Kaipa siinä on tarve hiillostaa autoilijaa, jos aikaisemmin on kokenut nelipyöräisten taholta vääryyttä. Entisessä duunissa oli yksi kaveri joka harrasti "aktiivista" moottoripyöräilyä, fuck da police ja turbotettu peli alla... Itseäni hirvittää tuollaisissa tilanteissa että prätkäkuskille sattuu jotain, vaikka itse vaikuttavatkin olevan kuolemattomia.

Kun seurannut tuota porukkaa, niin evoluutio karsii kyllä porukkaa aika ahkerasti.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tkp

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.07.20 - klo:08:43
Itseäni ärsyttää tuollainen perseily yleisillä teillä, menisivät prätkällä ohi kun tehoista tuskin on kiinni. Kaipa siinä on tarve hiillostaa autoilijaa, jos aikaisemmin on kokenut nelipyöräisten taholta vääryyttä. Entisessä duunissa oli yksi kaveri joka harrasti "aktiivista" moottoripyöräilyä, fuck da police ja turbotettu peli alla... Itseäni hirvittää tuollaisissa tilanteissa että prätkäkuskille sattuu jotain, vaikka itse vaikuttavatkin olevan kuolemattomia.

Maantiellä aina vakkari päällä ja peilitkin säädetty niin ettei paljon takana tulijat näy niin en nyt oikein käsitä mitä ko. hiostamisella yritetään. Aikalailla evvk mitä takana tapahtuu. kamera tuulilasilla niin onnettomuuden sattuessakin on aika turha alkaa sepittään omiaan tapahtumista.

passo_s

Mä pesen tuollaisessa tilanteessa monesti tuulilasin. Kyseessä siis sellainen tilanne että oikeasti joku motoristi on yli kuudenkympin alueella puskurissa kiinni. Joskus kaupunkialueella tulee pestyä tuulilasi kun mopoilija lauma tunkee takapuskurista sisään.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tkp - 17.07.20 - klo:10:34
Maantiellä aina vakkari päällä ja peilitkin säädetty niin ettei paljon takana tulijat näy niin en nyt oikein käsitä mitä ko. hiostamisella yritetään. Aikalailla evvk mitä takana tapahtuu. kamera tuulilasilla niin onnettomuuden sattuessakin on aika turha alkaa sepittään omiaan tapahtumista.

Eilisessä kuolemiin johtuneissa kolarissa olisi kannattanut seurata sitä takana tullutta rekkaa.

Itse ainakin seuraan aktiivisesti ympärillä tapahtuvaa liikennettä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

#3414
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.07.20 - klo:10:55
Mä pesen tuollaisessa tilanteessa monesti tuulilasin. Kyseessä siis sellainen tilanne että oikeasti joku motoristi on yli kuudenkympin alueella puskurissa kiinni. Joskus kaupunkialueella tulee pestyä tuulilasi kun mopoilija lauma tunkee takapuskurista sisään.

Mullakin tuo tuulilasinpesu käytössä korkealla kynnyksellä.

Mitään jarrutushommia ei missään nimessä pidä mennä tekemään. Silloin voi tulla kuolemantuottamussyyte. Samoin ei pidä provosoitua kaahaamaan itse.

Jos vain kanttia on, kannattaa pysäyttää bussipysäkille ja päästää höyrypäät ohi.

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.07.20 - klo:10:59
Eilisessä kuolemiin johtuneissa kolarissa olisi kannattanut seurata sitä takana tullutta rekkaa.

Itse ainakin seuraan aktiivisesti ympärillä tapahtuvaa liikennettä.

Harvoin pääsee olemaan samaa mieltä karpan kanssa, nyt taas pitkästä aikaa kävi sellainen ihme. :) Minustakin on vähintäänkin kyseenalainen asenne se, etteivät takana tapahtuvat asiat kiinnosta kuljettajaa. Kyllä ennakoivaan ajoon kuuluu myös tietää, mitä takana tapahtuu. Valitettavan usein kyllä näkee kuljettajia, joilla ei ole käsitystä edes edessä tapahtuvista asioista, takana tapahtuvista nyt puhumattakaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

sakal83

Onhan tuolla läjäpäin näitä, joita ei takanaolijat joko kiinnosta, tai ei muuten tajua.
Yleensä heidän perässään on se parin kilometrin jono ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Kräki

Parasta on nämä,jotka ei seuraa muutaliikennettä,niin puhuvat kuinka eivät ole ikinä ajaneet kolaria tai muuta.
No katsoo,mitä siellä takana tapahtuu,kun juuri itse aiheuttaa niitä vaarallisia ohituksia ja muuta.
Vähän kun joku mr.bean leffassa.

tkp

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 17.07.20 - klo:11:33
Onhan tuolla läjäpäin näitä, joita ei takanaolijat joko kiinnosta, tai ei muuten tajua.
Yleensä heidän perässään on se parin kilometrin jono ;D

Joo ne on niitä jotka ei yleensä pääse edes rajoitusnopeutta.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tkp - 17.07.20 - klo:12:31
Joo ne on niitä jotka ei yleensä pääse edes rajoitusnopeutta.

Ja kun nopeusrajoitus laskee esim. 100 -> 80 niin jatketaan sitä samaa 90 nopeutta
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy