Superb 4x4 tilaukset/kokemukset

Aloittaja JS83, 15.12.11 - klo:16:10

« edellinen - seuraava »

VAG!

Ã,,lä missään nimessä hyväksy väärää autoa, jos omaksi olet ostamassa. Parempi ajaa vanhalla toinen neljä kuukautta, jos olet antamassa sitä vaihdossa. Ei tule penniäkään arvonalenemaa tällä jatkoajalla! Ja aina kannattaa muistaa, että Elegance Busineksen haluttavuus jälleenmyynnissä on luultavasti huomattavasti korkeampi kuin Elegancen.

Tärkeintä on toimia järkevästi, eikä antaa autokuumeen sumentaa järkevää ajattelua!

Jos autokuume kuitenkin vie voiton, niin muista, että käytät Elegancen hinnoitteluun sitä samaa hinnastoa, mitä käytit nykyiseen tilaukseen. Hinnat kun luultavasti nousivat vuodenvaihteessa. Ja vaikka autokuume voittaisikin, niin älä hyvä mies kerro sitä myyjälle. Tinkaa kunnon lisäalennus mukaan, nyt siihen on hyvät saumat. Muista, että pelkkä Weba maksaa noin 1700 euroa asennettuna.

Passatti

Ã,,lä hyväksy tätä autoa,sillä ethän tällaista tilannut.Sulla on tilausvahvistus missä on mustaa valkoisella mitä olet tilannut.Virhe on myyjän.Jos todella haluat kyseisen auton niin hinnanalennus pitää olla tuntuva.Pidä puolesi.
Always lead, never follow

TUv530

Harmillisesti tosiaan sain oman auton juuri myytyä tämän alta. Näin ollen uuteen 4kk odotukseen ei ole kauheasti edellytyksiä. En vaan oikein tiedä mitä tässä tekisi. Olin ajatellut että koska en vastaavaa löydä esittelyautona tai vähän käytettynä niin odottelen tuon tilausajan ja saan sen mitä olen halunnut. Nyt sitten saisin jotain sinne päin, vähän halvemmalla varmaan toki. Mutta jos ajatuksen uudesta autosta pitäisi nostaa vähän riemua, niin tästä tulisi kyllä lähinnä ärtymystä. Ja koska ko. autoliikkeen palvelu on muutenkin ollut sen verran verkkaista/hiljaista niin tuntuu kyllä siltä, että jos mahdollista niin jätän tämän tähän. Se tarkoittanee sitä, että joudun sitten poimimaan "kakkosvaihtoehdon" l. karvalakimman Alltrackin.

SKU

Samaa mieltä. Ei kannata ottaa, jos ei alennus ole todella tuntuva ja saat sillä katettua nuo lisäykset ja jää vielä reilusti kouraan. Varmaan pitäisi alen olla lähellä 25-30% ennen kuin alkaisin edes harkita. Minua harmittaisi nuo puutteet silti.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TUv530 - 13.02.13 - klo:16:04
Ja koska ko. autoliikkeen palvelu on muutenkin ollut sen verran verkkaista/hiljaista niin tuntuu kyllä siltä, että jos mahdollista niin jätän tämän tähän.

Ei kyllä väkisin kannata uuttaa autoa ostaa, jos fiilikset on jo valmiiksi maissa. Jätä Superi kauppaan, kun ennusmerkit ovat aika vahvat siitä, että se lähtisi vaihtoon varsin pian. Ja jos palvelu on muutenkin ollut nihkeätä ja tilaavat vielä kaiken lisäksi väärän auton, niin olisi ihan sopiva oppitunti myyjällekin. Autoliike kun ei varmasti halua Elegancea nurkkiin pyörimään, kun kaikki kuitenkin haluavat ostaa Elegance Busineksen.

Nythän on ostajan markkinat, joten luuri käteen ja kiinnostavia automalleja tiedustelemaan. Varastot ovat varmasti pullollaan ja alennukset kohdallaan, joten ehkä sieltä joku mielenkiintoinen musta hevonen tulee vastaan.

mremonen

Kysehän on selkeästä liikkeen virheestä, kannattaa kysyä mitä tarjoavat vastineeksi. Peruslähtökohtahan on, että varustelevat auton sellaiseksi kun on tilattu ja siksi aikaa joku auto liikkeestä tilalle. Jos varustelua ei ole mahdollista tehdä, niin sitten voisi keskustella kaupan purusta (jos eivät ole tarjoamassa odotusajaksi tilalle autoa).

Vaikka lähtisivätkin varustelemaan autoa, kannattaa mainita siitä että varustelun pitää olla tehdasasennusta vastaava. Esimerkiksi lasit ei tehtaalta tullessa taida olla kalvotettu.

Kaupan purkaminen ei taida mennä ihan ilmoitusasiana, vaan kaupalle tulee antaa mahdollisuus korjata virheensä. Mutta se ei merkitse sitä, että ostajan pitää tinkiä jostain.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Karvis

Nelikko Superbia on kuulemma mukavasti maassa, josko sieltä löytyisi nopeasti halutunlainen Elegance business nopeaan toimitukseen. Vai oliko tilatussa autossa kuinka runsaasti lisähöysteitä?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TUv530

Näinhän se toki tuon myyjän "korjaamisen" osalta onkin. Mutta ainakin puhelimisessa korjaushalu loppui Webastoon, Navin retrofittaus ei vaikuttanut innostavan heitä eikä kai tuota "avaimetonta käyttöä" ihan pienellä saa asenneltua? Ja kuinka kauan noissa menisi aikaa jos olisikin sitten mahdollista? Ja koko ajan joutuisi asioimaan sellaisen tahon kanssa joka saa hieman ikäviä pohjavireitä aikaan.... Kuinka lähelle tilattua liikkeen pitää toi korjata jotta minun on se pakko ottaa vastaan?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 13.02.13 - klo:16:15
Kaupan purkaminen ei taida mennä ihan ilmoitusasiana, vaan kaupalle tulee antaa mahdollisuus korjata virheensä. Mutta se ei merkitse sitä, että ostajan pitää tinkiä jostain.

Tässä tapauksessa taitaa mennä ilmoituksella. Ikkunat pitäisi kuitenkin vaihtaa ja Kessyn & sivuturvatyynyjen asentaminen lienee melkoinen operaatio.

TUv530

Vastaavia näyttää nettiautossa olevan, ei siinä mitään, mutta oma "juttu" osaltaan oli tuo huonon tien paketti ja pohjan suojat - maalla kun asun. Sellaista ei ole valmiina näkynyt.

Karvis

Kessyn asennus vaatii niin paljon sälää vaihdettavaksi, että eivät takuulla ala sitä tekemään.

mremonen

^Siinä tapauksessa kaupan purku alkaa olemaan lähellä. Kuulisin kyllä kauppiasta, ei kannata tässä vaiheessa vielä pelata kaikkia kortteja eikä ainakaan alkaa riitelemään. Itse en ole ihan varma, voiko kauppa estää purun tilaamalla uuden sovituilla spekseillä ja hinnalla sekä tarjoamalla odotusajaksi jonkun rutkun.

Sen takia lähestyisin rakentavasti ja sitten kun kauppa on purettu, niin jalat alle ja uutta usvaa putkeen.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 13.02.13 - klo:16:26
^Siinä tapauksessa kaupan purku alkaa olemaan lähellä. Kuulisin kyllä kauppiasta, ei kannata tässä vaiheessa vielä pelata kaikkia kortteja eikä ainakaan alkaa riitelemään. Itse en ole ihan varma, voiko kauppa estää purun tilaamalla uuden sovituilla spekseillä ja hinnalla sekä tarjoamalla odotusajaksi jonkun rutkun.

Sen takia lähestyisin rakentavasti ja sitten kun kauppa on purettu, niin jalat alle ja uutta usvaa putkeen.

Todennäköisesti liike voi väistää kaupanpurun tilaamalla uuden auton, tällöin he ovat korjanneet virheensä. Odotusajan auto on vähän kysymysmerkki että joutuvatko sellaista tarjoamaan, toki sellainen olisi tässä tilanteessa enemmän kuin suotavaa.

savolaiskollega

Autoja löytyy tosiaan ihan tehtaalta tilaamatta mukavasti, eli ei varmaan ole mikään ongelma. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 13.02.13 - klo:16:31
Autoja löytyy tosiaan ihan tehtaalta tilaamatta mukavasti, eli ei varmaan ole mikään ongelma. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun.

Ainoa ongelma on nuo tehdaslisävarusteet, mutta jos huonontienpakettia vaille mieleinen auto löytyy maahantuojan varastosta niin neuvottelee siihen asennettavaksi kyseiseen pakettiin kuuluvat osaset ja auto ajoon ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TUv530 - 13.02.13 - klo:16:20
Vastaavia näyttää nettiautossa olevan, ei siinä mitään, mutta oma "juttu" osaltaan oli tuo huonon tien paketti ja pohjan suojat

Eli siinä liikkeeseen tulleessa Elegancessa on korotettu alusta? Tämä yhdistettynä pelkkään Eleganceen on sellainen yhdistelmä, mitä liike ei halua varastoonsa lojumaan. Kannattaa siis varautua hyvinkin voimakkaaseen painostukseen liikkeen suunnalta, että ottaisit "tilaamasi" auton.

Tuolla toisessa ketjussa muuten puhuimme Sport-alustan vaihtamisesta vakioon ja tämän operaation hinta-arviot liikkuivat 1000 - 1800 euron haarukassa. Pelkkä jousien ja iskarien vaihtaminen kun ei välttämättä riitä, vaan myös puslia pitää vaihtaa ja jotain koodauksiakin tulee mukana.

Passatti

Voisit kertoa mistä liikkeestä tilasit auton ,jotta mahdolliset muut ostajat kiertäisivät kaukaa kyseisen liikkeen.Voisit toki kysellä neuvoja kuluttaja-asiamieheltä.

TUv530

Asia on toistaiseksi sen verran hyperakuutti, että pidetään firman nimi vielä piilossa kunnes asia on taputeltu jonkinlaiseen lopputulokseen. Siitä riippuen sitten toki tarvittaessa liitän firman nimen tähän ketjuun.
Totta on että tuolle korotetulle alustalle on ehkä vähän keskivertoa vähemmän ottajia. Ja nyt kun nuo Business-paketit on jonkin aikaa olleet myynnissä ja malli varmaan muutenkin on uudistumassa niin tuolle ko. yksilölle ei ehkä rajattomasti ottajia löydy. Mikä on toiselle täydellinen ei käy kaikille :-)

Ensimmäistä kertaa olin itselle hommaamassa tehdasuutta autoa ja saman tien homma kusahti.

mremonen

Joo, mun mielestä liikkeen nimi ei tässä kohtaa ole oleellinen. Näitä sattuu kaikille. Ei noita tahallaan tehdä, kyllä siellä on myyjälläkin pyykkipäivä.

Itse tilasin joskun -90 -luvulla Mondeon V6-moottorilla. Silloin sähköikkunat takana ei olleet mikään perusvaruste, vaan piti tilata erikseen. No, auto tuli sitten aikanaan käsiveiveillä. En suostunut ottamaan vastaan, vaan vaadin korjausta. Seuraava yritys oli sitten joku biltemasta hankittu ihme viritys, jossa oli sellaiset saippuakotelon näköiset ja kokoiset kotelot viritetty ikkunannostimien kahvojen tilalle. Luovutuksessa katsoin myyjää, että et voi olla tosissasi. Tekivät sitten homman kunnolla...
--

VAG!

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 13.02.13 - klo:17:46
Näitä sattuu kaikille. Ei noita tahallaan tehdä, kyllä siellä on myyjälläkin pyykkipäivä.

Vahinkoja sattuu, ei siinä mitään. Mutta oma moka pitäisi myöntää ja toimia sen mukaisesti.

Omalle kohdalle ei näitä ole (vielä, kop kop) sattunut, mutta yhdelle tutulle tuli manuaali, vaikka oli tilannut automaatin. Takatukka oli heti ensimmäisenä alkanut selittämään, että manuaalikin on ihan hyvä. Kaverillani meni kaksi päivää aikaa, jotta sai kaupan peruttua. Käsirahan palautuskin otti aikansa.

Kai nuo virheet on aika yleisiä ja iso osa asiakkaista ottaa nöyränä vastaan sen mitä liike suvaitsee heille myydä. Ja tämän myyjät tietävät, joten painostavat asiakasta paikkaamaan oman virheensä. Virheen mitä ei tapahtuisi, jos vaikka työpäivän päätteeksi tarkistaisi uudelleen sinä päivänä syötetyt tilaukset. Ei niitä tilauksia nyt kuitenkaan niin montaa tule päivässä.

Qristian

Kai niitä tilausvirheitä joskus sattuu niinkin, että asiakas saa paremman mallin kuin oli tilannut. Tuleeko kenellekään mieleen?
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Passatti

Joskus -90 luvun alussa olin tilannut Opel Omegan 2 litraisena.Kun auto tuli myymälään menin myyjän kanssa katsomaan autoa takapihalle ja siellä huomasin ,että auto olikin Turbo Dieseli.Myyjä valahti aivan valkoiseksi ja alkoi änkyttää.Sanoin ,että otan tämän autoni vaikka on dieseli.Olin tilanut bensavehkeen.Myyjä soitti minulle tunnin kuluttua ja sanoi ,että asia on sovittu.

TUv530

No niin. Liike tarjoaa nyt heiltä sijaisautoksi Superb Combia ja uuden tilausta. Rekisteröinti ja vakuutukset pitäisi itse maksaa. Uuden tilaamisen osalta pitäisi ak:n tietenkin pitää kiinni vanhasta tilaushinnasta, l. jos vuodenvaihteessa tai sen jälkeen on tullut jotain korotuksia niin uusi auto tilattaisiin mielestäni kuitenkin vanhalla hinnalla. Siinä oli kuitenkin "alennusta" jonkin verran. Mitä on raati mieltä, onko ehdotus kohtuullinen? 4kk odotus, sijaisautona heikommin varustelu kulkine, vakuutukset ja rekisteröinti omasta pussista. Onkohan tuossa enää edellytyksiä yrittää kokonaan purkaa kauppaa? Anyone?

Dirti

Lainaus käyttäjältä: TUv530 - 14.02.13 - klo:16:43
No niin. Liike tarjoaa nyt heiltä sijaisautoksi Superb Combia ja uuden tilausta. Rekisteröinti ja vakuutukset pitäisi itse maksaa. Uuden tilaamisen osalta pitäisi ak:n tietenkin pitää kiinni vanhasta tilaushinnasta, l. jos vuodenvaihteessa tai sen jälkeen on tullut jotain korotuksia niin uusi auto tilattaisiin mielestäni kuitenkin vanhalla hinnalla. Siinä oli kuitenkin "alennusta" jonkin verran. Mitä on raati mieltä, onko ehdotus kohtuullinen? 4kk odotus, sijaisautona heikommin varustelu kulkine, vakuutukset ja rekisteröinti omasta pussista. Onkohan tuossa enää edellytyksiä yrittää kokonaan purkaa kauppaa? Anyone?

Kyllä liike saa rekisteröinnin itse maksaa mutta vakuutukset on vähän makuasia. Jos itse olisin myyjä niin kummastakaan en velottaisi koska ei ole asiakkaan moka mitä on tapahtunut. Ja uusi auto mikä tulee pitää saada samaan hintaan mikä oli kauppakirjassa, muuten kauppakirja muuttuu olellisesti ja näin ollen voisi katsoa edellisen kaupan puretuksi liikkeen toimesta.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

clientti

Mä vaatisin lisäksi vielä alennusta sovitusta kauppahinnasta (toimituksen viivästymisestä korvaus) + en suostuisi maksamaan rekisteröintiä, enkä vakuutuksia. Aika huonoa asian hoitamista liikkeeltä.

Mitä jos perut kaupan ja kilpailutat toisesta liikkeestä itsellesi uuden auton, vai oliko diili niin hyvä, ettet saa muualta vastaavaan hintaan?

Dirti

Lainaus käyttäjältä: clientti - 14.02.13 - klo:17:07
Mä vaatisin lisäksi vielä alennusta sovitusta kauppahinnasta (toimituksen viivästymisestä korvaus) + en suostuisi maksamaan rekisteröintiä, enkä vakuutuksia. Aika huonoa asian hoitamista liikkeeltä.

Mitä jos perut kaupan ja kilpailutat toisesta liikkeestä itsellesi uuden auton, vai oliko diili niin hyvä, ettet saa muualta vastaavaan hintaan?

Huonoa toimintaa jos eivät suostu vakuutuksia maksamaan. Lisäalennusta voi olla vaikea saada kun saa sijaisauton alle. Mutta mitään lisäkuluja ei kyllä tarvitsisi tulla koska myyjä on mokannut....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Arcca

Kyllähän tuossa aika lähellä jo mielestäni ollaan sopimusta, kun saa ajella vieraalla uudella autolla ja omaan ei tule kilometrejä ja huoltokuluja. Voiton puolelle jää siis joka tapauksessa, ja uus oma auto vasta 4kk:n päästä.

Minusta tuntuisi reilulta ettei mitään rekisteröintikuluja tarvitsi maksaa "kahteen kertaan", vakuutuksen taas olisi joutunut muutenkin itse ottamaan joten sen ehkä itse hyväksyisin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

clientti

Aivan aivan, mä olen se "asiakas on m*****" tyyppi :)

Kyllä mä vaatisin kaiken tuon lisäksi silti hyvitystä. Ymmärrän, että jo laina-autosta saa etua, mutta siinä myös menettää jotain minkä pitäisi jo olla käytössä. Tämä ei myöskään ole mikään fors majöör tapaus, vaan täysin myyjän munaus. Odottaisin autokaupan tulevan hyvin reippaasti vastaan ja huolehtimaan siitä, että kalliin auton tilanneelle henkilölle ei koituisi asiasta vaivaa eikä varsinkaan kustannuksia.

Karvis

Kyllä tuo myyjän tarjoama sijaisauto+uuden tilaus alkaa olla sitä luokkaa että tilauksen peruutus ei ainakaan onnistu enään, toki kannattaa yrittää neuvotella jotain alea/lisävarustetta tilattavaan autoon hyvityksenä. Tai että ainakin maksavat ne sijaisauton vakuutukset ja verot, rekisteröintikuluthan on aika pieni summa joten lienee sama kuka ne maksaa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TUv530 - 14.02.13 - klo:16:43
No niin. Liike tarjoaa nyt heiltä sijaisautoksi Superb Combia ja uuden tilausta. Rekisteröinti ja vakuutukset pitäisi itse maksaa.

En näe mitään syytä miksi sinun pitäisi maksaa rekisteröinti ja vakuutukset, varsinkaan rekisteröintiä. Itse kuitenkin voisin maksaa vakuutuksen, kun se pitäisi kuitenkin maksaa ja ajaisin tyytyväisenä neljä kuukautta ilmaisella autolla. Ihan hyvä diilihän tuo on kaikille osapuolille.

En mä oikeastaan näkisi edes perusteita ylimääräiselle alennukselle, kun neljän kuukauden ilmainen autoilu uudella autolla on jo merkittävä etu. Toki menovedet pitää maksaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy