Uusi 2011-> Alhambra

Aloittaja arskas_s, 14.12.11 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

niksa

Manuaalista: Minimilisäys 10l. Tankkauksen jälkeen virta päälle 30 sekkaa ennen starttausyritystä. Viittaa tuohon Timban kokemukseen, että valo sammui vasta pienen matkan jälkeen.
Antureista en vielä löytänyt tietoa.

ASai

#211
Aamulla AdBlue herja oli edelleen näkyvissä. Ajoin auton töissä lämpimään talliin työpäivän ajaksi. Hakiessani autoa pois tallista odottelin jälleen tuon 30 sek ennen käynnistystä, ei vaikutusta. Noin parin kilometrin jälkeen AdBlue herja katosi! Ilmeisesti siis järjestelmä ei tykkä tästä pakkasesta....

arskas_s

AdBlue jäätyy -11 C-asteessa. Miten tuo jäätyminen on estetty?  :)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

JSa

Hieman päivitystä oman akvaarion tilanteeseen:
maanantaina ilmoittivat että maahantuoja tulee osien hinnan verran vastaan ja työt jää minulle.
No keskiviikkona soitettiin notta järjestelmän regenerointi vaatinee pidemmän ajon. Osien vaihdolla adblue kilometrit korjaantui mutta ilmoitus järjestelmän viallisuudesta ei , ja pyysivät luvan tämän ajon suorittamiseen.
Torstaina iltapäivästä kyselin auton perään ja kertoivat lähettäneensä tukipyynnön maahantuojalle.
Tänään perjantaina sain tiedon, että asia on nyt edennyt siihen pisteeseen että vastauksia odotellaan tehtaalta asti  :-\

Annukkaa lainatakseni "koht mie romahan!"
-Seat Alhambra CR TDI 184HP DSG7 FR 4DRIVE -17
-www.facebook.com/riverbulls

Timba

Mistä olette löytäneet pyyhkijänsulkia?

Vänkärinpuolen sulka on näköjään lähes hajonnut ja Motonetista en onnistunut sopivaa komboa löytämään 700+400mm, kiinnitysmalli nro 6. Joudunko raahautumaan marmorille maanantaina?


Sent from my iPad using Tapatalk
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

JSa

Paikallisessa Prismassa taisi olla samoja Valeon sulkia mitä marmorilta myydään
-Seat Alhambra CR TDI 184HP DSG7 FR 4DRIVE -17
-www.facebook.com/riverbulls

Timba

Samoja Valeoja oli Motonetissakin hylly väärällään, mutta oikeaa yhdistelmää ei löytynyt.
Prisma ei kyllä käväissyt vaihtoehtona edes mielessäni.


Sent from my iPad using Tapatalk
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

niksa

Entä yksittäisinä? Versossa kun on mulla kanssa riittävästi eri pituiset pyyhkijät, niin ei ole rungottomia löytynyt pakettina. Siihen olen ostanut ihan yksittäisiä sulkia.

Timba

Ei näkynyt yksittäisinä tuossa koossa ja oikealla kiinnityksellä.
Katselin myös vaihtoehtona pelkkiä vaihtokumeja mutta ei ollut Valeoihin Boschien tapaan.
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

niksa

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 22.01.14 - klo:16:19
AdBlue jäätyy -11 C-asteessa. Miten tuo jäätyminen on estetty?  :)

Selailin rakennekuvia, ja törmäsin tähän adblue-kuvaan.

http://vin-online.ru/etka.php?vag=SE&rgn=E&mod=AL&year=2014&kat=705&gr=25367

Näyttäisi google-käännöksen perusteella säiliö pitävän sisällään lämpövastuksen. Ja oli siinä kuvassa joku anturi myös.

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: niksa - 27.01.14 - klo:14:29
Selailin rakennekuvia, ja törmäsin tähän adblue-kuvaan.

http://vin-online.ru/etka.php?vag=SE&rgn=E&mod=AL&year=2014&kat=705&gr=25367

Näyttäisi google-käännöksen perusteella säiliö pitävän sisällään lämpövastuksen. Ja oli siinä kuvassa joku anturi myös.

Säiliö on siis varustettu lämmityksellä, mutta miten vältetään letkujen jäätyminen kovilla pakkasilla esim. -30 - -40C?  ::)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

niksa

Lisägooglauksen perusteella, ei ilmeisesti mikään :)

"Adblue starts to freeze at about -11C, but doesn't freeze totally until it has been at about -25 for a day. Even then, it doesn't go solid, rather it is somewhat jelly like, similar to frozen diesel. It isn't harmed at all by freezing."

"While diesel exhaust fluid does freeze at 12° F, the frozen liquid does not render the vehicle unusable. The EPA has required that DEF flow within 70 minutes, and Detroit diesel testing has proven that diesel exhaust fluid will melt and flow within the EPA requirements. Coolant lines are routed around the reservoir to thaw the diesel exhaust fluid in the tank. The system will function until the diesel exhaust fluid begins to flow." <= Tuo nyt on jenkkistandardi, mutta ilmeisesti myös EURO-standardit on rakennettu sen perusteella, että sitä ei ole heti startista käytettävissä.

Olisiko letkut vedetty korin sisäpuolella, jotta lämpenevät kun kabiini lämpenee? Lopetan nyt asian kommentoinnin mutu-tuntumalta, kun ei ole sitä tietoa asiasta ;D

JSa

Tänään tuli tuolle omalle ahdistukselle loppu, kun ties monennenko yrityksen jälkeen vaihdetut osat suostuivat sopeutumaan järjestelmään.
Eli nox anturi ohjainbokseineen uusittu. Maahantuoja tuli osien verran vastaan, siitä suuri kiitos hänelle.

Samalla tuli myös kysäistyä viimasuojia ja niinhän ne marmorilta sai ihan vain pyytämällä. Periaatteessa kuulemma vain takuunalaisiin niitä annetaan...........
-Seat Alhambra CR TDI 184HP DSG7 FR 4DRIVE -17
-www.facebook.com/riverbulls

marocman

Lainaus käyttäjältä: JSa - 24.01.14 - klo:20:45
Hieman päivitystä oman akvaarion tilanteeseen:
maanantaina ilmoittivat että maahantuoja tulee osien hinnan verran vastaan ja työt jää minulle.
No keskiviikkona soitettiin notta järjestelmän regenerointi vaatinee pidemmän ajon. Osien vaihdolla adblue kilometrit korjaantui mutta ilmoitus järjestelmän viallisuudesta ei , ja pyysivät luvan tämän ajon suorittamiseen.
Torstaina iltapäivästä kyselin auton perään ja kertoivat lähettäneensä tukipyynnön maahantuojalle.
Tänään perjantaina sain tiedon, että asia on nyt edennyt siihen pisteeseen että vastauksia odotellaan tehtaalta asti  :-\

Annukkaa lainatakseni "koht mie romahan!"

Kesällä ei minullakaan tuo lisää adblueta ilmoitus häipyyt millän. Piti viedä huoltoon, onneksi myyjän takuuseen, reilun viikon askartelivat asian piirissä. Olivat kuulemma yhteydessä saksaan asti. Vaati melkein 200 km ajon about tasaisata 100km/h:ssa ennen kuin resetoitui. Ptänee lisätä tällä kertaa hyvissä ajoin ainetta...
VW Sharan 2.0 TDI 103 kw Bluemotion

Timba

Tilanne tietoja omien sähköovien tilanteeseen:
Pesin eilen pienen pesutauon jälkeen tukevasti kurahuurretun auton ja havaitsin myöhemmin liikkeellelähtiessä, että takaluukko oli raollaan imuroinnin jäljiltä. Luukku meni painamalla kiinni, mutta ei perinteisesti vetänyt sähköisesti itseään lukkoon.
Samalla huomasin, että luukkua ei saanut avattua mistään käyttöpainikkeesta (luukku, kauko ja ohjaamo) eli ainakin itsellä takaluukku pelleili ensimmäisen kerran historiassa. Parituntia myöhemmin olin jo asennoitunut vianselvitystyöhön, mutta luukku toimikin normaalisti.
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

mlpplm1

Lainaus käyttäjältä: niksa - 22.01.14 - klo:11:00
Manuaalista: Minimilisäys 10l. Tankkauksen jälkeen virta päälle 30 sekkaa ennen starttausyritystä. Viittaa tuohon Timban kokemukseen, että valo sammui vasta pienen matkan jälkeen.
Antureista en vielä löytänyt tietoa.

Itte lisäsin 10l pissavettä varmuuden vuoksi ennen hiihtolomareissua. Mitään ilmoitusta ei ollut vielä tullut edellisen lisäyksen jäljiltä. No, sitten n. 1000km:n ajon jälkeen ensin ilmoitus : "AdBlue error: Range 32770km"?!? Tuo hävisi ja seuraavaksi näytössä on näkynyt aina virtojen laiton jälkeen: "AdBlue error: Range 1050km". Taitaa olla sekasin ku seinäkello koko kosla...

mlpplm1

Lainaus käyttäjältä: mlpplm1 - 25.02.14 - klo:08:23
Itte lisäsin 10l pissavettä varmuuden vuoksi ennen hiihtolomareissua. Mitään ilmoitusta ei ollut vielä tullut edellisen lisäyksen jäljiltä. No, sitten n. 1000km:n ajon jälkeen ensin ilmoitus : "AdBlue error: Range 32770km"?!? Tuo hävisi ja seuraavaksi näytössä on näkynyt aina virtojen laiton jälkeen: "AdBlue error: Range 1050km". Taitaa olla sekasin ku seinäkello koko kosla...

Tarinalle jatkoa... eli seuraavaksi syttyikin sitten se keltanen adblue+jakari-valo ja range putosi 950km:iin.

->auto tänään korjaamolle ja sieltä juuri soittivat, että NOx-anturi ja ohjainyksikkö vaihtoon (viedessäni jo juttelin aiheesta ja mainitsivat, että Sharanin puolella on tullut korjaustiedote aiheesta (adblue error -> Nox anturi ja ohjainyksikkö vaihtoon), mutta Alhambralle ei ole vastaavaa tiedotetta.

Korjaamo kertoi, että yksi osasarja on VW:n varastossa, jota yrittävät saada vielä täksi päiväksi (osoittaa vain sen, että ovat varautuneet näihin vikoihin!). Eivät ole edes purkaneet autoa, eli menevät ton VW:n korjaustiedotteen pohjalta, mikä edelleen osoittaa, että kyseessä on selvä valmistajan virhevastuuseen kuuluva vika.

Ehdotus oli, että maahantuoja tulisi vastaan osien hinnassa 70% (nämä osathan on maahantuojalle itselleen muutaman kympin arvoisia, joten täysin 0 vastaantulo) ja näinollen vaihtohommasta jäisi vajaa 400â,¬ minulle maksettavaa. Ilmoitin ykskantaan, että vaadin maahantuojaa korvaamaan koko vaihdon, sillä kyseessä on selvästi valmistajan virhevastuuseen kuuluva vika (jos eivät korvaa koko hommaa, vien asian kuluttajavalituslautakuntaan ratkaistavaksi).

2v3kk vanha auto 37tkm ajettuna ei saa hajota ajokelvottomaksi jonkin viallisen anturin takia.


mlpplm1

Lainaus käyttäjältä: mlpplm1 - 07.03.14 - klo:10:00
Ehdotus oli, että maahantuoja tulisi vastaan osien hinnassa 70% (nämä osathan on maahantuojalle itselleen muutaman kympin arvoisia, joten täysin 0 vastaantulo) ja näinollen vaihtohommasta jäisi vajaa 400â,¬ minulle maksettavaa. Ilmoitin ykskantaan, että vaadin maahantuojaa korvaamaan koko vaihdon, sillä kyseessä on selvästi valmistajan virhevastuuseen kuuluva vika (jos eivät korvaa koko hommaa, vien asian kuluttajavalituslautakuntaan ratkaistavaksi).

2v3kk vanha auto 37tkm ajettuna ei saa hajota ajokelvottomaksi jonkin viallisen anturin takia.

...edelleen tarinalle jatkoa eli soittelivat korjaamolta, että Nox-anturi vaihdettu ja tästä ei tule minulle kuluja, vaan maahantuoja vastaa kaikista kuluista. Eli älkää hyvät ihmiset menkö maksamaan ko. operaatiosta mitään, kun maahantuoja on näinkin selvästi ilmaissut, että kyseessä on autossa oleva virhe.

(Olivat sitten kehä III:lla suorittaneet dpf:n regenerointiajoa ja välkytelleet kameratolppia, joten valtiolta on tulossa minulle muistutuksia pian...)

troh

Löytyykö foorumilta diesel- Sharania tai Alhambraa, jossa AdBlue-ongelmia ei olisi ollut?

niksa

Löytyy, mutta ajoa vasta 1600km  8)

JakeS

Lainaus käyttäjältä: troh - 07.03.14 - klo:16:49
Löytyykö foorumilta diesel- Sharania tai Alhambraa, jossa AdBlue-ongelmia ei olisi ollut?

Itseasiassa löytyy. Minun Sharanissa on paljon kilometrejä jo takana mutta ad-bluen kanssa ei ole ollut ongelmia. Lisäksi dsg on toiminut moitteetta. Kaikkea muuta kyllä löytyy koko ajan. Eilen katosi webasto taas vaihteeksi...
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Toope

Tuli liityttyä Alhambra kerhoon.. 25.2.2014 kaupat, lupailivat n. 3 kuukauden toimitusaikaa.

auton specsit:

Alhambra 2,0 TDI 177 Style Business DSG 7H

-Väri valkoinen
-Business Pack
-Style Advanced Pack ilman kattoluukkua
-Teknologiapaketti 2
-Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku
-Sähkökäyttöiset liukuovet ja takaluukku
-Webasto lisäsarja + kaukosäädin T100
-Continental kitkat 215/60R16 Style SIMA
-Roiskeläpät eteen ja taakse

Kolmen peräkkäisen Turanin jälkeen päädyttiin Alhambraan.
Testissä olivat Grande Picasso, S-Max, Sharan, Alhambra ja Touran.
Lopussa kisasivat Touran ja Alhambra. Lopulta Alhambra kauppias viilasi hinnan kohdilleen
ja tähän päädyttiin. Perhe myös äänesti Tourania vastaan koska niitä jo kolme nähty.
Suurella mielenkiinnolla odotan auton rantautumista maahan, vähän tuli lopuksi tehtyä
kaupat nopeasti ja puuttelisin koeajoin. Esim. Webastoon olisi varmaan kannattanut ottaa
ohjaus edullisemmin jostain tarvikeliikkeestä jne. Myös väri arveluttaa edelleen, voiskohan sitä vielä muuttaa?

jarmaho

Onnittelut Toopelle uudesta autosta  :)

Perhe ainakin tulee olemaan tyytyväisempi lisätilan ja hiljaisuuden osalta. Webaston osalta voin todeta että itsellä oli ensimmäisessä Touranissa jälkiasenteinen ohjaus ja sen antennin johdotus aiheutti kojelaudan ääntelyä mikä vielä koko ajan paheni iän lisääntyessä.

Kysy värin vaihtoa myyjältä, valmistusviikon määräämiseen saakka mielestäni noita pystyy rukkaamaan. 
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

niksa

Eli autoon ollaan jälleenmyyjän toimesta asentamassa webaston lisäsarja ja t100? Tehdasasennus pysäköintilämmitys on kyllä sikahintainen. En tiedä saako tuota miltään pajalta edullisemmin kuitenkaan.

Jälkiasentrisen ominaisuus on sitten se climan suunnan ja lämpötilapyynnin säätö aina pysäköitäessä. Tehdasasenteinen kuulemma osaa sen itse.

Nyt ei ole ollut paljoa lumisateita, mutta tällä pienellä kokemuksella olisin ehkä lisännyt omaan lämmitetyn tuulilasin, kun tuli jälkiasennus lämmitys. Tehdasasennuksen kanssa sitä ei saa, kun vag:lla ei ole sopivaa climan ohjauspaneelia

Toope

Nimenomaan VV-autossa asentavat tämän Webaston ohjauksen ja T100 kaukosäätimen. Taisi olla 1214â,¬.
Nykyisessä 2011 Touranissa jossa ohjelmointi ajotietokoneen kautta ja T91 kaukosäädin (tehdasasennus) Webaston puhaltaa edellisen asetuksen mukaan joka oli sammuttaessa. Tämä on sinänsä hyvä ominaisuus jolloin voi "esiohjelmoida" lämmitystä olosuhteiden mukaan.

troh

Sharan jäi eilen autoliikkeen pihaan.

  • 50tkm ajoa
  • Yksi määräaikaishuolto - lukemattomia korjauskäyntejä. Ensimmäinen vuosi oli ongelmaton, mutta sitten tuli kutsu ovikampanjaan. Sen jälkeen on korjattu ovia, peräluukkua, kaiuttimia, AdBlue-systeemiä, polttoainesuodatinta ja ajovalojen kääntelymekanismia
  • Katsastuskessa tuli hylsy - ensimmäinen minun autoilu-uralla. Polttoainesuodin vuosi dieseliä konehuoneeseen. Uusi suodin, uudet muoviosat konetilan oikeaan laitaan; kaikki. Tämän jälkeen uusintakatasastus hyväksyttiin.
  • Auto on turhan korkea useimiin autopesukoneisiin. Niiden sivuharjat on suunniteltu autoille, joiden sivuikkunat on kallistettu paljon enemmän, kuin Sharanissa. Peilin kääntö koria vasten auttaa aika paljon pesutulokseen.
  • Ajomukavuus on kiitettävällä tasolla. Vakioalusta on tukeva ja mukava. 16" renkaat sopivat auton tyyliin, enkä lähtisi matalampaa alle laittamaan. Myöskään adaptiiviselle alustalle en näe tarvetta. Auto pysyy pystyssä mutkissa ja käyttäytyy rauhallisen vakaasti, kuten tämäntyyppsen auton kuuluukin.
  • Autolla tuli ajettua myös 6 aikuisen kuormalla. Matkustajat pitivät Sharania mukavana kulkuneuvona, joskin 6 hengen reissulla matkatavarat tuli perässä pakettiautolla. Kentällinen junnu-koris-pelaajia pelikasseineen mahtuu kyytiin. 5 hengen kuormalla tavaratilaa voi kuvailla isoksi.
  • Takaosaston ilmanvaihto vaatii erityishuomiota. Automaattiasetuksella (myös sillä tehostetulla) puhallus takana on hyvin vaimea, joten ikkunat huurtuu. Kuskin pitää muistaa säätää riittävä puhallus takaosastoon. Edessä automaatti-asento toimii hyvin.
  • Polttoaineenkulutus vaihtelee erittäin paljon. Maantiellä talvinopeuksilla saattaa päästä allekin 5l/100km täydellä miehityksellä. Se vaatii rauhallista ajotapaa ja sopivaa ulkolämpötilaa. Talvella menee pitkälti yli 10l/100km kaupungissa. Ilmeisesti sisätilan lämmittäminen ja auton suuri massa tuo oman osansa tähän.
  • Park Pilot toimii. Auto on iso, mutta sen saa kaupungilla pieneenkin ruutuun pilotilla. Pelottavan läheltä se ajaa, mutta kosketuksia ei tullut.
  • Start-Stop-systeemi on toiminut koko ajan hyvin. Myös Autohold toimii loistavasti. Pari kertaa pesukadulla on tullut säädettyä autoholdin kanssa, mutta muutoin se on varuste joka saisi olla vakiona kaikissa autoissa.
  • 140hv on liian vähän. Kyllä sillä kaupungisa ajaa, mutta maantiellä voimaa saisi olla reilusti enemmän.
  • Melutaso on varsin kohtuullinen. Ei se ehkä hiljaisin auto maailmassa ole, mutta melutaso pysyy kohtuullisena kaikissa tilanteissa pl. kiihdytykset. Sisällä pystyy keskustella myös maantienopeudessa ja kolmannellakin rivillä kuulee, mitä edessä puhutaan, jos niin halutaan. Matkaa takariville kertyy...
  • Ã,,änentoisto vakiokaiuttimilla ei ole kovinkaan hyvä. Soittimen tai kaiuttimen vaihdolla tilanne tuskin korjaantuu, sillä ovipahvit alkavat väristä musiikin tahdissa vähänkään kovempaa soitettaessa. Tähän pitää suhtautua ilmeisesti niin, että auton tyyliin sopii vain hiljainen musiikki, tai lastenlaulut. Rock ei soi nautittavasti. Uutisista saa hyvin selvää.

Auto ei vielä ole tullut myyntiin, mutta vastaavat näyttävät maksavan 38tâ,¬. Tämä yksilö on otettu käyttöön alkuvuodesta 2011. Auto on yhä edelleen siisti, joskin kiveniskemiä löytyy keulasta ja perheautosta kun on kyse, takaovien karmeissa on pienten kenkien jättämiä hankaumia. Hankaumat varmaan saa myllytettyä pois. Liikkeessa auto on todennäköisesti hyvin siistissä kunnossa. Autoa voi suositella tilaa tarvitsevalle, joka uskoo ahkeran huoltamisen ja korjaamisen saaneen viat poistumaan.

Autotallissa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4108.0
Googlessa: https://plus.google.com/photos/101975222158331365574/albums/5568401711405944561?banner=pwa

öhtänköliä

Tiesittekös että Park Assist 2.0:ssa on automaattinen jarrutustoiminto? Minulle asia valkeni toissapäivänä kun lähdin pois taskuparkista pysäköintiavustinta käyttäen. Auto oli jo liikkumassa pois ruudusta kun se yht'äkkiä pysähtyi äkisti omia aikojaan. Käytetyllä ajolinjalla olisi ilmeisesti muuten tullut osuma edellä olevan auton takakulmaan.

AnttiS

Palataanpa Alhambrakuskiksi :-) Lyhyehkön aikaa ollut edellinen työ-liisari jätti hyvät fiilikset ja nyt tuli siis tilattua toinen. Tällä kertaa spekseillä

Alhambra 2,0 TDI 177 Style Business DSG 7H
- väri Black Oack Brown
- Business Pack
- Style Advanced Pack ilman kattoluukkua
- Integroitu lastenistuin
- Remuc-ohjaus webastoon

Yhtään tummaa ruskeaa ei minulla vielä olekkaan ollut, joten sinänsä jännä tämä väri.. toivottavasti on hyvä.

Parin-kolmen kuukauden toimitusaika. Olipa aika lähellä, etten ottanut uutta Grand Picassoa, mutta sitten tämä kauppias teki tarjouksen josta oli vaikea kieltäytyä :-)

Normisoittimen tilalle on harkinnassa RNS-510, eli jos pyörii nurkissa niin voi tarjota.

jarmaho

Onnittelu uudesta Alhambrasta ja jaksamisia odotusajan kanssa!
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

opation

Onko foorumilaisilla tietoa että löytyykö Ahambrasta tulipellistä valmista läpivientiä. Kevyt hifituunaus menossa ja virtakaapelille pitäisi löytää järkevä paikka. Rakensin linjalähdöt RCD-510:n ja takakonttiin 3. rivin penkkien alle tulee vahvistin ja etupenkkien alle 6,5 tuumaiset subbarit pieniin koteloihin. Ihan sellainen näkymätön ja maltillinen asennus siis, ovia parantelen joskus myhemmin. Vielä arvon että ostaako bluetooth-kitin että sais Spotifyn hieman helpommin käyttöön, nyt on Aux-innissä BT-adateri, mutta sen joutuu aina käynnistämään uudelleen kun radion laittaa päälle.

Kyllästyin noihin huonoihin pitkiin ja asensin jo syksyä odottamaan Hellan FF200 (ref 17,5) lisäpitkät nuiden xenonien lisäksi. Totesin tuon jäätelöauton ulkonäön sellaiseksi ettei se mene pilalle lisävaloista. Varsinkin kun ne sai valkoisena. Heräte lisävalojen releelle löytyy umpioon menevästä valko-sinisestä johdosta joka ohjaa pitkien solenoidia. Väliin kytkin diodin jotta ei varmasti vaikuta auton omaan elektroniikkaan. Asennuskuvia saa pyytämällä jos jotakuta kiinnostaa sama projekti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy