Huolenpitosopimus

Aloittaja Passatti, 12.12.11 - klo:15:06

« edellinen - seuraava »

Passatti

Mitä mieltä olette huolenpitosopimuksesta? Kannattaako ottaa uuteen autoon? Kuinka pitkäksi aikaa sitä voi ottaa? Entä mikäli maksanut liikaa,saako rahat takaisin?
Always lead, never follow

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.12.11 - klo:15:06
Entä mikäli maksanut liikaa,saako rahat takaisin?

Muistaakseni huolenpitosopimuksen byrokratiapuolen kulut vähennetään siitä ylijääneestä osasta ja lopputuloksena ei parhaassakaan tapauksessa saa takaisin kuin pienen osan maksamastaan rahamäärästä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

Kalliiksihan se tulee, mutta saahan sitä kautta ylimääräisen vuoden "takuuta". Jos on vielä valmis vähän kyselemään hintoja ennen huoltoa, niin hintaeroa kasvaa entisestään. Mielenrauhaa ja vaivattomuutta siinä kai lähinnä ostetaan, mutta kannattaa tarkkaan tavata mitä soppariin kuuluu ja mitä ei. Jarnon linkittämä TM käsittelee asiaa aika kattavasti.

Evighetsmaskinen

Mitä mieltä olette huoltosopimuksesta? Kannattaako ottaa uuteen autoon? Kuinka pitkäksi aikaa sitä voi ottaa? Entä mikäli maksanut liikaa,saako rahat takaisin?
Yritin sitä itse "pienessä" päässäni laskea kun sain nykyisen autoni,että kannattaako se, ja tulin siihen tulokseen että ei. Kilometrejä tulee vuodessa kuitenkin yli 30.000, jollon kuukausihinta olisi kohonnut melko suureksi. Ainoa joka tässä mielestäni hyötyy, on myyjäliike, joka varmistaa itselleen seuraavaksi 3, tai jopa 5 vuodeksi hyvin maksavan asiakkaan. Eivät ne tällaisia täkyjä tee hyvää hyvyyttään.

Passatti

Sain automyyjältä tarjouksen huoltosopimukseen.Kallis oli mielestäni 47â,¬ kuukausi .Ajoja tulee n.15000km vuodessa.Parasta unohtaa moinen.
Always lead, never follow

Taky

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 12.12.11 - klo:15:29
Kilometrejä tulee vuodessa kuitenkin yli 30.000, jollon kuukausihinta olisi kohonnut melko suureksi.

Sama matematiikka myös 65 tkm/vuosi.
Kohta varmaan viimeisen kymmenen vuotta olen säännöllisesti laskenut huoltosopparin 3-4 vuodelle em km määrille auton vaihdossa, mutta vielä kertaakaan ei ole tullut fiilis että se mitenkään kannattaisi, edes lähelle.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Golfauto

Mitä mieltä olette huoltosopimuksesta? Kannattaako ottaa uuteen autoon? Kuinka pitkäksi aikaa sitä voi ottaa? Entä mikäli maksanut liikaa,saako rahat takaisin?

Mä oon näistä kyllä aina sitämieltä, että näitä ja muita tarjotaan vain sitävarten että joku voi tienata niillä ja se et ole sinä. Nykyään vaan ihmiset eivät osaa säästää mihinkään tai hallita rahankäyttöään, niin tuntuu vaan tosi kätevälle, kun aina tietää sen kuukausittaisen menoerän suuruuden. Se taas että sen saman summan pistäisi kuukaudessa säästöön on taas täysin mahdotonta 8)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 13.12.11 - klo:20:05
Mä oon näistä kyllä aina sitämieltä, että näitä ja muita tarjotaan vain sitävarten että joku voi tienata niillä ja se et ole sinä. Nykyään vaan ihmiset eivät osaa säästää mihinkään tai hallita rahankäyttöään, niin tuntuu vaan tosi kätevälle, kun aina tietää sen kuukausittaisen menoerän suuruuden. Se taas että sen saman summan pistäisi kuukaudessa säästöön on taas täysin mahdotonta 8)

Totta pirussa noilla tehdaan voittoa. Ihan niinkuin millä muullakin palvelulla. Täytyy myös ymmärtää, että kyllähän se on täysin eri asia maksaa esim. tuo 50â,¬/kk kun repiä esim. 5000â,¬ yks kaks ylimääräisenä menona vaihteistoremontiin esim. lapsiperheissä. Eihän tuon summan säästämällä kestäisikään kuin vaivaiset kahdeksan vuotta kerätä vaihteistorahat kasaan. Pahimmassa tapauksessa pääsisit jo toistamiseen tuossa ajassa vaihtamaan lootaa.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 13.12.11 - klo:20:38
5000â,¬ yks kaks ylimääräisenä menona vaihteistoremontiin esim. lapsiperheissä. Eihän tuon summan säästämällä kestäisikään kuin vaivaiset kahdeksan vuotta kerätä vaihteistorahat kasaan. Pahimmassa tapauksessa pääsisit jo toistamiseen tuossa ajassa vaihtamaan lootaa.

Myyjä: Ostit hienon auton laitetaanko 2v huoltosopimus?
Ostaja: Ei vitussa.
Myyjä: Morjens.

2v päästä tenavien jo hieman vartuttua.

Ostaja: Vittu nyt otti ruisleipä mun DSG laukes.
Myyjä: LOLOLOLOL vitun noob olisit ottanut huoltosopimuksen.... ainiin mutta toihan menee takuuseen.
Ostaja: So long suckers kuseta muita apina.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 13.12.11 - klo:20:49
Myyjä: Ostit hienon auton laitetaanko 2v huoltosopimus?
Ostaja: Ei vitussa.
Myyjä: Morjens.

2v päästä tenavien jo hieman vartuttua.

Ostaja: Vittu nyt otti ruisleipä mun DSG laukes.
Myyjä: LOLOLOLOL vitun noob olisit ottanut huoltosopimuksen.... ainiin mutta toihan menee takuuseen.
Ostaja: So long suckers kuseta muita apina.

Niin, ja takuun jälkeen virhevastuuseen. Aivan turhia tuollaiset huoltosopimukset. Tietysti jos rahaa tykkää laitella sinne tänne niin mikäs siinä sitten. Voihan rahaa hukatakkin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 13.12.11 - klo:20:38
Täytyy myös ymmärtää, että kyllähän se on täysin eri asia maksaa esim. tuo 50â,¬/kk kun repiä esim. 5000â,¬ yks kaks ylimääräisenä menona vaihteistoremontiin esim. lapsiperheissä.

Tuollaisella viiden kympin kk-maksulla ei paljon vuodessa ajeta ja kolmannesta vuodesta alkaen hinta erittäin luultavasti pompsahtaa.

Ja toisekseen, kuka on oikeasti maksanut DSG-rempasta viisi tonnia? Ei kukaan ainakaan tällä foorumilla.

skriko

Ostin Celican 15.3.2004, huoltosopimus viideksi vuodeksi olisi maksanut noin 2400â,¬. Ajoin autolla 37 000 km. Huoltokulut olivat tuona aikana jotain 70 euroa. Ei ainakaan tässä tapauksessa olisi kannattanut.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.12.11 - klo:20:58
Ostin Celican 15.3.2004, huoltosopimus viideksi vuodeksi olisi maksanut noin 2400â,¬. Ajoin autolla 37 000 km. Huoltokulut olivat tuona aikana jotain 70 euroa. Ei ainakaan tässä tapauksessa olisi kannattanut.

Ei sitä kyllä ole huollettukkaan tuohon hintaan...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pomo

Myyjän perusohjeita: Luo tarpeita=keksi huolenpitosopimus, jota ilman ei voi elää, koska eihän sitä koskaan tiedä... Laita joka kuukausi itse sivuun se 50â,¬ ja sinulla on takuun loppumisen jälkeen vielä rahaa jäljellä noin 700â,¬ !

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.12.11 - klo:21:20
Ei sitä kyllä ole huollettukkaan tuohon hintaan...

Sorry ei ollut 70â,¬. 2004 eka öljynvaihto 8000 km suodatin ja työ 26â,¬. 2006 toka öljynvaihto 18 000 km 35â,¬. 2008 kolmas öljynvaihto 28 000 km 40â,¬. Itsellä aina ilmaiset öljyt. Kyllä sitä ihan huoltokirjan mukaan Karvis huollettiin Toyotan merkkiliikkeissä.
Akku takuuseen 2005. Muistin väärin, tein varmuuden vuoksi tuon ensimmäisen vapaaehtoisen huollon, joten kustannukset nousivat 101â,¬:n.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.12.11 - klo:21:47
Sorry ei ollut 70â,¬. 2004 eka öljynvaihto 8000 km suodatin ja työ 26â,¬. 2006 toka öljynvaihto 18 000 km 35â,¬. 2008 kolmas öljynvaihto 28 000 km 40â,¬. Itsellä aina ilmaiset öljyt. Kyllä sitä ihan huoltokirjan mukaan Karvis huollettiin Toyotan merkkiliikkeissä.
Akku takuuseen 2005. Muistin väärin, tein varmuuden vuoksi tuon ensimmäisen vapaaehtoisen huollon, joten kustannukset nousivat 101â,¬:n.

Kyllä nämä sinun huoltohinnat on niin satumaailmasta ettei noita usko kukaan, vaikka kuinka olisi ilmaiset öljyt ::)

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.12.11 - klo:21:47Kyllä sitä ihan huoltokirjan mukaan Karvis huollettiin Toyotan merkkiliikkeissä.

Huoltokirjan mukaan?  Ts.leimautit ne vippas/kotikonstein, ehkä itsetehdyllä perunaleimasimella, ja joku entinen autoasentaja, nykyinen juoppo "vaihtoi" öljyt yms, olutrahaa vastaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.12.11 - klo:21:54
Kyllä nämä sinun huoltohinnat on niin satumaailmasta ettei noita usko kukaan, vaikka kuinka olisi ilmaiset öljyt ::)

Laskut ovat valitettavasti uudella omistajalla huoltokansiossa. Muuten ois Karviksen kanssa sovittu treffit ja tonni sulle jos ei pidä paikkaansa ja tonni mulle jos pitää. Toisaalta, eivät nämä uskonasioita olekkaan. Mielestäni jos huolto maksaa 40â,¬ ja omat öljyt, suodatin tojoon oli tiivisteineen kympin, niin kyllä 30â,¬ on sikamainen hinta vartin hommasta. Tekee 120â,¬ tunti. Onneksi Sciroccossa ei ole noin ryöstöhinnat. Tuohon rahaan saa vielä huotokoneen nollauksen ja vikamuistun tyhjennyksen.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.12.11 - klo:21:54
Mulle tarjottiin uuteen Golffiin huoltosopimusta. Perushinta oli 75e, siihen sitten lisämaksut xenon valoista, lisälämmittimestä, DSG vaihteistosta, olisi hinta ollut n.96e/kk. Siihen kun olisi vielä ottanut sijaisauton, ja rengashotellipalvelun sun muuta, olisi hinta noussut reilusti. Ei kiitos :P

Evighetsmaskinen

Sori Karvis. Tuo äskeinen kirjoitukseni ei ollut tarkoitettu vastaukseksi sinulle. Olin vain vahingossa näpäyttänyt lainauksen väärästä kohtaa. :-[

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 14.12.11 - klo:22:28
Sori Karvis. Tuo äskeinen kirjoitukseni ei ollut tarkoitettu vastaukseksi sinulle. Olin vain vahingossa näpäyttänyt lainauksen väärästä kohtaa. :-[

Viestiä voi muokata jos tarpeellista ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 14.12.11 - klo:22:16
Huoltokirjan mukaan?  Ts.leimautit ne vippas/kotikonstein, ehkä itsetehdyllä perunaleimasimella, ja joku entinen autoasentaja, nykyinen juoppo "vaihtoi" öljyt yms, olutrahaa vastaan.

Kyllä se ihan Suomalaisen suurimman Toyota jälleenmyyjän leima oli. Enkä katso aiheelliseksi puhalluttaa liikkeen henkilökuntaa se lienee muiden tehtävä. Alä tyrkytä tapojasi muille.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.12.11 - klo:22:22
Laskut ovat valitettavasti uudella omistajalla huoltokansiossa. Muuten ois Karviksen kanssa sovittu treffit ja tonni sulle jos ei pidä paikkaansa ja tonni mulle jos pitää. Toisaalta, eivät nämä uskonasioita olekkaan. Mielestäni jos huolto maksaa 40â,¬ ja omat öljyt, suodatin tojoon oli tiivisteineen kympin, niin kyllä 30â,¬ on sikamainen hinta vartin hommasta. Tekee 120â,¬ tunti. Onneksi Sciroccossa ei ole noin ryöstöhinnat. Tuohon rahaan saa vielä huotokoneen nollauksen ja vikamuistun tyhjennyksen.

Kyllä se vaan on niin että huolto-ohjelman mukaista huoltoa ei saa likikään tuohon hintaan, ei tojoon eikä mihinkään muuhunkaan. Työkaveri varasi juuri toipotalleen 15tkm huollon ja hinnaksi kertoivat 140â,¬ omilla öljyillä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 14.12.11 - klo:22:24
Mulle tarjottiin uuteen Golffiin huoltosopimusta. Perushinta oli 75e, siihen sitten lisämaksut xenon valoista, lisälämmittimestä, DSG vaihteistosta, olisi hinta ollut n.96e/kk. Siihen kun olisi vielä ottanut sijaisauton, ja rengashotellipalvelun sun muuta, olisi hinta noussut reilusti. Ei kiitos :P

Oli aika kallis huoltosopimus. Mulle tarjottiin reilu vuosi sitten Sciroccoon 25â,¬/kk 36kk.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.12.11 - klo:22:33
Kyllä se vaan on niin että huolto-ohjelman mukaista huoltoa ei saa likikään tuohon hintaan, ei tojoon eikä mihinkään muuhunkaan. Työkaveri varasi juuri toipotalleen 15tkm huollon ja hinnaksi kertoivat 140â,¬ omilla öljyillä.

Ja Rinta-jouppi myi juuri auton 25 000â,¬, jonka minä olin ostanut viikko sitten 19 000â,¬.

Zaasa

Olen ostanut 3kpl uusia 1.6Corollia v.2003-2007 Teettänyt niihin suosituksen mukaisen öljynvaihdon n.3000km tuntumassa.Huollon Mobilin öljyillä tuona aikana toimenpide maksoi 90-110â,¬.
Muita huoltoja en kerennyt Rolliin teettää koska auto vaihtui tiuhaan vähän ajettuna.Huoltosopimusta en koskaan harkinnut.

Minä

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.12.11 - klo:22:33
Toki voi suhteilla tms saada, mutta ei kukaan "tavallinen ihminen" tuohon skrikon hintaan saa. Jaa muutenkin noi skrikon hinnat on ns ihan turhia tai siis vertailukelvottomia, sillä ketään auton omistajaa ei varmaankaan kiinnosta mihin hintaan joku on jollain tutulla saanut keploteltua huollon joka ei sisällä kaikkia tarkastuksia (jotka toki voisi tehdä itsekin),vaan enemmänkin kiinnostaa se paljon joutuu itse missäkin paikassa maksamaan.

Edit. ^toi Toyoyojen eka huoltohan on ns öljynvaihtohuolto ja ainakin nykyään vapaaehtoinen. Ns normaali 15 tkm:n huolto on tietysti vähän kalliimpi
Fabia 1.4 Elegance ´08

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 14.12.11 - klo:22:56
Olen ostanut 3kpl uusia 1.6Corollia v.2003-2007 Teettänyt niihin suosituksen mukaisen öljynvaihdon n.3000km tuntumassa.Huollon Mobilin öljyillä tuona aikana toimenpide maksoi 90-110â,¬.
Muita huoltoja en kerennyt Rolliin teettää koska auto vaihtui tiuhaan vähän ajettuna.Huoltosopimusta en koskaan harkinnut.

Niin tuohonhan ei tosiaan sisälly mitään varsinaisia huoltotoimia, vain öljynvaihto.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.12.11 - klo:23:06
Niin tuohonhan ei tosiaan sisälly mitään varsinaisia huoltotoimia, vain öljynvaihto.
EI muita töitä.Takuukorjauksia.
-Öljyt
-suodatin
-työ

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy