Vanteet Sciroccoon

Aloittaja Mikko, 03.12.11 - klo:14:47

« edellinen - seuraava »

JRocco

Musta auto, mustat vanteet Darth Vader, ei paha 8)
19" hankintaa, ei 18" edes kannata harkita :)
Omassa scirocossa vertinin vanteet ei tuu enää näkee kesää, menee vaihtoo kunhan löytyy jotain hienoa.
Omat talvivanteet 18" näyttää isommilta kuin kesävanteet 19" :D

niko

Näillä näkymin päädyn nyt tuohon 3SDM:n kiekkoon koossa 19", saitte ylipuhuttua... ::) nyt mietityttää ET-lukemat Interlagosiin verrattuna. Jos yhtään oikein laskin, tulisi 8,5 leveän vanteen ulkoreuna ET:llä 42 9mm Interlagosia enemmän ulospäin ja ET32 vastaavasti 19mm, mutta onko tuo jälkimmäinen sitten jo ihan överi? Interlagos kyllä jää aika sisälle, melkein lokarin kaarelle asti saisivat minun puolestani tulla..
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Mikko

Mulla on 9" leveät ET33 ja hyvin mahtuu. Nuo 8,5" leveät ET32 jää noin 5 milliä sisemmäksi joka taitaa takarenkaiden osalta olla ihan hyvä. Kulutuspinta 235 leveällä kumilla on samoilla kohdin ja ainakaan mulla ei ole ollut mitään ongelmia sen suhteen.

Näitkö koskaan sitä snoogien ex-Sciroccoa? Siinä oli 8,5" ET35 vanteet aika rankalla madalluksella ja siihenhän on vain 3 milliä eroa. Käsittääkseni myös maailmalla on enemmän tuota ET32 versiota laiteltu Sciroccoihin, mutta jos varman päälle haluaa pelata (myös katsastuksissa) niin ottaa tuon sisemmälle jäävän.

Mikko

Itseasiassa kun katselin kirjanmerkeistä noita 3SDM 0.01:llä varustettuja Sciroccoja niin melkein kaikissa oli joko 9,5" ET40 tai 8,5" ET35 spekseillä vanteet. Tuo ET35 on aika optimi kaikilla mittareilla 8,5" leveälle vanteelle, istuu hyvin ja täyttää vielä lain kirjaimenkin. Tuolla väittivät, että myös tyyppihyväksyntä (TÜV) löytyy. Jännä vaan, että tuota ET35 -mallia ei ole olemassakaan?

Eikös tuo 8,5" ET32 myös vielä täytä lain säätämän raideleveyden maksimimuutoksen eli 15 milliä per puoli. Tämän minä ainakin sain laskelmissani (ET muutos 9 milliä + 1/4" ~ 6 milliä = 15 mm) tulokseksi. Tulee siis 15 mm ulospäin vakioihin verrattuna (ei 19 mm).

niko

Joo, itsekin vertailin tuota ET32 teikäläisen vanteisiin eilen vielä  ;D Voi olla että olen vähän laskeskellut miten sattuu, kello ollut kuitenkin taas vaikka mitä  ::) Ja kyllä, muistuu snoogien Rocco, siinä oli just, eikä vaan melkein ;) Tuo 3mm ero ei haittaa yhtään mitään..
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

OMK

Mulla oli Interlagosejen kanssa edessä 12mm ja takana 15mm spacerit, silloin ainakin istuivat ihan kohillaan mun mielestä. Toki parempi olis jos ET ois about sama ja vanne leveämpi.

JRocco

Meikän scirocossa oli 8.5" ja et 35 siellä viimesyksyn miitissä. Ihan suht ok

Mikko

Joku (muukin) täällä joskus haikaili Savannahien perään (ne samat vanteet mitkä minulta löytyy, ks. kuva). Vinkkinä vaan että Espoon VV-autolla oli renkaat päällä tuollaiset 1490e koko setti. Renkaathan noihin joutuisi vaihtamaan (ovat Tiguanin kokoa), mutta vanhat saa varmasti kaupattua pois.

niko

Ja homma etenee! Tänään lähti tilaukseen tuo 3SDM koossa 19". Ihan tuohon ensi viikon miittiin ei kerkeä, slamitilta kilahti sähköpostiin viestiä vasta kun olin tilauksen maksanut, että "menee toukokuun lopulle, mitä tehdään?"  ;D no odotellaan! Onpahan kevään asfalteista kadonnut se pahin karkeus jo tuohon mennessä, joten ei tule uusia kumeja jyrättyä heti ensimmäisenä kesänä sileiksi. Renkaaksi valikoitua Nokian zLine. Ei ketään kiinnostaisi elämää nähneet Interlagosit, toimitusaika avoin?  ;D
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Mikko

Interlagosit on sopivat talvivanteet. ;)
Nuo 3SDM 0.01:t on kyllä hienot, sopii hyvin Sciroccoon. Millä spekseillä muuten tulee (ET, väri, leveys)?

niko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 04.04.14 - klo:01:20
Interlagosit on sopivat talvivanteet. ;)
Nuo 3SDM 0.01:t on kyllä hienot, sopii hyvin Sciroccoon. Millä spekseillä muuten tulee (ET, väri, leveys)?
Noo, katsellaan..  ;D nykyiset talvikumit (Contin kitkat) on kyllä ihan täydessä hapessa vielä ja meno maistuu niillä, joten pitää ihmetellä  8) nuo 3SDM tulee hopeisina, ET32 ja leveyttä 8,5. Renkaat samat kuin teikäläisellä, 235/35R19
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

CallidaC

Tälläiset tuli hankittua oman roccon alle:

teemur

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 13.02.14 - klo:09:29
Itseasiassa kun katselin kirjanmerkeistä noita 3SDM 0.01:llä varustettuja Sciroccoja niin melkein kaikissa oli joko 9,5" ET40 tai 8,5" ET35 spekseillä vanteet. Tuo ET35 on aika optimi kaikilla mittareilla 8,5" leveälle vanteelle, istuu hyvin ja täyttää vielä lain kirjaimenkin. Tuolla väittivät, että myös tyyppihyväksyntä (TÜV) löytyy. Jännä vaan, että tuota ET35 -mallia ei ole olemassakaan?

Eikös tuo 8,5" ET32 myös vielä täytä lain säätämän raideleveyden maksimimuutoksen eli 15 milliä per puoli. Tämän minä ainakin sain laskelmissani (ET muutos 9 milliä + 1/4" ~ 6 milliä = 15 mm) tulokseksi. Tulee siis 15 mm ulospäin vakioihin verrattuna (ei 19 mm).

Korjataan sen verran, ettei tule väärinkäsityksiä kellekään. Eli toisin kuin Mikko tuossa aiemmin kirjoitti, vanteen leveydellä ei ole merkitystä raideleveyteen. Raideleveys ei ole vanteen ulkopinnalta ulkopintaan, vaan renkaan keskikohdasta keskikohtaan.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy