Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

välkky

Lainaus käyttäjältä: välkky - 17.03.16 - klo:16:13
Voisikohan olla että lämpötila-anturi on oikeasti menossa rikki...?

Lämpötila-anturi vaihtui myös uuteen mutta edelleen temppuilee ja antaa vikakoodia anturista G62. >:(

Millä pirulla tuota saisi huijattua käynnistys hetkellä?
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Julma.80

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29994.msg549967#msg549967

Tuolla omia pohdintoja aiheesta. En ole vielä muuttanut koodausta mutta tarkoitus olisi tässä syksyn aikana muuttaa. Tosin autokaan ei liiku ennen marraskuuta.
Kyseinen muutos ei välttämättä toimi suoraan Diudiin.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

välkky

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 11.10.16 - klo:21:36
Kyseinen muutos ei välttämättä toimi suoraan Diudiin.

Ei toimi ei, tarvitsee VCDS:llä skannata ja kysellä Ross-Techiltä vastaavaa muutosta. Tai sitten koittaa pähkäillä itse...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Kellip

Eli tehdasasenettu eberi, focus2011 1,6D, nyt asennutin easystart calin.
Mokkula vastaa voittoihin oikein, sekä txt viesteihin, päälle menee napista oikein, sekä sammuu, toimii siis aina. Aamulla txt viesti päällä, nappulasn syttyy punainen valo merkiksi että on päällä, txt kyselyn vastaus on että laite on päällä, eberi ei kuitenkaan ole päällä. Laite kuitenkin menee päälle txt viestillä jos auton sammuttaa ja istuu autossa, olikohan vielä niin että heti sammuttamisrn jälkee jolloin mittaristossa valot, mutta jos nousee autosta ja laittaa kaukosäätimellä ovet lukkoon, niin lämmitin ei mene päälle vaikkakin kuvittelee niin

Insane_

Hei! Onko jollain ideoita mistä lähteä vikaa etsimään? Autona Passat 3C -08 ja Climatronic, Eberi kyljessä + Remuc. Viime talvena kaikki toimi ihan hienosti, mutta nyt ei lämmitä sisätiloja joka kerta. Muutaman kerran toiminu ihan normaalisti, mutta useimmiten ei puhalla mitään sisälle ja koneen lämmöt korkealla lyhyellekin lämmityksellä. Ja se vielä että jos ei ole lämmittänyt sisätiloja niin auton käynnistämisen jälkeen menee varmaan minuutti tai pari että rupeaa puskemaan mitään ilmaa sisätiloihon, ei edes kylmää vaikka kääntäisi nupit kaakkoon?!? Ja tällöin on vielä lämmitin päällä, en koskaan sammuta sitä heti kun laitan auton käyntiin. Mistä tämä johtuu? Voiko releen rikkoutuminen sotkea ilmastoinnin että ei puhalla mitään vaikka auto olisi käynnissä?
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

duke7

En osaa sanoa voiko viallinen rele estää puhallusta kun auto on käynnissä mutta muut oireet kyllä viittaavat hajoavaan IPCU-releeseen. Ne muuttuu alkuun epävarmoiksi ja lopulta ei toimi koskaan. Ainakin mulla rele piti tiheää nakutusta silloin kun ei saanut puhallinta päälle. Pari vuotta kestävät yleensä.

Insane_

Mulla ei pidä mitään nakutusta se rele?  :o tai en ainakaan kuule mitään. Mutta pitänee lähteä tutkimaan relettä lisää.
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

tet

IPCU:ssa on ihan mekaaninen rele, joka katkaisee ilmastoinnin ohjainlaitteelta puhallinmoottorille menevän ohjauspiuhan. Tuohon puhaltimelle menevään pihaan sitten IPCU hakkaa omaa PWM-signaalia joka saa puhaltimen pyörimään. Ihan mahdollista, että releosa toimii katkaisten normaalin ohjauksen, mutta IPCU:n oma ohjaussignaali ei sitten lähdekään puhaltimelle. Normaalisti sen releen pitäisi päästää kun kääntää virrat päälle, mutta kenties tässä tapauksessa viallinen rele päästää vasta kun Webaston sammuttaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Insane_

Onko kellään kokemusta releen tilaamisesta ulkomailta? Kannattaako? Pitääkö käyttää tietokoneen päässä kuitenkin?
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

duke7

Lainaus käyttäjältä: Insane_ - 01.11.16 - klo:16:22
Onko kellään kokemusta releen tilaamisesta ulkomailta? Kannattaako? Pitääkö käyttää tietokoneen päässä kuitenkin?
En ole tilaillut kun läheltäkin saanut järkevään hintaan. 65 eur taisin viimeksi maksaa kun Tampereelta ostin. Weban ja Eberin rele on kai sama ja niistä suurin osa on valmiiksi koodattu sopiviksi vageihin. Pari kertaa uusinut ja ei ikinä ole tarvinnut koodata. Ehkä joku muistaa varmaksi mutta sille sopivaksi koodatulle releelle saattoi olla ihan tuotekoodikin. Eihän se muuta väärää tee kuin puhaltaa liian hiljaa tai kovaa jos koodaus on väärin.

Insane_

Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

välkky

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Insane_

Mistä paikasta duke7 sait tuohon hintaan? Täällä pyytävät alennuksen kanssa 100â,¬  :o
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

duke7

Lainaus käyttäjältä: Insane_ - 02.11.16 - klo:11:28
Mistä paikasta duke7 sait tuohon hintaan? Täällä pyytävät alennuksen kanssa 100â,¬  :o
Tammer Diesel Nekala oli paikka ja kaksi vuotta sitten suoraan tiskiltä ostaen. Ei sen listahintakaan ollut mielestäni silloin kuin jotain 80 eur.

tet

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.11.16 - klo:18:48
En ole tilaillut kun läheltäkin saanut järkevään hintaan. 65 eur taisin viimeksi maksaa kun Tampereelta ostin. Weban ja Eberin rele on kai sama ja niistä suurin osa on valmiiksi koodattu sopiviksi vageihin. Pari kertaa uusinut ja ei ikinä ole tarvinnut koodata. Ehkä joku muistaa varmaksi mutta sille sopivaksi koodatulle releelle saattoi olla ihan tuotekoodikin. Eihän se muuta väärää tee kuin puhaltaa liian hiljaa tai kovaa jos koodaus on väärin.

Tuon merkkien yhteensopivuuden voin vahvistaa, omaan Webastoon vaihdoin hajonneen Eberin IPCUn tilalle Webaston logolla olevan. Suoraan kävi sekin ilman koodausta. Ihan täysin en allekirjoita sitä, että väärästä koodauksesta seuraa vain liian kova tai hiljainen puhallus. Siinä on muistaakseni kaksi toimintomoodia, PWM-signaalin sijaan voi myös työntää tasajännitettä, joidenkin autojen puhallin siis säätyy tasajännitteellä. Jos rele sattuisi olemaan ohjelmoitu tasajännitteelle, niin ei kyllä varmaankaan pyöri puhallin vageissa lainkaan sillä releellä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

duke7

^olet varmasti oikeassa. Tuo minun käsitys tuli vaan siitä kun pari eri Webaston virallista jälleenmyyjää on noin sanonut. Ehkä ne sitten tiesi myymänsä releen olevan PWM-koodattuja

Mika2

Webasto + Remuc ensimmäistä talvea käytössä. Kertokaas kokeneemmat, kuinka alas akun voltit saa laskea, jotta auto vielä käynnistyy? (VW Passat B8 1,4 TSI) Remucin Low voltage cutoff on 11,5 V, mikä lienee oikean suuntainen. Ennen viime viikon softapäivitystä asetus oli 7,5 volttia! Tämä oli joko tehdasasetus tai autoliikkeen laittama asetus.

Larmatin

Ei voi kuin kokeilla miten ales sitä jännitettä uskaltaa laskea,autot ja akut on erinlaisia. itse pidän rajan 11.8voltissa.
se 7.5v on joku varmaankin sinne laittanut. ei se noin pieni ole edes tehdas asetuksilla.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

välkky

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 03.11.16 - klo:20:09
Webasto + Remuc ensimmäistä talvea käytössä. Kertokaas kokeneemmat, kuinka alas akun voltit saa laskea, jotta auto vielä käynnistyy? (VW Passat B8 1,4 TSI) Remucin Low voltage cutoff on 11,5 V, mikä lienee oikean suuntainen. Ennen viime viikon softapäivitystä asetus oli 7,5 volttia! Tämä oli joko tehdasasetus tai autoliikkeen laittama asetus.

Jossain Remucin papruissa tms. luki että tuo 11,5 V olis oikea arvo. Ja mullakin oli alkujaan tuo 7,5 V.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Tigulaari

Tiguan alkuperäiseen webasto thermo top V tarvii saada Kauko ohjain, onko tuo t100 siihen sopiva ? T100 käyttöohjeessa sanotaan näin...
Webasto-Telestart T100 HTM -laitteella voidaan käynnistää ja pysäyttää:

Webasto-lämmityslaitteet Thermo Top C, Thermo Top E ja Thermo Top P
tai ajoneuvon puhallin pitkältä etäisyydeltä langattomasti.

jamppaL

Mistäköhän mahtaa johtua, että webasto ei oikein pelitä? Ostin kesällä auton ja siitä lähtien webastossa on koko ajan ollut pientä vikaa. Syksyn alussa huomasin, että webasto ei toimikkaan ihan kuin pitää se korjattiin liikkeen piikkiin, vaihdettiin hapettuneita liittimiä jne. Sen jälkeen toimikin ihan hyvin vähän aikaa kunnes alkoi sellainen oire, että käynnistyi aina silloin tällöin, no kävin ostamssa uuden akun ja taas toimi hetken aikaa. Nyt aamulla töihin lähtiessä koko helahoito ihan mykkä Multicontrol käyttökytkintä myöden. Webaston omat kolme sulaketta tarkistin, mutta ne oli ok. Autossa siis TT Evo, Multicontrol kello ja T91 kake. Usein kun webasto toimi niin lämpöviisari nousi ihan kohtuullisesti, mutta sisätilat olivat kylmät ja rele tikitti ratin takana kovaan tahtiin. Lämmitin on jälkiasenteinen joten en pääse vcds:llä laitteeseen kiinni ja ennen huoltoon viemistä ajattelin kysäistä täältä apuja..

Ai niin ja autoon on asennettu defan 1204 laturi kiinteästi ja olen pitänyt lämmityksen aikana auton akkua latauksessa parin viimepäivän ajan kun tuntuu, että silloin sisätilatkin lämpeää.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Tigulaari - 06.11.16 - klo:19:43
Tiguan alkuperäiseen webasto thermo top V tarvii saada Kauko ohjain, onko tuo t100 siihen sopiva ? T100 käyttöohjeessa sanotaan näin...
Webasto-Telestart T100 HTM -laitteella voidaan käynnistää ja pysäyttää:

Webasto-lämmityslaitteet Thermo Top C, Thermo Top E ja Thermo Top P
tai ajoneuvon puhallin pitkältä etäisyydeltä langattomasti.

Minulta löytyy T100 kaukosäädin ylimääräisenä. Hommattu 2011 asennetun webaston yhteydessä thermotop evo 5 kw:n mukana. Ilmeisesti se toimisi sinulla? Hinnasta jos päästään sopuun niin saat sen.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

duke7

Lainaus käyttäjältä: jamppaL - 08.11.16 - klo:10:42
Mistäköhän mahtaa johtua, että webasto ei oikein pelitä? Ostin kesällä auton ja siitä lähtien webastossa on koko ajan ollut pientä vikaa. Syksyn alussa huomasin, että webasto ei toimikkaan ihan kuin pitää se korjattiin liikkeen piikkiin, vaihdettiin hapettuneita liittimiä jne. Sen jälkeen toimikin ihan hyvin vähän aikaa kunnes alkoi sellainen oire, että käynnistyi aina silloin tällöin, no kävin ostamssa uuden akun ja taas toimi hetken aikaa. Nyt aamulla töihin lähtiessä koko helahoito ihan mykkä Multicontrol käyttökytkintä myöden. Webaston omat kolme sulaketta tarkistin, mutta ne oli ok. Autossa siis TT Evo, Multicontrol kello ja T91 kake. Usein kun webasto toimi niin lämpöviisari nousi ihan kohtuullisesti, mutta sisätilat olivat kylmät ja rele tikitti ratin takana kovaan tahtiin. Lämmitin on jälkiasenteinen joten en pääse vcds:llä laitteeseen kiinni ja ennen huoltoon viemistä ajattelin kysäistä täältä apuja..

Ai niin ja autoon on asennettu defan 1204 laturi kiinteästi ja olen pitänyt lämmityksen aikana auton akkua latauksessa parin viimepäivän ajan kun tuntuu, että silloin sisätilatkin lämpeää.
On siinä jotain muutakin mutta ainakin IPCU-rele on rikki. Eli se tikitys ja sisätilojen lämpenemättömyys kertovat siitä. Ne vielä tuntuu vikaantuvan juuri noin, että alkuun toimii vielä jos akun jännite on korkealla eli kuten nyt kun akku laturissa.

jamppaL

Oli se kellon sulake kyllä sittenkin sanonut poks. Ei ihan aamulla kello kuuden lumimyräkässä sitten tullutkaan huomattua 😂. Täytyy tuo ipcu uusia joka tapauksessa.

jamppaL

Ja se siitä ilosta.. Eilen kun vaihdoin sulakkeen ja käytin webaa n. 15min kotimatkalla niin toimi oikein hyvin. Nyt aamulla taas kaikki ihan pimeenä, sulakkeet ok (tuplavarmistettu :)). Eihän tuo viallinen ipcu rele voi olla syypää kellon toimimattomuuteen?

Pumpeli

Onko nämä jälkiasenteiset webastot todella näi hengettömiä? Omassa seat leonissa vm.2016
Maahantuojan jälkiasentama 4kw webasto.tänä aaanuna oli -7'c ja weba päällä 25min,ainoastaan etuikkuna oli sula ja etusivut osittain! Edellisessä vm.2014 ocussa oli tehdasweba ja siinä oli vastaavassa lämpötilassa jo 20min kaikki lasit sulat ja lämmintä sisällä..

Jultsu

Eihän ne, olisikohan siinä sun autossa ohjelmoitu sisäkierto pois pelistä eli weba lämmittää vain moottorin nesteitä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

M_M

Jälkiasenteinen webasto ei osaa ohjata ilmastointilaitetta. Siellä on lämmönsäätöläpät ja puhalluksen suuntaus siinä asennossa kuin ovat sattuneet jäämään. Ennen auton sammutusta puhallus lasille ja lämpötilapyynniksi maksimi, niin lämpenee paremmin.

Tehdasweba osaa ohjata ilmastointilaitetta joten tuo hoituu automaattisesti.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 25.11.16 - klo:18:07
Eihän ne, olisikohan siinä sun autossa ohjelmoitu sisäkierto pois pelistä eli weba lämmittää vain moottorin nesteitä.

Kyllä se tosi hiljaa tuntuu sisällekkin henkivän lämpöä..

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: M_M - 25.11.16 - klo:19:07
Jälkiasenteinen webasto ei osaa ohjata ilmastointilaitetta. Siellä on lämmönsäätöläpät ja puhalluksen suuntaus siinä asennossa kuin ovat sattuneet jäämään. Ennen auton sammutusta puhallus lasille ja lämpötilapyynniksi maksimi, niin lämpenee paremmin.

Tehdasweba osaa ohjata ilmastointilaitetta joten tuo hoituu automaattisesti.

Saako toi automaattiilmastointi olla auto asennossa vai pitääkö manuaalisesti säätää tuulettimen teho jollekkin tietylle nopeudelle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy