Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

kuorsaus

Pitkään tätä palstaa seuranneena keräsin rohkeutta ja ajattelin kirjoittaa.

Eli tehdasasenteinen TT-V on murheenkryyninä täälläkin. Edellinen omistaja on sitä variant golffissa (-08) huollattanut ainakin vesipumpun verran ja itse siihen ennen joulua vaihdoin polttimen.

Välipäivinä laite rupesi jälleen temppuilemaan. Ensiksi lähti käyntiin satunnaisesti ja sitten lopetti käynnin kokonaan. Kauko-ohjaimesta yritettäessä vihreä valo syttyy normaalisti, autosta käynnistettäessä merkkivalo palaa n. 5 sekuntia. Välillä koko laite puuttuu auton monitoiminäytöltä.

Pörhö diagnosoi "Ohjain kortti ehkä mennyt, uusi laite 750â,¬ + asennus" diagnoosin hinta 122â,¬.

Pari kysymystä aiheesta:

- Vika ilmeisesti on ohjainkortissa?
- Jos hommaan kortin käytettynä, pitääkö ohjainkortin olla juuri samalla numerolla varustetusta webasta? (1K0815005JD) Näitä ei nimittäin meinaa olla missään.
- Ainakaan Sercap ei TT-V kortteja korjaa, korjaako joku muu?
- Uusi kortti on n. 400â,¬ mukana tulee puoli webastoa (puhallin yms.)  Myykö joku pelkkää korttia?




herra neljäkymmentä 7

#961
Mitä jos laittaa  uuden webaston kokonaan??.Vähä lisää tuohon hintaan ja on uusi laite ja toimintavarma . Menee taas
ööö muutaman vuoden ;)

K1mble

Laitappa tuo numero (1K0815005) ebay.de ja kokeile mitä sieltä löytyisi ja mihin hintaan...

kuorsaus

Kuinka tarkkana tuon koodin kanssa pitää olla? Täsmälleen vastaavia laitteita 1K0815005JD ei liiku ebayssäkään. Viime viikolla oli yksi, en en saanut voitettua kisaa. Eli käykö korvaavaksi laitteeksi laite jollain muulla koodilla?


K1mble

Kokeile hakea tt-v, standheizung, yms. hakusanoilla. On siellä ollut ihan uusiakin tt-v malleja myynnissä alle 400:n joten eiköhän etsivä löydä ja säästä. Tuosta koodista en tiedä mutta voisi kuvitella että auton mallin mukaan tuo toimisi. Yleensä myyjä tietää kyllä mihin ne käy tai missä autossa ne on ollut.

jarsiv

No niin nyt on alkanut TT-V nikottelemaan... Kuukausi sitten putsasin sen kun alkoi kovemmilla pakkasilla yskimään, ja olihan siellä karstaa.

No nyt on ilmennyt käynnistysongelmia. Tarkemmin, kun pihalla on noin -8'C, niin Webasto sammuu savuverhon saattelemana, kun hehkutus loppuu. Omien päätelmien mukaan tuossa lämpötilassa on jokin yksi kuudesta hehkutuksen pituudesta, mikä nyt ei vaan toimi. Toinen polttoyritys kuullostaa siltä, että kierrokset hyytyy (ilmeisesti pesässä savuuttaa sen verran)...?

Onko noihin kortteihin ja niiden ohjelmiin saatavilla päivityksiä...?

Yleisesti, kuinka naftan kanssa menee palaminen? Jos tuo palaminen ja höyrytyminen ei meinaa hehkun pudotuksen jälkeen onnistua, niin voinko palopuhaltimen nopeutta muuttamalla saada höyrystymistä parantumaan?

Kuinka päin tuo menee, jos
lasken palopuhaltimen kierroksia-->rikkaampi seos-->parempi höyrystyminen?
vai
nostan palopuhaltimen kierroksia-->laihempi seos-->parempi pirstoutuminen/höyrystyminen?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

henautio

Lainaus käyttäjältä: kuorsaus - 24.01.13 - klo:10:56


Välipäivinä laite rupesi jälleen temppuilemaan. Ensiksi lähti käyntiin satunnaisesti ja sitten lopetti käynnin kokonaan. Kauko-ohjaimesta yritettäessä vihreä valo syttyy normaalisti, autosta käynnistettäessä merkkivalo palaa n. 5 sekuntia. Välillä koko laite puuttuu auton monitoiminäytöltä.


Vihreä merkkivalo kakessa tarkoittaa että se on tuuletusmoodissa ja punainen lämmityksellä. Tuuletus käynnistää pelkän sisäilman puhaltimen.

kuorsaus

Lainaus käyttäjältä: henautio - 24.01.13 - klo:18:58
Vihreä merkkivalo kakessa tarkoittaa että se on tuuletusmoodissa ja punainen lämmityksellä. Tuuletus käynnistää pelkän sisäilman puhaltimen.

Tässä kaukossa (t91) vihreä ilmoittaa onnistuneen lähdön lämmöllä tai ilman.

henautio

Mulla on sama kake. Linkin takaa jonka laitoit katso sivu 6. Kuittaustoiminto ;)

mla

Lainaus käyttäjältä: henautio - 24.01.13 - klo:18:58
Vihreä merkkivalo kakessa tarkoittaa että se on tuuletusmoodissa ja punainen lämmityksellä. Tuuletus käynnistää pelkän sisäilman puhaltimen.

Jälkiasennus kaukosäätimissä ja tehtaan logolla olevissa on erilaiset 'merkitykset' noilla ledeillä. Ja muista vielä oranssit vilkutuksetkin sekoittaa tuohon pakkaan :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 24.01.13 - klo:21:32
Jälkiasennus kaukosäätimissä ja tehtaan logolla olevissa on erilaiset 'merkitykset' noilla ledeillä. Ja muista vielä oranssit vilkutuksetkin sekoittaa tuohon pakkaan :)
Juu, ja se mikä myös erona VW logollisessa ja orginaalissa T91 niin Octaviassa VW:llä käynistettäessä syttyi koelaudan merkkivalo, mutta orginaalilla ei.
Sitä ei tullut kokeilluksi että olisiko VW:llä onnistunut muuttaa lämmitys/tuuletus asetusta, orginaalilla Webaston T91:llä ei onnistunut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

jf

Saako passatin 3C:n tehdasweppasen laitettua päälle vcds:llä? Kaverilla harmia ko. laitteesta ja piuhakin pitäisi vielä jostain löytyä, mutta dementia vaivaa, enkä pikaisesti etsimällä löytänyt ohjeita tähän.  ???
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

ConD

VCDS:llä webaston ohjainlaitteen adaptation valikosta -> service start tjsp. Sieltä kuitenkin saa aparaatin tulille näin ulkomuistista.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jf

Kiitoksia. Ihan juustopää en siis vielä ole, kun muistelin, että sen saa päälle tuolta. Saas kattoo mitä vekotin sanoo...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ocu_P

#974
Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 08.03.13 - klo:06:38
Suoraan sanottuna itse kuvittelin joskus sanovani "kerran Weba - aina Weba"... Nyt yhden W:llä varustetun oman auton luovutin pois ja ajelen lainapelillä (nelosdiiseli, ei W:tä)... Eikä tulevaan omaan uuteenkaan ole aikomusta W:tä asennuttaa.

Makuasioita toki, kuten kaikki varustevalinnat...

Itse en halua aloittaa aamuani kylmässä raaputtamalla laseista jäätä joka joko lähtee irti kohtuuvaivalla tai ei sitten juuri millään.  ::) Kirkkaat lasit on luonnollisesti liikenneturvallisuusjuttukin.

Sähkölämmittimet eivät ole itselleni ratkaisu, koska kalliita nekin ovat, jos itse joutuu laittamaan. Eikä niistä vaihdossa mitään saa. Webaston osalta kuvittelen, että jotain voisi saadakin. Lisäksi pelkään, että olisin niitä autoilijoita, jotka kiireessä lähtee liikkeelle johto kiinni ja rikkoo samalla koko etupuskurin.  ::)

Neljäs webasto-auto on nyt menossa ja uusin toteutus on tietenkin kehittynein. Kaikissa laite on toiminut. Ensimmäinen oli jälkiasennustoteutus. Volvo oli hiukan muita autojani enemmän ajettu ja siinä tuntui olevan jo tarvetta Webaston huoltoon.

Tupla-ahdettua V-Variantia ilman Webastoa ei tule talviaamuina ikävä.

Nudde

LainaaSamaa mieltä Webasta.Se on usein jopa rasite hintaansa nähden.Toki hemmetin hyvä varuste, mutta itselle riittänyt tehokas sisälämppäri jo monta vuotta

Millä tavalla se on rasite? Ja täytyy sanoa että itse en haluaisi olla ilman, ei ole sähkötolppaa joka paikassa, ja sen piuhan kanssa leikkiminen on kyllä jo mennytta aikaa, webasto käyntiin kännykällä ja auto lämpiää! Kolmessa autossa ollut ja seuraavaankin laitetaan, jälkiasennuksena tietty, saa kännyohjauksen ja on puolet halvempi kuin tehdas-asennettu. Sitä tehdasasenteista mokkulaa millä ohjataan webastoa en ainakaan minä halua kuljettaa mukana, se on aivan liian iso.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 08.03.13 - klo:08:03
Itse en halua aloittaa aamuani kylmässä raaputtamalla laseista jäätä joka joko lähtee irti kohtuuvaivalla tai ei sitten juuri millään.  ::) Kirkkaat lasit on luonnollisesti liikenneturvallisuusjuttukin.
Tässäpä se onkin... Kotosalla auto on katoksessa (lasit ei käytännössä koskaan jäässä, oli roikassa tai ei). Työpaikalla taasen saan auton roikan päähän, jossa autoa voi surutta "hehkuttaa" vaikka kellon ympäri niin, että taatusti on ikkunat sisälämppärillä sulat ja kirkkaat. Kotona katoksessa vain 2h lämmitysmahdollisuus kelloa tuunaamatta. Eli nämä W:n turvallisuus- ja mukavuushyödyt rajoittuvat hyvin harvoihin, satunnaisiin vieraassa paikassa oleskeluihin, jolloin sähkötolppa ei ole 10 metrin säteellä pysäköintipaikasta.

Toki, jos tehdasW olisi tarjolla Golfin tavoin lähestulkoon sähkölämmitinpaketin hinnalla, sellaisen ottaisin. Ei kahta vaihtoehtoa. Mutta kun ei ole, se ei todellakaan ole minulle este autovalinnassa.

Markku J

Minullakin on kohta ratkaisun paikka Webaston kanssa. Kampanjahinta 1150 eur on edullinen, mutta pelkkä ajastinkello on paketissa. Tarve on vain kotona, mutta aika harvoin katospaikassa oikeasti tarvii lämmittää. Hiukan hirvittää antaa repiä uusi Blue GT asennuksen yrityksen yhteydessä, kun palstalla yksi kokemus on, että asennus ei onnistunut tilan puutteen takia. Laakkonen väittää, että onnistuu.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.03.13 - klo:10:43
Minullakin on kohta ratkaisun paikka Webaston kanssa. Kampanjahinta 1150 eur on edullinen, mutta pelkkä ajastinkello on paketissa. Tarve on vain kotona, mutta aika harvoin katospaikassa oikeasti tarvii lämmittää. Hiukan hirvittää antaa repiä uusi Blue GT asennuksen yrityksen yhteydessä, kun palstalla yksi kokemus on, että asennus ei onnistunut tilan puutteen takia. Laakkonen väittää, että onnistuu.

Suosittelen jättämään jälkiasenteisen webaston kauppaan,kolme lämmitintä olen uuteen autoon asennuttanut ja yksikään ei ole toiminut kunnolla.Tämä nykyinen Golf VII tehdaslämmitin on ihan unelma,harmi kun näitä ei saa kaikkiin Vw malleihin.
ID.3 Business
Golf VIII

Nudde

LainaaSuosittelen jättämään jälkiasenteisen webaston kauppaan,kolme lämmitintä olen uuteen autoon asennuttanut ja yksikään ei ole toiminut kunnolla

Itse olen kanssa 3 asennuttanut, mitään ongelmia ei ole ollut. Kannattaa vaan valita se asennuspaikka kunnolla, koska noita laitteita voi asentaa niin monella tavalla. No, tai sitten minulla vaan on ollut tuuria, mutta kun noi tehdasasenteiset ei täytä speksejä jaon tuplasti liian kalliita.

Zaasa

Kahdessa ocussa ollut sama jäjkiasenteinen weba,siirretty 1,4 ocusta räsään. Kummassakaan ei mitään ongelmaa.

vakio

Ei ole minullakaan ollut mitään ongelmia noiden jälkiasenteisten kanssa. Sitten voi ottaa tehdasasenteisen kun täyttää speksit. Ja nythän tuo Golf VII lämmitin sen ainakin paperilla näyttäisi tekevän. Kivä nähdä miten on käytännön toiminnan ja kestävyyden kanssa.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Audis - 08.03.13 - klo:10:57
Tämä nykyinen Golf VII tehdaslämmitin on ihan unelma.

Niinpä.  :) Merkittävästi parempi kuin ex-Ocun tehdaswebasto. Ja halvempi. :)

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 08.03.13 - klo:11:42Merkittävästi parempi kuin ex-Ocun tehdaswebasto. Ja halvempi. :)
Erään automyyjän selityksen mukaan Seatiin (Leon) ei saa edullista tehdas-Webastoa siksi, ettei auto olisi liian houkutteleva Golfiin (ja Octaviaan) verrattaessa... Osittain varmasti saattaa pitää paikkansa, mutta todellisuudessa Espanjassa tuskin on kovastikaan käsitystä siitä, mikä lisälämmitintarve napapiirin lähettyvillä on ;)

Totta kuitenkin, että jos Golfin (tehdas)Weba maksaa reilusti alle tonnin, ja Leoniin jälkiasennettava versio kahden tuhannen molemmin puolin, katoaa osa hintaerosta tuohon. Lisänä mahdollisesti jälkiasennuslämmittimen huonompi toiminnallisuus vrt. tehdasasennus.

Cayman

Vm 08 A3 webasto toimi suhtkoht,muutaman kerran jätti menemäti päälle ja laseja sai krapata -10c pakkasilla

Vm 09 Mini Cooper; ei saatu toimimaan kunnolla lainkaan,asentaja syytti auton can-väylää!

Vm 11 Golf, heti kun oli pakkasta ei mennyt lämmitin päälle kuin satunnaisesti,hukkasi jäähdytysnesteitä ja silloin kun toimi niin laseja joutui skrapaamaan!

Jokaisessa sama kaukosäädin ja kantama ihan olematon verrattuna tähän nykyiseen tehdaswebaan!

Ainiin,yhdessä on jälkiasenteinen toiminut Impreza Sti 07,oli kellolla ja hönki lämpöä kuin kamiina!

Joten tulos;

3/4 jälkiasenteisesta on kohdallani ollut paskoja hankintoja!
ID.3 Business
Golf VIII

Vesihiisi

Markku J:n tapaan tässä pohdiskelen Webaston tarvetta, osana mahdollisesti konkretisoituvaa uuden auton hankintaa. Kyllähän ne mallit, joihin W:n saa tehtaalta jonkinlaiseen asevelihintaan ovat tuossa kohdassa houkuttelevia. Jos esimekiksi kustannuksen haitari olisi 900 - 2300 Euroa. Jos olisi varma että auto lämpenee nopeasti, voisi tuon hyvin jättää poiskin, kyllähän ehjä auto pakkasessa käynnistyy. Vaimon Golf lämpenee sikseensä hitaasti, että kyllä on muutamankin kerran ottanut kupoliin. Tuossa ei taida olla edes samanlaista sähkövastusta lämmityksen apuna kuin esmes tuossa Superbissa aikanaan. Eikä Superbkaan kovilla pakkasilla mikään valtakunnan lämpöisin auto ollut.

Asian vierestä: nyt on tarjouspyynnöt sisällä neljään vaihtoehtoon. Jokohan kohta uskaltaisi kotona mainita että on autonvaihto mielessä... ::)

Zaasa

#986
Lämmitin keskustelun voisi siirtää webasto ketjuun josta löytyy sivukaupalla tehdas webastojen ongelmia.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=754.msg5287#msg5287
Tulevaan Ocuuni hankin tehdasasenetun koska on edullinen. Toivottavasti on parempi kuin aikaisemmat mallit, automaattitoiminnon poiskytkentä mahdollisuudella.

gunman

Noniinnh.
Tänä aamuna oman webastoni kanssa sitten ensimmäinen outous.
Ajastimella puoleksi tunniksi päälle, noin 25min kohdalla menin autolle lähteäkseni ajelemaan.
Lasit lumessa ja jäässä...
Autoon sisälle, niin eihän siellä sisällä mikään puhallellut ja kuskinpuolen ilmarööreistä kuului taukoamaton
tiheä tiktiktiktiktik-ääni.

Eihän siinä auttanut kuin harjata lumet ja raapia lasit jäästä.
Auto käyntiin, niin samantien loppui tuo tikitys (webasto oli vielä päällä)
Koneen oli kuitenkin lämmittänyt koska lämpömittarin neula pomppasi samantien liki 90 asteeseen, siitä se hetkeksi sitten
hieman laski ajoon lähdettyäni..

Tähän asti joka aamu on weba toiminut moitteetta, ja siis lämmittänyt myös sisätilat siten ettei laseja ole tarvinnut
kaaputella.

Akkujännite on voinut tietysti olla alhainen ja on sen puhalluksen sen takia jättänyt poies,
mutta silti tuo tikitys ihmetyttää ilmakanavassa...
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

jallucola

Lainaus käyttäjältä: gunman - 12.03.13 - klo:14:00
Noniinnh.
Tänä aamuna oman webastoni kanssa sitten ensimmäinen outous.
Ajastimella puoleksi tunniksi päälle, noin 25min kohdalla menin autolle lähteäkseni ajelemaan.
Lasit lumessa ja jäässä...
Autoon sisälle, niin eihän siellä sisällä mikään puhallellut ja kuskinpuolen ilmarööreistä kuului taukoamaton
tiheä tiktiktiktiktik-ääni.

Eihän siinä auttanut kuin harjata lumet ja raapia lasit jäästä.
Auto käyntiin, niin samantien loppui tuo tikitys (webasto oli vielä päällä)
Koneen oli kuitenkin lämmittänyt koska lämpömittarin neula pomppasi samantien liki 90 asteeseen, siitä se hetkeksi sitten
hieman laski ajoon lähdettyäni..

Tähän asti joka aamu on weba toiminut moitteetta, ja siis lämmittänyt myös sisätilat siten ettei laseja ole tarvinnut
kaaputella.

Akkujännite on voinut tietysti olla alhainen ja on sen puhalluksen sen takia jättänyt poies,
mutta silti tuo tikitys ihmetyttää ilmakanavassa...

lämmityslaitteen puhallinta ohjaava rele risa.

gunman

Lainaus käyttäjältä: jallucola - 13.03.13 - klo:20:17
lämmityslaitteen puhallinta ohjaava rele risa.

Tänä aamuna teki tuon saman taas...
Autolla kuitenkin eilen ajettu yli 200km, joten akusta ei varmaankaan ole kiinni.
Missäköhän moinen rele mahtanee sijaita?
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy