Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Higliner

Petri M

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 15.09.12 - klo:09:31
En oikeastaan tiedä onko muuta kuin kaukosäätöä jäänyt kaipaamaan. Olisi niin mukava aamulla herätessä vaan kaukolla napsauttaa auto lämpiämään, kun ei aina muista ajastaa kellosta kuitenkaan. :D

Itsellä on työssä päivystyksiä ja siksi joutuu välillä yöllä lähtemään
yllättäen liikeelle. On todellakin mukava laittaa auto lämpenemään edes hetkesksi ennen lähtöä.
Samoin normi päivinäkin töissä ei ikinä tiedä koska tulee puhelu, että pitääkin lähteä toieen paikkaan keikalle ja taas auto lämpenemään siksi aikaa kun keräilee työkalut kasaan. 3-4 kertaa päivässä vaihtuu yleensä paikka mutta aikaa ei etukäteen tiedä...
Vaimo taas on tuollainen 8-16 työläinen, silloin pelkkä kello riittäisi mainiosti.

jarsiv

Mistä TT-V hankkii ulkolämpötilan tiedot ja mitä se sillä tiedolla tekee?

Kaippa tehosäätö menee jäähdytysnesteen lämpötilasta ja onko TT-V:ssä omaa anturia mikä mittaa tämän?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

mla

TT-V taitaa ottaa ulkoilman lämpötilatiedon siitä samasta anturista mistä ajotietokone. Eli teoriassa tuota anturia käpistelemällä voi huijata Webaston käyttäytymistä. T5:ssa TT-C:n kanssa tuota kikkailua olen kuullut tehtävän, mutta tuo voi vaikuttaa myös ilmastointiin.
Jäähdytysnesteen lämmön se mittaa itse, sitä anturia olen joutunut vaihtamaan jokaiseen TT-V:hen joka minulla on ollut.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: mla - 16.09.12 - klo:10:33
TT-V taitaa ottaa ulkoilman lämpötilatiedon siitä samasta anturista mistä ajotietokone. Eli teoriassa tuota anturia käpistelemällä voi huijata Webaston käyttäytymistä. T5:ssa TT-C:n kanssa tuota kikkailua olen kuullut tehtävän, mutta tuo voi vaikuttaa myös ilmastointiin.
Jäähdytysnesteen lämmön se mittaa itse, sitä anturia olen joutunut vaihtamaan jokaiseen TT-V:hen joka minulla on ollut.
Itse olen tehnyt jo TT-V:n automaattisen käynnistyksen poistamisen CANin katkaisulla. :)

Tuli vaan mieleen, että vaikuttaako ulkolämpötilan tieto esim. Webaston tehoihin? Mitenkäs erillisasennetut? Tuleeko nekin CAN-väylään kuitenkin, mutta automaattinen käynnistyminen on poistettu?

Mitä nyt opasta ymmärsin, niin ulkolämpötila vaikuttaa vain Webaston käynnistykseen...? Ja siinäkin lähinnä savutukseen.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

mla

Ei se ulkolämpötila tehoon vaikuta vaan jäähdytysnesteen lämpötila vaikuttaa siihen. Jälkiasennettuja Webastoja ei kytketä CAN-väylään, joten niihin ei vaikuta tuo ulkolämpötila ja siksi niissä ei ole mitään automaattista käynnistymistä pl. ilmalämppäreissä joita yleensä ohjataan sen mukaan mikä on ilmanlämpötila, mutta sekin siellä auton/lämmitettävän tilan sisällä.
TT-V on ns. nestelämpäri eli lämmittää nestettä ja tässä tapauksessa tietenkin jäähdytysnestettä.

Ulkolämpötila vaikuttaa TT-V:ssä vain siihen automaattikäyttöön ei muuhun. Ja silloinkin vain jos laite on CAN väylässä, sillä ilman väylää ei tuota tietoa saada laitteelle.

jarsiv

VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

livejungle

Tänään pitkästä aikaa webasto lämmittämään ja eihän se toimi.
Yritti, kolisi ja tuprautti vähän höyryjä. Nyt kun painaa webaston nappia niin tulee herja monitoiminäyttöön "AUX SYSTEM HEATER FAULT" ja webaston valo sammuu.
Voiskos mitään kokeilla itse?

Kokeilin torquella lukea vikakoodeja obdsta mutta tyhjää näyttää.
Helvetin kallista lämmittämistä jos näitä joutuu useilla sadoilla huoltamaan plus bensa.
Mulle sopis paljon paremmin perinteinen lämmitin ja sisähaara. Viduddaaa, kesälläkin sitä webastoo pari kertaa käytin tän pelossa.

Tehdasasenteinen ocun bensa"webasto" kyseessä.

Sande

Lainaus käyttäjältä: Higliner - 15.09.12 - klo:13:57
tässä yksi vaihtoehto Webaston / Eberin kauko-ohjaamiseksi: http://www.embelin.fi/index.php?page=remuc-2

Onkos kellään kokemuksia tästä Remuc:ista? Missä hintaluokassa pyörii?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Sande - 23.10.12 - klo:18:31
Onkos kellään kokemuksia tästä Remuc:ista? Missä hintaluokassa pyörii?

Vaikuttaa pätevältä systeemiltä, sellainen tulee meidän A6:een webaston kera ensiviikolla. Erikseen ostettuna hinta on n. 350 â,¬.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Sande

Tiedustelin paikalliselta jälleenmyyjältä Remucin hintaa: "Asennussarja maksaa 384 euroa, asennettuna noin 522 euroa"

Tämähän alkaa tuntua entistä mielenkiintoisemmalta vaihtoehdolta etäohjaukseen.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Tomppa82

Aika kovia hintoja jos miettii millainen laite tuo on ja mitä asennus vaatii...

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Sande - 24.10.12 - klo:10:24
Tiedustelin paikalliselta jälleenmyyjältä Remucin hintaa: "Asennussarja maksaa 384 euroa, asennettuna noin 522 euroa"

Tämähän alkaa tuntua entistä mielenkiintoisemmalta vaihtoehdolta etäohjaukseen.
Köyhän miehen remut maksaa muutaman euron...Itse väsäsin tämän myös ja loistavasti on toiminut. Kertaakaan ei ole pettänyt.

Onhan ominaisuuksissa eroja TSI-mallilla
-ei ole takaisinkytkentää että lämmitin on päällä
-ei ole akun jännite valvontaa
-sisälämpötilatietoa

Mutta kauko-ohjattavan mukavuuden saa huomattavasti halvemmalla.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

miika_p

En ole nähnyt tästä Eberin omasta GSM ohjaimesta mitään keskustelua:

http://www.eberspaecher.com/en/vehicle-heaters/product-portfolio/easystart-call.html

Onko kenelläkään kokemuksia? Suomalaisista nettisivuista oikeastaan tämä ainoa jossa sitä mainostetaan: http://www.autosahkotyotahonen.fi/index.php?id=106 Kerrotaan olevan halvempi kuin R+, joka itsellään on jo Remucia halvempi joten vaikuttaa mielenkiintoiselta. OS vaihtoehdoissa Android ja iOS. Laitoin Eberille kyselyä onko WP tulossa tuetuksi järjestelmäksi.

Taky

Lainaus käyttäjältä: miika_p - 26.10.12 - klo:15:23
Kerrotaan olevan halvempi kuin R+, joka itsellään on jo Remucia halvempi joten vaikuttaa mielenkiintoiselta.

eBay...

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=EasyStart+Call&_sacat=0&_from=R40

359,- + 14,- pyydetään.

Mikä Remucin ja R+:n hinta olikaan?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 23.10.12 - klo:17:57
Tänään pitkästä aikaa webasto lämmittämään ja eihän se toimi.
Yritti, kolisi ja tuprautti vähän höyryjä. Nyt kun painaa webaston nappia niin tulee herja monitoiminäyttöön "AUX SYSTEM HEATER FAULT" ja webaston valo sammuu.
Voiskos mitään kokeilla itse?

Kokeilin torquella lukea vikakoodeja obdsta mutta tyhjää näyttää.
Helvetin kallista lämmittämistä jos näitä joutuu useilla sadoilla huoltamaan plus bensa.
Mulle sopis paljon paremmin perinteinen lämmitin ja sisähaara. Viduddaaa, kesälläkin sitä webastoo pari kertaa käytin tän pelossa.

Tehdasasenteinen ocun bensa"webasto" kyseessä.
Minulla on ollut useita diesel ja bensa Webastoja. Venessä poltin meni vaihtoon 13v päästä, A4:ssa bensapeli oli 7v  ilman ongelmia ja yksi diesel autossa muutaman vuoden. Nämä ovat olleet jälkiasenteisia.

Toimintavarmuuden takaamiseksi Webaston CO-arvo pitää säätää oikeaksi. CO-säätö riippuu paitsi asennuksesta, mutta myöskin paikallisesta polttoaineesta. Veneenkin kulunut poltin rupesi temppuilemaan, kun tankkasin ruotsalaista dieseliä. Noinkohan autojen tehdasasenteiset lämmittimet säädetään ...
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

EMBELIN

Käyttäjän kannalta merkittävimmät erot laitteissa löytyvät älypuhelinsovelluksissa joissa REMUC on ominaisuuksiltaan ja puhelinvalikoima tarjonnaltaan ylivomainen. Eberin ja Webaston älypuhelinapplikaatio on ainoastaan SMS viestin esitäyttäjä eli kun painat lämmitysnappulaa esim iPhone ympäristössä niin applikaatio avaa esitäytetyn SMS viestin joka käyttäjän täytyy lähettää itse. REMUC on toteutettu siten että kummankin suunnan kommunikointi on käyttäjältä piilossa ja ainoana järjestelmänä käyttö on myös mahdollista web-selaimella. REMUC käyttöohjelmistot (iPhone,Android,WindowsPhone,Symbian,Meego) on käyttäjälle ilmaisia. Vertailkaa käyttökokemuksia.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Sande - 24.10.12 - klo:10:24

http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2441

--> 350,-

Eikä tuo asennuskaan Telestarttia kummempi näytäisi olevan....

...virtaa, maata ja ohjauspiuha polttimelle sekä anturi+nappi sopivaan paikkaan.

EMBELIN

www.remuc.fi/downloads löytyy tuotteen uusimmat käyttö- ja asennusohjeet. Uusimman WBUS yhteensopivan version SVH 370â,¬.

Max3

Ongelmia, olen tuore  webaston käyttäjä ja ihmettelin, että miksi moottori ei vaan lämpene, vaikka aina vain lisäsin esilämmitysaikaa aamuisin. Tänään sitten asiaa tutkiessani huomasin ettei webasto käynnisty ollenkaan kaukosäädöllä, vaan se ainoastaa käynnistää sisätilan puhaltimen ja kertoo kellon näytössä olevansa kaukon ohjaama. Kellon käynnistinnappi kuitenkin toimii ja käynnistää tämän jälkiasenteisen weban normaalisti. Jotain on näköjään mennyt pieleen kaukon asennuksessa tai kiinnitetty huonosti.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Taky

Lainaus käyttäjältä: Max3 - 27.10.12 - klo:19:16
Jotain on näköjään mennyt pieleen kaukon asennuksessa tai kiinnitetty huonosti.

Tuuletusasennossa setuppi?

mla

Jälkiasennetuissa minikellossa ja kaukosäätimissä (T80/T90/T91) on tuo tuuletustoiminto erillinen kellolle ja kaukosäätimille. Tehtaan asentamissa se on 'yhteinen' eli toinen ei voi toimia toisessa tilassa vaan toimivat aina samassa.
Taisi vaihtua tila painamalla kaukosäätimistä molempia nappeja yhtäaikaa - vai pitikö painaa useampi kerta niitä. Vaihtuu sitten se LEDin väri vihreästä punaiseksi ja toisinpäin jos vaihtuu lämmitys tuuletukseksi.

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 27.10.12 - klo:20:12
Jälkiasennetuissa minikellossa ja kaukosäätimissä (T80/T90/T91) on tuo tuuletustoiminto erillinen kellolle ja kaukosäätimille.

Sama on sitten lämmitysajassakin, Telestartilla oma, autolla oma setuppi ajan suhteen.

Onkohan vielä muita erillisasetuksia?

Max3

Kiitoksia neuvoista. Arvioin että tästä tuuletustoiminnosta oli kysymys. Tässä taas huomattiin kuinka tärkeää on lukea käyttöohjeet tarkasti ja mahdollisesti useampaankin kertaan.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

jf

Hyviä ideoita mikä weppasta vaivaa eli menee 100 htm:stä päälle ja sammuu offia painamalla, mutta ei välitä esimerkiksi 30 minuutin ajastuksen päättymisestä vaan jää päälle. Minikellostakaan ei tällöin sammu, vain kauko-ohjaimesta. Minikellosta ajastukset ok. Kauko-ohjaimen ohjainlaite pashana?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

pedro66

Olen ymmärtänyt ettei jälkiasennettu webasto osaa säätää puhallusta ja suuttimia
parhaan mahdollisen lämmityksen tuottamiseksi, joten autoa sammuttaessa pitäisi
valmiiksi jättää asetukset aamun lämmitystä varten.

Mihin asentoon jätätte climatronicin säädöt?

Octavia HB 1.6TDI 2011 Elegance Green Tec, Plus-paketilla, Jälkiasenteinen webasto 4kW + HTM100
EX: Octavia HB 1.9TDI DSG 2007 Elegance. Vaihto 185tkm kohdalla.

mla

En ole vaihtanut Climatronicin asetuksia jälkiasennetulla tai tehtaan asentamalla Webastolla - hyvin on auto lämmennyt.

Ongelmia jos tulee niin kannattaa silloin noilla jälkiasennetuilla varmistella se lämpiäminen juuri noilla etukäteissäädöillä eli moottorin vielä käydessä lämmöt HI asentoon, puhallus pari pykälää ja puhallus tuulilasille. Kokeilemalla löytää itselle sopivimmat ja omassa autossa parhaiten toimivat asetukset, jos nuo eivät mielytä.
Ongelmia voi siis tulla esim. jos auton jättää melko lämpimällä säällä ja lämmittämään aletaan taas kylmällä. Itselle tosin aina on ollut oleellista se, että moottori on lämmin, lumet kun pyyhkii auton päältä melko nopeasti.

duke7

Itse olen kokenut jälkiasenteisen Webaston kanssa hyödylliseksi suunnata puhallus lasille ja lämmöt täysille. Ei sillä pienillä pakkasilla niin ole väliä mutta kylmemmillä keleillä tuulilasi sulaa paremmin. Puhaltimen nopeuden säädöllä ei käsittääkseni ole väliä, se kun tulee IPCu-releeltä.

Red

Nyt tulee mikki hiiri - kysymys  ;D

Eli koskien webastoa (tehdasasenteinen, Octavia 1.4 tsi vm. 12) ja akun käyttöä. Yleissääntöhän on että 30min lämmitykseen vaaditaan 30min ajoa että akku latautuuu, mutta jos webastoa pitää ajonaikana päällä, kuluuko akku samalla tavalla vai ei?

Eli kun lähtee kylmiltään ajoon niin voiko webben napin painaa huoletta päälle jolloin auto lämpenee tietysti reilusti nopeammin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy