Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

mla

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.05.11 - klo:08:47
Hmmmm... Octaviassa on keulan alimmaisen ritilän vasemmassa laidassa joku anturi tms, Weban+muiden lämpöanturi kenties...

Juu Touranissa se oli tuossa sumuvalon viereisessä aukossa, tosin oli -05 vuosimalli, joten voi olla FL:n ja uuden mallin myötä vaihtanut paikkaa. Tuota lämpötila-anturia juuri huijataan kylmällä ilmalla niin saadaan Webasto käyntiin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Guest-126778

Lainaus käyttäjältä: mla - 13.05.11 - klo:08:42
Helpoin tapa tietenkin on hommata kellosarja :)
...joskaan ei varmaan halvin tapa ;)

Vaan joo... anturi on minunkin Touranissa siinä keskimmäisessä puskurin aukossa, vasemmassa reunassa. Pitää joskus antaa sille jääpalakuuri.

tibis

Mitäs nyt näin 25C? Climatronic ja a/c päälle, jäähytäkö sisätila? Webasto evo 5kw

patch

Lainaus käyttäjältä: tibis - 09.06.11 - klo:14:04
Mitäs nyt näin 25C? Climatronic ja a/c päälle, jäähytäkö sisätila? Webasto evo 5kw

Jos tarkoitat Webaston jäähdytystoimintoa niin se kytkee päälle vain sisäpuhaltimen. Hieman sillä saa ilmaa vaihdettua muttei juurikaan viilennettyä joka taas vaatisi moottorin käynnistyksen jotta kylmästöinti toimisi.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: patch - 10.06.11 - klo:10:14
Jos tarkoitat Webaston jäähdytystoimintoa niin se kytkee päälle vain sisäpuhaltimen. Hieman sillä saa ilmaa vaihdettua muttei juurikaan viilennettyä joka taas vaatisi moottorin käynnistyksen jotta kylmästöinti toimisi.
Olen itse kyllä tuota kesäkuumalla paljon käyttänyt. Citymarketin edessä on varmaan tuhat parkkipaikkaa, joista noin 10 on kerrallaan varjossa. Aurinkoon se yleensä jää.

Kun puhaltaa koko ajan täysillä 25 asteista ilmaa sisään, niin sisällä on noin 25 astetta lämmintä eikä varmaan jotain 60 astetta, mikä siellä juustokuvussa muuten olisi. Eikä ole ratti ja metalliosat tulikuumia. Nimimerkillä "Mitä se vauva nyt yhtäkkiä alkoi parkua?"  (turvaistuimen soljella poltettu)
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

mla

Mittailin tuota joskus. Webaston puhallus ei pidemmälläkään ajastuksella laskenut auton sisällä olleen lämpömittarin osoittamaa lämpötilaa asteellakaan.
Ikkunoiden avaus laski parissa minuutissa eli siinä ajassa kun tulet autolle ja lastaat sen, saat sisätiloja enemmän jäähdytettyä, kuin Webaston tuuletustoiminnolla kymmenien minuuttien jälkeen.

Ainoa mikä sisäpuhaltimilla laski lämpötilaa oli jälkilämpö-toiminto eli esim. Multivanissa on Climatronicissa toiminto jolla saa puhaltimen jäämään päälle kun moottori on sammutettu. Puhallin on niin kauan päällä kun saa pukattua viileämpää/lämpöisempää (talvella) ilmastoinnin kennon läpi. Teoriassa Webastolla voi tehdä saman, mutta ongelma on että yleensä kennosta on jo kylmä hukattu siinä vaiheessa kun autolle tulee. Ja Multivanin kenno on suunniteltu tuota varten eli on suurehko - toisin kuin normaalin henkilöauton.
Webastolla tuulettamisesta hyöty jää lähinnä tilanteisiin joissa jätät sen puhaltimen päälle kun lähes autosta ja palata autolla tulisi 10-15min kuluessa.

Eo sillä, että jos kokee tuosta jotain hyötyä olevan itselleen niin käyttää sitä sitten. Itse vain en ole saanut sillä aikaan mitään suurempaa hyötyä, joten jäänyt vähemmälle tuon käyttö.

Punderz

Kirjoitetaanpa muitakin kokemuksia Webastosta näin loppukesän kunniaksi.

Vuonna 2006 uuteen Corollaan (olen vasta wannabe-vagisnisti) asennettiin Webasto ja Webcontrol 2 -GSM-ohjain, sekä kesä/talvikytkin tuuletustoimintoa varten. Kellokytkinkin tuli paketin mukana ja asennettiin. Aika vähälle käytölle kello on jäänyt, mutta liekin kuvaa tulee kyllä aina painettua lämmityksen sammuttamiseksi. Eli yleensä kännykällä käyntiin, napista pois.

DEFA:n hälyttimestä saa tekstiviestin kännykkään ja kun Webcontrollista kerran tuki löytyy niin rakennettiinpa siihen ylimääräinen ajonestokin. Huoltomies epäröi kyllä ensin, mutta teki sitten sellasen relevirityksen, joka kytkee erään moottorin käymisen kannalta oleellisen osan pois päältä, kun lähetän tietyn tekstiviestin. Toistaiseksi ominaisuuden tärkein käyttö on ollut autoa lainaavien kaverien jekuttaminen. ("Hei tää sun autos ei käynnisty sitten millään...")

Yksi oleellinen Webcontrollin toiminto on alijännitesuoja. Kun akun jännite on muistaakseni alle 10,5V yli minuutin, se keskeyttää lämmityksen ja lähettää "Battery Low" -tekstarin. Auto lähtee vielä käyntiin. Muistaakseni toisen talven pahimpina pakkasina Battery Low rupesi tulemaan yhä aiemmin ja sen jälkeinen käynnistys ei meinannut onnistua. Ensin käynnistysmoottori ei sanonut mitään, kellot resetoituivat ja muuta jännää. Viiden minuutin odottelun jälkeen käynnistys aina kuitenkin (hikisesti) onnistui, kun akku siitä heräsi.

Toyotalla asennettiin akkulaturi: Defan puskurisarjasta sisäpistorasiaan, siitä erinomaiseen CTEK 7000:een, josta akulle. Asennutin myös erään luukun sisään digitaalisen jännitemittarin mallia eBay. Ajattelin, että voisin sillä arvioida akun tilaa. Jännitemittari osoittautui paljon vähemmän hyödylliseksi kuin olin odottanut; jos lämmitti pitkään ja ajoi ihan pienenkin pätkän, jännite näyttää heti sammutuksen jälkeen about normaaleja. Pitää odottaa 5-10 minuuttia, että jännite laskee relevantimpaan arvoon. Ja jännite on lopulta vain yksi akun tilasta kertova muuttuja. Mittari jäi lähinnä erikoistilanteisiin analyysivälineeksi.

Laturilla sitten mentiin, kunnes seuraavana talvena akku oli siinä kunnossa, että vaikka olisi 200 kilometriä ajettu, niin oli pakko käyttää laturia joka kerta, jos halusi välttää kivuliaan käynnistyksen. Koskaan en onneksi tien poskeen ole jäänyt, mutta pari kertaa meinasi usko loppua. Minä akkua takuuseen vaatimaan. Toyotalla antoivat sen lämmetä +20 asteeseen, tekivät testit ja totesivat jostain yltiöoptimistisesta taulukosta, että kyllä se vielä toimii pakkasellakin. Tarjosivat uutta Toyotan vakioakkua, jonka jostain käsittämättömästä mielenhäiriöstä johtuen annoin asentaa ja maksoin omasta pussistani.

Taas mentiin vajaa kaksi vuotta, ja uusi akku oli taas ihan pilalla, vaikka oli ladannut aina kun voin. Ja taas sama akuntestausfarssi. Tämä on ainoa asia, josta olen ollut Toyotan huollolle todella vihainen, kaikki muuta hommat on hoidettu oikein hyvin ja hyvällä asenteella.

Tällä kertaa asensin Optiman keltakantisen akun. Corollaan sopi vain 48 Ah akku, joka on nimelliskapasiteetiltään alkuperäistä pienempi, mutta pakkasella eroa on kuin yöllä ja päivällä. Voin käyttää Webastoa ihan niin paljon kuin huvittaa ja ajella ihan miten (vähän) haluan, ja aina lähtee käyntiin kuin palmun alta. Sen lisäksi, että Optiman virranantokyky kylmässä on moninkertainen vakioakkuun verrattuna, myös sen kylmävarauskyky on erinomainen, eli se latautuu nopeasti. Sillä on nyt pari talvea menty, CTEK-laturia olen käyttänyt vain muutaman -30 aamuna varmuuden vuoksi.

Uuteen Poloseen (Corolla jää rinnalle) on suunnitteilla sama setti, eli Webcontrol ja tuuletuskytkin sekä ehkä kellokin, ellen sitten virittele siihen jotain yksinkertaista on/off nappia, joka on syytä olla. Mutta tällä kertaa kun akku alkaa yskiä, niin vaihdan ensimmäisenä akun. Laturin asennus saa jäädä vuorolle 2.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: mla - 30.08.11 - klo:11:44
Mittailin tuota joskus. Webaston puhallus ei pidemmälläkään ajastuksella laskenut auton sisällä olleen lämpömittarin osoittamaa lämpötilaa asteellakaan.
Omien kokemusteni perusteella tämä tuntuu täysin mahdottomalta. Kyseessä tosin on Corolla, eli voihan autossakin olla eroa. Mutta otan tämän haasteena ja yritän tutkia asiaa tieteellisemmin kuin omilla ihokarvoillani. Edit: Voipi mennä ensi kesään kylläkin...

On totta, että jos auto on jo pari tuntia seissyt auringossa, niin mikään 10 minuutin puhallus ei auta. Olen usein jättänyt sen täysillä puhaltamaan koko kauppareissun ajaksi (esim. 45 min), jolloin on vältytty tulikuumilta penkeiltä ja ratilta.

Edit: Pohdiskelua aiheesta Tehdashälyttimestä (CAN) analoginen signaali Webcontrol 2:lle?

3.6 V6

Tuli testattua hyvissä ajoin ennen talvea. että toimiiko webasto. Toimiihan tuo, mutta semmoista olisin kysellyt, että jos asettaa jonkun kellonajan noihin esiasetuskohtiin, niin saako sen lämmityksen jotenkin keskeytettyä, mikäli ei haluakaan sen lämmittävän koko aikaa, minkä sinne on lämmitysajaksi määritellyt?

Kokeilin valikosta disactivate-kohtaa, mutta ei tunnu vaikuttavan mitenkään...

Kyseessä siis tehtaalla asennettu webasto.

Pitäisi vissiin lukea se käyttöopas.  ::)

mla

Kun on päällä niin kytke se siitä climatronicin liekki-napista pois - näin ainakin muut tehtaan Webastot ovat toimineet. En koskaan tullut Superbissä tuota koittaneeksi.

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: mla - 20.09.11 - klo:16:26
Kun on päällä niin kytke se siitä climatronicin liekki-napista pois - näin ainakin muut tehtaan Webastot ovat toimineet. En koskaan tullut Superbissä tuota koittaneeksi.

Ok, kiitoksia!  :)

rantautuja

Noniin, eli olen täysin keltanokka webaston käytössä, joten seuraavat kysymykset saattavat olla toisille itsestään selvyyksiä, mutta allekirjoittaneelle ei.

Elin olen nyt muutamina aamuina koittanut harjoitella käyttöä, mutta en täysin ilman ongelmia. Auto on VW Passat Luxline 1.9 tdi (vm 2008) ja webasto tehdasasenteinen TTV 5,0kW + Telestart T100 HTM:

- Mistä voi varmistua, että webasto on oikeasti lämmitää? Parina aamuna mielestäni ei lämmittänyt ollenkaan ja parina taas lämmöt nousi heti kun moottorin rykäisi käyntiin. Jonkinlaista hurinaa/muuta ääntä se joka kerta on pitänyt, mutta lämppärin hurinat hieman hämäävät samalla. Webasto on ollut päällä (?) n. 15 min joka kerta.

- Sitten noi Climatronicin säädöt sisätilojen esilämmitystä varten. Eli olen ymmärtänyt, että ne pitää säätää etukäteen halutuiksi (vai tarviiko?), mutta mitkä asetukset kannattaa laittaa. Puhaltimen olen laittanut pykälään kaksi, tarviiko muuta säätää? Puhallus ylöspäin (puhaltaako silloin myös tuulilasille)? Ja kun ketjun ohjeissa on mainuttu, että asetukset pitää tehdä ennen auton sammuttamista, niin onko sama asia jos laittaa vain virrat päälle ja säätää sitten kohdalleen?

Tästä ketjusta olen lukenut noista mahdollisista palopesän tms. ongelmista. Tuleeko niistä aina "vikamerkinta" auton tietoihin, joka sitten huollossa voidaan todeta? Eli pari viikkoa sitten auto hyytyi polttoainepumpun takia tien varteen ja silloin ne viimeksi ainakin huollon mukaan luettin ja eivät ainakaan sanoneet, että muita vikoja olisi ollut päällä.

Sitten kysymys, joka ei suoranaisesti webastoon liity, mutta kysyn kuitenkin. Millainen akunvaihtoväli teillä on yleensä ollut? Autollani ajettu nyt 93 tkm / 4 vuotta ja miettinyt tarviiko pian vaihtaa. Pari kuukautta sitten tehdyssä huollossa (edellinen omistaja) oli akku testattu ja lapossa lukee arvosana "hyvä". Jännitteenä näyttää muistaakseni 8,6 V (vai oliko 8,9; pitää vielä tarkastaa). Tuo luku ei kerro mitään minulle. Mutta googlamalla löysin jotain rasitustestien raja-arvoja, joiden mukaan akku olisi vaihtokunnossa. Mutta oletan, että testejä on erilaisia ja raja-arvot siten myös erilaisia.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: rantautuja - 02.10.11 - klo:16:21
Noniin, eli olen täysin keltanokka webaston käytössä, joten seuraavat kysymykset saattavat olla toisille itsestään selvyyksiä, mutta allekirjoittaneelle ei.

Elin olen nyt muutamina aamuina koittanut harjoitella käyttöä, mutta en täysin ilman ongelmia. Auto on VW Passat Luxline 1.9 tdi (vm 2008) ja webasto tehdasasenteinen TTV 5,0kW + Telestart T100 HTM:

- Mistä voi varmistua, että webasto on oikeasti lämmitää? Parina aamuna mielestäni ei lämmittänyt ollenkaan ja parina taas lämmöt nousi heti kun moottorin rykäisi käyntiin. Jonkinlaista hurinaa/muuta ääntä se joka kerta on pitänyt, mutta lämppärin hurinat hieman hämäävät samalla. Webasto on ollut päällä (?) n. 15 min joka kerta.

- Sitten noi Climatronicin säädöt sisätilojen esilämmitystä varten. Eli olen ymmärtänyt, että ne pitää säätää etukäteen halutuiksi (vai tarviiko?), mutta mitkä asetukset kannattaa laittaa. Puhaltimen olen laittanut pykälään kaksi, tarviiko muuta säätää? Puhallus ylöspäin (puhaltaako silloin myös tuulilasille)? Ja kun ketjun ohjeissa on mainuttu, että asetukset pitää tehdä ennen auton sammuttamista, niin onko sama asia jos laittaa vain virrat päälle ja säätää sitten kohdalleen?
Webasto hurisee, liekkinapissa on valo. Ilmastoinnin säädöt voi säätää auton ollessa käynnissä, virrat päällä tai kun pelkkä webasto on päällä.

Kärki

Sitten kysymys, joka ei suoranaisesti webastoon liity, mutta kysyn kuitenkin. Millainen akunvaihtoväli teillä on yleensä ollut? Autollani ajettu nyt 93 tkm / 4 vuotta ja miettinyt tarviiko pian vaihtaa. Pari kuukautta sitten tehdyssä huollossa (edellinen omistaja) oli akku testattu ja lapossa lukee arvosana "hyvä". Jännitteenä näyttää muistaakseni 8,6 V (vai oliko 8,9; pitää vielä tarkastaa). Tuo luku ei kerro mitään minulle. Mutta googlamalla löysin jotain rasitustestien raja-arvoja, joiden mukaan akku olisi vaihtokunnossa. Mutta oletan, että testejä on erilaisia ja raja-arvot siten myös erilaisia.

Mulla on kahdessa edellisessä autossa akut menneet vaihtoon 2-3v kohdalla ja merkit ovat sellaiset että niin menee nykyisessäkin. Yllättävän lyhytikäisiä nuo nykyiset akut jostain syystä tuntuvat olevan?!
Melkein sanoisin, että laita vain talveksi uusi akku, varsinkin kun Webastoa käytät. Se on kuitenkin pieni investointi verrattuna siihen harmiin joka siitä aiheutuu sitten kun se akku kyykkää talvella pahimmalla mahdollisella hetkellä pahimmassa mahdollisessa paikassa.

Taky

Parina aamuna mielestäni ei lämmittänyt ollenkaan ja parina taas lämmöt nousi heti kun moottorin rykäisi käyntiin.

Liekkö Passatissa myös polttoaineen määrän valvonta = jos tankissa ei riittävästi tavaraa = varoitusvalo palaa, niin weba ei lähde päälle?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

jallucola

Jaahas,

tässä aamuna muutamana yritin Passattia laittaa lämpenemään Webastolla, vaan eipä tapahtunut mitään. T100 näytti kyllä, että kaikki Ok, mutta itse auto ei reagoinut mitenkään. Sama juttu, jos kokeili pelkkää puhallustoimintoa.   :o

Ei muuta kun asennusliikkeen pakeille. He poistivat lukituksen ja selittivät ilmiön johtuvan siitä, että kesän aikana on polttoaineputki tyhjentynyt ja Webasto ei käynnistynyt tarpeeksi nopeasti, jolloin se lukittui.   ???

No tänä aamuna taasen kokeilin lämmittää, niin ei mitään eloa koko laitteessa. Soitto asennusliikkeeseen ja sieltä sanoivat, että näyttää siltä, että koko Webasto pitää uusia. Onneksi menee takuuseen, kun on vasta vuoden ikäinen ja takuuaika on kaksi vuotta. Nyt sitten odotellaan milloin Kaha saa toimitettua uuden tilalle. Toivottavasti ei tule kovin kovia pakkasia ennen sitä, sillä ilman lisälämmitystä toi auto on kuin jääkaappi.  :o

Kyseessä siis jälkiasennettu Webasto Evo5 ja auto Passat variant 1.4TSI. 

xmasa

Tuli perjantaina vaihdatettua uusi akku, tilalle tuli VARTA START-STOP PLUS AGM-akku, joten eiköhän tuolla pitäisi mukavammin pärjätä talvella webaston kanssa. Viime talvena alkoi aina välillä käynnistyksen yhteydessä vilkkumaan "Battery Low", mutta käyntiin lähti kuitenkin. Vaikka lisäksi käytössä oli vielä Defan 10Ah laturi, mutta eipä se kovilla pakkasilla saanut aina akkua aina ladattua.

208e tuli tuo AGM akku maksamaan, ja painoa on n.20kg  ;D Pikkasen oli alkuperäistä akkua pidempi malli, joten piti sitä huopakoteloa vähän päästä leikata auki.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Zaasa

Tänään asennutin Webaston Räsään. Lämmitys kierto laitettiin moottoriin kautta sisätiloihin asennusohjeiden vastaisesti.Webaston as.ohjeissa kierto laitetaan lämmittämään ensin sisätiloja. Eeberissä kierto laitetaan moottorin kautta.
Asentaja piti ratkaisuani huonona,eikä olisi ollut halukas tekemään haluamallani tavalla.

Kumpi parempi?

Kapa

LainaaTänään asennutin Webaston Räsään. Lämmitys kierto laitettiin moottoriin kautta sisätiloihin asennusohjeiden vastaisesti.Webaston as.ohjeissa kierto laitetaan lämmittämään ensin sisätiloja. Eeberissä kierto laitetaan moottorin kautta.

Minulla kun on sellainen näkemys, että kaikissa Ebereissäni kierto on alkanut sisätilalämmittimen kautta. Viimeisin asennettu pari kuukautta sitten.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 31.10.11 - klo:21:23
Minulla kun on sellainen näkemys, että kaikissa Ebereissäni kierto on alkanut sisätilalämmittimen kautta. Viimeisin asennettu pari kuukautta sitten.
Tätä käsiteltiin viime talvena aika paljon,toistaiseksi olen Eeberistä eri mieltä ;)

firstvw

Mulla on -07 2.0TDI:ssä tehdasasenteinen webasto kaukosäädöllä. Kaukosäädin on hieno laite, toimii työpaikan standiltä p-paikalle. Kuitenkin kysymysmerkkejä löytyy, varsinkin kun manuaalit on saksaksi

* Onko kyseesa 4 vai 5kW malli?
* Automaattinen toiminta? Webasto lähtee päälle manuaalisesti climatronicin keskimäisen nupin napista (+kaukosta sekä MDF valikosta) ja valo indikoi käynnissäolon. Eikö ole ollut riittävän kylmää vai pitääkö webasto käynnistää aina manuaalisesti? (ei välttämättä huono asia)
* Pystyykö VCDS:llä yms säätämään lämppärin puhaltimen nopeusasetusta? Tuntuu että (liian) suuri osa lämmöstä tulee kabiiniin kun toho on niin isolla. Tämä on tietysti makuasia

mla

Tehtaan TT-V Webasto on 5kW tehoinen. Toimii automaattisesti ilman että sitä sisälle huomaa paitsi satunnaisista käryistä tms.
Sisäpuhalluksen nopeutta ei voi säätää, puhaltaa niin että koittaa optimoida sisätilojen lämpiämisen. Sen mitä voi säätää on se, että lämmittääkö moottorinkin vaiko vain sisätilat - tämä toki vain testerillä.

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 01.11.11 - klo:09:10
Mulla on -07 2.0TDI:ssä tehdasasenteinen webasto kaukosäädöllä. Kaukosäädin on hieno laite, toimii työpaikan standiltä p-paikalle. Kuitenkin kysymysmerkkejä löytyy, varsinkin kun manuaalit on saksaksi

* Onko kyseesa 4 vai 5kW malli?
* Automaattinen toiminta? Webasto lähtee päälle manuaalisesti climatronicin keskimäisen nupin napista (+kaukosta sekä MDF valikosta) ja valo indikoi käynnissäolon. Eikö ole ollut riittävän kylmää vai pitääkö webasto käynnistää aina manuaalisesti? (ei välttämättä huono asia)
* Pystyykö VCDS:llä yms säätämään lämppärin puhaltimen nopeusasetusta? Tuntuu että (liian) suuri osa lämmöstä tulee kabiiniin kun toho on niin isolla. Tämä on tietysti makuasia
Meidän skodan konetilassa on tarra, mistä selviää mikä webaston malli kyseessä. Luulisi, että olisi passattiinkin sellainen liimattu?

mla:missä lämpötilassa tuo käynnistyy? Kauanko tuo pauhaa vai riippuuko ilman lämpötilasta?

mla

Oliko alle +5C lämpötilassa ja jäähdytysnesteen piti olla alle +70C (jokunen aste korkeampi se taisi olla, mutta tuonnepäin). En muista varmaksi ulkoa, mutta tuonnepäin ne parametrit oli.
Climatronicin asetukset myös vaikuttavat tuohon sikäli, että jos on LO asennossa niin Webasto ei käynnisty.

Itsellä nuo eivät aina pitäneet ihan paikkaansa, sillä mittariston mukaan  (ja katsottu VCDS:lläkin pari kertaa) ei kovilla pakkasilla valoihin pysähtyminen laskenut jäähdytysnesteen lämpötilaa alle tuon, mutta silti Webasto alkoi savun saattelemana kärytä. Tai sitten Webasto ottaa nuo tiedot omasta anturistaan jonka tietoja en VCDS:llä löytänyt.

Käynnistyttyään automaattisesti käy kunnes nuo jäähtydysnesteen lämpoötila raja saavutetaan (tai sisällä on climatronicin pyytämän lämpöistä) eli voi käydä vain hetken ja tämä on se tehtaan Webaston toiminto mikä sen saa vikaherkäksi. Pätkissä käyttäminen karstoittaa palopesää ja altistaa muillekin vioille.

Emil Eagle

Tuuletustoiminnosta vielä:

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.08.11 - klo:12:07
On totta, että jos auto on jo pari tuntia seissyt auringossa, niin mikään 10 minuutin puhallus ei auta. Olen usein jättänyt sen täysillä puhaltamaan koko kauppareissun ajaksi (esim. 45 min), jolloin on vältytty tulikuumilta penkeiltä ja ratilta.

Kokeilin minäkin tuuletustoimintoa pari kertaa, mutta omassa tapauksessani se on täysin arvoton. Puhallin puhaltaa niin hitaalla ettei sen aikaansaama ilmavirta mitenkään pysty jäähdyttämään auringon lämmittämää sisätilaa . Jos puhaltimen saisikin täysille, voisi siitä jotain iloa olla, mutta omassa tapauksessani kontrollointi on mahdotonta kun jälkiasennetun webaston ohjaamana puhallin saa virtansa kiinteän etuvastuksen kautta. Voisihan tuon vastuksen tietty kesäkäyttössä ohittaa, teenpä sen.
Kiitokset mukavasta foorumista.

c-son

Vaihdoin vuoden 2007 1.9 TDI Octaviaan tehdasasenteisen Webasto TT-V esilämmittimen "Standheizer" 1K0 815 007 BC tilalle tehdasasenteisen TT-V EVO lisälämmittimen "Zuheizer" 7N0 963 271 C. Lisälämmittimenä pelaa nyt OK ja saan sen VCDS:llä komennettua päälle milloin vain, mutta lämmittimen ajastusominaisuus hävisi Maxi-dotista ja liekkinappikaan ei toimi.

Ymmärtääkseni laite vaatisi nyt oikein toimiakseen vielä ohjelmapäivityksen esilämmittimeksi, mutta missä sen päivityksen saisi tehtyä? Paikalliset Skodan ja Webaston huolto ovat neuvottomia, osaisiko joku neuvoa mikä taho Oulun eteläisessä voisi tuon ohjelmoinnin suorittaa tai mitä vehkeitä pitää ostaa että sen saa tehtyä itse? VCDS ja HEX-CAN löytyy itseltä, hyvät vinkit ovat tervetulleita.

mla

Olen ymmärtänyt että tuon muutoksen voi tehdä sillä jälkiasennuskellosarjan mukana tulevalla donglella ja sen sisään ajamista varten tarvitaan Webaston ThermoTop tai VAS testeri.
Aiemmin tuota donglea ei saanut erikseen, mutta nyt ilmeisesti sen saa.

Tämä siis muista keskusteluista luettua.

c-son

Noin olen minäkin lukemieni juttujen perusteella ymmärtänyt, että homman pitäisi toimia. Korostan vielä että erillistä kellosarjaa ei ole tarkoitus asentaa, vaan ohjata laitetta auton omalla integroidulla tehdasasennusjärjestelmällä.

Nyt jotta tuon ohjelmoinnin saisi tehtyä niin tarvitsisin oikean donglen varaosanumeron sekä työohjeen tai sitä vastaavan VAG dokumenttinumeron. Vaihtoehtoisesti riittäisi tieto paikasta jossa osataan tuo ohjelmointi tehdä.

mla

Dongle mahdollistaa 'Zuheiser' mallin muuttamisen 'Standheizer' malliksi eli esilämmittäväksi. Ts. dongle mahdollistaa tuon ohjelmapäivityksen.
Eiköhän merkkiliike osaa tuon neuvoa, toistaiseksi vain merkkiliike on nuo voinut tehdä ja tilata, tähän voi olla toki tullut muutos.

vw007

Mietinnässä bensa passat 3c:hen laittaa webasto. Lueskelin tätä ketjua, mutta en päässyt selvyyteen tuosta climatronicin "esisäädöistä"
Eli Onko climatronic asetettava tiettyihin säätöihin aina ennen auton sammuttamista, vai toimiiko webasto aina jollakin "perusasetuksilla"
Ja saadaanko ipcu-releelle ohjelmoitua muuta kuin puhallinnopeus??

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy