kokemuksia 1,6 tdi cr

Aloittaja SimoMarink, 22.12.09 - klo:10:15

« edellinen - seuraava »

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.08.10 - klo:08:40Nyt Ocu maistoi mazdan takapuskuria ??? Kyllä vituttaa vaikka jälkiä ei tullut kummankaan osapuolen autoon. Jonossa ajoin  liikennevalot edessä. Jono rullaili kunnes pysähtyi. ja keskikonsoliin oli katse kun avaimia etsin ja noin kävelyvauhtia oli nopeus kun töpsähti :-X

Heti auto vaihtoon, puuttuu yksi mokkula keulasta niin ois tuokin jäänyt osumatta. ;)

Eikös Bemuissa oo joku hieno tsydeemi noiden varalle:

LainaaPuskurijärjestelmä, vaihdettavat törmäyselementit puskurin alla edessä ja takana, max 15 km/h nopeudella tapahtuvissa törmäyksissä, energiaa sitovat vaahtomuovielementit säilyvät vahingoittumattomana max 4 km/h nopeudella tapahtuvissa törmäyksissä.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Ouzi

Tai jos ois ollut volvo xc60 sillä järjestelmällä joka havaitsee esteen ja jarruttaa automaattisesti  ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.08.10 - klo:23:02
Tai jos ois ollut volvo xc60 sillä järjestelmällä joka havaitsee esteen ja jarruttaa automaattisesti  ;)

Ja moksahtaa silti siihen maksan perään ::)

Volvo XC60 Safety Test Fails At Motorshow
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ouzi

Ainiin tota en muistanut ;D Ajattelin kuitenkin kaiken varalta käydä huollossa näyttämässä keulaa,jos on jotakin mennyt puskurin takaa (rikki,painautunut) tai jotain mitä en itse huomaa.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.08.10 - klo:23:02Tai jos ois ollut volvo xc60 sillä järjestelmällä joka havaitsee esteen ja jarruttaa automaattisesti  ;)
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.08.10 - klo:23:07Ja moksahtaa silti siihen maksan perään ::)
Volvo XC60 Safety Test Fails At Motorshow

Niinpäniin: Okrockbar Volvo krockade
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Ouzi

Kyllä täällä ainakin meno on eri luokkaa kuin tuossa videossa ;) Joskus kun noita videoita katsoo niin taas kiihtyy tsi 90 kw kuin 200 heppanen auto ;)

Erkka

Polo 1.6 TDI 66KW kiihtyvyysarvoksi 80-120 km/h luvattu valmistajan ilmoittamana 11.5 sekunnissa. Sama tulos 11.5s 0-100 km/h.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

skodillac

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.10 - klo:17:48
Ainakin tämän Golfin osalta ohituskiihtyvyys ei ihan hirveesti muuttuisi lastun myötä. Surkeaa menoa joka tapauksessa.
Autona Golf 6 1.6 tdi 105 heppaa  (80-120 ohituskiihtyvyys) Lastu parantaisi arvoa ehkä sekunnilla?

..

Kyllähän se 1.6:en teho saataisiin lastulla nostettua vaikka lähelle kaksi litrasta tdi:tä, jolloin suortusarvot olisivat vastaavanlaisia.

Kyseistä videota kommentoidakseni, on tyhmää lähteä työntämään alle 1500 rpm:stä pitkällä vitosella tollasella koneella jo lähtökohtasesti. Ei aitoa ohituskiihtyvyyttä noin todeta, kun tilanne ei ole realistinen. Nelosta tupaan, että päästään reilusti heti täysien ahtojen puolelle jo tossa nopeudessa jolloin ohituskiihtyvyys on ihan eri tahtista.
** Passat 3BG 2005 4motion 2.5 TDI 180hv **

Antza

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 01.09.10 - klo:09:36
No oli miten oli. Pääasia on, että omasta mielestä kulkee hienosti. Turha mun on täällä arvioida netin ääressä miten autosi kulkee.
Menee offtopiciksi mutta pohdinpa silti ääneen..

Joskus kauan (15-20vuotta) sitten Saab mainosti jonkun mallinsa kiihtyvän 5. vaihteella paremmin 60-120km/h kuin joku tietty Ferrari. Tieto oli varmasti ihan totta mutta tuskin kukaan oli tämän perusteella sitä mieltä että turbo-Saba kulkee paremmin kuin Fefe.

Samoin joskus olen miettinyt Tuulilasi -lehden tekemien sitkeysmittausten mielekkyyttä - niissäkin vedätetään jostain muutaman kympin vauhdista suurimmalla vaihteella. Mahdollinen nopea vetohan ei kerro pelkästään potkusta vaan myös välityksistä. Esim. mun muinaisella 1.4-litraisella vapari-Pololla pystyi ajamaan taajamassa vitosvaihteella - tuolla allaolevalla Volvolla ei käytännössä pysty (just ja just jaksaa mennä viittäkymppiä jos ei ole yhtään vastamäkeä). Polossa oli muistaakseni 75hv/126nm kun Volvossa 109hv/240nm.

--> ei tässä nyt pelkästään ole kyse siitä että kulkeeko auto hienosti vai ei. Vaan siitä että onko mitään järkeä arvioida auton suorituskykyä jonkun tietynlaisen tempun perusteella.

Skoda

muuli1010

Voi voi kylla naita suurimmalla vaihteella ohittajia vaan nakee kokolailla paljon joten hyvat sitkeysarvot ovat kylla varsin suotavat. Autoissahan tarvitaan kayttovoimaa, maksimaalinen kiihtyvyys on sitten lahinna akateeminen kysymys. Otan paljon mieluummin auton jonka moottori on sitkea veturi kuin sellaisen jota saa jokaisessa ohituksessa / ylamaessa kepittaa, kulkee tuo jalkimmainen absoluuttisesti kellolla mitattuna miten hyvin tahansa. Ratavehkeet on sitten taas ihan oma lukunsa, tosin siellakin vaantavampi kone on helpommin vietavissa.

Ouzi

Reilu 1500 ajettu ja öljyt päätin ekaa tarkistaa olihan sitä lähes täydet, Mutta se öljytikku oli muovinen :o Ekaa kertaa olen tollaiseen törmännyt :-\

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 12.09.10 - klo:21:12
Reilu 1500 ajettu ja öljyt päätin ekaa tarkistaa olihan sitä lähes täydet, Mutta se öljytikku oli muovinen :o Ekaa kertaa olen tollaiseen törmännyt :-\
Ei ole tullut vissin rellujen kanssa oltua tekemisissä. Niissä nämä muovitikut vielä katkeilevat, ja loppupäähän tippuu sitten öljypohjaan :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Ouzi

Rellusta pitäs myös löytyä muovitikku ? Todella lelun oloinen ja ohut tikku. Ja oli viel hiukan jäykkä työntää paikoilleenkin. Voin kuvitella jos on pakkasta tai muuten ronskisti katsoo niin tikun katkeaminen ei voi olla kaukana. Ainoa hyvä puoli tuossa oli kun tikun painoi paikalleen niin naksahtaa kunnolla kun tikussa reunoissa muovi klipsit. Tsi koneen tikku melko löysä siinä kun ei muuta kuin se o-rengas mikä vähän pitelee tikkua.

Pekka T

^ ja ^^ Teillä taitaa nyt mennä reilu ja rellu sanat sekaisin.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 12.09.10 - klo:22:58
^ ja ^^ Teillä taitaa nyt mennä reilu ja rellu sanat sekaisin.  :)

Tuota minäkin vähän veikkailin  ;)

tsiih

Eeiku muovitikuista puhuttiin ???
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

skodillac

Moderointi voisi heräillä usvasta. Tämäkin ketju kertoo kokemuksia 1.6 CR moottorista, ei ihmisten muista ongelmista.
** Passat 3BG 2005 4motion 2.5 TDI 180hv **

Ocutj

Eihän noissa tarvi katella tikusta öljyjä. Pitää vaan purkin öljyä mukana. Kun keltainen öljynlisäysvalo syttyy mittaristoon niin sitten lisää ½ litraa. Ei siitä tikusta edes kunnolla näe öljyn määrää.
Muuten... Ocujen hinnat nousee 16.9.
http://www.skoda.fi/files/2010/Skoda_Octavia_HB-Combi-hinnasto-20100916.pdf

tarzi

Kyllä todellakin kannattaa sitä tikkua seurailla...  >:(

EI pidä luottaa täysin automatiikkaan.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 13.09.10 - klo:21:38
Kyllä todellakin kannattaa sitä tikkua seurailla...  >:(

EI pidä luottaa täysin automatiikkaan.
Minä kanssa tykkään itse seurata et missä mennään. Mulla oli IV koppanen tdi golffi ja siinä jäi joku kerta seuraamatta öljyntasoa kunnes päätin katsoa tikusta niin ei ollut varoitusta edes tullut ja tikku ei edes kastunut ???

C@rlos

Tervehdys,

Mikä mahtaa olla Octaviassa hiukkassuodattimen vaihtoväli ja -kustannukset?

VKi

Lainaus käyttäjältä: C@rlos - 14.09.10 - klo:08:03
Tervehdys,

Teoriassa se on huoltovapaa. Käytännöstä en osaa sanoa - jollakulla lienee kuitenkin sen huollosta kokemuksia?

jjj84

Lainaus käyttäjältä: C@rlos - 14.09.10 - klo:08:03
Tervehdys,

Lienee max. 200tkm niin kuin kaikissa muissakin malleissa, ja vaihtoväli on välillä 180-200tkm.

Kustannukset noin 1500-2000â,¬ riippuen mallista.

tarzi

Ei tartte ikinä vaihtaa jos ei tuu vikaa. Piste. Karstamassan tarkastus huollossa 150th eteenpäin ---->

Yli 200 tuhatta ajettuja takseja tullut vastaan missä eka DPF pönttö eikä merkkiäkään tukkeutumisesta.

jjj84

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 14.09.10 - klo:20:04
Ei tartte ikinä vaihtaa jos ei tuu vikaa. Piste. Karstamassan tarkastus huollossa 150th eteenpäin ---->

Yli 200 tuhatta ajettuja takseja tullut vastaan missä eka DPF pönttö eikä merkkiäkään tukkeutumisesta.

"Ei merkkiäkään tukkeutumisesta", mitäköhän tuolla tarkoitat?

Tuo DPF on umpinainen kennosto jonka lävitse pakokaasu virtaa, kun tuhkaa kertyy kasvavassa määrin, kennosto alkaa tukkeutumaan ja siten moottorin hengitys vaikeutuu. DPF pöntöille on määritetty vaihtoväli tuhkan määrän mukaan, omassa autossani tuhkan määrän ollessa 60g, pönttö tulisi vaihtaa, koska silloin se on jo ns. tukossa.

Itse olen omaan autooni vaihtanut DPF:n kilometrien ollessa 160tkm ja tuhkaa 52g. Tuloksena yläkierroksilla selvästi kasvanut teho (aavistuksen vajaa 10% lisää +3000 kierroksilla) ja harvemmin tapahtuvat poltot.

Eli kyllä sillä on vaihtoväli, toki sillä pystyy ajamaan vaihtovälin yli jos automaattinen poltto toimii, mutta silloin on jo huomattavissa täyden pöntön aiheuttamia "ominaisuuksia" kuten tiheentynyt polttoväli ja tehottomuus.

tarzi

Karstan määrän saa katottua testerillä.

EI tolle oo mitään virallista vaihtoväliä... Mutuilua kyllä.

Ouzi

Kuinka usein auto polttaa sitä DPF suodatinta puhtaaksi ? Eiks siinä ollut jotain kun mittaristoon syttyy suodattimen valo niin autoa ei saa sammuttaa tai jotain ? Itse olen sen verran mainosten orja et nyt 2 kertaa autoa tankattu ja nesteen palmuöljy dieseliä tankkiin kun pitäs palaa puhtaammin ja karstotus olla pienempää kuin tavis diesel litkussa  ;)

tarzi

Polttelee miten sattuu. Huomaa kärystä ja palaneen hajusta. Jos merkkivalo syttyy pitä käydä antaan kenkää isommalla tiellä.. Mulla ei oo 20 tuhanteen syttynyt, ja DPF poltot vähentyneet kesästä.

Taky

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 15.09.10 - klo:21:14
Polttelee miten sattuu. Huomaa kärystä ja palaneen hajusta.

Mutta jos poltto tapahtuu maantiellä niin sitä ei huomaa mistään = hajut jää taakse?

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 15.09.10 - klo:21:14
Mulla ei oo 20 tuhanteen syttynyt, ja DPF poltot vähentyneet kesästä.

Takana 30 tkm eikä mitää havaintoa tapahtuneesta poltosta tms.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tarzi

Ei huomaa ajossa. Monesti ku tullut töistä kämpän pihaan huomaa että auto ravistaa paikallaan ja kierrokset 1000rpm. Nykimistä en oo saanut vielä aikaiseks  :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy