Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

Paha71

Avataan tänne muiden automerkkien osioon oma ketju Opelillekin. Itse muutaman ooppelin omistaneena se lienee miltei velvollisuuteni !!  :) Omaa historiaani tällä foorumilla sen enempää läpikäymättä, seuraavaksi kulkineeksi on harkinnassa mm. Zafira. En ole kuunaan yhtäkään Zaffea koeajanut, mutta autonvaihdon lähestyessä sekin on tehtävä.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

samulis

Eiks Zaffesta oo kohta pukkaamassa uutta mallia? eli vois kuvitella nykyinen olevan jos aika timmissä kunnossa.. Alusta ja ajettavuushan on tuossa kunnossa varmasti, mutta en oo tuota Zaffe B:tä itse tosin ajellut, mutta H Astra farkku johon se pohjautuu löytyy tuosta pihasta. Vikalistalla 4v/56tkm:n matkalla on ollut, 1*molemmat ajovalon polttimot, oikean takaparkin poltin, taka rekisterikilven toinen poltin ja sekä kerran takaluukun lukon liittimen kosketushäiriö. Ei niinkään vika vaan enemmänkin tuon 1.6 twinportin "ominaisuus" on välistä piiiiitkä käynnistysaika, mutta kertaakaan ei ole siis jättänyt käynnistymättä. Hyvä ajaa, hieman meluisa, tosin vähemmän kuin aikaisemmin ollut verrokki Ocu II ja kuluttaa kohtuu vähän.

Itselläkin olis varmaan Ooppeli nyt alla, jos Insignificantista olis tullut se biturbo diesel myyntiin, mutta sitä joutuu vieläkin odottelee... 160hp:n cdti aut ei lopulta iskenyt, kun varustus, hinta ja kulutus ei vastannut oikein kilpailuasetelmaa.

tommyt

Oli kokemusta B-Zafirasta ja olen nyt onnellisesti päässyt siitä eroon tappamatta ketään. Nimittäin ne A-pilarit ovat niin järjettömät että vasemman tolpan taakse piiloutuu kaikki. Vasemmalle kännyttäessä edellä ajava piiloutuu kokonaan palkin taakse eli jos se jarruttaa esim. jalankulkijan vuoksi niin peräänajo on todennäköinen. Samoin vasemmalle kaartuvat mutkat joutuu ajamaan sokkona. Tavaratila on paljon pienempi kuin mitä esite "lupaa". Muunneltavuus tosi heikko koska keskipenkkiä ei saa taitettua lattiantasoon vaan siihen jää vaatimaton 30cm kynnys. Jos istuinosan nostaa pystyyn ja siirtää penkin eteen niin tasaista lattiaa on noin 140cm. Farkku H-Astrassa saa varmasti pidemmän. Ja kaiken kruunaa todella ahtaat tilat 7-hengen käytössä. Itsellä oli 1.8 bensa ja bensaa paloi 7.8 litraa sadalla kilometrillä. Yli 1500kg omapaino tappoi hyvin moottorin tehot. Sijaisautona oli Astroja ja aina harmitti kun huomasi miten paljon parempia ne oli ajaa. Jos Zafira on harkinnassa niin kannattaa koeajaa kunnolla, varsinkin kaupunkiolosuhteissa, missä on paljon jalankulkijoita. Nyt on ollut 3 viikkoa tavallinen henkilöauto ja vieläkin tulee tottumuksesta kurkittua vasemman A-pilarin molemminpuolin suojateitä ettei siellä vaan ole ketään katveessa. Ja on se vaan kiva käyttää normaaleja vilkku/pyykijänviiksiäkin taas.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Quality

LainaaNyt on ollut 3 viikkoa tavallinen henkilöauto

Mihinkäs, tommit, vaihdoit?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tommyt

Quality: Toyota Corolla 1.4 D4D linea sol. Meidän taloudessa Zafira oli viides Opel ja siihen se varmaan jääkin. Niistä on niin vaikea päästä eroon, nykyään. Ainakaan VV-liikkeet eivät niitä huoli joten sanonta "Toi ota jollet muuta saa" osui nappiin.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

T.S.

Startissa oli äsken aikamoista hehkutusta uuden Astran ajettavuudesta.  Ilmeisen onnistunut auto ja ulkonäöltään pesee mielestäni esim. Golfin mennen tullen.  Saa nähdä nostaa tuo Opelin myyntiä, joka tällä hetkellä on tuotteisiin nähden luokattoman alhaalla.  1.4T on myös todella kaivattu lisä bensakoneiden puolelle, sillä 1.6T ei ainakaan Insignian yhteydessä vakuuttanut.  Teho tulee epätasaisesti ja kulutus on turhan korkea.

ram1

#6
Jos tuo uusi Astra ei lisää myyntiä Suomessa, niin ei kyllä sitten mikään muukaan Opeli, etenkin siis 1.4t koneella.Hienoa mielestäni,että Golf saa jonkinmoisen kilpailijan rinnalleen.Autolehdissä luultavasti Golf vie voiton, mutta kyllä itsekin tuota Farkkua odotan innolla, samoin kuin tietty uusia turbokoneilla varustettuja Focuksia, jotka loistavia ainakin tähän mennessä ollut ajaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

VW-man

Varmasti hyvä auto tuo uusi Astra. Jos tuo uusi 1.4T on vähänkään yhtä hyvä kuin VAG TSI:t, niin tuo tulee olemaan kova kilpailija Golfille. Varsinkin nuoret innostuu ja ne jotka ei tarvitse kummoista takakonttia tai takajalkatiloja. Noistahan tuo uusi Astra on saanut joissain lehdissä ja koeajoissa moitteita. Ei kuulemma ole niin tilava kuin Golf VI. Myöskään pääntila takana ei ole yhtä hyvä kuin Golfin.

Muotoilu vetoaa nuoriin ja sinkkuihin. Miksei myös muihinkin. Ohjaamoergonomia ja ajotietokone ovat saaneet pieniä moitteita verrattuna Golfiin. Ajettavuus on kuulemma hyvä, mutta ei edelleenkään aivan Golfin eikä Fordin tasoa. Astra on testien mukaan hiljaisempi auto kuin Golf. CO-päästöissä ja kulutuksessakin taisi olla niin, että Golf on vielä toistaiseksi hieman etevämpi joillakin versioilla.

Varmasti tullee myymään hyvin, mutta miinus on ettei vissiin tule nelivetoa ja olisko niin ettei automaattiakaan saanut..Tai jos sai niin ei saa vastaavaa laatikoa kuin S-tronic&DSG. Tuollainen DSG7:n tyylinen loota tuntuu olevan nyt niin pirun pop ja hot semmoisen väestön keskuudessa jolla on rahaa noita autoja vaihdella. Kaikki siitä vaahtoaa, että autossa pitää olla just sellainen tomaatti jos manuaalina eivät huoli. Kovin nimittäin tuntuu olevan jengi DSG tyyppisten lootien lumoissa (kaikesta huolimatta), kun tuolla liikeeissä pyöriessä kuuntelee ja katselee ihmisiä. Hyvin on porukkaa aivopesty kun muu tomaatit ei enää kelpaa kuin vain nämä ns. suorakytkentävaihteistot :)

ram1

Kyllä perustomaatin Astraan saa, mutta se tietty nostaa kulutuksen sellaiselle tasolle, mikä tässä luokassa liikaa.Tuleva Focus saa jo sitten ilmeisesti suorakytkentävaihteiston ja tehokkaat turbokoneet, joten sieltä vihdoin ehkä vastaus Golfille.Tosin meluntorjuntaan ja sisäilmeeseen sinnekin tultava muutoksia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

repe59

Hyvän näköinen tuo uusi astra, ajanut en vielä ole mutta ei hassumpi, jokohan olisi tuo kestävyyspuoli kohillaan, isäukolla oli joskus joku ooppeli, muistot ei kultaisia.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Taky

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 10.01.10 - klo:07:07
Hyvän näköinen tuo uusi astra,

Kopio Seatin Leonista..... ja vielä tyylittömämpi toteutus. ;-( ???
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

ram1

H Astra on ollut aika viaton peli.EI ainakaan enempi vikoja kuin Vaggineissakaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tommyt

Veikkaan että foorumeita enemmän seuranneet valitsevat mielummin perinteisen automaatin kuin DSG:n. Astra on ihan siisti mutta tv-mainos on todella lapsellinen. Viimeinen hyvä Opel-mainos oli kun B-Zafira pudotettiin rahtikoneesta.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Donitsi

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.01.10 - klo:07:43
Kopio Seatin Leonista..... ja vielä tyylittömämpi toteutus. ;-( ???

Aika moni merkki hatchbackeihinsä on ottanut Leonin muotoja uusiin malleihinsa. Minusta Opelin on onnistunein. Se ei ole
yhtä särmikäs ja persoonallinen kuin Leon. Sanotaan että hienostuneempi joka varmasti iskee myös siihen vanhempaan väkeen. Golffi nyt taas on muotoilultaan tylsä kuin tuulipuku.

Sen mitä kabiinissa nyt hetken vietin niin ihan mukavan tuntuinen toimisto. Nappuloita nyt tietysti on liikaa mutta niinhän kaikissa.

Kyllä mä sanoisin että tuo malli myy varmasti kunhan vielä 1.4 Tjurpo tulee valikoimiin keväällä. Itse ainakin tykästyin ja puoli tosissani hyvitystarjousta Skodaan kyselin. Katsotaan pari vuotta käyttökokemuksia muilta ja päätetään sitten.

VW-man

Eikös se Silva ole edelleen konsernissa? Sen käsialaa on ainakin monet VW:t. Eli VW-puolella se ainakin edelleen touhuaa. Eikö se sitten muka piirrä ollenkaan Seateja? Eiköhän tuo Exeo ole konsernin pääjohtajan mielikuvien tuotosta ja sen läpi junttaama ajatus, että tämmöinen malli pitää saada jolla Seat muka sitten pelastuu.

repe59

Lainaus käyttäjältä: Donitsi - 10.01.10 - klo:14:44
Katsotaan pari vuotta käyttökokemuksia muilta ja päätetään sitten.

Samoilla linjoilla itsekin, josko olisi siihen mennessä voitettu ennakkoluulot mitä isäukon kadeteista jäänyt. Ajellaan nyt tuolla testivoittajalla.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Donitsi

Jännä kun mulla ei ole koskaan suuremmin ongelmia ollut Opeleiden kanssa vaikka isäukko on niitä omistanut jo lähemmäs kymmenen. Totta kai helmoja Kadeteista hitsattiin muutama metri mutta tekniikka murheita ei ole ollut. Mitä nyt jakohihnan heittäessä pari pykälää oli meno aika tuskaista kun moottori puutui jo kolmessatonnissa. Kuluvia osia on vaihdettu ja viimeisimmissä autoissa pikkusen sulakkeita heiluteltu silloin tällöin kun mittaristo ei taas toimi.

Tältä istumalta voisin Opelin ottaa. Vaikka taitaa mulla olla havaittavissa joku kaava valita aina sellainen muiden sortama merkki.

Silva on piirtänyt Volkkarin uudet mallit. Passat CC on miehen kynästä, muotovalio. Mutta sitten on tuo pyhä lehmä Golf johon ei ole saanut muuttaa kuin pari viivaa. Siihen se saksalainen rohkeus loppuu. 


skula

Emmätiiä. Joku tossa Insigniassa kiehtoo.. En oikein osaa sanoa.. Uskon vakaasti etten seuravaksi autoksi tuota ota, mutta jokin siinä kuitenkin kiehtoo.. On noita Inkun edeltäjiä ollut itsellä (Vectroja) neljä, kaikkia eri korimalleja yksi, B koppaa parikin  :D

ram1

Tuolla Toyota topicissa puhuttiin Astran kulutuksesta automaatilla.Se on valmistajan mukaan 7l/164co2.Keppiversio 5.9/139, eli siis perinteinen automaatti syö yli litran enemmän.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

T.S.

Astran ja Leonin linjoissa on sivusta katsottuna kieltämättä paljon samaa.  Silvan muotoilussa taisi kuitenkin yleisöä häiritä eniten keulan muotoilu ja siinähän Astralla ja Leonilla ei ole juuri yhteistä.  Samoin takapää on Astrassa onnistuneempi.


samulis

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 10.01.10 - klo:22:38
Se siitä Seatista. Tosta uudesta Astrasta jos tulee 3-ovinen versio joskus markkinoille, kuten Opel on ainakin tähän mennessä aina tehnyt, niin voi olla aika Jees... 8)
Muistaakseni siitä on ainakin Coupe malli tulossa, mutta saattaa tulla erikseen oma 3-ov:kin. Nelikkoa ei tule, kun keskittyvät tällä hetkellä tuon osalta CO2-kilpailuun... Saa nähdä koska siitä kehityksestä on tulossa parempia tuloksia.

Flat

pakko laittaa tänne kun sattui silmään, ei paha tuo OPC malli ?






T.S.

Insignia on helppo saada näyttämään hyvältä kuvissa.  Itseäni häiritsee kuitekin korin kapeneminen voimakkaasti perää kohti, se tekee erityisesti sedanin perästä omaan silmääni oudon näköisen.  Farkku on tuossa suhteessa hieman parempi, mutta samaa piirrettä on siinäkin.  Syynä lienee tuulitunneli, mikä taas ei varsinaisesti näy kulutuslukemissa.

skula

OPC Inkun lähtöhinta oli muistaakseni sievoiset 60ke.

Donitsi

Motorvisionissa kehuivat ihan sporttiseksi nelikoksi ajettavuudeltaan. Auto ei puskenut liiemmälti vaan perää sai iloisesti sivulle vaivatta. Moottoria haukkuivat turhan laiskaksi noin raskaaseen koriin. Paranneltavaa on vielä jos vastaaviin malleihin muilla merkeillä verrataan.

samulis

Mitä nyt vuosi sitten ajelin Inkun nelikolla niin se vakuutti todella tasapainoiselta kokonaisuudellaan. Paljon neutraalimpi kuin silloin alla ollut 4x4 Ocu ja pito aika uskomaton, kunnes se loppui... Liekö sitten alustan hyvyyttä vai oisko vaikutusta takana olevalla eLSD:llä...  Ko auto oli 2.0t automaatilla ja se ei ainakaan ihmeemmin säväyttänyt voimillaan oli, muttei ylenmäärin, luulis OPC:ssä olevan jo suht "riittävästi"...

VW-man

Lainaus käyttäjältä: samulis - 11.01.10 - klo:00:21
Muistaakseni siitä on ainakin Coupe malli tulossa, mutta saattaa tulla erikseen oma 3-ov:kin. Nelikkoa ei tule, kun keskittyvät tällä hetkellä tuon osalta CO2-kilpailuun... Saa nähdä koska siitä kehityksestä on tulossa parempia tuloksia.

Astrasta tulee hb:n lisäksi coupe, sedan sekä farkku. Eli pistää kyllä kovaa kampoihin VW:lle ja myös Fordille. Huhujen mukaan Ford Focuksesta ei olisi tulossa farkkua eikä ainakaan sedania.

Heikki_67

Minäkin kävin vilkaisemassa ohimennessä Astraa, kun muutenkin olin paikallisen diilerin vieressä asioilla. On muuten luonnossa hyvän näköinen, erityisesti Sport varustelulla. Lisähinta ko. varustetasolle on aika mitätön (1800 euroa), kun katsoo mitä sillä saa:
-Sporttipenkit todella hienolla verhoilulla
-Monitoimi-sporttiratti, osittain reitettyä nahkaa
-Ihan hyvän tuntuinen audiojärjestelmä
-Vakionopeuden säädin
-Sähköinen seisontajarru + mäkipidätin
-17 tuuman aluvanteet
-Sadetunnistin
-Automaattisesti himmentyvä sisäpeili
-LED Ambient valaistus ovissa ja keskikonsolissa
-Sumuvalot
-Automaatti-ilmastointi, 2-vyöhykkeinen
-Valaistut, kannelliset meikkipeilit häikäisysuojissa

Osien sovitukset ovat vakuuttavan hyvin tehtyjä, lähes Audin tasoa. Peltien välissä on todella kapeat raot, ja esimerkiksi sivuikkunoiden ympäri kiertävä kromilista jatkuu etuovesta takaoveen kymmenesosamillin tarkkuudella samalla korkeudella. Myös sisällä etuovien paneeleissa oleva pokkaus jatkuu kojelautaan vakuuttavan tarkasti samassa linjassa. Monessa autossa ovien paneeleissa oleva muoto ja vastaava kohta kojelaudassa heittävät jopa monta milliä. Myös ovien sulkemistuntuma oli lähes "premium". Olin erittäin positiivisesti yllättynyt, kun kyseessä oli sentään vain Opel!

makkis

Luonnossa en ole nähnyt, mutta kuvissa on kyllä kiva muotoilultaan. Omalla Opel-kokemuksella viimeistelyn tai materiaalien laatua en pelkää lainkaan, olkoon verrokkina mikä vaan. Opelilla on perinteisesti Astrasta alkaen viimeistely ollut todella hyvää laatua, jostain syystä Corsoihin tämä laadukkuuden leima ei ole yltänyt, liekkö syynä valmistusmaa vai hintapaine.

Itseäni hieman etoo tuossa uudessa Astrassa helvetin ruma kojelaudan keskiosa /keskikonsoli / nappulaviidakko, ainakin kuvassa olelvilla "alumiini" somisteilla pomppaa liikaa silmille. Sama ongelma muuten todella monessa nykyautossa, liparetta ja härpäkettä on tungettu halpismallit täyteen ja tuloksena pleikkafiilis. Onneksi hintaporrasta nostamalla noista joutavuuksista pääsee eroon.

(Paitsi jos hankkii Aa-nelkku Audin :=)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy