Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

audioman

Miltäs uuden Astran regasmelu on vaikuttanut?
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Urlaub

Ooppelille elinikäinen takuu!!!

GM myöntää 1.8.2010 jälkeen myydyille Opeleille elinikäisen takuun. Siinä jää korealaisetkin toiseksi.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/08/06/gm-hovelina-elinikainen-takuu-opeleille/201010851/139


Takuuehtojen pienellä präntätty kannattaa lukea tarkasti, koska GM ilmoittaa Opelin eliniän päättyvän 160 tkm:ssä.  ::) Mitä sitten suomalaisittain sisäänajon jälkeen tapahtuukaan, niin se lienee herran hallussa.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.08.10 - klo:11:34
Ooppelille elinikäinen takuu!!!

GM myöntää 1.8.2010 jälkeen myydyille Opeleille elinikäisen takuun. Siinä jää korealaisetkin toiseksi.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/08/06/gm-hovelina-elinikainen-takuu-opeleille/201010851/139


Takuuehtojen pienellä präntätty kannattaa lukea tarkasti, koska GM ilmoittaa Opelin eliniän päättyvän 160 tkm:ssä.  ::) Mitä sitten suomalaisittain sisäänajon jälkeen tapahtuukaan, niin se lienee herran hallussa.

Eli Opelilla on siis "Koko käyttöiän takuu" :) Vautsi vau.

Tommi13

Tuulilasissa siaa käydään aika hyvin läpi: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/opel-siirtyy-uusien-autojen-%E2%80%9Delinikaiseen-takuuseen%E2%80%9D.

Takuu koskee aluksi vain Saksassa myytyjä autoja vaikka se on voimassa kaikkialla Euroopassa. Se ei koske Combo, Movano ja Vivaro â€"mallisarjojen autoja. Takuun säilyminen vaatii auton näyttämistä vuosittain Opelin huollossa 11,90â,¬ hintaa vastaan, yms.

Kuten artikkelissa todetaan, niin elinikäinen takuu ei ole ongelma, kun laatu on kunnossa (ja ehdot hyvin mietitty).
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 06.08.10 - klo:11:43
Kuten artikkelissa todetaan, niin elinikäinen takuu ei ole ongelma, kun laatu on kunnossa (ja ehdot hyvin mietitty).

Kuinkas se voi olla voimassa vain Saksasta ostettujen autojen kohdalla?

Eikös Suomi-autot olekaan laadultaan täysin ylivertaisia?  ;D

Mielestäni suurempi ongelma tuossa on, ettei ainakaan Suomessa ole 160 tkm ajomäärää pruukattu pitää minkäänlaisena auton eliniän päätepisteenä.

T.S.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.08.10 - klo:12:02

Mielestäni suurempi ongelma tuossa on, ettei ainakaan Suomessa ole 160 tkm ajomäärää pruukattu pitää minkäänlaisena auton eliniän päätepisteenä.

Joo, mutta keskimääräisellä ajosuoritteellakin (20tkm/vuosi) tuosta tulee silti varsin mukava 8 vuoden takuu.  Hyvä Opel, uusikorinen Astra on entistäkin vahvempi ehdokas perheen seuraavaksi kakkosautoksi.  Ja meidän tapauksessamme kakkosautoon tulee 10tkm vuodessa, jolloin takuu olisi 16 vuotta  :o

JTjones

Kyllä alkaa nuo VAGineiden, Mersujen ja Bemujen 2-vuoden takuut näyttämään nyt hippasen ohkasilta.

Ihan loistavaa, että suuntaus on nyt tämä!

Kia:lla 7, Hyundailla 5, Rellulla kohtalainen 4 ja nyt Opel räjäyttää pankin 160000 km takuulla.
Niin se vaan on, että korealaiset näyttivät suunnan ja muiden on tultava perässä.

Janus

Ajoin tänään Astran 1.4 turbolla. Ei paha. On muuten helkkarin hyvä ajaa ja Ocun jälkeen tosi hiljainen. Myös alustan toiminta omaan makuuni sivistyneen pehmeää mutta samalla riittävän jämäkkää. Tuo kone ei tosin yllä vag:n tekeleiden tasolle. Pienten kierrosten väännöt ei ole ihan samaa tasoa, mutta kierroksilla liikahtaa ihan kohtuullisesti. Kyllä se alarekisterissä kuitenkin vaparit voittaa. Välitykset on aivan helkkarin pitkät, 80 vauhdissa kierroksia kuutosella on vain 1500-1600. Tämäkin toki jarruttaa menoa. Kuutosesta ei kyllä ole minkäänlaisiin kiihdytyksiin.

Sisustus on kyllä nykyaikaisen näköinen, mutta materiaalit hieman arkoja ainakin muoviosien osalta. Pari tonnia ajetussa eskarissa oli muovit jo aika lailla naarmuilla. Penkit olivat kyllä tuossa sport - versiossa helkkarin hyvät.

Kaikkiaan ihan harkittava vaihtoehto, kun farkku tulee markkinoille. Järkevää automaattia ei vaan ole saatavilla ja muutenkin sopivalla paketilla hinta nousee aika paljon ocua korkeammalle.

Jumppanen

#68
Lainaus käyttäjältä: JTjones - 06.08.10 - klo:14:09
Kyllä alkaa nuo VAGineiden, Mersujen ja Bemujen 2-vuoden takuut näyttämään nyt hippasen ohkasilta.
Ihan loistavaa, että suuntaus on nyt tämä! SAMAA MIELTÃ,, :D :D :D
Opelissa pitääkin olla pitkä takuu! Kahdessa Astrassamme (-99 ja 00) oli kohtuuttoman paljon vikoja takuuaikana >:( molemmat hävitettiin takuun päätyttyä!
Toivottavasti laatu parantunut :),farkku Astra kiinnostava tapaus markkinoille tullessaan!

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 08.05.10 - klo:14:58
Tuli ajettua tänään uusi Astra 1.4 turbo.
Opelilla on nyt oikea meininki päällä; auto oli todella hyvä ajoltaan ja sisältäkin modernin ja mukavan oloinen.


Vaivihkaa olen katsellut juurikin tuollaisen 1.4 turbon perään. Jotenkin tuntuu tällä hetkellä siltä että hävitän tämän Jetan viimeistään ensi keväänä. Paljon riippuu siitä, minkälainen talvi tulee.. jos kunnon pakkasia pukkaa, niin saa olla viimeinen talvi tämän jääkaapin kanssa. Onko Opelin pikkuturbo sitten yhtään lämpimämpi onkin toinen juttu. Vaatii hieman perehtymistä asiaan.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

JW

Päädyin tänään erinäisistä syistä koeajamaan Insignia -farkun 130 hv dieselinä. Entisenä Opelistina oli mielenkiintoista kokeilla muutaman vuoden tauon jälkeen tämän merkin tuoretta versiota. Minulla on aiemmin ollut neljä Opel -merkkistä kuljetinta, 2 kadettia ja 2 Vectraa. Kokemuksesta viisastuneena minulle on erittäin hankala myydä Ooppelia - varsinkin viimeisin Vectra oli erittäin kallis pidettävä, vei aikaa ja rahaa.

No tähän päivään. Ulkopuolelta auto vaikutti todella fiksun näköiseltä OPC -korisarjoineen, paremman näköinen kuin oma Passattini. Sisältä se oli yllättävän ahtaan oloinen, tuli olo kuin olisi istunut nurinpäin käännetyssä veneessä - auto kapeni voimakkaasti erityisesti taaksepäin. Erilaisia nappeja ja säätimiä autossa oli sen verran ettei puolienkaan niistä toimintaa voinut alle tunnin koeajolla selvittää. Radion voluumin nyt sentään löysi. Moottoritiellä ajaessa ja sinne kiihdyttäessä ei juuri huomannut 30 hv eroa omaan laiskahkoon Passattiin, liekkö Insigniassa massaa sitten enemmän? Suuntavakavuus ei myöskään tuntunut olevan Insignian vahvuuksia. Tavaratila oli selkeästi muodoltaan hankalammin käytettävissä kuin Passatissa, jotenkin ahtaan oloinen - vaikkakin oli varmasti suuri litroiltaan.

Tämänpäiväisen perusteella ei ole paluuta Opeliin, vaikka muotoilu miellyttääkin enemmän kuin Volkkarissa. Muotoiluun panostettaessa on selkeästi uhrattu käyttömukavuuteen ja ergonomiaan vaikuttavia seikkoja. Niin ja vaikka kuinka kehuttaisiin niin aina se Opelin laatu mietityttää takaraivossa, vaikkakin omat viimeiset kokemukset ovat 2000 -luvun alun malleista.



VWonderman

Lainaus käyttäjältä: JW - 12.08.10 - klo:20:13Ulkopuolelta auto vaikutti todella fiksun näköiseltä OPC-korisarjoineen

Agreed

Lainaus käyttäjältä: JW - 12.08.10 - klo:20:13liekkö Insigniassa massaa sitten enemmän?

On se, joku 100kg ainakin lisää...

Lainaus käyttäjältä: JW - 12.08.10 - klo:20:13Tavaratila oli selkeästi muodoltaan hankalammin käytettävissä kuin Passatissa, jotenkin ahtaan oloinen - vaikkakin oli varmasti suuri litroiltaan.

Muttakun ei ole, TM testissä litroja oli vain 390, eli Passatissa on yli 100l isompi kontti. :o Samaten takapuskuri on liian muhkea.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Janus - 06.08.10 - klo:21:44
Ajoin tänään Astran 1.4 turbolla. Ei paha. On muuten helkkarin hyvä ajaa ja Ocun jälkeen tosi hiljainen. Myös alustan toiminta omaan makuuni sivistyneen pehmeää mutta samalla riittävän jämäkkää. Tuo kone ei tosin yllä vag:n tekeleiden tasolle. Pienten kierrosten väännöt ei ole ihan samaa tasoa, mutta kierroksilla liikahtaa ihan kohtuullisesti.

Astran suorituskykyä arvioidessa kannattaa ottaa huomioon se, että Astra on n. 100 kg Golfia painavampi ihan kulimalinnakin. Pientä ylimääräistä laiskuutta on siis syytäkin odottaa. Opelilla on toisaalta kyllä vähemmän mairitteleva historia noiden koneidensa alaväännön suhteen. Liekö sitten ihan harkittu ominaisuus?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kapa

Varmaan ovat Opelilla" tarkkaan" harkinneet, sillä kaikissa koneissa sama ominaisuus!

audioman

Alavääntöön voi auttaa se, että myös 2-litrainen 118 kW diesel on näemmä tullut Astraan saataville. Kolmen Octavian kokemuksella minulla on kolme syytä, jotka saavat katselemaan muuntyyppistä autoa:
1) ajomelu
2) ajomelu
3) ajomelu.
Pitääpä käydä kriittisellä koeajolla heti, kun mahdollista.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: JW - 12.08.10 - klo:20:13
Päädyin tänään erinäisistä syistä koeajamaan Insignia -farkun 130 hv dieselinä. Entisenä Opelistina oli mielenkiintoista kokeilla muutaman vuoden tauon jälkeen tämän merkin tuoretta versiota. Minulla on aiemmin ollut neljä Opel -merkkistä kuljetinta, 2 kadettia ja 2 Vectraa.

Päädyit kuitenkin koeajamaan Insignian. Itselläkin on vielä hetkenaikaa nykyinen Astra ja 3 edellistä autoa olivat myös Opeleita, mutta minulle silti riitti pelkkä koeistuminen Insigniassa. Siinä vain ei ole miellyttävä istua ja ohjaamo on liian ahtaan tuntuinen, jotta olisin siinä viihtynyt. Ehkä siihen olisi ajanmyötä tottunut, mutta miksi ottaa riskiä, kun oli muita tilavia vaihtoehtoja tarjolla. Eipä tuo Insignia ole tainnutkaan myydä aivan niin hyvin kuin odotettiin.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Kapa

Näyttää hyvältä kuvassa, mutta luonnossa ei! Hirveästi on Sirokkoa myyty, joten jos sen määrän ylittää niin ei tarvitse olla ihme kärry! Fabia RS:ää myydään kymmenen kertaa enemmän, ja ainakin itse pidän sitä kilpailijana esim. Sirokolle jne.

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 08.09.10 - klo:01:28
Seuraava 3-ovinen Astra taitaa olla ovella;
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/256810/threedoor_astra_set_to_steal_show.html

Jos tuo on samoissa hinnoissa kuin nykyAstra niin ihmettelen vähän mikäli ei syö esim. edullisimpien Sciroccojen ostajakuntaa. Ainakin tämä "GTC Paris" konsepti, jonka väitetään olevan hyvin lähellä tulevaa tuotantomallia, näyttää mielestäni hyvältä.



Joskus olen muuten vähän ihmetellyt sitä, että miksi Calibraa ei koskaan lanseerattu uudelleen. 90-luvun alussahan se oli todella suosittu, nätti Coupe jonka hinta ei silti ollut mikään järkyttävä. Myi kuin häkä. Ehkä se sieltä vielä tulee, joskus sitten kun aikaa on sopivasti kulunut retro-imagon luomiseksi... :-\


Calibran seuraajahan tulee 2012... Mikä on insignia Coupe... Taas tulee tosta Gtc:eestä sen näkönen ettei todellakaan saada hyviä myyntilukuja..  :-[

Kapa

Jostain -50-luvun Skodasta oli lempinimenä Lahna! Nykyisistä Opeleista voisi sanoa samaa! Vaikka lahna onkin mitä erinomaisin savukala!

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 08.05.10 - klo:14:58
Samalla reisulla kokeilin myös Wagon Ultimate mallia joka on edellisen mallin varusteltu poismyyntiversio. Ei hemmetti, ko auto oli myös TODELLA hyvä alustaltaan, yllätyin! Opel ei jää kyllä VW:lle ollenkaan tällä osastolla. Näkyvyys myös tuossa vanhemassa parempi kuin uudemmassa. Mutta muuten tuon vanhemman sisutus kyllä oli niin vanhan näköinen ettei missään nimessä tullut "tämän haluan" fiilistä.
Itselle tuli tuosta wagonista "tahtoo" -fiilis ja eikun tilaukseen. Tosin pitää myöntää että firman autopolitiikalla oli "hieman" myös vaikutusta asiaan => tulossa on disukka vaikka hyvä jos 10tkm saan vuodessa matkamittariin kerättyä 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

JoJio

Eihän tota uutta gtc:tä oo vielä ollu ees missään, niin miten joku on nähny sen sit "livenä"?
Ja insignia coupen pitäs tulla 2012 ilmeisesti myyntiin 2013 jos en väärin muista ja nimen omaan Calibran seuraajana... Vaikka astra coupen piti sitä olla jo aikasemmin.. Mut ainakin omaa mielen kiintoa herättäs, jos se tulis 2.8t v6 ja siihen nelikko  ::)

Ton-1

Tulipa käytyä ottamassa 'räkä'tyypit (eli auto hallissa) Ooppelin Astra-farkusta, oli joku turbo-malli muikealla varustepaketilla, aikkasen hyvät penkit kyllä mutta kyllä oli lelun näköinen kajuutta kun keskeisimmät osat olivat ne metaflake(vaalean)harmaat muoviosat, yäk.

Miksi kaikki autot alkaa näyttämään sisältä pelikonsoleilta?

       
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Nyt paremmin farkun takapään nähtyäni (Start-ohjelman testi) muistuttivat ne takavalot kyllä suuresti B7:n farkun valoja.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

P.Alikka

Tuota uutta Astraa tuli hiukan pakonkin edessä "koeajettua" pari päivää, kiitos vaan rouvalle. Kaiken kaikkiaan ihan positiivinen maku autosta jäi, mutta omaan ajokkiin verrattuna jäin kaipaamaan autosta moottoria, vaihteistoa ja tavaratilaa. Ajokki Astra oli siis 5-ovinen hatchback ja moottori joko 1,4 tai 1,6 vaparibensa (mistään ei äkkitutkimisella moottorinkoko selvinnyt) tai ainakin toivon, ettei siinä ollut nyt niitä uusia turbokoneita, sen verran laiska tuo auto oli. Joskin kyllä tuollakin koneella tuossa kaupunkipyörittelyssä ihan hyvin pärjäsi. Kulutus oli kyllä pettymys kun perus mansesterin ympäristöpyörittelyssä bensaa paloi tankkauksesta laskien 8,5 l/100km, joskin virhemarginaali laskelmassa on vain yhdestä tankkauksesta laskien aika iso.

Sikäli hyvä oli tuommoisella pari päivää kurvailla, että kävi selväksi jottei tuon kokoinen auto omaan talouteen tule niin kauan kun on pieniä lapsia. Octaaviassa on kerennyt tottua siihen, että Emmaljungat menee konttiin poikittain/pitkittäin heittämällä ja nyt sitten Astraan ne sai kyytiin sovittamalla ja pari rengasta pois ottamalla. Mutta tässä lyhyesti Astran plussat/miinukset

+hiljainen
+hyvä ajaa
+herkkä ja tunnokas ohjaus
+ajoasennon sai ihan hyväksi
+hyvän näköinen
+hyvin toimiva manuaalilaatikko (iso parannus edelliseen Opel kokemukseen)

-karmea vakioradio!
-onneton moottori (parempiakin onneksi saa)
-ei perheellisen tavaratila
-sisusta ei omaan makuuni
-kulutus

Täytynee joskus tuota uutta farkkua käydä koettamassa dieselinä niin saa paremman verrokin tuohon nykyiseen kulkineeseen.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Skula

Vaikka olis kuinka laadukas tahansa niin tuollainen nappulahelvetti ei vaan ole mitenkään hyvä, ei millään mittarilla!

Romurautaa ja paalivehkeitä.

tommyt

Kävin myöskin pikaisesti katsomassa farkku Astraa ja olihan se ajoneuvo sekin. Tavaratila näytti hyvältä varsinkin pituussuunnassa. Vakiopenkki menetteli mutta sporttipenkissä istuinosan sivutuet painoivat reisiin joten ei sellaisella pystyisi varmaan pitkää matkaa ajamaan. Lisäksi sport-penkit veivät takamatkustajalta enemmän jalkatilaa kuin vakiopenkit. Ei herättänyt kovinkaan suurta intoa, varsinkin kun kävin sitä ennen potkimassa Yetin renkaita joka sai pienen kuumeen päälle.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Tollo Peloton

Tuo sisusta on kyllä karmiva enkä lämpene tuolle nappulasekamelskalle.

RTWteam

Tänään jouduin heittämään Astra Sports Tourerilla 480km lenkin. Huhuh. Noi nappulat ei tuon reissun aikana luonnistunut minun käyttöön. (vai olenko hidas oppimaan) Ja tuo ratti. En tiedä miksi minulle tuosta ratin keskiöstä tuli mieleen vauvan vaippa! :DSe olikin oikeastaan ainut hymyn tuonut asia. En löytänyt koko matkan aikana mukavaa otetta ratista. Isoimman nootin annan istuimesta. Ei minkäänlaista ristiselän tukea ollut. Voi hyvänen aika että on selkä jumissa. Tosin penkit olivat pappamallia. Ohjaus tuntuma oli melko hyvä. Tie vain oli pirun liukas niin tarkempaa analyysia hankala antaa. Moottorina toimi 1.4 bensamylly. Noh löylyähän ei voi olettaa olevan tälläisessä koneessa joten en liikoja odotellutkaan.

Late

Kauhean näköinen koetaulu ja ratti myös.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 11.01.11 - klo:18:58
Tuo sisusta on kyllä karmiva enkä lämpene tuolle nappulasekamelskalle.

Audi A4 B8:n kojelautakin tuntuu hyvin vähäisin nappuloin varustetulta tuon rinnalla  ;)
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy