Ooppelille elinikäinen takuu!!!GM myöntää 1.8.2010 jälkeen myydyille Opeleille elinikäisen takuun. Siinä jää korealaisetkin toiseksi.http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/08/06/gm-hovelina-elinikainen-takuu-opeleille/201010851/139Takuuehtojen pienellä präntätty kannattaa lukea tarkasti, koska GM ilmoittaa Opelin eliniän päättyvän 160 tkm:ssä. Mitä sitten suomalaisittain sisäänajon jälkeen tapahtuukaan, niin se lienee herran hallussa.
Kuten artikkelissa todetaan, niin elinikäinen takuu ei ole ongelma, kun laatu on kunnossa (ja ehdot hyvin mietitty).
Mielestäni suurempi ongelma tuossa on, ettei ainakaan Suomessa ole 160 tkm ajomäärää pruukattu pitää minkäänlaisena auton eliniän päätepisteenä.
Kyllä alkaa nuo VAGineiden, Mersujen ja Bemujen 2-vuoden takuut näyttämään nyt hippasen ohkasilta.Ihan loistavaa, että suuntaus on nyt tämä! SAMAA MIELTÄ
Tuli ajettua tänään uusi Astra 1.4 turbo.Opelilla on nyt oikea meininki päällä; auto oli todella hyvä ajoltaan ja sisältäkin modernin ja mukavan oloinen.
Ulkopuolelta auto vaikutti todella fiksun näköiseltä OPC-korisarjoineen
liekkö Insigniassa massaa sitten enemmän?
Tavaratila oli selkeästi muodoltaan hankalammin käytettävissä kuin Passatissa, jotenkin ahtaan oloinen - vaikkakin oli varmasti suuri litroiltaan.
Ajoin tänään Astran 1.4 turbolla. Ei paha. On muuten helkkarin hyvä ajaa ja Ocun jälkeen tosi hiljainen. Myös alustan toiminta omaan makuuni sivistyneen pehmeää mutta samalla riittävän jämäkkää. Tuo kone ei tosin yllä vag:n tekeleiden tasolle. Pienten kierrosten väännöt ei ole ihan samaa tasoa, mutta kierroksilla liikahtaa ihan kohtuullisesti.
Päädyin tänään erinäisistä syistä koeajamaan Insignia -farkun 130 hv dieselinä. Entisenä Opelistina oli mielenkiintoista kokeilla muutaman vuoden tauon jälkeen tämän merkin tuoretta versiota. Minulla on aiemmin ollut neljä Opel -merkkistä kuljetinta, 2 kadettia ja 2 Vectraa.
Seuraava 3-ovinen Astra taitaa olla ovella;http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/256810/threedoor_astra_set_to_steal_show.htmlJos tuo on samoissa hinnoissa kuin nykyAstra niin ihmettelen vähän mikäli ei syö esim. edullisimpien Sciroccojen ostajakuntaa. Ainakin tämä "GTC Paris" konsepti, jonka väitetään olevan hyvin lähellä tulevaa tuotantomallia, näyttää mielestäni hyvältä. Joskus olen muuten vähän ihmetellyt sitä, että miksi Calibraa ei koskaan lanseerattu uudelleen. 90-luvun alussahan se oli todella suosittu, nätti Coupe jonka hinta ei silti ollut mikään järkyttävä. Myi kuin häkä. Ehkä se sieltä vielä tulee, joskus sitten kun aikaa on sopivasti kulunut retro-imagon luomiseksi...
Samalla reisulla kokeilin myös Wagon Ultimate mallia joka on edellisen mallin varusteltu poismyyntiversio. Ei hemmetti, ko auto oli myös TODELLA hyvä alustaltaan, yllätyin! Opel ei jää kyllä VW:lle ollenkaan tällä osastolla. Näkyvyys myös tuossa vanhemassa parempi kuin uudemmassa. Mutta muuten tuon vanhemman sisutus kyllä oli niin vanhan näköinen ettei missään nimessä tullut "tämän haluan" fiilistä.
Tuo sisusta on kyllä karmiva enkä lämpene tuolle nappulasekamelskalle.