Omia liikenneajatuksia ja kokemuksia..

Aloittaja Skula, 10.11.11 - klo:15:29

« edellinen - seuraava »

Docw

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 16.11.11 - klo:12:37
Mites Manhattanilla pelittää GPS, kun on noita pilvenpiirtäjiä?

Hyvin pelittää, yhteys ei pätkinyt kertaakaan.

jarppis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 16.11.11 - klo:05:59
Joo siinä mielessä toimii paremmin, että jos et nyt vaaratilanteita aiheuta, niin toisen eteen änkeämistä ei oteta henkilökohtaisena **ttuiluna :)

Tässäpä vielä jatko-osa tuolle seikkailulle sieltä Manhattanin puolelta. Harmittaa kun luulin että tuli jo liian hämärää kuvaamiselle joten lopetin kesken aivan liian aikaisin :( Nopeutin muuten nämä videot x16, joten tässä viimeisessä on aika tarkalleen puolen tunnin eteneminen typistetty alle kahteen minuuttiin.

Manhattan

Juurikin sama. Herra poliisisetä sanoi samaa ja lisäsi että jos salainen palvelu näkee kuvailut niin ne antaa viisi päivää aikaa tulla puhutteluun videon kanssa. Niiden kanssa ei kuulemma leikitä  :D

Glumps. Saapa nähdä milloin sitä joutuu puhutteluun, kun Brooklyn bridgestä on kymmeniä kuvia. Ja niin on monella muullakin turistilla :)

Docw

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 16.11.11 - klo:16:18
Glumps. Saapa nähdä milloin sitä joutuu puhutteluun, kun Brooklyn bridgestä on kymmeniä kuvia. Ja niin on monella muullakin turistilla :)

Kannattaa pitää suu supussa, tiedä mitä CIA:n ja KGB:n kätyreitä tälläkin foorumilla liikkuu. ;D

jarppis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 16.11.11 - klo:17:36
Kannattaa pitää suu supussa, tiedä mitä CIA:n ja KGB:n kätyreitä tälläkin foorumilla liikkuu. ;D

Eiköhän ne tiedä sentin tarkkuudella missä me liikutaan ja mitä sanotaan puhelimessa. Työkaveri oli ollut dinnerillä perheensä kanssa, niin joku viereisestä pöydästä oli tullut kyseleen, että "Onko tuo sitä Algaida kieltä?"  ;D

pallopeli94

Toimitaanpa pikapikaa palstapsykologina jakaen kokemuksia. Allekirjoittanutkin vierailee pääkaupungissa silloin tällöin. Joskus riittää kokemukset Kehä 3:lla, parisen kertaa vuodessa sitten tarvitsee mennä keskustaan - jätetään syyt kertomatta. Passitetaan pian jatkotutkimuksiin. Ostoshel... eikun -paratiisit vähentävät tarvetta mennä aivan keskustaan, mutta kaikkea ei saa marketeista. En omaa mielestäni HRAAF:ia. Ainoa mikä mielestäni eroaa muihin ja varsinkin pienempiin cityihin, on että liikkujia vain on enemmän jos jonkinlaisella menopelillä. Samanlaisia hitaita ja öykkäreitä löytyy maaltakin.

Se on ehkä hyvä lähtökohta mikä jo sanottiinkin, että "älä tee sitä muille...", navigaattori on hyvä apu ja vielä lupsakka asenne, niin hyvin menee. Näytä aikeesi selvästi, ajoissa ja tee kanssa niin. Busseille ehkä pieni kohteliaisuusbonus ja ratikan kanssa ei kilpailla. Yllätykseksi ei sielläkään sitten lähdetty valoista niin rivakasti, kun oli olettanut ja tilaakin saa kun ei öykkäröi ja jätä ihan viimetippaan. Hyvin toimiva mukava (talvella lämmin, kesällä viileä) auto on yksi avain mukavaan kaupunkisuhailuun.

Pimeässä, vesi/räntäsateessa kokemus on vielä värikkäämpi & rikkaampi perusteiden pysyessä samana. Pyyhkimet kun lisäksi suttaavat, niin jopa alkaa verenpaine nousta ja mahahaava kehittyä. Eivät paljo maksa verrattuna stressittömämpään ja vaivattomampaan autoiluun, joten sijoitus kannattaa näiden ollessa finaalissa. Yleisörikkaan tapahtuman päättymisessä ei ole mitään hoppua sinne massan sekaan kylmään hitaasti lämpiävään autoon, kun saman ajan voi viettää lämpöisessä sisätiloissakin. 15-25 min tapahtuman loppumisesta (tai vaikka summerin soimisesta), niin ollaan jo väljemmillä vesillä. Käy vaikka snägärillä ja olusella - tosin silloin tarvitsee kuskin. Yksin autoileva voi vaihtaa mallaksen cokikseen. Siinäpä kokemusperäisiä vinkkejä.

MVA

Lainaus käyttäjältä: Docw - 16.11.11 - klo:17:36
[Offtopic]Unohtamatta Valpoa  ;D[/Offtopic]

Fogfighter

Uusi kokemus liikenteessä sattui minulle ja vaimolle torstaina Helsingintiellä. Oltiin ekaa kertaa nyt sitten kolarissa.

Oma auto

Rikoksestaepäillyn auto

Vaimolle ei käyny kuinkaan mutta itse retkautin niskani. Ambulassilla sairaalaan mutta kuvissa ei onneksi löytynyt mitään. Niska on edelleen hieman arka ja jäykkä. Poliisin ensimmäisen raportin mukaan viimisen auton kuljettaja ei jarrutanut ollenkaan. Kuulemma ajoi noin 50kmh ja oli ehkä räpläämässä radiota. Paikalla on 60 rajotus.

Kattelin vaan tuota takaosaa autosta ja vähän vaikuttasi et runkopalkki ois väänytyt :(. Maanantaina menen auton kanssa pyytämään arviota korjauksesta. Laittelen paremman kuvan takaloosterista myöhemmin.

Juppa

Lainaus käyttäjältä: Fogfighter - 26.11.11 - klo:17:11
Uusi kokemus liikenteessä sattui minulle ja vaimolle torstaina Helsingintiellä. Oltiin ekaa kertaa nyt sitten kolarissa.

Oma auto

Rikoksestaepäillyn auto

Vaimolle ei käyny kuinkaan mutta itse retkautin niskani. Ambulassilla sairaalaan mutta kuvissa ei onneksi löytynyt mitään. Niska on edelleen hieman arka ja jäykkä. Poliisin ensimmäisen raportin mukaan viimisen auton kuljettaja ei jarrutanut ollenkaan. Kuulemma ajoi noin 50kmh ja oli ehkä räpläämässä radiota. Paikalla on 60 rajotus.

Kattelin vaan tuota takaosaa autosta ja vähän vaikuttasi et runkopalkki ois väänytyt :(. Maanantaina menen auton kanssa pyytämään arviota korjauksesta. Laittelen paremman kuvan takaloosterista myöhemmin.
Oho. Luinkin tuosta kolarista jo tuolloin torstaina. Radiotahan siinä varmaan on räplätty tai jotain muuta tehty mikä vei huomion pois liikenteestä. Eipä sitä ikinä liikenteeseen lähtiessä arvaa mihin sitä voi joutua osalliseksi.

tsiih

Olisiko tuossa uusi Volvo ehkäissyt peräänajon?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 26.11.11 - klo:18:19
Olisiko tuossa uusi Volvo ehkäissyt peräänajon?
Mikä tahansa adaptiivisella vakkarilla varustettu auto olisi todennäköisesti vähentänyt ainakin vaurioiden suuruutta.

Reneto

Fogfighter: Et tainnut olla huonoimmassa paikassa viimeisenä jonossa? Hyvä ettei käynyt pahemmin..

Vähän omakohtaista kokemusta peräänajon uhrina olemisesta. Tiedän miten niskassa tuntuu, kun takaa tullaan päälle äkkiarvaamatta. Niskat oli kipeänä pari päivää, vaikka nopeutta ei ollut kuin ehkä 10-15 km/h  :-\ 

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Fogfighter

Oltiin jonon ensimmäisenä eli kaikki muut oli meidän takana. Meidän auto siirtyi rytäkässä noin 5-7 metriä eteenpäin. Olin etupenkillä matkustajana ja juuri kurkkaamassa sivupeilistä ekan rysähdyksen syytä kun isku tuli.

Vaimolle pahin juttu oli se kun hän oli juuri 1,5h tuntia aiemin saanut kortin käteen. Meni vähän aikaa selvitellä että tilanne ei ollu hänen vika.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 26.11.11 - klo:18:24
Mikä tahansa adaptiivisella vakkarilla varustettu auto olisi todennäköisesti vähentänyt ainakin vaurioiden suuruutta.
Tuskin olisi päällä ollut.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 26.11.11 - klo:18:36
Vähän omakohtaista kokemusta peräänajon uhrina olemisesta. Tiedän miten niskassa tuntuu, kun takaa tullaan päälle äkkiarvaamatta. Niskat oli kipeänä pari päivää, vaikka nopeutta ei ollut kuin ehkä 10-15 km/h  :-\ 

Jep, se riuhtaisu on aivan käsittämättömän raju. Vaikka nopeus olisi noinkin alhainen, niin massat on niin hurjia. Tässä voisi muistuttaa arvon foorumilaisia huolehtimaan autonsa niskatuet kohilleen...

makkis

Aikoinaan meni minullakin kerroshampurilainen kertanielaisulla, kun snagarin edessä parkissa ollessani Riikonen pamautti Ladalla persiiseen. Katossa vekki, jousinorrat nurin nskoin ja coupe muuttui hathbackiksi. Itse olin arkissa, Riikosella vauhtia about 60 km/h. Ladan etulokari saatiin potkimalla iihen kuntoon, että vakuutusyhtöön ajettiin. Minun auto lunastettiin. Poliisi pakotti EA:han mutta mitään ei löytynyt. Pari päivää tapauksen jälkeen niska kipeytyi pirusti. Parin viikon jälkeen tapauksesta ei kroppa tiennyt mitään.

Jos näkisitte auton (tuolloin ei ollut kännyköitä saati kameroita, joten ette näe...) niin ei uskoii, että sieltä on elossa noustu.

Juppa

Lainaus käyttäjältä: Fogfighter - 26.11.11 - klo:19:19
Vaimolle pahin juttu oli se kun hän oli juuri 1,5h tuntia aiemin saanut kortin käteen. Meni vähän aikaa selvitellä että tilanne ei ollu hänen vika.
Oliko joku sitten sitä mieltä että se olisi vaimosi vika ollut? Eikös tuo aika selvä tilanne ainakin näin jälkikäteen lehtijutun perusteella ollut..?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Juppa - 26.11.11 - klo:22:52
Oliko joku sitten sitä mieltä että se olisi vaimosi vika ollut? Eikös tuo aika selvä tilanne ainakin näin jälkikäteen lehtijutun perusteella ollut..?

Jäin siihen käsitykseen että vaimo itse saattoi olla sitä mieltä/luuli tehneensä jotain väärin :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Juppa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 26.11.11 - klo:23:10
Jäin siihen käsitykseen että vaimo itse saattoi olla sitä mieltä/luuli tehneensä jotain väärin :-\
Niin joo, näinhän se varmaan olikin. Toivottavasti ei mitään pelkoa jäänyt ajamiseen...

Fogfighter

Vaimo tiesi että ei ole syyllinen. Mutta juuri kortin saaneena hänelle tuli sellainen olo, että hän on syyllinen tapahtuneeseen. Tämä tunnereaktio tuli vaikka hän tiesi, että hän teki kaiken oikein.
Nuorin onnettomuuteen osallisena oli vuonna 2010 syntynyt. Loppu hyvin kaikki hyvin. Pelkää peltiä tälläkertaan vaan meni uuteen uskoon.

Vaimolle ei onneksi jäänyt kammoa ajamiseen. Kun pääsin pois sairaalasta, niin laitoin vaimon ajamaan vanhempien autoa paluumatkalle, jotta ei tulisi pelkoa ajamiseen. Iskä ja äiskä olivat samaa mieltä.

Kuva autosta liitteenä. Onko kuvassa näkyvä palkkii runko vai ei?

tsiih

Koko kori on runkoa  ???
Eiköhän tuon vielä oikaise tai jos ei niin vaihtaa ainakin.

Fogfighter

Tänään tuli päätös, korjataan. Arvio korjauksesta oli reilu 5000euroa. Tarkemmin korjauksen yksityiskohdista en vielä tiie.

Vuokra-autona nyt tällä hetkellä Ford Fiesta. Aika järkkyttävä auto ajaa. Muuttaa suuntaa jokaisesta pienestä montusta ja urasta. Kaasujalalle ei minkäänlaista tukea. Rasittavaa matka-ajossa.

Skula

Viitaten aloituspostaukseeni... Taas se alkaa.. Hikipisarat valumaan pitkin ohimoita, selkä kastuu ja mieli vaeltaa.. Olisin toivonu että tämän vuoden seikkailut ois jos seikkailtu.. Mutta..

Kutsu käy syvälle stadiin,
pelko iskee persuuksiin,
rukoilen ja henkistä voimaa pyydän
turvallista ja ruuhkatonta matkaa toivoo hän

jos vaikka kummelin parhaat ääniraidat
pitäis loitolla alkkareista jarruraidat
turhaan jännittäisin ja hammasta purisin
tätä surkeaa matkaa stadiin..

<glup>
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: skula - 30.11.11 - klo:12:20
Viitaten aloituspostaukseeni... Taas se alkaa.. Hikipisarat valumaan pitkin ohimoita, selkä kastuu ja mieli vaeltaa.. Olisin toivonu että tämän vuoden seikkailut ois jos seikkailtu.. Mutta..

Kutsu käy syvälle stadiin,
pelko iskee persuuksiin,
rukoilen ja henkistä voimaa pyydän
turvallista ja ruuhkatonta matkaa toivoo hän

jos vaikka kummelin parhaat ääniraidat
pitäis loitolla alkkareista jarruraidat
turhaan jännittäisin ja hammasta purisin
tätä surkeaa matkaa stadiin..

<glup>

Perhana, miehessä on ripaus tommytabermania! :D

Elä hättäile, onhan autossasi automaattivaihteistokin!

Skula

No ei tuo nyt järisyttävä kokemus ollut, mutta..

Yksissä liikennevaloissa olin ekana kääntymässä vasemmalle, ja kun vihreä tuli niin nostin jalan kaasulta, ja silloinhan tuo perinteinen mm-automaatii lähtee ryömimään melko voimakkaasti eteenpäin ja olin jo painamassa kaasua kun tajusin että vasemmalta tulee vielä yksi musta auto, taisi olla merssu, löin jarrun pohjaan ja silloin kuului THUMPS ja takanatulija koppas persauksille.. No ei siinä mitään, eiku eteenpäin ja heti vetäsin sitten kylmästi kävelytielle osittain auton ja ihmetykseksi takanatulija näytti myös vetävän siihen perääni... Nousin autosta ja tajusin että virkavaltahan se siinä.. Olivat sitten maijalla puskeneet mua persuuksille  ;D

Olisivat tarjonneet hyvitykseksi kaffeet siinä kulman takana, mutta totesin vain että vahinko ei ole niin suuri kuin mitä olis voinu olla, puskurissa pieni vekki, toisten vieressä... Ja jatkoimme matkaa eri suuntiin... Ihmettelin vain etteivät lähteneet merssun perään, mutta totesivat että rekkari on ylhäällä ja tärkeämpi tilanne oli selvittää autojemme vauriot.. Mitä sitten ikinä sille punaisia päin ajaneelle tekevätkään- tuskin mitään?

Oli kyllä hyvä että olin Vanhalla Kutosella liikenteessä kun piti väistää yhtä ambulanssiakin siten että piti keula nosta jumalattoman korkean korokkeen päälle ja hilata ittensä sivuun. Ei olis onnistunu Passatilla(ilman vaurioita), sen verran sen keula on matalempi...

Olen ennen ajatellut että tuollainen isomman maavaran omaava kulkine olisi vain omiaan juuri huonossa maastossa ja maalla, mutta kyllä se näköjään on tarpeen stadissakin, tuli vedettyä pari uukkariakin sellaisissa paikoissa joissa en välttämättä olis lähteny Passatilla tekemään..

Mutta kokolailla entisenveroisena pääsi kotio, hyvä näin..  Silti.. En mä totu tuohon hektisyyteen varmaan koskaan, niin kauan ainakin kun ei ole pakko sinne muuttaa...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy