Autonpesuaine keskustelu

Aloittaja nikob, 10.11.11 - klo:00:08

« edellinen - seuraava »

Newman

Yksi yllätysnimi lisää: Sonaxin keskihintainen vahashampoo osoittautui tänään yllättävän asialliseksi tuotteeksi. Annostelin ohjeen mukaan mukana tulevan mitallisen (itse asiassa vähän alle) per ämpäri. Kahdella ämpärillä tuli todella puhdas auto, vaikka oli jo ensimmäiset suolakylvyt otettu, eikä auto enää näkynyt tutkassa.

Aiempi AG HD -käsittely näytti olevan yhä voimissaan - syytä onkin kun oli vasta ensimmäinen pesu. Taitaa mennä syksy ja talvi tuolla Sonaxilla pari kertaa kuussa.

Riittoisuus näyttäisi olevan hyvä tai ainakin tarpeeksi hyvä, koska yhdestä pullosta saa reilusti toistakymmentä kahden ämpärin pesua, mikä riittää minulle talvioloissa.

Emil

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.02.12 - klo:14:13
Itse olen käyttänyt autonpesuun lusikallisen joko mäntysuopaa tai astianpesuainetta ...

Jostain autolehdestä luin, että noissa pesuaineissa on suolaa. Sen jälkeen en ole niitä auton maalipinnalle levitellyt, joskaan en kovin usein aiemminkaan. En ole asiaa varsinaisesti selvitellyt, mitä nyt äskettäin yritin netistä löytää jotain aiheeseen liittyvään. Sanovat, että aine on nimeltään natriumkloridia, eli ruokasuolaa. Sen tarkoitus on vähentää veden pintajännitystä, mikä varmaan onkin hyvä juttu mattojen tai astioiden pesussa. Onko joku muu selvitellyt asiaa, taikka osaa asian paremmin kertoa?
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Peltzi

Mä en ymmärrä miksi edes pitää käyttää muutenkaan mitään mäntysuopaa auton pesuun?  ??? Sano nyt vielä että jollain juuriharjalla autoja peset?
Ei kyllä tulisi mielleenkään.

Eikö kannattaisi ostaa joku autoshampoo ei montaa euroa maksa, ihan sama onko turtle, korrek bilteman hypersuper autotehopesu shampoo mutta varmasti parempi kuin astioiden/mattojen pesuun tarkoitettujen shampoot. :P

frozzu

En tiedä johtuuko piheydestä vai mistä, mutta on kyllä aika piheyden huippu. Ostetaan pahimmassa tapauksessa yli 30 000e auto ja kohdellaan sitä kuin 200e ruoskaa. Luulisi olevan sen verran iso sijoitus elämässä, että siitä kannattaa pitää parempaa huolta. "sehän on vaan auto"
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Newman

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 02.11.12 - klo:13:59
En tiedä johtuuko piheydestä vai mistä, mutta on kyllä aika piheyden huippu. Ostetaan pahimmassa tapauksessa yli 30 000e auto ja kohdellaan sitä kuin 200e ruoskaa. Luulisi olevan sen verran iso sijoitus elämässä, että siitä kannattaa pitää parempaa huolta. "sehän on vaan auto"
Eiköhän anneta itse kullekin vapaus tehdä niin kuin huvittaa ja/tai parhaaksi katsoo. Autonpesustahan tässä on kyse, tyyli on vapaa. 

frozzu

Toki, jokainen tyylillään. Ihmetyttää vain joskus ihmisten välinpitämättömyys, mutta eihän se itseltä pois ole. Kunhan ei parkkipaikalla noudata samaa "se on vaan auto" -linjaa.  ;)

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Newman

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 02.11.12 - klo:14:45
Toki, jokainen tyylillään. Ihmetyttää vain joskus ihmisten välinpitämättömyys, mutta eihän se itseltä pois ole. Kunhan ei parkkipaikalla noudata samaa "se on vaan auto" -linjaa.  ;)
Tuosta jälkimmäisestä olen samaa mieltä. Toisten omaisuutta tulee aina kunnioittaa, välittipä omastaan tai ei.

katteja

Jos muksu luistelee luistimilla olohuoneen parketilla ja totetaa isältään opittua "se on vain parkettia"... niin en usko että oppii kohteleemaan muiden omaisuutta tai tavaroita niin kuin niiden omistaja toivoisi oli kyseessä vaikka vain sukista..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

frozzu

Niinkuin jossain leffassa (olisko ollu Transporter), Jason Statham sanoi pojalleen "respect the other man's car and the other man will respect you" eli kunnioita toisen miehen autoa, niin tämä kunnioittaa sinua.

Jotta ei mene ihan off topiciksi niin itse olen käyttänyt Chemical Guys Maxi Suds II ja Dodo Juice Sour Power Shampoita. Nyt kun on Wolf's Chemicalsin Hard Body pinnassa niin seuraavaksi tarkoitus testata sille kehitettyä Wolf's Chemicalsin Nano Bathe Shampoota.

Emil

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 02.11.12 - klo:13:38
Mä en ymmärrä miksi edes pitää käyttää muutenkaan mitään mäntysuopaa auton pesuun?  ??? Sano nyt vielä että jollain juuriharjalla autoja peset?
Ei kyllä tulisi mielleenkään.

Eikö kannattaisi ostaa joku autoshampoo ei montaa euroa maksa, ihan sama onko turtle, korrek bilteman hypersuper autotehopesu shampoo mutta varmasti parempi kuin astioiden/mattojen pesuun tarkoitettujen shampoot. :P

Se, että joku (minä en) käyttää siivouskaapin tuotteita auton pesuun, johtunee tietämättömyydestä, ei typeryydestä. Kyse ei liene kenenkään "tyylistäkään". Jollakin saattoi olla painepesuriin kytkettynä mäntysuopapullo, jolloin sen käyttö on ollut helppoa ja luontevaa. Jos tämän keskustelun perusteella yksikin auton omistaja vaihtaa auton pesuun tarkoitettuihin pesuaineisiin, niin keskustelusta on ollut hyötyä. Hyödyllistä keskustelua on se, kun jaamme tietoa.

Minä en tiedä, onko kotitalouteen tarkoitetuissa pesuaineissa suolaa, vai ei. Eikä tainnut tietää muutkaan tähän keskusteluun osallistuneet?
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

nikob

Tuli tuommoinen ostettua http://www.mekushop.fi/epages/mekushop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110125-11092-19496-1/Products/X1160
Lähti todella kätevästi talvivanteet peussa puhtaaksi, Megun vannepesu ainetta ruiskuttelin eka pintaan. Tuolla harjalla saa aika nopeasti vanteet välit ja myös sieltä vanteen sisäpuoleltakin putsattua. Megun vahashamppoon totesin myös hyväksi kuin tänään testasin, viellä kuivauksen yhteydessä detaileri pintaan niin tulos oli aika nätti.
Harmi kun on vain tämmöistä keliä että ei meinaa auto pysyä yhtään puhtaana  ::)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

herra neljäkymmentä 7

Solmaster tekee sen minkä lupaa,että pesee kaiken ja jättää jälkeensä kauniin kiillon,voiko enenpää toivoa hyvältä pesuaineelta ;)

joukose

Autoglym pesuainetta käytän talvella, kesällä big orangea ja ennen vahausta kun kaikki pitää saada pois niin rekanpesuainetta oliko se nyt T10. ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

Monnisto

Viimeiset 5 vuotta olen autoni pessyt Presta Ultimate shampoolla, erittäin tyytyväinen olen ollut. Just tilasin 4l pönikän eikä hintakaan ollut paha 29â,¬

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Monnisto - 23.04.13 - klo:16:09
Viimeiset 5 vuotta olen autoni pessyt Presta Ultimate shampoolla, erittäin tyytyväinen olen ollut. Just tilasin 4l pönikän eikä hintakaan ollut paha 25â,¬.

Puhutko ultimate shampoo conditionerista? Jos puhut niin mistä saa 4l astioita ja vielä tuohon hintaan?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Monnisto

Automaalikauppa.fi
Siellä on vielä muutama 4l pönikkä jäljellä.
Hinta olikin 29â,¬

nikob

Tilattu pesuaineeksi: Dodo juice sour power 500ml.
Kiillon ylläpitoon: Dodo juice red mist tropical 500ml.

Molemmat itselle uusia tuttavuuksia, jota pääse kokeileen ensimmäistä kertaan.

frozzu

^

Itsellä kokemuksia molemmista. Tulet varmasti olemaan tyytyväinen :). Sour Power lisää myös jonkin verran kiiltoa ja tuoksuu hyvälle.

Red Mist Tropical tuntui joskus hieman työläältä pyyhkiä pois (tuntui jättävän rantuja), helposti lähtee pois, mutta ei tule ihan kuivaksi ekalla pyyhkäsyllä. Näin ainakin itsellä. Kiilto on loistava!

nikob

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 29.04.13 - klo:10:37
^

Itsellä kokemuksia molemmista. Tulet varmasti olemaan tyytyväinen :). Sour Power lisää myös jonkin verran kiiltoa ja tuoksuu hyvälle.

Red Mist Tropical tuntui joskus hieman työläältä pyyhkiä pois (tuntui jättävän rantuja), helposti lähtee pois, mutta ei tule ihan kuivaksi ekalla pyyhkäsyllä. Näin ainakin itsellä. Kiilto on loistava!
Mukava kuulla että toimii.
Mites tuota Tropicalia tarkalleen käytetään? Jos olen oikein käsittänyt niin suihkutetaan pintaan ja rätillä levitetään, saman tien voi kiiloittaa pois.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nikob - 29.04.13 - klo:10:34

Hyvä valinta. Ja on muuten riittoisaa tavaraa, puoli litraa aikoinaan sitä tilasin ja puolet on mennyt, kolmas kesä lähtee liikkeelle :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

frozzu

Lainaus käyttäjältä: nikob - 29.04.13 - klo:18:24
Mukava kuulla että toimii.
Mites tuota Tropicalia tarkalleen käytetään? Jos olen oikein käsittänyt niin suihkutetaan pintaan ja rätillä levitetään, saman tien voi kiiloittaa pois.

Tuosta on jo hetki kun olen tuota viimeksi käyttänyt, mutta kuulostaa tutulta. Ehkäpä se oli juuri tuo että rätillä levitetään ja samalla jo pitäisi kiillottaa pois niin se kiillotus ei oikein onnistunut. Levitys kylläkin  ;D

Mikko

Red Mist Tropicalia pitää suihkutella todella säästeliäästi, muuten on vaikea saada pois. Itsellä riittää esim. 4-5 kevyttä suihkautusta koko katon käsittelyyn, levitykseen toinen liina ja kiillotukseen toinen. Nopea levitys ja kuivaus heti perään. Lyhytnukkainen, mutta pehmeä liina toimii parhaiten tuon kanssa.

Täällä myös Sour Power kesä-shampoona. 10 ml 10 litraan vettä riittää, vaahtoaa kivasti, tuoksyy hyvälle ja liukuu hyvin lammashanskan alla.

Antero

Onkos kukaan kokeillut 1drywash-tuotetta joka on siis täysin vedetön pesumenetelmä. Suihkutetaan ainetta pintaan, ensimmäisellä mikrokuituliinalla pyyhitään lika pois ja toisella kiillotetaan. Tuloksena puhdas, vahattu pinta. Valmistaja takaa myös sen, ettei pinta naarmuunnu. Nelosen Startissa tuotetta on testailtu tässä kevään aikana ja näemmä Startin Antti Liinpää on ottanut tuotteen maahantuonnin hoitaakseen. Itse ajattelin tuotetta testata, koska jos se todellakin toimii, niin olisi iso apu auton pesussa kun itsepesupaikkoja on vähän ja yleensä saa tunnin jonottaa. Harjapesuun en autoni vie ja harjaton ei kummoisesti pese.

http://www.1drywash.fi/index.php/fi/etusivu/ Tuolta löytyy kattavasti tietoa tuotteesta ja useampi video.

konga

Lainaus käyttäjältä: Antero - 05.05.13 - klo:14:49
Onkos kukaan kokeillut 1drywash-tuotetta joka on siis täysin vedetön pesumenetelmä. Suihkutetaan ainetta pintaan, ensimmäisellä mikrokuituliinalla pyyhitään lika pois ja toisella kiillotetaan. Tuloksena puhdas, vahattu pinta. Valmistaja takaa myös sen, ettei pinta naarmuunnu. Nelosen Startissa tuotetta on testailtu tässä kevään aikana ja näemmä Startin Antti Liinpää on ottanut tuotteen maahantuonnin hoitaakseen. Itse ajattelin tuotetta testata, koska jos se todellakin toimii, niin olisi iso apu auton pesussa kun itsepesupaikkoja on vähän ja yleensä saa tunnin jonottaa. Harjapesuun en autoni vie ja harjaton ei kummoisesti pese.

http://www.1drywash.fi/index.php/fi/etusivu/ Tuolta löytyy kattavasti tietoa tuotteesta ja useampi video.

Nähnyt kanssa startissa kun tolla aineella pessyt ja telkussa vaikuttas ihan hyvältä aineelta,mutta en kyllä omaa autoa tollasella pesis.. :) 
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

brainsurgery

Helvetti tuo Startti on kyllä täyttä mainosta alusta loppuun. Onpa kumma että tuotteesta ei löydy vikaa jos äijä itse maahantuo sitä.

Niin uskomattoman huonosti peiteltyjä mainoksia että ei voi pokkana katsoa tuota ohjelmaa.

Antero

Vai onko niin, että Startin äijä on ensin todennut tuotteen niin toimivaksi, että kannattaa hoitaa maahantuonti itse? Kannattaa oikeasti katsoa nuo videot, niiden perusteella tuote todellakin tuntuu toimivan, esim tuo Porchen pesu jossa joku tavan kansalainen tuotetta kokeilee. Jos yhdellä pullolla pesee kesäkeleillä auton neljäkin kertaa, ilman jonottamista ja kotipihalla, niin ei nyt järjettömän kallistakaan. Toki välillä kunnon painepesut tietysti paikallaan. Eikä tässä nyt ole sen enempää tarkoitus tuotetta mainostaa, mutta mielenkiintoista jokatapauksessa.

dosetti

Pesukintaan puolella aine on testattu ja siellä sanottiin aiheuttavan mikronaarmuja. No, ns. tavallinen autonpesijä tuskin niistä välittää eli sellaiselle voisi olla ihan toimivakin aine kevyeen likaan. Jos auto on samalla tavalla likainen kuin monet venäjän rekisterissä olevat niin järkikin jo sanoo, ettei sentin kuivunutta kurakerrosta voi suihkutella kosteaksi asti ja pyyhkiä yhtä liinaa käyttäen puhtaaksi.

Hyvän vahauksen jälkeen voisin kokeilla omaankin autoon sellaisen lentopölyn pois saamiseksi, en muuhun.

konga

Lainaus käyttäjältä: nikob - 29.04.13 - klo:10:34
Kiillon ylläpitoon: Dodo juice red mist tropical 500ml.
Molemmat itselle uusia tuttavuuksia, jota pääse kokeileen ensimmäistä kertaan.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.04.13 - klo:18:49
Hyvä valinta. Ja on muuten riittoisaa tavaraa, puoli litraa aikoinaan sitä tilasin ja puolet on mennyt, kolmas kesä lähtee liikkeelle :D

Tilasin 2x 500ml eli riittää vissiin muutamaan pesuun..  ;D
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

brainsurgery

Voisiko joku pistää linkin sinne missä valmistaja takaa että pinta ei naarmuunnu? Löysin suomenkielisiltä sivuilta vain toteaman että pinta ei naarmuunnu. Jos tuolla nyt naarmuttaa kuitenkin pintaa niin hoitaako valmistaja pinnan takaisin sellaiseen kuntoon kuin se oli ennen pesua vai toteavatko vain että "väärin käytetty".

Itse voisin kuvitella tuollaista ainetta käyttäväni ennen vahausta jos auton pesupaikka on eri paikassa kuin vahauspaikka ja auto täytyy pestä uudelleen ennen vahausta. Tosin siihenkään tuo aine ei sovellu kun siinä on jotain vahaa sisällytettynä. Ihan hirveän edullistakaan tuo ei ole esim. tähän aineeseen verrattuna (johon tosin tarvitsee ämpärillisen vettä mutta sitä ei tarvitse huuhdella pois) http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/optimum-no-rinse-32oz/prod_773.html

PTG

Lainaus käyttäjältä: Antero - 05.05.13 - klo:14:49

Jep ja jos naarmuja sitten kuitenkin tulee, niin tuotetta on käytetty väärin :-X Eli normaali perävalotakuu tai itse asiassa ei oikeastaan edes sitä ;)

Loppu uskottavuus on omalta osaltani hukattu seuraavassa vastauksessa "usein esitettyihin kysymyksiin" t.j.s.p.:

"Kuinka 1drywash suojaa maalipintaa, jos sitä vertaa perinteisiin vahoihin? Parhaimmat vahat kestävät tyypillisesti maalipinnassa muutamista viikoista reiluun kuukauteen jos autoa käytetään säännöllisesti. 1drywashin vahapinta kestää 2-3 viikkoa. Mutta on hyvä muistaa, kun peset 1drywashilla, vahaat autosi joka kerralla kun peset autosi. Harva meistä vahaa autoaan joka viikko."

Suomeksihan tuo menee niin, että parhaimmat vahat kestävät auton pinnalla useita kuukausia ja harva meistä naarmuttaa autoaan joka viikko ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy