Autonpesuaine keskustelu

Aloittaja nikob, 10.11.11 - klo:00:08

« edellinen - seuraava »

kt

Itse olen käyttänyt autonpesuun lusikallisen joko mäntysuopaa tai astianpesuainetta riippuen siitä, mikä purkki on ollut lähinnä kotona saatavana. Hyvin on auto puhdistunut. Ã,,mpärillinen vettä+lusikka pesuainetta riittää kun jouhiharjalla vetelee ja vettä letkusta päälle. Näin pesen kesällä kerran kuussa.
Talviaikaan en pese autoa noin neljään kuukauteen eli joulu-huhtikuu.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Peeveli

Korrekhan on monista halveksittava ja oikeastaan kirosana, mutta ei haittaa itseäni. :D Pari kertaa nyt pessyt tuolla litkulla ja ainakin vielä maalipinta helmeilee kuten vastavahatussa autossa. Kuivaaminen todella helppoa ja sormella kokeillen pinta liukas. Jokainen tekee ilman muuta tavallaan, mutta itse nyt talvisajan aion käyttää ainoastaan tätä litkua koska sitä käyttäessä ei mene hermot, ei tarvitse jynssätä kättä kipeäksi ja tulee vielä putipuhdasta. Kaipa se on maamme kuralikaan suunniteltu...Ja sitä löydän kotini läheltä puljuista.

En tiedä carnaubavahan hankalammasta suolakuran irtoamisesta, samanlaisia kokemuksia ollut synteettisillä/hartsi/silikonipohjaisillakin vahoilla. Esim. Konalassa toimivan Kauramäki Car Clenanin omistaja on ihmetellyt tänä talvena autojen todella hankalaa käsinpesua, suolan koostumus lienee se pahin syy (sekaan lyödään muita aineita; väittävät että seassa olisi rypsiöljyä, sokeria, muurahaishappoa tai ties mitä).

Peke

Itse pesen Verry Berryllä ku en ole vielä parempaa kokeillut. Ja kyl mulla on hyllyssä esim. äsken mainittua Citrus Wash&Glossia+joku toinenkin CG:n shampoo oli, Priman Mystiqueta, Dodo Juicen sitä vihreetä(en nyt muista nimeä) ym. Esipesu BH:n AutoFoamilla ja sit shampoo+2ämpäriä+lampaanvillainen pesukinnas. Lopuksi huolellinen kuivaus kolmella Miracle Dryer kuivausliinalla ja usein käytän lisänä vielä ReLoadia. Näin talvisaikaan pesen vähän useammin ja 70% pesuista on vain "esipesuja" eli vain foamit pintaan ja painepesurilla ne pois. Eli en pese kintaalla enkä kuivaa ollenkaan, koska lika lähtee 90% pois jo painarillakin. Näin teen about 3 kertaa viikossa ja sit välillä oikea pesu.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

joukose

Mulla kun on tuo pirssi myynnissä niin on tullut pidettyä se aina puhtaana. Syksyllä oisko ollut lokakuuta se pestiin liikkeessä jollain liuotin tyyppisellä aineella ja heitettiin teflonvaha pintaan. Tähän asti vaha riitti. Pesin autoa autoklymin pesuaineella aikas usein. Painepesurilla veden valelu+pesuaine+painepesu+käsinpesu+painehuuhtelu+vaahto-vaha painepesurista+5 min odottelua+huuhtelu.

Nyt pesin sitten vanhat vahat auton rekanpesusineella oisko ollut T10. Sitten savi+liukaste käsittely+pesu+huuhtelu+kuivaus aidolla säämiskällä+15 h ilmakuivaus+autoglym punainen vaha ja huomenna autoglym kultainen pintavaha. Tähän sitten aina kun auto vähänkin likainen autoglymillä pesu ja vaahto-vaha painepesurista. ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

Daworder

Lainaus käyttäjältä: joukose - 11.02.12 - klo:16:39
Mulla kun on tuo pirssi myynnissä niin on tullut pidettyä se aina puhtaana. Syksyllä oisko ollut lokakuuta se pestiin liikkeessä jollain liuotin tyyppisellä aineella ja heitettiin teflonvaha pintaan. Tähän asti vaha riitti. Pesin autoa autoklymin pesuaineella aikas usein. Painepesurilla veden valelu+pesuaine+painepesu+käsinpesu+painehuuhtelu+vaahto-vaha painepesurista+5 min odottelua+huuhtelu.

Nyt pesin sitten vanhat vahat auton rekanpesusineella oisko ollut T10. Sitten savi+liukaste käsittely+pesu+huuhtelu+kuivaus aidolla säämiskällä+15 h ilmakuivaus+autoglym punainen vaha ja huomenna autoglym kultainen pintavaha. Tähän sitten aina kun auto vähänkin likainen autoglymillä pesu ja vaahto-vaha painepesurista. ;D

jätä kultainen pois ja laita opticoatit pintaan (kallista, about 50e 10ml) mutta on se hyvääkin

AudiA5SB

Itse käytän tota dodo juice born to be mild, todella hyvä! Suosittelen!

nikob

Lainaus käyttäjältä: AudiA5SB - 27.02.12 - klo:00:35
Itse käytän tota dodo juice born to be mild, todella hyvä! Suosittelen!
Tuo on kyllä hyvää.
Nyt tuli tilattua:
Meguiars Deep Crystal® Car Wash
Meguiars Ultimate Quik Detailer
Meguiars Microfiber Super Suede (säämiskä)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

makelja

Eilen pesasin ekan kerran pihalla tänä keväänä.
Pesuaineena oli Chemical Guys Maxisuds2. Ei tuolla oikein tahtonut lähteä lika pois. Esipesussa käytin Bilthamberin Autofoamia. Sillä lähti irtopaska hyvin pinnasta pois, ja ei huuhteluvedet edes tulleet pahan mustiksi.
Seuraavaksi palaan takaisin Dodon SourPoweriin. Piti vaan käyttää tuo Maxisuds loppuun että sain kaapista pullon pois.

eesti_vw

Limosil
Limosil viimeistelyaine!
Limosilin ylivoimaisuus perustuu puhtaaseen luonnon tuotteeseen - sitrusöljyyn. Kehitetty autojen kumi- ja muovipintojen alkuperäisen kiillon ja sävyn palauttamiseen, auton sisä- ja ulkopuoliseen käyttöön. Erinomainen ovitiivisteille.

http://www.solmaster.fi/home/fi/tuotteet/kuljetuskaluston-pesuaineet/limosil-viimeistelyaine/

Onko kellään kokemusta tällaisesta aineesta? Tehtaan edustaja lupasi toimittaa minulle yhden näytepullon, mutta ei ole pulloa eikä miestä näkynyt :'(.

nikob

Lainaus käyttäjältä: nikob - 17.03.12 - klo:18:24
Tuo on kyllä hyvää.
Nyt tuli tilattua:
Meguiars Deep Crystal® Car Wash
Meguiars Ultimate Quik Detailer
Meguiars Microfiber Super Suede (säämiskä)
Ei ole vieläkään tuotteet saapuneet. Tuli tilattua Harmaatuonnista, ja yleensä ollut nopeat toimitukset.
Tullut kaksi kertaa mailiakin pistettya, mutta ei vastausta  :o Ei siinä muuta, mutta kun maksanutkin jo.

Daworder

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.02.12 - klo:14:13
Itse olen käyttänyt autonpesuun lusikallisen joko mäntysuopaa tai astianpesuainetta riippuen siitä, mikä purkki on ollut lähinnä kotona saatavana. Hyvin on auto puhdistunut. Ã,,mpärillinen vettä+lusikka pesuainetta riittää kun jouhiharjalla vetelee ja vettä letkusta päälle. Näin pesen kesällä kerran kuussa.
Talviaikaan en pese autoa noin neljään kuukauteen eli joulu-huhtikuu.

Näin tais tehdä edellinen autoni omistaja myös, niin kamalassa kunnossa oli maalipinta, että piti pullollinen megun ultimate compouttia pyörittää kylkiin.. huhu

Newman

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 27.03.12 - klo:13:00
Näin tais tehdä edellinen autoni omistaja myös, niin kamalassa kunnossa oli maalipinta, että piti pullollinen megun ultimate compouttia pyörittää kylkiin.. huhu
Ihan samalla tavalla se maaninen pesu kaksi-kolme kertaa viikossa tekee hallaa maalipinnalle. Vaikka kuinka olisi kashmir-villaiset pesukondomit käytössä ja Dödön netissä "maineensa" kerännyttä überliukkaria päällä.

Kaivosmies

Nyt kun pahimmat suolakelit on loppuneet ja voi pestä miedommilla pesuaineilla, testasin pesuaineena Megun Gold Class Car Washia. Tulee parempi pinta kuin aiemmin pääosin käyttämälläni Auto Glymin Bodywork Shampoo Conditionerilla. Megun aine vaahtoaa vähemmän, voisi halutessaan uskoa että huuhtoutuu vähemmällä vedellä. Muistaakseni ovat aika samanhintaisiakin.

Zaasa

Tarkoitukseni oli tehostaa vanteiden pesua Carsin liuotinpesuaineella.Renkaista tuli savenharmaat >:( vanteet eivät tulleet yhtään puhtaammaksi.

Muilla liuottimilla ei ole koskaan käynyt noin ???

Pumafi

Omat kokemukset on Bilt- Hamberin tuotteista olleet parhaita. Silver One käsittely uutena auton pintaan ja 2 kertaa vuodessa Swisswaxin kovavaha tehostamaan. Muuten autot pestään käsin aina kun ne on likaisia. Vähintään huuhtelu jos on ajettu suolatuilla teillä tai hiekkapätkällä.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.02.12 - klo:14:13
Itse olen käyttänyt autonpesuun lusikallisen joko mäntysuopaa tai astianpesuainetta riippuen siitä, mikä purkki on ollut lähinnä kotona saatavana. Hyvin on auto puhdistunut. Ã,,mpärillinen vettä+lusikka pesuainetta riittää kun jouhiharjalla vetelee ja vettä letkusta päälle.
Kyllä mäntysuopa on hyvää pesuainetta että uskallan suositella itekkin auto käyttöön.
Ehkäpä jäis mäntysuopa käyttämättä itelläkin uudessa autossa mutta vanhempiin biilikoihin olen toki käyttäny ja jää vieläpä mielyttävä männyn tuoksu pintaa  ;D

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.09.12 - klo:19:56
Tarkoitukseni oli tehostaa vanteiden pesua Carsin liuotinpesuaineella.Renkaista tuli savenharmaat >:( vanteet eivät tulleet yhtään puhtaammaksi.

Muilla liuottimilla ei ole koskaan käynyt noin ???
Millä aineilla saven harmauden saa pois kumeista?

MasTurbo

^ esim mequiarssin rengas geelillä.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

ntix

Pitäisiköhän innostua kokeilemaan näitä pesuaineita enemmältikin. Tämän kesän käytössä ollut Dodo Juice Born to be Mild Maintainance on kyllä ollut hyvä, mutta...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

nikob

Tilasin pesuaineeksi tällä kertaa Megun wash and waxia, tuota en vie ole kokeillut.
Eikös Pokkuksella ollut tuosta jotain kokemusta?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: nikob - 30.10.12 - klo:10:15
Tilasin pesuaineeksi tällä kertaa Megun wash and waxia, tuota en vie ole kokeillut.
Eikös Pokkuksella ollut tuosta jotain kokemusta?
Mulla on tuota myös. Ihan OK pesuaine. ENpä itse ole huomannut noissa autonpesuaineissa ihmeempiä eroja.

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: ntix - 05.09.12 - klo:20:17
Pitäisiköhän innostua kokeilemaan näitä pesuaineita enemmältikin. Tämän kesän käytössä ollut Dodo Juice Born to be Mild Maintainance on kyllä ollut hyvä, mutta...

Parhaimpia shampoita mitä on.  :D ;)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.09.12 - klo:18:10Varsinaisesti menin Solmasterin AS40 -pulloa hakemaan, mutta sitäkään eivät enää myy.
Itse kävin tuota Solmasteria ostamassa Suomenojan Bauhausista, hyllyyn jäi vielä kaksi litran pulloa. ;) Pönikät sijaitsee kassojen vasemmalla puolella.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Mikko

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 31.10.12 - klo:20:31
Itse kävin tuota Solmasteria ostamassa Suomenojan Bauhausista, hyllyyn jäi vielä kaksi litran pulloa. ;) Pönikät sijaitsee kassojen vasemmalla puolella.

Juu sieltä saa nyt taas, oli pitkään loppu. Ostin itsekin pönikän pari päivää tuon viestin kirjoittamisen jälkeen. :)

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 31.10.12 - klo:20:43
Juu sieltä saa nyt taas, oli pitkään loppu. Ostin itsekin pönikän pari päivää tuon viestin kirjoittamisen jälkeen. :)

Täällä olis vielä n.15 litraa as4:sta jäljellä, loisto aineita nuo molemmat...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

ram1

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=VAL-CONCSHAM-5L
Isältä pojalle.Nyt toki loppu tuolta.Mut kaikki valetin pesutuotteet olleet hyviä.Ja riittoisia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Peeveli

Kesäpesuaineena olen käyttänyt viimeisen kesäkauden halpaa  m u t t a  todella hyvin kaiken kesälian irrottavaa Korrek Autopesua, keltainen isohko pullo. Toimii.

http://www.korrek.fi/app/product/view/-/id/159

Nyt kun alkoi nastarenkaiden irrottaman tielian ja suolauksen kausi, otin käyttöön taas viime talvena valkoisen auton kanssa ehdottoman hyväksi toteamanai Korrek Liuotinpesuvahan jossa siis on esipesevää liuotinta, shampoota ja vahaa. Polo GTI:ssä totesin maamme oloihin tehdyksi, eikä syönyt varsinaista vahapintaa pahemmin ja kevääseen asti helmeili vesikin isoina lauttoina pinnalta pois. Ja nyt olen taas todennut aineen hyväksi joten sitä tässä käytellään taas talvikausi. Halpaa, mutta kerrankin hyvää. Pesu on erittäin nopeaa, kevyttä ja lopputulos erinomainen.

http://www.korrek.fi/app/product/view/-/id/163

Aiemmin tuli käytettyä Mequn, Auto Glymin ja ties minkä shampoita vaan ei niillä Korrekin tapaan edes kesälika irronnut. Vahaksi laitan kuitenkin edelleen seuraavallakin kerralla Mequiarsin, tällä kertaa komerossa valmiina jo olevaa NXT:tä.

Pyydän jo etukäteen anteeksi jos pahoitin useiden palstalaisten mielen mainitsemallakaan sanan "Korrek".

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.11.12 - klo:07:34
Pyydän jo etukäteen anteeksi jos pahoitin useiden palstalaisten mielen mainitsemallakaan sanan "Korrek".
Ei tarvitse pyytää anteeksi. Minusta kyseisellä merkillä on hyviä tuotteita. Tosin tuon liotinpesuvahan luulisi vievän kaikki mennessään vaikka kuinka käyttäisi mietoa seosta. Huokaus. Pitäisi kait siirtyä niihin Cullinaitteihin sun muihin.

Mikko

Korrekin Autopesulla minäkin ennen pesin, kunnes kyllästyin siihen, että purkkeja sai olla kokoajan ostamassa kun sitä kului niin paljon. Pesutehossa tai muissa ominaisuuksissa ei ollut suurempaa valittamista. Montaa ainetta tuli kokeiltua, mutta lopulta eniten tykkäsin Dodo Juicen Sour Powerista. Pesee hyvin ja lammas liukuu erittäin miellyttävästi auton maalipinnalla. Ja ennenkaikkea on riittoisaa, 500 ml purkilla pesee 1,5 vuotta minun 1-2 viikon pesutahdilla. Saattaa jopa lopulta tulla edullisemmaksikin.

Solmaster AS40:llä hoituu esipesu (toimii hyvin painepullossa) ja kesällä sitten mökillä Foam Lance ja pesuaineena Bilt Hamberin Auto-Foam.

Korrekin Vahapesusta olen kuullut paljon hyvää. Se kuulemma myös irroittaa hyvin pinttyneenkin lian ja suolan. Ei vaan oikein käyttötavaltaan sovi minun tapaani pestä, joten on jäänyt kokeilematta.

makelja

Dodo Sour Power on minulla kesäkäytössä. Talvisin Chemical Guys Citrus wash and gloss.
Sour Power loppuu kohta, niin tilasin juuri sen tilalle Stjärnagloss Tangerine wash and gloss pullon. Oli Sour Power lopussa ja halusin samalla tilauksella kuin BH:n Auto Foamin Shinearamasta. Tuli samalla 7£:n postikuluilla. Katsoo sitten keväällä kuinka tuo toimii vrt. Sour Power.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy