Kirjoittaja Aihe: B7 tehdaswebaston sielunelämä  (Luettu 114212 kertaa)

Poissa Normanton

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #300 : 10.12.18 - klo:08:39 »
Onko muilla ollut Passatin tehdas webastossa ongelmaa, että lämmitys lähtee päälle vasta kolmannella yrityksellä? Kaukosäätimestä pitää noin 15s välein painaa kolme kertaa ja sitten lämmitys lähtee onnistuneesti päälle. Kaksi aikaisemaa yritystä jää kesken. Ei vikakoodeja.

Oletko kokeillut vaihtaa kaukosäätimen patteria? Itselläni otti viime talvena vähän huonosti ja patterin vaihto kaukosäätimeen auttoi.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Poissa Nepper

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #301 : 10.12.18 - klo:17:14 »
Patterit on vaidettu kakesta, mutta ei avittanut. Merkkihuollossa kävi äsken uudelleen katsottavana  ja diagnoosi oli että vaihtaavat uuden Webaston. Kuulemma elektroniiika sökö ja heillä ei noita piirikortteja korjailla. Jos maksaisin itse niin olisin jo jollakin juotospajalla kun puhuivat 1.5k€ rempasta. Korjaavat kuitenkin vaihtoauton virhevastuun piiriin, kun ei ole toiminut päivääkään oikein oston jälkeen.

Poissa Nepper

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #302 : 18.12.18 - klo:20:05 »
Nyt on Webasto uusittu marmorilla ja yhtä huonosti toimii. Lähtee päälle mutta tiputtaa itsensä pois noin 15-30s kohdalla webaston  käynnistämisestä. Tunteeko kukaan tuota webastoa ohjaavaa logiikkaa syvällisemmin? Mietin että voisiko vika löytyä Climatronicin paneelista?  Climalla on kuitenkin kyky ohjata webaston kytkeytymistä. Sillä ei ole väliä komentaako webaa kaukosäätimellä vai climan napilla. Onneksi en itse maksanut tuota korjausta, nyt sylettäisi kevvyesti kun on 1.5k€ remppa tehty ja sama vika jatkuu.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.266
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #303 : 18.12.18 - klo:20:13 »
Eivät sitten annostelijapumppua testanneet saatika vaihtaneet?

Webastoa pystyy ohjaamaan itsenäisesti joko kakesta tai Climatronicilta. Tuskin ne molemmat on rikki.

Poissa Nepper

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #304 : 18.12.18 - klo:21:07 »
En tullut kysyneeksi pumpun kohtalosta mutta auto oli 3h diagnoosiajalla ennen remppaa. Kai tuo asentaja perusjutut kokeili ennen kuin tarjosi talon laskuun tuollaista remppaa. Pumppu ei varmaankaan hyvin paljon yli 50€ heille maksa uusia.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.266
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #305 : 18.12.18 - klo:21:28 »
Sinne vaan takas pajalle. Aina vaan parempi, mitä enemmän saa uutta osaa vaihdettua. Ja firman piikkiin ;D

Pumppu on muuten yllättävän arvokas, ainakin jos joutuu omistaan maksamaan. Esim. 2012 malliin maksaa tiskillä 589 euroa ;D

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.266
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #306 : 19.12.18 - klo:10:25 »
Tuli tuos mieleeen, että ei kait sinne ole vaihdettu TT-V:n tilalle VEVO ja jätetty annostelijapumppu vaihtamatta :o

Se voisi sopia siihen alkuperäiseen ongelmakuvaukseen. TT-V annostelijapumpussa ei ole takaiskuventtiiliä kun se on lämmittimessä. Niinpä sitä ei ole laitettu annostelijapumppuun (DP41).

VEVO:ssa on lämmiitimessä vaan suora putki polttimeen ja takaiskuventtiili on annostelijapumpussa (DP42).

Eli valuisiko pa-linja yön aikana tyhjäksi ja siksi käyntiin vasta kolmannella? Huollossa varmaan tehty pa-linjan täyttö testerillä ja lämmitin toiminut moitteetta ja lähtenyt laakista käyntiin ???

Paljon oletuksia, mutta joskus sokea kanakin löytää mädän omenan, vai miten se nyt meni ;D

Poissa Nepper

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #307 : 19.12.18 - klo:21:27 »
Sain huoltoneuvojalta sen verran tietoa uutta aikaa sovittaessa, että pumppua ei ole vaihdettu. Ainostaan testattu. Ellei joku rane ole ole tuohon autoon vaihtanut merkkiliikkeen ulkopuolella väärän mallista Webaston syöttöpumppua niin oikeat romppeet sielllä on.  Sinänsä tuo takaiskun vuotaminen kuulostaisi järkevältä selitykseltä kun kyseessä on VEVO-weba

Poissa Nepper

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #308 : 22.12.18 - klo:08:22 »
Jaa a. Tällä kertaa vaihdettiin AGM-akku. Oli kyykännyt kylmänä testerissä. Ongelmaan vaan ei vaikuttanut. Edelleen jättää käynnistymissyklin kesken. Alan itse kallistua sinne pa-pumpun suuntaan vaikka se on testattu. Tietääkö joku saako VCDS:llä ulos tiedon minkä komponentin/raja-arvon käskyllä Webasto on lopettanut käynnistymisen viimeksi?

Poissa Nepper

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #309 : 29.12.18 - klo:14:40 »
Höpisen nyt lisää tästä omituisesta yksilöstäni. VCDS:llä katsottuna Webasto on omasta mielestään tyytyväinen elämäänsä (ei vikakoodeja ja ohjainkin on opetettuna) ja lähtee kylmiltään output testin kautta hienosti rokkaamaan. Output test antaa komennon Can-väylään eli väylä toimii moitteetta.  Nykyään lähtee päälle myös ajastettuna. Ennen Weban vaihtoa ajastukset epäonnistuivat myös.

Asentaja on saanut aikaan uuden Webaston automaattisen käynnistyksen toimimattomuuden / ominaisuus on kytkettu pois. Tehdasasenteisessa dieselissähän tämän tilanteen pitäisi olla mahdottomuus, kun porukka asentelee on/off kytkimiä can-väylän johtoihin saavuttaakseen tämän tilanteen. Auton voi startata kylmiltään ja Webasto on täysin mykkä ellei sitä laita päälle climan paneelista...

Jos ymmärsin oikein Webaston logiikkaa niin kauko-ohjain lähettää Webaston "antennilaatikolle" käynnistyskäskyn,  laatikko lähettää W-bus käskyn itse Webston ohjaimelle. Ohjain puskee viestin Can-väylässä Climatronickiin, joka käskyttää puhallinta.  Sitä en ymmärrä edelleenkään mikä helvetti käskee Webastoa lopettelehan hommat 30 s kohdalla, ilman vikakoodeja. Tätä tapahtuu vain kylmällä autolla ensimmäisellä yrityksellä. Lämpimälle autolle kaukosäätimen "Webasto päälle"-komento menee perille normaalisti.


Poissa Nepper

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #310 : 14.01.19 - klo:18:53 »
Ongelma vaikuttaa selvinneen. Maahantuojalta tuli ohjeet uusia webaston vesipumppu ja sen uusimisen jälkeen on toiminut niin kuin pitää.

VCDS antoi ainoastaan tämän vikakoodin koko prosessin aikana ja koodin nollauksella pysyi poissa pitkiä aikoja:

1 Fault Found:
00003 - Control Module
 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
 Freeze Frame:
 Fault Status:

Poissa Jiivee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #311 : 11.02.19 - klo:08:48 »
Selailin ketjun pikaisesti läpi, mutta ei heti löytynyt vastausta alla olevaan kysymykseen.

2.0TDI ja tehdasasenteinen Webasto, latautuuko Webaston erillinen akku takakontissa samalla kun laturin lyö konehuoneen akkuun kiinni?

Vai pitääkö niitä latailla molempia erikseen?

Laturina C-tekin polar mxs 5.0.
-13 B7 Passat R-line 2.0TDI 4motion
Ex: -10 mk6 Gti Golf

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.266
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #312 : 11.02.19 - klo:09:43 »
Takakontin akulle on oma latausrele, jota sähkökeskus ohjaa. Ja tuo rele on päällä vain kun auton oma laturi lataa.

Eli pitää ladata erikseen.

Poissa Jiivee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #313 : 11.02.19 - klo:11:29 »
Takakontin akulle on oma latausrele, jota sähkökeskus ohjaa. Ja tuo rele on päällä vain kun auton oma laturi lataa.

Eli pitää ladata erikseen.
Kiitokset nopeasta selvennyksestä.  :)
-13 B7 Passat R-line 2.0TDI 4motion
Ex: -10 mk6 Gti Golf

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy