B7 tehdaswebaston sielunelämä

Aloittaja Mr Vice, 09.11.11 - klo:14:07

« edellinen - seuraava »

Luumakki

Webasto lakkasi kokonaan toimimasta ja hävisi myös valikoista kokonaan. Polttaa sulakkeen saman tien kun sen vaihtaa. Nyt lämpimien kelien aikana huomasin, ettei ilmastointikaan toimi. Onko kellään tietoa voiko näiden toimimattomuus liittyä toisiinsa vai onko vaan sattumaa? Ja mikä sulakkeen voisi polttaa? Auto on diesel B7 2013.

cardic

Tämä sama kiinnostaa. Webasto lakkasi toimimasta noin pari viikkoa sitten ja eilen huomasin ettei myöskään ilmastointi toimi. Webasto on tehdasasenteinen ja herjasi aux. heating erroria.

kalakukko88

Huomasin tuossa viime kevään korvilla ensimmäisen kerran, sellaisen ongelman B7 passatin tehdaswebastossa, että kun kaukosäätimestä painaa webaston päälle, niin ensimmäisellä kerralla merkkivalo vilkkuu nopeasti vihreenä ja oranssina hetken ja sammuu. Kun painaa uudestaan kaukosäätimestä lähtee webasto käyntiin. Joskus on tehnyt myös niin, että vasta kolmannella kerralla käynnistyy.  Kun webasto käynnistyy se toimii ihan normaalisti. Jos kajuutasta painaa napista tai ajastaa ajotietokoneen kautta aamuksi sen lämpiämään webasto lähtee heti käyntiin ja toimii normaalisti. Auton ja kaukosäätimen etäisyyttä  sekä sitä onko auton ja kaukosäätimen välissä esteitä vai suora näköyhteys, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Niin olisiko kenelläkään tietoa ja hyvää arvausta missä mahtaa olla vikaa. Auto on 1.6 tdi -12 vuosimallia. webasto on 5kw.

vwmies

Nopein ensiapu on vaihtaa dongin paristo.  :o
Yritetään pärjätä.

kalakukko88

Mikäli tarkoitit kaukosäätimen paristoa, niin sen olen kyllä mitannut ja tuntuis olevan ihan täydessä tikissä. Mut joo, ei kai tuo paristo kauheesti maksa jos vaikka vaihtais ihan kokeeksi. Jos pariston vaihtaa niin pitääkös se jotenkin koodata? Olisiko ohjetta koodaukseen saatavilla keneltäkään tai vaikka sinulta vwmies.  :)

Tos®

Jetistä varmaan kiertovesipumppu jumissa, omaa vikaa kun en muistanut kesällä käyttää.
Kuumiaa ja menee lukkoon.
Uusi tuli ebaystä noin 110e posteineen.

Oletettavasti pumppu löytyy sisälokarin takaa, missä webastokin on.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

IlkkaK.

Lainaus käyttäjältä: kalakukko88 - 05.09.17 - klo:21:46
Huomasin tuossa viime kevään korvilla ensimmäisen kerran, sellaisen ongelman B7 passatin tehdaswebastossa, että kun kaukosäätimestä painaa webaston päälle, niin ensimmäisellä kerralla merkkivalo vilkkuu nopeasti vihreenä ja oranssina hetken ja sammuu. Kun painaa uudestaan kaukosäätimestä lähtee webasto käyntiin. Joskus on tehnyt myös niin, että vasta kolmannella kerralla käynnistyy.  Kun webasto käynnistyy se toimii ihan normaalisti. Jos kajuutasta painaa napista tai ajastaa ajotietokoneen kautta aamuksi sen lämpiämään webasto lähtee heti käyntiin ja toimii normaalisti. Auton ja kaukosäätimen etäisyyttä  sekä sitä onko auton ja kaukosäätimen välissä esteitä vai suora näköyhteys, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Niin olisiko kenelläkään tietoa ja hyvää arvausta missä mahtaa olla vikaa. Auto on 1.6 tdi -12 vuosimallia. webasto on 5kw.

Minulla tekee samaa vm-12 2.0TDI, huollossa veikkasivat paristoa mutta ei korjaantunut vaihtamalla, seuraavaksi ehdottivat vikakoodien purkua jos sieltä löytyisi jotakin. Tuo kun pelaa muuten hyvin, mutta ei kaukosäätimestä, niin taidan malttaa ja tutkituttaa seuraavan huollon yhteydessä.

jrinnes

Se pariston vaihto ei ole sen ihmeempi amerikantemppu kuin vanha pois, uusi tilalle ja eikun menox sano Annie Lennox.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

kalakukko88

Pariston vaihdoin ja nyt pelittää kaukosäätimestä niin  kuin pitääkin. Tosin tuon vaihdon jälkeen, olen huomannut, että kun ajotietokoneen kautta ajastaa niin se ei jostain syystä lähde käyntiin. Kaukosäätimellä lähtee kerrasta. En sitten tiedä onko tämä jotain luulotautia ja pitänee nyt kokeilla erilaisilla lähtötilanteilla ja tutkia tilannetta lisää.

Jamax

Omassa kulkineessa Webasto menee vikatilaan, jos sen käynnistää kaukosaatimellä, kellosta ja napista toimii moitteetta.
Vikakoodit on luettu Laakkosella ja Webastohuollossa eikä koodeissa ollut ilmeisesti syytä toiminnalle. Onko kukaan paininut samanlaisen ongelman parissa?

kalakukko88

Luin vikakoodit ja antoi tällaisen. Osaisiko joku tulkita mikä siellä mahtaa olla vialla? Eli siis ajotietokoneen kautta ohjelmoituna webasto ei lähde käyntiin, mutta kaukosäätimellä kerrasta. Napista en ole kokeillu ja pitääkin kokeilla vielä sitä, mutta tietääkö tästä vikakoodista jo jotain:

1 Fault Found:
01407 - Flame Extinguished
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 73
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 39.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.07 V

Itse mietin kun selasin vanhoja vikakoodeja kun joskus lukenut ja silloin websto on toiminut normaalisti, niin tuo ylempi lämpötila arvo on ollu +49.0 astetta. Jännite arvo on ollu myös isompi 12.21 V, mutta se ei liene syynä koska tuskin se kaukosäätimestäkään lähtisi.

concorde

VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.09.17 - klo:17:06
Jetistä varmaan kiertovesipumppu jumissa, omaa vikaa kun en muistanut kesällä käyttää.
Kuumiaa ja menee lukkoon.
Uusi tuli ebaystä noin 110e posteineen.

Oletettavasti pumppu löytyy sisälokarin takaa, missä webastokin on.
Siellähän se, noin tunnin homma vaihtaa.
Puristimet letkuihin, niin ei tarvinnut edes täyttää lisää nestettä. Lukitksen poisto, vian nollaus ja toiminnan testaus vcds:llä ja pelittää.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

toippa

Tehdaswebaston kaukosäätimellä ei taida olla mitään tekemistä Webston oman T91 kaukosäätimen kanssa? Tilan tarkistus ei toimi on ja off nappeja painamalla eikä tilaa myöskään pysty vaihtamaan.

Miten VW-logolla varustetusta kaukosäätimestä tulkitaan, että meneekö lämmitys vai tuuletus päälle ja meneekö päälle laisinkaan? (luin ohjekirjankin enkä ymmärtänyt  8))

https://www.webasto.com/fileadmin/webasto_files/documents/country-folder/finland/car/technical-documentation/finland-car-parking-heater-technical-documentation-telestart-t91.pdf

kalakukko88

Lainaus käyttäjältä: concorde - 10.10.17 - klo:07:56
Rossin Wiki sanoo:  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01407#01407_-_Flame_Extinguished

Kiitos concorde linkistä. Tosin taisin olla liian hätäinen kirjoittelemaan tänne. Nollasin vcds:llä kyseisen vikakoodin webaston osalta nyt kahtena aamuna on lämmittänyt normaalisti. Katsotaan syttyykö huomen aamuna. Toivottavasti se oli vain hetken härö ja viittaisi kyllä johonkin hyvin pieneen vikaan, koska kaukosäätimestä lähti kuitenkin samantien tulille.

Johndeere

Moro, mun autossa on tehdas asenteinen Webasto (Thermo Top Vevo) ja kaukosäädintä ei ole. Pörhöllä sanoivat että ominaisuus on olemassa, eli tarvii vain kaukosäätimen ja koodauksen. Hinta-arvio oli n. 360, töineen. Aika paljon mielestäni siihen että eikös tuo koodaus ole aika nopea ja helppo? Toisena asiana mietin että tuohon hintaluokkaan saisi jo kännykkäohjauksella olevan ThermoConnectin (ent. Remuc)?

Olisko tuohon pelkkään kaukosäätöön olemassa joku edullinen ja toimiva ratkaisu; tyyliin pelkkä kaukosäätimen osto (onko n. 200,?) + sulake irti ja napin painallusta?
Vai onko ThermoConnect parempi ratkaisu ja minkälainen homma se on asentaa?

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vwmies

1 akun autoissa -B7 taitaa kaikissa tehdasasenteisissa olla toinen weballe kontin vasemmassa kulmassa - weba ei käynnisty akun varaustilan ollessa liian alhainen. Ehkä myös 2 akun autoissa (näissä on myös virranjakaja, ensin auton oma akku täyteen ja sitten weban) on näin. Omassakaan vähän ajetussa se ei aina käynnistynyt kovemmilla pakkasilla kaukolla. Myös kesädieseliä on saattanut jäädä weban putkiin, jos sitä ei ole käytetty ajoissa varoiksi - ja silloin käynnistyminen on arpapeliä.  :o
Yritetään pärjätä.

PeltiSeppo

Kiertovesipumppu pitäisi vaihtaa. Selvittelyjen perusteella tämä pumppu olisi käypä, mutta onko muuta hankintakanavaa marmori poislukien tietysti?

https://spareto.com/products/7-dot-01713-dot-28-dot-0-water-pump-parking-heater

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PeltiSeppo

Tilasin tuolta sparetolta kun oli halvempi posteineen mitä ebay vastaavat.

Asennuksessa ei vissiin ole muuta kuin vaihtaa vesiletkut ynnä sähköliitin ja uusi pumppu pannan taakse kiinni?

Miten tuo lukituksen nollaaminen, adaptaatio kanavaan 42 ja arvolla 1?

Tos®

Vaihto oli helppo, esim yetissä sisälokari irti ja vähän raotti puskurin alaosaa.
Putket tukkoon sopivilla puristimilla.

Nollauksessa en muista kanavaa, mutta vcds näyttää oikean kanavan adaptaatio listalla.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PeltiSeppo

Spareton pumppu oli sähköpistokkeen puolesta käypä mutta itse pumpun kiinnitys oli alkuperäisessä erilainen, 1 / 3 pulteista sai alkuperäiseen kannakeeseen pumpun kiinni. No, pysyy se yhdelläkin ja nippusiteellä vielä varmistus  ;D

Tuo pumppu oli suoraan näkösällä suht keskellä autoa moottorin etupuolella, eikä siellä lähempänä webastoa eli apukuskin sisälokarin etupuolella.

VCDS:llä lukituksen poisto ja komponenttitesti sai pumpun päälle. Vielä tehty jäähdytysjärjestelmän ilmaus eli reipasta ajoa kone kuumaksi ja hienosti lähti webasto käyntiin sekä lämmitti.

ÄrräLines

Mikähän lie webaan tuli, käynnistyy normaalisti mutta hyytyy sitten ja ”naksahtaa” muutaman kerran oudosti.. jää sitten vain vaimeasti huriseen..

Polttoainetta melkein puolitankkia..

Pasuri

Lainaus käyttäjältä: ,,rräLines - 18.11.17 - klo:16:59
Mikähän lie webaan tuli, käynnistyy normaalisti mutta hyytyy sitten ja ”naksahtaa” muutaman kerran oudosti.. jää sitten vain vaimeasti huriseen..

Ketjua taaksepäin selaamalla huomaisit muillakin olleen samaa ongelmaa ja kuinka selvittivät sen.

Tähän todennäköisimmin vesipumppu webassa rikki. Kokeilitko pysyykö weba päällä silloin kun olet käynnistänyt auton? Tällöin auton vesipumppu kierrättää nesteitä, eikä laite ylikuumene ja mene vikatilaan. Mainitsemasi hurina lienee auton puhalin, joka puhaltaa weban lämmittämään ilman kabiiniin,mutta koska weba sammuu, puhaltaa se vain haaleaa ilmaa.

Nyt hommaat VCDS -taitoisen kaverin ja lähdet vikakoodien selvityksestä jatkamaan.
------------------------------------------

Seat Leon 1,5 TGI Sportstourer FR - 20

ÄrräLines

Auto oli yön tallissa, muutama aste plussaa..
Ja nyt kun kokeilin Webastoa niin lähti normisti päälle ja toimi myös normaalisti.

Kävin illalla tankkaamassa talvilaadun dieseliä tankin täyteen kun oli sellainen kutina että siellä oli vielä kesälaatua.. liekkö tuolla vaikutusta.

Täytyy nyt testailla vielä ja kiikuttaa vikakoodin lukuun jos vika vielä ilmenee.

ÄrräLines

Eipä antanut mitään vikakoodeja, välillä toimii välillä ei.
Auto käynnissä toimii kyllä mutta auto sammuksissa yleensä hyytyy.
Akun mittailin ja se puoli on kunnossa.

Onkohan siinä enää muita vaihtoehtoja kuin se vesipumppu?
Outoa vaan kun välillä toimii..

Nytkin teki niin että lähti käyntiin, hyytyi sitten mutta n.5min päästä lähti itsekseen taas käyntiin ja pysyi sen 30min.

Antsu60

Täällä vaihdettu weban vesipumppu. Hinta Forssan laatuautossa 270,. Pumpun osuus 140,

Sokka

Täällä myös huomattu Webaston typerä toimintalogiikka. Vaikka tulisin tunnin moottoritiepätkältä melko suoraan lähikauppaan, kaupasta lähtiessä webasto hörähtää tulille, vaikka koneen lämmöt näyttää edelleen 90°C.
Kyllä varmasti karstoittuu tällä käyntilogiikalla.

Aiemmassa autossani lämpömittari näytti todellista jäähdytysnesteen lämpötilaa, pienellä viiveellä mutta kuitenkin. VW toteutus on ilmeisesti jotain tyyliin 70°-110° = 90°?

Tietääkö kukaan, mitkä ovat kriteerit siihen että auton tietokone arpoo webaston tulille?
Ja millä alueella tuo lämpömittari näyttää aina tuota 90°C?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 22.11.17 - klo:11:01
Ja millä alueella tuo lämpömittari näyttää aina tuota 90°C?

Konsernin autoissa alaraja tuolla 90° näyttämälle on perinteisesti ollut 74°, ylärajaa ei ole tullut kokeiltua mutta yli sadan se varmaankin on.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy