B7 tehdaswebaston sielunelämä

Aloittaja Mr Vice, 09.11.11 - klo:14:07

« edellinen - seuraava »

anttito

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 07.12.12 - klo:13:15
Lakkasi tuo B7:n tehdaswebaston T91 kaukosäädin saamasta webaa käyntiin. Säädin vilkuttaa vain nopeasti vihreää ON-näpykällä ja punaista OFF-näpykällä. Ei siis viittaisi pelkkään pariston loppumiseen...  :(  Helpolla tietysti pääsisi jos tuollaisen DL1 pariston tässä nopeasti löytäisi. Se vaihtoehto on vielä kokeilematta.

Mutta koska vilkuttelu enemmän viittaisi yhteysongelmaan, niin onko kukaan onnistunut parittamaan tuota yhteyttä toiminaan. Mikähän silloin on se ohjeiden kuuluisa sulake minkä kanssa tuo (5s irrotus+kiinnitys ja OFF-painallus) tehdään ?   Ainakaan taka-akun sulakkeen kanssa tuo ei tuottanut tulosta, eikä myöskään kojelaudan päässä olevan SB43-sulakkeen kanssa  >:(

Minulla itse jälkiasennettu T91, jossa kaukosäädin Skodan logolla. Sulakkeen paikka oli hyvin tiedossa.

Patterin virta vähissä = oranssi led vilkkuu tai palaa

Kuvailemasi vihreän vilkkuminen ON-napin painamisen jälkeen tapahtuu täällä, kun kaukosäätimen kantomatka ei riitä.
Paritus onnistui kesällä kun telestartin asensin. Ohje muistaakseni juuri tuo: sulake 5s irti -> kiinnitys -> OFF-painallus

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: anttito - 12.12.12 - klo:16:20

Kuvailemasi vihreän vilkkuminen ON-napin painamisen jälkeen tapahtuu täällä, kun kaukosäätimen kantomatka ei riitä.
Paritus onnistui kesällä kun telestartin asensin. Ohje muistaakseni juuri tuo: sulake 5s irti -> kiinnitys -> OFF-painallus

Käytännön ongelmana on että en ole päässyt selvyyteen mikä olisi se sulake B7:ssa minkä kanssa tuo pariyhteyden liittäminen onnistuu.
Kokeilin sekä peräkontin lisäakulta lähtevän piuhan sulaketta, että sulakerasian onjaussulakkeksi jossakin kaaviossa nimitettyä sulaketta, ei apua.

Voihan toki olla että se vastaanotinpuoli on kaputt, eli pitänee tässä vähitellen kääntyä asiantuntevan merkkiliikkeen puoleen  :(
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Variant2011

Miten teillä on lähtenyt passatti käyntiin näillä -20 asteen pakkasilla? Tänään vakio webasto oli päällä sattuneista syistä vain 20min. Todella vaivalloisesti yritti startata, annoin vielä olla lämmityksessä kaikenkaikkiaan 35min. Todella vaikeasti lähti käyntiin, sammui ainakin 4 kertaa, jouduin painamaan kaasua jotta sain käyntiin. Onko normaalia?

TuplaVW

Jos tuollainen toistuu niin jotakin vikaa on. Ilman Webastoakin pitäisi tuorean auton tottakai lähteä käyntiin, ja 20 min riittää jo oikeasti lämmittämään konetta, MUTTA se kaasun painallus esim vahingossa (jäänne selkärankaan sieltä kaasutinautojen ajoilta) ennen käynnistystä saattaa saada käynnistyvyyden sekaisin.

Lainaus käyttäjältä: atk - 20.12.12 - klo:22:21
Miten teillä on lähtenyt passatti käyntiin näillä -20 asteen pakkasilla? Tänään vakio webasto oli päällä sattuneista syistä vain 20min. Todella vaivalloisesti yritti startata, annoin vielä olla lämmityksessä kaikenkaikkiaan 35min. Todella vaikeasti lähti käyntiin, sammui ainakin 4 kertaa, jouduin painamaan kaasua jotta sain käyntiin. Onko normaalia?

Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

Qrainderi

Mites kun tuossa Passatissa on oma akku tuolle webastolle niin jos se kuluu loppuun niin rupeaako se ottamaan virtaa auton akusta vai kytkeytyykö Webasto vain pois? Lähtisi ainakin auto aina käyntiin. Ja Ilmeisesti ei saanut tuota automaattista käynnistystä mistään pois? Onkohan mahdollista tuota päivityyksellä lisätä?
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

koccola

Lainaus käyttäjältä: atk - 20.12.12 - klo:22:21

Tismalleen sama kokemus täälläkin 12 vuosimallin pasuunalla. Käynnistys alko temppuilemaan jo -10 asteen jälkeen. Webaa pidin päällä tänäänkin 20 minuuttia ja lämpömittarin neula ei edes värähtänyt. Oliskohan mahdollista että tässä weba lämmittää vain kabiinia ennen kuin auto käynnistetään? Volvossa vartti näillä pakkasilla sai moottorilämmöt jo puoleen...

Matts

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 22.12.12 - klo:12:30
Mites kun tuossa Passatissa on oma akku tuolle webastolle niin jos se kuluu loppuun niin rupeaako se ottamaan virtaa auton akusta vai kytkeytyykö Webasto vain pois? Lähtisi ainakin auto aina käyntiin. Ja Ilmeisesti ei saanut tuota automaattista käynnistystä mistään pois? Onkohan mahdollista tuota päivityyksellä lisätä?

Weba käyttää ainoastaan omaa akkua. Auto lataa ensin käynnistysakun ja sitten vasta weban akun, kannattaa kovilla pakkasilla ajaa välillä vähän pitempiä matkoja niin saa akut täyteen.

Kovilla pakkasilla olen huomannut, että weba on enkä päällä vain ½ tuntia, vaikka asetus haluaisi lämmittää tunnin.

Automaattisen käynnistyksen saa pois vain sulakkeen poistolla, siitä on oma ohjekin tällä foorumilla.

Minulla ainakin lämmittää moottoria ja kabiinia kiitettävästi. Keulassa on avw:lta ilmaiseksi saadut peitot paikallaan.

Vag -autoja
Mersu

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: Matts - 24.12.12 - klo:13:15
Weba käyttää ainoastaan omaa akkua. Auto lataa ensin käynnistysakun ja sitten vasta weban akun, kannattaa kovilla pakkasilla ajaa välillä vähän pitempiä matkoja niin saa akut täyteen.

Kovilla pakkasilla olen huomannut, että weba on enkä päällä vain ½ tuntia, vaikka asetus haluaisi lämmittää tunnin.

Automaattisen käynnistyksen saa pois vain sulakkeen poistolla, siitä on oma ohjekin tällä foorumilla.

Minulla ainakin lämmittää moottoria ja kabiinia kiitettävästi. Keulassa on avw:lta ilmaiseksi saadut peitot paikallaan.

Hyvä homma. Vaikka ilmeisesti ongelmia on tämän webaston kanssa immeisillä ollut niin ei siis ainakaan pitäisi weban takia auto jäädä käynnistymättä. Mietityttää vain nuo omat pätkäajot, toivottavasti ei karstoidu heti jos weba käynnistelee itseään joka kerta. Tai sitten pitää ruuvata ne lämmöt pois ihan lyhyimmillä matkoilla, ilmeisesti tällä kikalla weba ei mene päälle.

wille84

Tuossa ketjussa yksivaihtoehto tuon auto käynnistyksen poistoon:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6986.msg208834#msg208834

Olisi hyvä asia että nämät eri vaihtoehdot saataisiin kerättyä samaan paikkaan kun näille tarvetta näyttää olevan.

koccola

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.02.12 - klo:10:20
Siellä on venttiili jolla voidaan säätää kiertääkö neste pelkästään matkustamon "pienessä kierrossa" vaiko "isossa kierrossa" koko moottorille, venttiilin asento esilämmityksen aikana voidaan valita testerillä tai VCDS:llä. Neste kiertää hieman moottorille vaikka kierto olisikin rajoitettu pelkästään matkustamoon, siitä syystä se mittari voi hieman nousta lauhoilla keleillä mutta pakkasilla se ei riitä lämmittämään moottoria juuri ollenkaan. Käykää huollossa pyytämässä että muuttavat asetukset siten että neste kiertää myös moottoriin, Skodille tekevät tuon ohjelmoinnin jo luovutushuollossa.
Itse itselleni vastaten taitaa kyse olla tästä. Huomenna siis laakkoselle jos saisivat koodattua weban lämmittämään moottoriakin...

Variant2011

Lainaus käyttäjältä: koccola - 26.12.12 - klo:14:32
Itse itselleni vastaten taitaa kyse olla tästä. Huomenna siis laakkoselle jos saisivat koodattua weban lämmittämään moottoriakin...

Minä valittelin viime talvena laakkosella siitä ettei webasto lämmitä tarpeeksi konetta. Kysyin tuosta venttiilistä niin mainitsivat, että sitä ei olisi b7 passatissa....??..

trombone

Lainaus käyttäjältä: atk - 27.12.12 - klo:11:04
Minä valittelin viime talvena laakkosella siitä ettei webasto lämmitä tarpeeksi konetta. Kysyin tuosta venttiilistä niin mainitsivat, että sitä ei olisi b7 passatissa....??..
Komppaan tätä. Samalla tavalla minulle vastattu vuosi sitten. Viimasuojat sain lohdutukseksi.
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

koccola

Kuopion laakkonen ainakin totes ettei kuulu noin tomia. Oli vaan kiirus siellä niin pitänee nyt ens viikolla varailla huoltoo muutenkin laitteelle niin saavat tuonkin korjata. Toivottavasti eteläsuomen huoltotyypit on vaan samaa mieltä ettei kuulu toimia noin...

slarpa

Syttyykö webaston painikkeeseen merkkivalo sen käynnistyessä automaattisesti ajon aikana? Tänään ensimmäistä kertaa luulin havaitsevani webaston käynnistyneen automaattisesti ajon aikana, mutta tuo ko. merkkivalo ei ainakaan palanut.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 09.01.13 - klo:16:20
Syttyykö webaston painikkeeseen merkkivalo sen käynnistyessä automaattisesti ajon aikana? Tänään ensimmäistä kertaa luulin havaitsevani webaston käynnistyneen automaattisesti ajon aikana, mutta tuo ko. merkkivalo ei ainakaan palanut.

Ei syty merkkivaloa. Tehdasasenteisesta ainakin on vaikea havaita milloin automaattikäynnistyy, koska mitään merkkiä ei välitetä.
Aikaisemmassa Passatissa kun oli tehdasasenteisessa erillinen jälkiasennettu kellosarja, näki siitä myös automaattikäynnin.
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

Qrainderi

Kuinkas nopeasti tälläinen webasto rupeaa temppuilemaan jos sillä ajaa ihan pätkäajoa? Mietin vain, että pitäiskö vielä lisätä lohkolämppäri ja sisäpistoke niin vois sillä lämmittää autoa lyhyemmille siirtymille. Kyllä meillä siis pidempiäkin matkoja tulee, mutta voi olla joskus viikkokin, että ei tarvitse kuin ihan pätkäajoa ajella.

Hyvin on kyllä lämmittänyt tuo webasto. 15-20min riittänyt hyvin ikkunoiden sulattamiseen näillä pakkasilla ja autoonkin on ollut mukava istua.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 15.01.13 - klo:13:38
Kuinkas nopeasti tälläinen webasto rupeaa temppuilemaan jos sillä ajaa ihan pätkäajoa? Mietin vain, että pitäiskö vielä lisätä lohkolämppäri ja sisäpistoke niin vois sillä lämmittää autoa lyhyemmille siirtymille.

Lohkolämmittimellä lämmittäminen ei auta koska webaston automaattikäynnistys laittaa webaston tulille lämmittipä webastolls tai lohkolämmittimellä.
Hohhoijaa!

mla

Temppuilun nopeus on suhteellista. Itsellä oli tehdaskilkkeet Touranissa ja sitä sai käyttää parin viikon välein huollossa. Onnistuin toki silti ajamaan sillä 30tkm alle vuodessa kunnes se palautui myyjälle ja sain toisen Touranin tilalle. Uudessa oli ECON millä sai Webaston automaattikäytön pois päältä - sillä ongelmat vähenivät siihen 1 korjaukseen per vuosi :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

slarpa

Pystyykö auton lämpötila-asetusta laskemaan, kun se aloittaa Webastolta puhaltamaan ilmaa kabiiniin? Siis etukäteen säätää lämpötilaa matalammaksi. Tällä hetkellä climatronic näyttää asetetuksi lämpötilaksi 22 astetta kun menee autoon ja se on seuraavalla kerralla taas sama vaikka jättää asetuksen matalammaksi autoa sammutettaessa.

mla

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 15.01.13 - klo:20:44
Pystyykö auton lämpötila-asetusta laskemaan, kun se aloittaa Webastolta puhaltamaan ilmaa kabiiniin? Siis etukäteen säätää lämpötilaa matalammaksi. Tällä hetkellä climatronic näyttää asetetuksi lämpötilaksi 22 astetta kun menee autoon ja se on seuraavalla kerralla taas sama vaikka jättää asetuksen matalammaksi autoa sammutettaessa.

Aiemmin toimi vain jos oli siellä kabiinissa laskemassa sitä lämpötilaa kun Webasto kytkeytyy päälle, mutta silti se asettamasi lämpötila ei tallennu muistiin, vaan sitä käytetään vain sen lämmityksen ajan. Ja tämä siis tehdas-Webastolla tehtaan kellosarjalla. Uudempiin en ole koittanut testerillä tuota muuttaa, mutta ainakaan aiemmin ei ollut mahdollista muuttaa tuota lämpötila-asetusta - ei käsin, eikä testerillä. Siis niin, että se tallentuisi 'muistiin'.

Qrainderi

Kun laittaa webaston päälle ennen autoon menoa niin sitähän ei varmaan kannata siitä kaukkarista sulkea itse vaan weba päättää sitten ajossa jos sen voi sammuttaa?

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 17.01.13 - klo:10:57
Kun laittaa webaston päälle ennen autoon menoa niin sitähän ei varmaan kannata siitä kaukkarista sulkea itse vaan weba päättää sitten ajossa jos sen voi sammuttaa?
Sehän käy tuossa tilanteessa (eli käyttäjän valitsemalla käynnistyksellä; joko kaukkarista tai ajotietokoneen valikosta ajastettuna tai kojelaudan napista) sinne etukäteen valitun käyntiajan, joka siis tottakai asetetaan sieltä ajotietokoneen valikosta, taitaa tehtaalta olla 30 min. Useimmiten riittää kyllä se 15-25 min jos ei pakkasta -10...-20 enempää  :D
Itse jotenkin mieltänyt että antaa käydä aina sen ohjelman loppuun, kai sen keskenkin voi kyllä sammuttaa mutta silloin periaatteessa lisää vain niitä monesti parjattuja liian lyhyitä käyntiaikoja...
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

pete q

Miten paljon tämän Webaston pitäisi kuluttaa tunnissa? Minulla on 1.6 tdi manuaalina ja ajotietokone tarjoaa noin 5.2 keskikulutusta nyt talvella, mutta tankkauksista lasketut kulutukset ovat vaihdelleet 5,8 - 6,8 litran keskikulutuksen mukaan. Onko muut laskeneet?

Guest-311804

Lainaus käyttäjältä: pete q - 18.01.13 - klo:13:49
Miten paljon tämän Webaston pitäisi kuluttaa tunnissa?
0,6-0,8L/h pitäisi mennä polttoainetta karkeasti.

Qrainderi

Eikös tuon tehdasweban pitäisi itse osata säätää kaikki asetukset? Meinaan vain kun menin autoon niin sisäpuhaltimet puhalsi vain kakkosella, kun olin ne viimeksi siihen jättäny ja kun painoin auto:lle niin siirtyi neloseen.

Taky

Lainaus käyttäjältä: pete q - 18.01.13 - klo:13:49Minulla on 1.6 tdi manuaalina ja ajotietokone tarjoaa noin 5.2 keskikulutusta nyt talvella, mutta tankkauksista lasketut kulutukset ovat vaihdelleet 5,8 - 6,8 litran keskikulutuksen mukaan. Onko muut laskeneet?
Manuaali vm.2010 1.6 TDi Octaviassa tankkaukset 175 tkm matkalta laskettuna 5.02 l/100km, sisältää Webaston käytön pakkaspäivinä useita kertoja päivässä automaatilla tai itse käynistettynä, ajotietokoneen keskikulutuksen näyttö keskimäärin 4,7-4,8 l/100km.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

slarpa

Itselläni vasta muutama tuhat kilometriä takana, mutta perstuntumalla webasto kuluttaa yllättävän paljon. Ajotietokoneen mukainen keskikulutus 4.5l/100km, tankilla laskettuna n.5.5l/100km. Ajot viikkoisin toki melko pätkittäistä ja webastoa on näillä keleillä pitänyt päivittäin muutaman kerran päällä 15-30min.

Esimerkkinä jos ajotietokone on kertonut "rangen" olevan 1000km autoa sammutettaessa, on se 20min webaston käytön jälkeen pudonnut helposti 50km kun käynnistää eikä juurikaan lukema nouse 20km matkalla, vaikka keskikulutus alle 5l/100km. Toki käynnistys aina vie jonkinverran extra polttoainetta.

mla

Ajotietoneen ilmoittama kulutus on usein jopa 10% alle todellisen (ilman Webastoa) ja siitä johtuu myös rangen virhe.

Kannattaa kesällä seurata tuota kulutusta useamman tankillisen verran ja laskea siitä virhemarginaali ajotietokoneelle. Sitten huollossa (tai itse VCDS:llä) voi tehdä korjaavan säädön ajotietokoneelle.

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 19.01.13 - klo:08:47
Kannattaa kesällä seurata tuota kulutusta useamman tankillisen verran ja laskea siitä virhemarginaali ajotietokoneelle. Sitten huollossa (tai itse VCDS:llä) voi tehdä korjaavan säädön ajotietokoneelle.

Kun kaikki tankkaukset tulee kirjattua niin ei tuollakaan saa eroa selville, keli, ajonopeus, lämpötila jne sisältää sen verran muuttujia että weban kulutus häviää niiden taakse.
Eli itsellä ainakin kesä ja talvikulutus on käytännössä ihan sama ja kesällä weba ei ole pelissä, mutta mm.motari vauhdit nostaa taas kulutusta jne.
Pitäisi saada peräkäisille tankkauksille kesällä ja talvella varsin identtiset olosuhteet jotka taas ei käytännössä onnistu.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 18.01.13 - klo:16:01
Eikös tuon tehdasweban pitäisi itse osata säätää kaikki asetukset? Meinaan vain kun menin autoon niin sisäpuhaltimet puhalsi vain kakkosella, kun olin ne viimeksi siihen jättäny ja kun painoin auto:lle niin siirtyi neloseen.

Oliko tähän tietoa? Pitääkö laittaa climatonic autolle ennen, kun lähden pois vai osaako se weba säätää niitä itse vaikka olen puhalluksen jättänyt vaikka kakkoselle?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy