Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

sambolo

No seattiin mä silti kallistun, etsin vaan parempaa yksilöä, ulkonäkö ja tilat mielyttää enemmän leonissa :) ja se hinta :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JaskaPankuttaja

Uskomattoman paljon auton näköön tekee nuo ruostuneet rekisterikilven ruuvit.

Tässä vain esimerkki, ei mitään henkilökohtaista.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21719.0;topicseen

Tourano

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 14.05.14 - klo:14:05
Uskomattoman paljon auton näköön tekee nuo ruostuneet rekisterikilven ruuvit.

Volkswagen-laatua by VV-Auto. Miksi ihmeessä niitä ei voi laittaa Suomen olosuhteita kestäviksi.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

skiman

2008 1.9 Passatin päivittäimen on taas mielessä.
Pari vaihtoehtoa. Tällainen ruotsista:
http://bytbil.com/bilar/volkswagen/passat/wvi9ersg/u0QBUDIAAY8Yv24UX9uHDRr8gAJ4cAA_!#

Tai sitten suomesta muutama vahtoehto:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6426292
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6369002
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6400800

Toki jokin muu vaihtoehto samassa hintaluokassa voisi tulla kysymykseen, mutta tyytyväisyys nykyiseen passattiin niin tilojen, kulutuksen, ja vikojen vähäisyyden vuoksi pistää väkisinkin katsomaan noita passatteja..
C-sarjan mesrua olen myös miettinyt, mutta nyt taitaa olla vääräaika ostaa ko. auto kun uusi malli ei vielä ole laskenut käytettyjen hintoja..

Zaffodi

2010 ostin ekaa kertaa uuden auton, Seat Altea XL:n ja vikoja on riittänyt. Takuuseen tietty ekaksi mutta sitten kun se päättyi niin on ollut nihkeetä. Nyt on neljä vuotta täynnä ja ilmastointi sökö. Päätös tehtiin, että tämä myyntiin ja joku oikea auto tilalle, ei mitään vag-vehjettä, ne on nyt nähty. Hyvä auto ajaa ja ollaan muuten tykätty mutta lompsa ei kestä jos se hajoilee jatkossakin samaan tahtiin.
Masentavinta tässä on se, että mulla on ollut mm. Jaguar ja se oli hiton paljon luotettavampi kuin tämä. Nyt joku Toyota Verso tms. tilaihme haussa.

Nuori Werther

Jo pitempään kestänyt autonvaihtopohdiskelu sai päätöksensä kun VW Golf Variant -07 vaihtui S-Maxiin.

Päälimmäisenä tunteena elämäni ensimmäisestä ja viimeisestä VAG-tuotteesta jäi armoton v*tutus. Jakopää, dsg, oven alareunan vääntyminen ym.


sambolo

Vieläkään ei ole sopivaa leonia löytynyt.. Sen takia olen katsellut taas muita malleja samalla tekniikalla. Nyt ois 2.0tfsi sportline jettaan ihan hyvä tarjous. Olisi myös kohtuu hyvät varusteet. Olisihan siinä ehkä leonia viimeistelympi paketti hyvällä tavaratilalla, mutta ulkonäkö ei miellytä yhtä paljon. Kaupat melkeen jo lyöty lukkoon mutta leoni alkoi kummittelemaan mielessä.. Kuten myös ruosteongelma joista luin täältä..

Mielipiteitä jetasta tuolla voimalinjalla ja yleensä? Vm 06 jetta siis kyseessä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

sambolo

Ã,,h, ei uskaltanu jettaan sekaantua.. Täydellisen leonin etsiminen jatkukoon..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

DasAuto

Onkohan osa autokauppiasta jotenkin jämähtäneitä: Nettiauton kautta olen määritellyt automallin kriteerit: hinta, teho, vuosimalli ja muut ominaisuudet. Sen jälkeen olen pyytänyt tarjoukset useista liikkeistä mutta osa "vanhoista ukoista" esim. Laakkosella ei reagoi ollenkaan. Meneekö niillä liian hyvin kun 16000-18000 euron auton ostaja ei kiinnosta?

Autokaupassa on käsittääkseni menossa sama murros kuin muussakin kivijalkakaupassa: harva lähtee potkimaan renkaita paikan päälle vaan tekee alustavan arvion netin/sähköisen viestinnän perusteella. Kaupankäynti ja viestintä tapahtuu sähköisesti, koeajo vasta ennen kauppakirjan allekirjoitusta. Itse olen toiminut näin 2000-luvun alusta lähtien.

Parasta oli edellisen auton oston yhteydessä: joku pohjalainen liike ei edes suostunut tekemään tarjousta ilman ajokortin kopion lähettämistä. Ne kaupat menivät siltä liikkeeltä ohi  ;D
Maalla on ilmeisesti jotenkin jämähtänyttä touhua...

Kauppa syntyi silloin espoolaisessa isossa liikkeessä jossa fillarilla tuleva ostaja otettiin vakavasti. Ajoneuvo tai pukeutuminen ei kerro kaikkea, kauppiaalla pitää olla pelisilmää  8)

Nyt jatkan tarjousten odottamista!


Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

sambolo

Mulle on vastailtu tai soitettu takasin yleensä saman päivän aikana jos arkipäivä. Esim kamuxilta soittas aina ennen kuin mitääm meiliä laittavat, laakkosellakin vastattiin pian. Sitten kun rupee kiperiä kysmyksiä laittamaan osa myyjistä hiljenee..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

DasAuto

Kamux on tosiaan positiivinen poikkeus yhteydenotoissa. Tosiin eilen kaupat peruuntuivat vasta viime hetkellä kun auto tuotiin pihaan: myyjä ei ollut kertonut tuulilasin vioista ja maalipinnan "tee se itse" korjauksista. Itse tapahtuma sujui ystävällisissä merkeissä vaikka auto ajettiin turhaan satojen kilometrien päästä.

Olisi riittänyt myyjän ilmoitus vioista ja turha ajo olisi jäänyt väliin liikkeen kaverilta.
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

sambolo

Mulle vaan kahesta eri kamuxista soittaneet oli aika jäätäviä hemmoja ja melkee vaa hiljaa puhelimessa :D kamuxilta myös huonoimmat hyvitykset, mutta on ne kamuxin autotkin yleensä halvimmasta päästä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

DasAuto

Laakkonen yllätti, otti yhteyttä heti aamusta, lukeekohan pojat palstaa  8)

Loppuviikkoon mennessä kaupat on tehty jonkun kanssa ja pihassa on Audi A3 1.4/2.0 TFSI tai Opel Astra 1.4 132 kw.  ;)
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

Reneto

Lainaus käyttäjältä: DasAuto - 09.06.14 - klo:09:36
Laakkonen yllätti, otti yhteyttä heti aamusta, lukeekohan pojat palstaa  8)

Loppuviikkoon mennessä kaupat on tehty jonkun kanssa ja pihassa on Audi A3 1.4/2.0 TFSI tai Opel Astra 1.4 132 kw.  ;)

Ouppeli taitaa olla 1.6 T noilla tehoilla
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

sambolo

Ja oma autokuumeilu tuotti tulokseksi leon tdi fr:n. Järki vei tunteet tällä kerralla ja eka diesel auto minulle. Kilsoja tulee noin 20tkm vuoteen. Pumppusuuttimien laukeemisia odotellen eteen päin  ;D
Pitää varmaa kysyä seatin huollosta onko tuohon vaihettu niitä..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

sambolo

Ja oli kamppiksena kaikki vaihettu vuos sit :) huh..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

jap3

2010 golf variantti olis mielessä 1,6 tdi koneella.. Vähän mietityttää tuon koneen kestävyys.  ::)

Kokemuksia?

DasAuto

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 09.06.14 - klo:21:45
Ouppeli taitaa olla 1.6 T noilla tehoilla

Ooppelin myyjät eivät Metroautosta vastanneet sähköpostiin joten pitäköön tunkkinsa. Kyllä se olisi ollut tämä http://www.nettiauto.com/opel/astra/6472487

Kiitos Kamuxille, Laakkoselle ja etenkin Rintajoupille joka teki parhaan tarjouksen.

Piti vielä miettiä että meneekö järjellä vai tunteella: A3 1.4 TSFI vai 2.0 TSFI: järki voitti eli otin 1.4 TSFI  8)
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

DasAuto

#2328
Lainaus käyttäjältä: DasAuto - 11.06.14 - klo:17:00
Ooppelin myyjät eivät Metroautosta vastanneet sähköpostiin joten pitäköön tunkkinsa. Kyllä se olisi ollut tämä http://www.nettiauto.com/opel/astra/6472487

Kiitos Kamuxille, Laakkoselle ja etenkin Rintajoupille joka teki parhaan tarjouksen.

Piti vielä miettiä että meneekö järjellä vai tunteella: A3 1.4 TSFI vai 2.0 TSFI: järki voitti eli otin 1.4 TSFI  8)

Korjaus: siis TFSI  ;D Tässä on innoissaan kuin vasikka kevätlaitumelle  :P
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

765turbo

Näyttäs vaihdossa mahdollisesti kolmosautoa puskevan tällä viikolla, nykyisen liisarin ja pösön kaveriksi. Ajattelin että saa toiset omat bonukset hyötykäyttöön.
Uskaltaako tommosen vanhan CLK500 MB:n ottaa kulkineeksi, vm.2003, aj 177tkm.????
Auto just leimattu ja komee kuvien perusteella, kaikki vermeet toimii.
Vakuutukset oli melko kovat ja käyttövero vajaa 400â,¬, mutta isojen poikien lelut maksaa vähän enempi ku pikkupoikien. Bensaahan toi vie alle 20l.
Laitetaan viestiä loppuviikosta lisää kui äijjän kävi.

765turbo

Ei tullu MB-kauppoja tällä kertaa.

emppus

Lainaus käyttäjältä: jap3 - 10.06.14 - klo:12:40
2010 golf variantti olis mielessä 1,6 tdi koneella.. Vähän mietityttää tuon koneen kestävyys.  ::)

Kokemuksia?

Itseäni kiinnostaisi myös! Olen hieman tuoreempaa peliä, -11 & -12 katsellut...

Onko Golf VII 1,6 TDI mitään merkittävää eroa verrattuna vastaavaan VI, että se suuremmalla hintalapulla kannattaa hankkia? Paremmat vakiovarusteet tms.?

AP

http://www.nettiauto.com/audi/rs4/6516626

En nyt tuota ole ainakaan tältä istumalta hankkimassa, mutta kyselen silti onko kellään tietoa tuon auton historiasta? Kovasti sitä on viimekuukausina heitelty liikkeestä toiseen (Sipilällä pariin? otteeseen, Porsche center ja nyt tämä ainakin..).

Siistiltä tuo vaikutti mutta ylläpitokulut edelleen hirvittää vaikka vuosittainen ajomäärä aleni..
A4 2.0TdiQ avant 2018

cipher

Tuo RS4 on vuodelta 2007 ja ajettu 109tkm ja hintapyyntö 50kâ,¬ - öö, siis viiskytdonaa 110tkm rullatusta 7 vuotta vanhasta suolaliejussa uitetusta manuaali VAG-farkusta. Katellaan 6kk päästä mikä on pyynti silloin.

PREmiere82

Itelläkin kutkuttaa autonvaihto silmissä, vaikka nykyinen -09 Octavia Combi ollut vasta vuoden alla.
Tarvetta olisi vetokoukulliselle farmarille. Tästä, kun se puuttuu ja tulossa tähän vielä iso iso huolto vuodenvaihteen jälkeen.

Palstaa kun lukee, niin tulee ainakin vainoharhaiseksi kaikista vioista VAG-autoissa, varsinkin kun omasta autosta löytyy DSG. :) Merkillä ei ole niinkään väliä, mutta farkku on pakko olla ja kilometrejä, kun tulee se 23000 km:ä vuodessa, niin diisselikin on mielessä.

Nykyinen auto on rullattu 135 tkm ja nyt olisi tarkoitus ostaa alle 80 tkm ajettu kulkine ja vm -11 tai uudempi.
Mitäs mahtaa olla voittajamalli alle 20 000 euron hintaluokassa olevan?
Nykyisestä kulkineesta pitäisi vaihdossa saada semmoinen 12500-13000 euroa.


jni

^No onko jotain erityistä itselläsi ollut mielessä?

Noilla spekseillä en voi suositella kuin uutta Daciaa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

ram1

Tsi/Dsg ei ainakaan tässä tapauksessa pitänyt hintaansa kovin hyvin.Ei nyt mitään erityisiä varusteita ole kyllä, mutta muistaakseni tollanen makso 30tonttua silloin kun itsekin olin uutta hakemassa.Kässillä varmaan sais tingattua.http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6585967
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Arcca

Lainaus käyttäjältä: PREmiere82 - 23.07.14 - klo:17:00
....
Mitäs mahtaa olla voittajamalli alle 20 000 euron hintaluokassa olevan?
Nykyisestä kulkineesta pitäisi vaihdossa saada semmoinen 12500-13000 euroa.

Lynttäsin speksisi nettiautoon ja aika 1.6 pitoistahan tarjonta on, mutta esim V50:sta löytyy jos kone riittää. Olihan siellä mustana hevosena vaihtoehtoina Seat Exeo 2.0TDI (tosin valitettavasti reference varustelu), ja 9-3 Saab!
Edit.Kaikki nuo menisi minulla ohi jo ehdotetun uuden Dacian :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

PREmiere82

Niin hieno auto, kun Dacia onkin, niin varmasti se jää väliin.
Nettiauton mielenkiintoisesta maailmasta itekin olen hakenut.

Tullut eteen kaikennäköistä esim. Citroen C5:set on spekseihin sopivia, mutta ei oikein löydy kunnon myllyllä tohon hintaan.
Varusteita niissä on aika kivasti kylläkin.
Taloudesta kyllä löytyy kakkosautona yksi suhteellisen toimiva ranskalainen,
että toinen toimiva yksilö samaan talouteen olisi jo melkein kuin 6+1 oikein lotossa...  ;D

Hump

Minkähän arvoinen auto on IV Golf?
Vuosimallia 2003,
ajettu 58tkm,
1.4 bensa,
1 omistaja,
sporttisisustus, metalliväri, ilmastointi, 5 ovea. Ei kolaroitu.
Huollettu aina merkkiliikkeessä.

Nettiautossa ei ihan vastaavaa löytynyt.
Olisko joku 6-7tâ,¬ yksityiselle myytäessä ja liikkeet varmaan tarjoaa 5tâ,¬ jos vaihtaa kalliimpaan?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy