CC:n madallus

Aloittaja Podexter, 04.11.11 - klo:23:14

« edellinen - seuraava »

Podexter

1.Minkälaisia kokemuksia CC:n madallluksesta? :) >:(
2.Minkä valmistajien jousia / alustasarjoja olette käyttäneet?
3.Entä miten toimii säädettävän alustan kanssa?
4.Onko olemassa alustasarjoja, jotka toimivat yhteen sisällä olevan säätönapin kanssa (iskunvaimennuksen sähköinen säätö)?
5.Muuta? ???
VW Passat CC 3,6 4-motion R-line vm.2010, VW Type 2 1.8 vm.1974.

Ex VAG:t Skoda Octavia RS 2.0 TFSI Combi vm.2007

Mikko

4. Sciroccoon löytyy ainoastaan KW:ltä DCC:n kanssa yhteensopiva alustasarja (coiloverit). Ehkä CC:llekin löytyy? Jouset kai toimii lähtökohtaisesti kaikki. Korjatkaa jos olen väärässä. :)

SH


CC on poikkeuksellisen hyvännäköinen vakiokorkeudessaan, mutta ei ollenkaan paha madallettunakaan:
_____________________________
CC R-Line

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: SH - 14.04.12 - klo:00:26
CC on poikkeuksellisen hyvännäköinen vakiokorkeudessaan, mutta ei ollenkaan paha madallettunakaan:

Hmm... en ole nähnyt luonnossa madallettua. Vakiona nätti ja kuvan perusteella näyttää enemmän siltä kuin jotain olisi jousituksessa rikki. En nyt haluaisi olla niin erimieltä, mutta omaan silmään näyttää melko karmealle.

Docw

Neljän miehen kuormalla tämä CC:n vakioalusta on kyllä jotenkin epämääräinen ajettava. Omassa ei ole Suomessa ilmeisesti vakiona olevaa säätyvää iskunvaimennusta. Meneeköhän vielä huonommaksi jos vaihtaisi pelkät jouset? Lyhyen nettitehtävän perusteella katse on kääntynyt B&G S2 jousiin. Noille luvataan keulaan 1,5" (3,8cm) ja taakse 1,4" (3,6cm) madallus. Kuulostaa isolta jo valmiiksi matalaan CC:n. VWVortexista löytyneen kuvan perusteella kuitenkin vaikuttaisi olevan jokseenkin täydellinen tiputus:



Noinkohan kannattaa edes miettiä pelkkiä jousia jos pääasiallinen tarkoitus on tuon epämääräisyyden poistaminen? Ulkonäkö vaikuttaisi parantuvan sen verran, että tuollainen suhteellisen halpa investointi voisi olla kannattava jopa ominaisuuksien pysyessä ennallaan  ::)


pokkus

Jos olet täällä Amerikan mantereella jousia vielä laittamassa alle, niin ainakin täällä meidän seudulla asennustyön ja suuntauksen osuus kokonaishinnasta oli todella iso. 400 dollaria noihin töihin saa ainakin varata rahaa ja 300 dollarilla saa jo todella hyvät iskarit alle...

Docw

Itse noita voisi koittaa värkkäillä ja suuntaisi ainoastaan pyöränkulmat rahalla. Käytännössä tarkoittaisi ensi keväänä tapahtuvaa asennusta. Täällä saa noita jousisettejä parilla sadalla dollarilla joten ajattelin, että jos ostaisi moiset täältä valmiiksi.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Docw - 18.06.12 - klo:05:04
Itse noita voisi koittaa värkkäillä ja suuntaisi ainoastaan pyöränkulmat rahalla. Käytännössä tarkoittaisi ensi keväänä tapahtuvaa asennusta. Täällä saa noita jousisettejä parilla sadalla dollarilla joten ajattelin, että jos ostaisi moiset täältä valmiiksi.

En muista amerikasta, mutta suomessa ainakin uskon että tulee aika paljonkin ongelmia jos lasket autoa noin "paljon".. Perus(tai siis joku muka-sporttialusta tuossa on ainakin suomessa vakiona)alustan kanssa tuolla saa jo kanttareissa varoa.. Jos en väärin muista niin tuon kohtuullisen pitkä etuylitys aiheuttaa ongelmia..

Pelkkää jousien vaihtamista en itse enää suosittele ollenkaan, kokeilin melko tuoreeseen B7 Passattiin tuota, ja minusta  jouset ja iskarit olivat sen jälkeen kuin eriparia.. Suosittelen koko setin vaihtamista, maltilliseen madallukseen, tai säädettävään, jolloin korkeus ei tee ongelmaa..

Olen ihan samaa mieltä tuosta vakioalustasta, se ei ole minusta edes riittävän jämäkkä yksin ajettaessa.. Jos hommaisin taas CC:n, hommaisin tod.näk DCC:llä, ja ehkä vielä sen kaveriksi jonkun alustasarjan..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Docw

Lainaus käyttäjältä: skula - 18.06.12 - klo:08:12
En muista amerikasta, mutta suomessa ainakin uskon että tulee aika paljonkin ongelmia jos lasket autoa noin "paljon".. Perus(tai siis joku muka-sporttialusta tuossa on ainakin suomessa vakiona)alustan kanssa tuolla saa jo kanttareissa varoa.. Jos en väärin muista niin tuon kohtuullisen pitkä etuylitys aiheuttaa ongelmia..

Pelkkää jousien vaihtamista en itse enää suosittele ollenkaan, kokeilin melko tuoreeseen B7 Passattiin tuota, ja minusta  jouset ja iskarit olivat sen jälkeen kuin eriparia.. Suosittelen koko setin vaihtamista, maltilliseen madallukseen, tai säädettävään, jolloin korkeus ei tee ongelmaa..

Olen ihan samaa mieltä tuosta vakioalustasta, se ei ole minusta edes riittävän jämäkkä yksin ajettaessa.. Jos hommaisin taas CC:n, hommaisin tod.näk DCC:llä, ja ehkä vielä sen kaveriksi jonkun alustasarjan..

Järkipuhetta, itsekin ehdin jo aluksi päättää ettei alustan madaltaminen ole järkevää. Niin se mieli muuttuu :P Alustan varmaan saisi paremmaksi jollain säädettävällä sarjalla jonka ruuvailee hyvin mietoon madallukseen. Nyt olikin lähinnä mielessä jos tuon ajettavuuden saisi paremmaksi miedommilla (lue: edullisemmilla) päivityksillä. Katselin ensin eibachin jousien perään, ne kun laskevat autoa huomattavasti vähemmän.

Jotain tälle autolle voisi kuitenkin tehdä. Jos ei mitään itseäkin yllättäviä liikkuja tule tehtyä niin autolla kuienkin ajetaan 2014 syksyyn saakka... ...ja nyt kun tuon kirjoitti niin heräsi ajatus, että aika typeräähän se olisi pidempään pidettävälle autolle tehdä mitään pienen budjetin kompromissi virityksiä  ::)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 19.06.12 - klo:00:27
Jotain tälle autolle voisi kuitenkin tehdä. Jos ei mitään itseäkin yllättäviä liikkuja tule tehtyä niin autolla kuienkin ajetaan 2014 syksyyn saakka... ...ja nyt kun tuon kirjoitti niin heräsi ajatus, että aika typeräähän se olisi pidempään pidettävälle autolle tehdä mitään pienen budjetin kompromissi virityksiä  ::)

Hiukan tällä samalla ajatuksella itsekin laitoin Mustangin alustan kerralla kuntoon, koska auto luultavasti on itsellä käytössä pitkään, minimissään sen 2,5 vuotta. Ja samalla mietin, että parempi laittaa osat mahdollisimman aikaisin kiinni, että niistä pääsee oikeasti itsekin nauttimaan :) Eli ei laita alustasarjaa kiinni paria kuukautta ennen myyntiä :) Rahojaan kun alustasarjasta ei varmasti saa takaisin penniäkään.

Podexter

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 04.11.11 - klo:23:44
4. Sciroccoon löytyy ainoastaan KW:ltä DCC:n kanssa yhteensopiva alustasarja (coiloverit). Ehkä CC:llekin löytyy? Jouset kai toimii lähtökohtaisesti kaikki. Korjatkaa jos olen väärässä. :)

Niin näyttäisi olevan. Ohessa KW:n setti ja on vielä plug&play. Lisäksi lisäsäätöjä voi tehdä puhelimella (mikä on sinänsä aika hifistelyä....)

http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_ddc.php

ja videota: KW DDC coilover plug n play suspension

Ainoa. mikä mietityttää, on miten on koodauksen laita. Plug&play--> joo, mutta joskus Laakkosella tokaisivat, että pyörien suuntaaminen autoon, missä on lane-assist / muita erikoiskilkkeitä, maksaakin sitten normaalia enemmän (puhui säätö+koodaus-->1000e).  Samaan konkurssiinhan se menee, mutta onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Onhan CC melko matala jo orkkiksena (ohessa kuva auto tyhjillään) ja kun laiva on lastattu ja perhe on matkalla, on korkeus jo "täydellinen"....

VW Passat CC 3,6 4-motion R-line vm.2010, VW Type 2 1.8 vm.1974.

Ex VAG:t Skoda Octavia RS 2.0 TFSI Combi vm.2007

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy