Skoda Rapid

Aloittaja ram1, 04.11.11 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

JeanC

"Tsekit sanovat virallisesti, että Frankfurtissa esitelty tutkielma Mission L täyttää aukon Fabian ja Octavian välissä."

pumpped

Pitäisiköhän jo laittaa pystyyn Rapidia odottavien vertaistukiryhmä ;)

Pieni profetia jos sallinette. Jos ja kun Euroopan tuotantomalli keväällä esitellään niin Suomeen saadaan hyvällä tuurilla ensimmäiset esille syyskesällä. Tilauskirjat täyttyvät huimaa tahtia 1.2 tsiih-koneisista Rapideista mutta hups heijaa- ensimmäiset onnekkaat saavat autonsa aikaisintaan maaliskuussa 2013. Uusi Ocu on tällöin esitelty ja Rapidin tilanneet ex-octavistit potevat orastavaa alemmuuden tunnetta. 8)

Octavia III 1.4 TSI Style combi, käyttis Corolla 1.3
Ex Octavia II 1.9 TDI, Cordoba Tdi, Leon Tdi, Vento Td ym. riisikuppeja

Henkku

Olkaa nyt jo huoleti. Meille tulee MissionL malliin perustuva "Rapid" ja se ei ole uuden Octavian korvaaja. Seuraava VAG:n A3/Golf/Ocu alusta tulee jättämään hyvin hajurakoa tähän mitoissa. Lähemmäs nykyistä Ocua se toki jo tulee.

Tulevaa Skodan muotokieltä näissä konsepteissa on jo nähtävissä. Ja Citigossa on siitä jo viitteitä.

ATM

Intialaista Rapidia tarjolla

SKODA Rapid

imoth

Auto, Motor und Sport -lehden sivuilla olisi kuvat Rapidista:
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: imoth - 25.01.12 - klo:23:14
Auto, Motor und Sport -lehden sivuilla olisi kuvat Rapidista:
Taitaa olla niitä kuuluisia "kuvia"....

Noiden piirustelujen perusteella percceestä ei ollenkaan paha. Sanoisin, että paras Skoda tähän mennessä. Nenäpää taas on tylsääkin tylsempi. Mutta varmaan sellainen, että käy tuulipukukansalle kaupaksi, Corollan korvikkeena.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 26.01.12 - klo:01:27
Taitaa olla niitä kuuluisia "kuvia"....

Noiden piirustelujen perusteella percceestä ei ollenkaan paha. Sanoisin, että paras Skoda tähän mennessä. Nenäpää taas on tylsääkin tylsempi. Mutta varmaan sellainen, että käy tuulipukukansalle kaupaksi, Corollan korvikkeena.
Jos tuo tuollaisena - tai edes tuonsuuntaisena - tulee markkinoille, on se kyllä iso plussa. Helppo yhtyä Cyclic Stigin kommenttiin tähän mennessä parhaan näköisestä Skodasta. Muotoilu on mielestäni tasapainoinen ja sopusuhtainen joka osaltaan. Takavaloihin voisi kyllä keksiä jotain uutta, vaikka Skodan perusidea säilyisikin.

Väistämättä Rapidista tulee mieleen tämä:

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jni

^ Joo. Audi 100:n keula.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Taky

Lainaus käyttäjältä: imoth - 25.01.12 - klo:23:14
Auto, Motor und Sport -lehden sivuilla olisi kuvat Rapidista:


Kovasti se muistuttaa Polon Sedania....

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

gloter

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 26.01.12 - klo:01:27
Mutta varmaan sellainen, että käy tuulipukukansalle kaupaksi, Corollan korvikkeena.
Muotoilullisesti ei tosiaan hätkähdytä mutta eteenpäin on menty. Ominaisuuksiltaan varmasti valovuosia Corollaa edellä (jos vanhat merkit pitävät paikkansa) joten siinä mielessä vaihtoehto muillekin kuin tuota Suomen uutta kansallispukua käyttäville suurille massoille. Riippuen tietenkin tekniikkavaihtoehdoista. Harmaavarpusia ei sovi aliarvioida. Ne voivat yllättää. Ei nimi miestä pahenna...
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Skula

Rapiti tulee olemaan Ocua pikkuisen pienempi.

Uusi Ocu tulee nykyisen Ocun ja Superbin väliin, eli kasvaa selvästi.

Superb kasvaa entisestään, ja siitä tulee vielä enemmän selkeästi "lippulaiva" (A8, Phaeton).
Romurautaa ja paalivehkeitä.

gloter

Se olisikin itselle juuri passeli vaihtoehto (kasvanut Ocu III) takajalkatilojen osalta. Nyt menee hyvin mutta koska näyttää siltä että muksuilla tuota pituutta tulee kovaa vauhtia niin Ocu III faceliftinä voisi olla kova sana. Tai sitten ihan jotain muuta (mallia/merkkiä)...eihän sitä tiedä mitä sitä haluaa aikanaan.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

imoth

Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Rinkulakeula

Eli taitaa olla ihan sama kuin Intian Rapid, kuten aikaisemmin kirjoitin.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

jni

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 16.02.12 - klo:06:49
Eli taitaa olla ihan sama kuin Intian Rapid, kuten aikaisemmin kirjoitin.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Sama on. Auto on oikeasti Polo sedan varustetuna Fabian keulalla, mittaristolla ja ohjauspyörällä lisättynä erilaisella optiikalla varustettulla takavaloilla.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: jni - 16.02.12 - klo:07:17
Auto on oikeasti Polo sedan varustetuna Fabian keulalla, mittaristolla ja ohjauspyörällä lisättynä erilaisella optiikalla varustettulla takavaloilla.

En tiedä onko, mutta siltä se ainakin näyttää. Tuon pitää olla melko halpa myydäkseen. Nättiä siitä ei ainakaan tullut.
Octavia III RS TDI

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 05.11.11 - klo:10:55
Rinkulakeula postasi itsetunto-ongelmissaan väärän auton kuvan. Intian malli voi hyvinkin olla Fabia sedanina.

;D ;D Yeah!  ;D ;D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

imoth

En ymmärrä miksi Skoda julkaisisi Länsi-Eurooppaan tuollaisen Rapidin. Keula valoineen ja logoineen on kuin vuodelta 2007, jolloin 2. sukupolven Fabia julkaistiin. Intian Rapidin videolla näkyi että ainakin Intian versio on perinteinen sedan, ei Octavian tyylisellä liftback-takaluukulla. Toivottavasti näin ei ole Euroopan Rapidissä.

Toki jos/kun tämä Rapid on kilpailija esim. Dacialle, niin silloin ehkä kannattaakin erottua tulevista Skoda-malleista. Rapidiin vanha keula, halvat sisämateriaalit, heikko perusvarustus, tehottomat moottorit, niin ei varmasti tule kilpailua omien merkkien sisällä. Enkä siten voisi kuvitella ostavani Rapidiä.

Auto, Motor und Sport -lehden sivuilla lukee että Rapid olisi 4386 mm pitkä, 1699 mm leveä ja 1466 mm korkea. Tavaratila olisi 460 litraa. Moottorit olisivat 1.2 TSI (85 ja 105 hv) ja ehkä 122 hv 1.4 TSI, 105 hv 1.6 TDI, 140 hv 2.0 TDI. Kyseessä ei olisi kilpailija konsernin muille autoille vaan esim. Hyundaita, Chevroletia ja Daciaa harkitseville.

Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: imoth - 16.02.12 - klo:16:34
En ymmärrä miksi Skoda julkaisisi Länsi-Eurooppaan tuollaisen Rapidin. Keula valoineen ja logoineen on kuin vuodelta 2007, jolloin 2. sukupolven Fabia julkaistiin. Intian Rapidin videolla näkyi että ainakin Intian versio on perinteinen sedan, ei Octavian tyylisellä liftback-takaluukulla. Toivottavasti näin ei ole Euroopan Rapidissä.

Ainakin TM:n mukaan keulaa ja perää vielä viilaillaan ennen eurooppaan laskemista. Kyllähän tuo konseptin keula on aika paljon paremman näköinen kuin tuo jo "vanha" Fabian nokka.

--> http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/skodan-hintapommi
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 16.02.12 - klo:07:58
;D ;D Yeah!  ;D ;D

Odoteellaanpa ensin sen Eurooppa version julkaisu. Imothin laittamat kuvat on Intia versiosta, katsokaapa Imothin linkin takaa kuvia 7 ja 8. Niissä on Eurooppa versio IMHO.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

imoth

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 16.02.12 - klo:17:00
Ainakin TM:n mukaan keulaa ja perää vielä viilaillaan ennen eurooppaan laskemista. Kyllähän tuo konseptin keula on aika paljon paremman näköinen kuin tuo jo "vanha" Fabian nokka.

--> http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/skodan-hintapommi

Auto, Motor und Sportin sivuilla sanotaan vastaavasti:
"die Scheinwerfer im Gegensatz zur MissionL-Studie der IAA gewohnten Stil der tschechischen Marke"
Ajovalot ovat tsekkiläisen merkin tavanomaisen tyyliset toisin kuin Mission L -konseptissa.

Mutta luulen kyllä että vähintään logo/konepellin etuosa muuttuu konseptin tyyliseksi.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

jni

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.02.12 - klo:19:49
Odoteellaanpa ensin sen Eurooppa version julkaisu. Imothin laittamat kuvat on Intia versiosta, katsokaapa Imothin linkin takaa kuvia 7 ja 8. Niissä on Eurooppa versio IMHO.

Olisiko?

Tätä tehdään jo Venäjällä.



vrt.



Taitaa myös takapuskuri ja takaluukun peräosa olla hieman erilailla muotoillut.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.02.12 - klo:19:49
Odoteellaanpa ensin sen Eurooppa version julkaisu. Imothin laittamat kuvat on Intia versiosta, katsokaapa Imothin linkin takaa kuvia 7 ja 8. Niissä on Eurooppa versio IMHO.

Tuleehan se tuon näköisenäkin myymään kohtuullisen paljon, jos hinta on puristettu Saksassa 13.000 euroon, vaikka ämpärimuovinen sisusta onkin, jostakinhan on kuitenkin tingittävä. Mutta mikäli, ja toivottavasti, ulkonäköön tehdään Eurooppaa varten huomattavia muutoksia, Skodalla voisi olla käsissään kultakaivos.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

VAG!

Lähdetään liikkeelle siitä olettamuksesta, että Suomessa on jo paljon ihmisiä, jotka kelpuuttavat Skodan itselleen. Sovitaan, että ei kinata tästä asiasta tässä ketjussa. Uskotaan nyt vain sokeasti, että näin on. Jos 16 000 eurolla saa uuden 4,4m pitkän ja 1.7m leveän Skodan 1.2 TSI:llä ja isohkolla tavaratilalla, niin on siinä kova hinta. Oletettavaa on, että sisämitat ovat Skodan tapaan kohdallaan ja yhtä oletettavaa on, että autossa on jollain tasolla järkevät perusvarusteet. Ei mitään luksusta, mutta jotain tyyliin ilmastointi, kruise, ESP ja kohtuullinen mölytoosa.

Jos hinta on tuo, niin se tulee myymään paljon. Se tarkoittaa myös sitä, että Citigonin hinta on pakko saada todella alas.

kt

^Noinhan se menee kuin Kukkanen kuvailee. Lisäyksenä vielä senverran, että konserni hinnoittelee tuotteensa, Rapid, tietysti siten, ettei muiden oman konsernin tuotteiden myynti "kärsi". Eli Citigo, Polo ja Golf säilyttävät asemansa ja konsernin kate maksimoidaan. Markkinaosuus Suomessa on siis otettava Hyundailta, Dacialta, jne...
Muut maat on sitten oma lukunsa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

poloboy

Porrasperäisiä pikkuautoja (Polo Classic/Seat Cordoba, Skoda Fabia Sedan, Opel Corsa TR jne.) on perinteisesti myyty paljon Suomessa, sikäli meidän markkinamme muistuttaa vahvasti entisten itäblokin maiden markkinoita. Drive2.ru-sivustolla on paljon kuvia tuunatuista uusimman korimallin Polo Sedaneista, siellä ne ovat melko suosittuja. Fabia Sedan ei tosin saavuttanut suurtakaan suosiota Suomen markkinoilla, saapa nähdä miten Rapid pärjää.
Hinnan täytyy tietenkin olla kohdallaan, halpamalli á la Daciahan olisi yksi ratkaisu.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

automaattori

En mitenkään jaksa uskoa että intiarapid tulisi Suomeen. Citigo tulee varmaan ekana uudella lookilla ja sitten Rapid jo esitellyn Mission L:n pohjalta tehdyllä versiolla. Tuota konseptiautoa on laajasti esitelty Skoda kauppiaille ja lehdistölle ympäri Eurooppaa, niin miksi Vag-konserni haluaisi julkaista jonkun vanhan mallin FL:n. Seuraavaksi tulee omaan veikkaukseen perustuen uusi Octavia ja Yeti facelift samaa keulakaavaa noudattaen. Logosta tulee mustavalkoinen.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

TeBsu

Miten tuosta tulee mieleen opel astra h sedan perästä päin?  ;D
lord of the rings

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.02.12 - klo:11:37
Jos 16 000 eurolla saa uuden 4,4m pitkän ja 1.7m leveän Skodan 1.2 TSI:llä ja isohkolla tavaratilalla, niin on siinä kova hinta. Oletettavaa on, että sisämitat ovat Skodan tapaan kohdallaan ja yhtä oletettavaa on, että autossa on jollain tasolla järkevät perusvarusteet. Ei mitään luksusta, mutta jotain tyyliin ilmastointi, kruise, ESP ja kohtuullinen mölytoosa.

ESP on ollut uusille automalleille pakollinen jo vuoden 2012 alusta lähtien.

Vanhoihin, siis ennen 31.12.2011 esiteltyihin, autoihin ESP tulee pakolliseksi muistaakseni 2014 alusta.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 17.02.12 - klo:11:59
Porrasperäisiä pikkuautoja (Polo Classic/Seat Cordoba, Skoda Fabia Sedan, Opel Corsa TR jne.) on perinteisesti myyty paljon Suomessa

Ne ajat lienevät mennyttä jo, viimeiset hyvin myyneet pikkuautolukan sedan-mallit taisivat olla tuo Polo/Cordoba yli kymmenen vuotta sitten. Autoja olisi toki 2000-luvullakin ollut saatavilla (mm. Tiida, Suzuki Sx4, Fiat Albea), mutta ei niitä liikenteessä näe. Eläkeläisetkin ajavat 5-ovisilla Puntoilla, Fabioilla tms. Sama juttu alemmassa keskiluokassa: ei Astran, Focuksen, Meganen yms. sedan-versioita ole myyty varmaankaan kuin muutama hassu kappale aina sataa farmaria kohden. Poikkeuksena Jetta on onnistuttu asemoimaan jonkinlaiseksi pikkupassatiksi niin, että sitä on saatu sedaniudestaan huolimatta myytyä edes jonkun verran.

Pikkusedanien ostajakuntaa olivat 80-luvulla lapsiperheet: Pienikin takapenkki riitti (ei massiivisia turvaistuimia), mutta monikäyttömallien tavaratila ei. Pikkufarmareita ei ollut, Polokaan ei ollut tarpeeksi pitkä. Alemmassa keskiluokassa farmareita oli toki Corollasta, Sunnystä yms., mutta vasta E-kadetti taisi laukaista menestyksen. Liekö hinnoittelukysymys.

Täten en usko Rapidin olevan Suomessa kovin suuri hitti ainakaan sedanina. Koen myös vääryydeksi sen, että perinteinen coupen mallinimi on annettu perusautolle :) Noh, onhan Garde vielä jäljellä.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy