Vanteiden maalaus

Aloittaja RoccoScientist, 31.10.11 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 10.09.15 - klo:15:25
Heh. Pitäisi talvitassut puhaltaa ja maalauttaa. Soitin Elekolle ja kysyin hintaa niin arvioivat "vähän alta 300eur alv0%". Että semmoinen hinnannousu kyseisessä putiikissa 2008 Heinäkuu -> 2015 Syyskuu.
Kyllä hyvin suoritettu maalaus kaikkine käsittelyineen tuon hinnan ottaa. Hyvään pohjakäsittelyyn kuuluu mm. lasikuulapuhallus (ei hiekkapuhallus!) ja oikeiden pohjamaalien käyttö.

Tee-se-itse vaihtoehto voisi olla:
- vauriokohtien hionta ja epoksikitillä tasoitus ja hionta
- em. kohtien maalaus pohjamaalilla ja tarvittaessa hienohionta, koska epätasaisuudet näkyvät pintamaalauksessa
- maalaus plastidip-spraymaalilla (maalattavan pinnan on oltava puhdas)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

tärpätti

Ite kysyin keväällä tarjousta niin 17" vannesarjalle hinta oli 250e sisältää alvin. Yritys pieni yhden henkilön firma. Eli puhallus ja jauhemaalaus. Ja jälki luonnollisesti virheetöntä mitä tämä kaveri tekee.
Octavia BKD

V-O

Jeps, näemmä on hinnat linjassaan: oy:n hinta verrattuna yhden miehen firmaan.

Rehtori

Lainaus käyttäjältä: Jaqne - 21.03.14 - klo:17:39
Tässä vielä linkki, ylempää kuva katosi.


http://i268.photobucket.com/albums/jj9/jaqne/7cc8b61f31bb7b4173bf669b789f2bf0_zps8cf366ae.jpg

Edit. Korjattu kuva. -Jyri

Vanha postaus mutta et sattuis muistamaan värikoodia. Toi väri näyttää tosi hyvältä.

whatnot

Päivitystä tähänkin.. Ostin ihan puhki ajetut vanteet jotka hioin ja viilasin ehjiksi koska olivat kuitenkin suorat.

Vein Järvenpäähän raepuhallukseen ja maalaukseen. Puhalluksen ja maalauksen hinta neljälle 8x18" vantelle oli 170EUR ja aivan tarpeeksi hyvät tuli talvitassuille.

Pistetään kuvatkin niin näette mimmoisessa kunnossa vanteet olivat :)




Loput kuvat:http://bad.host.name/scirocco/vanteet/

Jaqne

Lainaus käyttäjältä: Rehtori - 02.11.15 - klo:22:29
Vanha postaus mutta et sattuis muistamaan värikoodia. Toi väri näyttää tosi hyvältä.

Ei ollut puhetta värikoodista, gunmetal väriä pyysin ja tuollaiset tuli. Erittäin tyytyväinen olen ollut lopputulokseen.

Laars

Viime talvena käytin tuolla UGM:llä (tai heidän alihankkijalla) skodan vanteet ja gunmetal väri oli siinäkin pyyntönä. Taisi olla sama värikoodi  ;D



Muutoin hyvät, mutta pohjat olisivat saaneet paremmin tehdä, pikkasen paistoi parista kohtaa läpi.

Jaqne

Lainaus käyttäjältä: Jaqne - 07.12.15 - klo:16:17
Ei ollut puhetta värikoodista, gunmetal väriä pyysin ja tuollaiset tuli. Erittäin tyytyväinen olen ollut lopputulokseen.

Nyt selvisi väri jos vielä kiinnostaa. Pepper Grey Metallic, VW väri.

cede

Omat vanteeni olen käyttänyt AT-automaalaamolla, Vantaalla ja Konalassa.
Ruiskulla vedetty ja toistaiseksi ollut tyytyväinen jälkeen...
Viimeisimmät maalattiin viikko sitten ja yhden virheen löysin yhdestä vanteesta ja se olisi tarkoitus nyt tehdä uudestaan, kunhan saan aikaiseksi viedä takaisin.
Edelliset olivat virheettömät ja pinta kesti hienosti parin talven ajot ja kiveniskut, kunnes meni auton mukana.
nyt 5F FR, exä 1P FR, exex 1M FR

maileri

Mikä värikoodi vastaa gun metal sävyä RAL-värikartassa?

tuomase

Nostetaas vanhaa aihetta.

Missä olette viime aikoina puhalluttaneet ja maalauttaneet vanteita pk-seudulla? Pitäisi yhdet Audin 18" vanteet entisöidä.

Pariin paikkaan laitoin jo viestiä, eli

- Uudenmaan Soodapuhallus
- Rimfix

2015 Audi TT 8S S Line

makelja

Mun kesävanteet kävi juuri Rajamäen Metallipinnoituksessa.
200e oli hinta. Sisältää puhalluksen ja pienien virheiden korjauksen ja pulverimaalauksen.


Dieselgolf

Sorry, jos on kysytty jo aiemminkin...
Aikeenani kunnostaa hiukan hapettuneet vanteet, itse.
Onko kukaan esim tällä tökötillä itse kilikalipurkista tehnyt ? :

https://www.maston.fi/fi/etusivu/tuotetiedot/spraymaalit/rubbercomp-sprayf%C3%A4rg/199970/kumimaalispray-rubbercomp-metallinharmaa-400ml#products-content

Ja miltä tuo väri näyttää luonnossa ? Hiukan herättää itsessä hämmennystä tuo kumimaisuus ?
Onko se hyvä , vai huono asia ?  Ja irtoaako tuo "kumi"pinta heti kun letkulla vähänkin kovemmin vannetta osoittaa ?

makelja

Aikoinaan maalasin B7n maskin tuolla aineella. Lähti ekassa pesussa irti, kun painepesurilla meni liian lähelle.

Dieselgolf

Auts, juuri tuota pelkäsin/ounastelinkin.
Miten teit pohjatyöt ?

makelja

Muuta en tehnyt kuin pyyhin ipalla.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Dieselgolf - 25.02.19 - klo:11:16
Sorry, jos on kysytty jo aiemminkin...
Aikeenani kunnostaa hiukan hapettuneet vanteet, itse.
Onko kukaan esim tällä tökötillä itse kilikalipurkista tehnyt ? :

https://www.maston.fi/fi/etusivu/tuotetiedot/spraymaalit/rubbercomp-sprayf%C3%A4rg/199970/kumimaalispray-rubbercomp-metallinharmaa-400ml#products-content

Ja miltä tuo väri näyttää luonnossa ? Hiukan herättää itsessä hämmennystä tuo kumimaisuus ?
Onko se hyvä , vai huono asia ?  Ja irtoaako tuo "kumi"pinta heti kun letkulla vähänkin kovemmin vannetta osoittaa ?

Kaikki pohjan epätasaisuudet loistavat tuon läpi kuin siemenneste UV-valossa. Pinnan on oltava siis neitseellinen mikäli haluat priimaa jälkeä. Kestävyys on tosiaan aina nihkeä pienillä kerroksilla, ja jos haluat kestävää jälkeä niin alkaa kilikalipulloihin uppoamaan jo yhtä paljon rahaa kuin pulverimaalaukseen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Vekkula

Mulla on Rubbercompilla vedetty maski, kattokaiteet ja Seat logo takana. En muista menikö 2 vai 3 purkkia tavaraa, 7-8 kerrosta taisin vetää ja hyvin kestänyt.
Painepesurilla en ole noita läheltä ruiskinut, selväähän se on että ei sellaista kestä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

sambolo

Mastoni kesti itellä ainaki reilun vuoden pesut.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

sakal83

Kyllähän ne kestää painepesun, kun käyttää järkeä, eikä ole pahasti kiveniskemien kolottama, jota usein juurikin nuo etupään osat ovat.
Itsellä tuotti ongelmaa keväisin liuottimet. Ne kun sulattivat pinnan sellaiseksi, että ei kestänyt enään katsella.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Dieselgolf

Jep, kiitos vinkeistä. Oletin maallikkona tuon kumimaisuuden heti tarkoittavan että on paksumpaa tököttiä tää tuote ja täyttäisi siten pienet kolot hyvin ja helposti.
Ilmeisesti näin ei sitten olekaan? Paitsi vetämällä useat kerrokset, ja sitten tököttiä kuluukin jo paljon ja siltikin se voi sitten irrota kun on hiukankin liian liki painepesurin suutin.
Tuo liuotin ongelma keväisin ... ei sekään liikaa sitten lupaa tälle tuotteelle, auton vanteiden suojaksi sohittuna siis. Harmi.
Taitaa olla joko automaalarille vienti sitten edessä. Tai tuo pulverimaalaus.
Noi Gun Metal Greyt on kyllä pirun makeita ! Jotenkin ihan tavan vanteistakin tulee heti hiukan poikkeavat ja fiksun ja modernimman näköiset.

sambolo

En kyllä vanteita vetäis dipillä. Mutta paksu kerros sitä kannattaa laittaa jos meinaa joskus poiskin saada. Levittäessä on kyllä ihan yhtä ohutta kun maalikin eikä peitä epäkohtia ellet nyt jollai tikulla ala täyttämään reikiä tms.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy