Saab

Aloittaja skula, 18.12.09 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

batman14

Siis saab ei ollut nelikko, ja siksi olen ihmetellyt tätä. Audeista loppuu pito nopeammin mutkaan ajettaessa. Tietty sitten kun pito lähtee quattrossa niin se hauskuus alkaa ja Saabissa se loppui siihen  :D Saattaa tietty johtua renkaista jotka audeissa olivat leveämmät, mutta summa sumarum mielestäni just 9-3 oli tosi aliarvostettu malli ainakin suomessa.

tuRboman

Allekirjoitan Batmanin kommentit neljän 9-3 sport combin jälkeen. Vertailukohtana tosin Subarut. Ja mulla oli myös nelikkona. Se se vasta olikin vakaa.. Toimiessaan...
"All 4 The Driver"

tuRboman

Linjalta tänään:



8)
"All 4 The Driver"

panu

Mielenkiintoisia hahmotelmia uuden NEVS Saabin muodoiksi löytyy googlen kuvahaulla. Esim. tuossa perässä jopa retroa havaittavissa.



Lyhytikäiseksi jäänyt uusi 9-5 on kyllä melko tyylikäs ilmestys liikenteessä leveine takavaloineen.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

tuRboman

Yksi sivu taaksepäin http://www.vagarena.fi/index.php?topic=718.msg336499#msg336499 ja löydät nätimmät kuvat Jason Castriotan muotoiluteamin teoksesta Saabin seuraavaksi 9-3 malliksi. Mutta malli oli Spyker Saabin hommia. NEVS ei ainakaan vielä ole ilmoittanut harkitsevansa ko. mallia. Harmi
"All 4 The Driver"

Pertsa

Siittä museorekistöity 99 saappi
http://www.findit.fi/sve/509010.htm

Taky

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 20.09.13 - klo:09:50
Siittä museorekistöity 99 saappi

Samanlaisella on tullut monet mimmit... ei kun siis mailit kulutettua, ajokortti-iän saavutettua failjalla oli vastaava, punainen 99.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Pertsa

Itse ajoin tommosella autokoulun/ajokortin. Olihan se mahtava auto ajaa siihen aikaan kun vertasi millaisilla sitä yleensä tuolloin muuten ajoi.

poloboy

Todella hieno museo-99, jalkapallovanteet ovat mielestäni aina sopineet tosi hyvin 99:een, vuosimalliin kuin vuosimalliin ja sitten tuossa on vielä sokerina pohjalla tuo edistyksellinen kulutusmittari, econometer. Muistan vielä, kun 80-luvun alussa tarkkailimme serkun kanssa heidän uuden 99:nsa econometeriä silmät pyöreinä, enon ajaessa neula pysytteli kyllä nätisti vihreällä alueella :).
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

sambolo

Niin se taas heräs henkiin, mutta kuinka pitkäksi aikaan?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Taky

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tuRboman

Fiilistellään taas hieman.. Tällainen makaa tuolla tallissa :D
Lähteenä jälleen Petrolicious, jokaisen autohullun paikka netissä!

This Saab 900 Was Built to Last
"All 4 The Driver"


maileri

Ton ku ostaa talliin niin ainakin voi sanoa että on kylän ainut. Toivottavasti joku saabisti suomesta moiseen urotekoon lähtee.

heifetz

Hieno BioPower!

Nostalgisena muistelen isäukon uutta vm. 1998 9-3:sta millä ajelin ensimmäiset ajokorttivuoteni. Oli se hemmetin hyvä auto ajaa, imautui tiehen kuin gekko ja penkit olivat muailman mukavimmat. Harmi että laatu oli mitä oli. Olen silti edelleen sitä mieltä että se väärä ruottalainen automerkki kaatui. Auto tulee elämään ikuisesti mm. Wallanderin hopeanuolena.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

multsi

Hienoa, että on myös rekisteröitävissä!

Saabihan ei itse käsittääkseni koskaan ehtinyt tyyppihyväksyttää tuota mallia ennen romahdustaan. Viimeksi kun luin tuosta farmarimallista, niin sanottiin ettei saisi kilpiin mitenkään.

joukolainen

Saksassa taisi oli ensimmäiset maa jossa saatiin rekisteriin tuota farkkua. Siellä tuntuu olevan hiukan sallivampi käytäntö, verrattuna muihin eu-maihin, vaikka säännöt pitäisi olla samanlaiset kaikissa eu-maissa. Suomihan on tuossakin asiassa autoilun kehitysmaa, kuten autoverossakin.
Kelpaisi tännekin tuollainen peli ja saabismin sokaisema tässä mennään edelleenkin, kesäautona ykkössukupolven turbo cabriolet ja kakkoskäyttiksenä samanlainen combi turbolla tietysti. Nykyinen rinkulakeulanen on ainoastaan käyttöauto, johon ei ole saanut samanlaista riippuvuussuhdetta.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

a1jaa

Saab 9-5 Aero automaatti vm2000 ei suostu satunnaisesti käynnistymään.
Kun vika esiintyy, ei virta-avaimen kääntö start-asentoon aiheuta mitään. Valot ei sammu, puhallin ei pysähdy, startti ei pyöri.
Autoon on vaihdettu virtalukonpohja saman vian vuoksi vuosi sitten.
Olisiko kellään tietoa mistä vika johtuu, virtalukosta/pohjasta, ajonestolaitteesta/avaimesta, sytytyskasetista, starttimoottorista/kaapeleista, vaihdekeppi/kampiakseli asentoanturista, akusta, ......
Vika esiintyy satunnaisesti, kun autolla on ajettu muutama minuutti ja sitten 15-30 min päästä yrittää käynnistää. Useamman (5-10) käynnistysyrityksen jälkeen saattaa startata. Varmimmin on lähtenyt, kun on odottanut pari tuntia. Sitten ei ole taas viasta mitään merkkejä.
Mitä osaa kannattaisi vaihtaa tai onko joku kikka, esim. lisäjohto akulta starttimoottorille tarvittaessa, jolla saisi ongelman korjattua ?

Taky

Lainaus käyttäjältä: a1jaa - 01.09.16 - klo:12:54
Saab 9-5 Aero automaatti vm2000 ei suostu satunnaisesti käynnistymään.
Kun vika esiintyy, ei virta-avaimen kääntö start-asentoon aiheuta mitään.

Tuon ikäisessä jo vaikka mistä, mutta varmaakin kokeiltu jo toisella avaimella?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

55kW

Lainaus käyttäjältä: a1jaa - 01.09.16 - klo:12:54
Olisiko kellään tietoa mistä vika johtuu, virtalukosta/pohjasta, ajonestolaitteesta/avaimesta, sytytyskasetista, starttimoottorista/kaapeleista, vaihdekeppi/kampiakseli asentoanturista, akusta, ......
Vika esiintyy satunnaisesti, kun autolla on ajettu muutama minuutti ja sitten 15-30 min päästä yrittää käynnistää. Useamman (5-10) käynnistysyrityksen jälkeen saattaa startata. Varmimmin on lähtenyt, kun on odottanut pari tuntia. Sitten ei ole taas viasta mitään merkkejä.
Mitä osaa kannattaisi vaihtaa tai onko joku kikka, esim. lisäjohto akulta starttimoottorille tarvittaessa, jolla saisi ongelman korjattua ?

Vaihdekepin asentotunnistimen voisi kokeilla ohittaa?

multsi

Jos siinä oli vuosi sitten sama vika ja se korjaantui(?) lukonpohjan vaihdolla, niin ehkä se on taas rikki...?

a1jaa

#381
Lainaus käyttäjältä: 55kW - 02.09.16 - klo:22:33
Vaihdekepin asentotunnistimen voisi kokeilla ohittaa?

Vaihdekepin asentotunnistin estää startin pyörimisen, mutta antaa valojen sammua ja puhaltimen pysähtyä, kun virta-avaimen kääntää starttiasentoon.
Eli ei todennäköinen syy starttaamattomuuteen.
Oireet viittaisi virtalukon pohjaan tai sytytyskasettiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy