Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI quattro S tronic

Aloittaja Pekka T, 17.12.09 - klo:17:18

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Tässä vielä autoliikkeessä , käyttöönotto tammikuussa 2010








Päivitettyjä kuvia autoon tehdyistä muutoksista:

Hollow spoke 19"x9" vanteet ja H&R -30mm alusta



RS5 poljinpinnat



S5 peilinkuoret



S5 black optic maski (quattro merkki vielä laittamatta S5 merkin tilalle)




Monen mutkan ja pitkän harkinnan seurauksena Audi A4 (B8) 2.0 TFSI quattro sedan vaihtui tälläiseen kulkineeseen.

Lisävarusteet :

WKN Comfort-paketti
1BE  Urheilualusta
PS1  Urheiluistuimet
9K1  Niskan lämmittimet
N7U  Alcantara / nahka verhoilu
1XX  3-puolainen monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
9VK  Bang & Olufsen Sound system
9ZX  Bluetooth-liitäntä
QQ1  Sisävalopaketti
UH2  Paikallaanpitoavustin
7X4  Pysäköintitutkat APS Plus
7K6  Rengaspaineen tarkkailutoiminto
OEM pakoputkenpäät

Eberspächer 5,2 kW lämmitin kauko-ohjaimella
Kiinteästi asennettu Defa 10A laturi
Kaukosäädettävä katonavausmoduuli
H&R madallusjouset -30mm
RS5 poljinpinnat
S5 musta-optiikkamaski
S5 peilinkuoret

Vanteet ja renkaat:

Kesällä Hollow spoke 19"x 9" et 33 ja Goodyear Eagle F1 Asymmetric 255/35 R19
Talvella RS5 Rotor 19"x 9" et 33 ja Nokian Hakkapeliitta R 245/40 R19

Edit. Aikansa kutakin, eli cabrio vaihtui pois vähän ennen vappua -16.
Haikeaahan se oli luopua tästä, mutta ajomäärä jäi viimeaikoina kuitenkin niin vähäiseksi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Onnittelut ! Todella hieno auto - meikäläisenkin unelma. Mutta vaihtanet sentään nuo vakiovanteet pois ? Olen ihmetellyt, että hieno auto pilataan tuollaisilla kammotuksilla.

Pitänee itsekin kokaista, minkälaisen vaihtotarjouksen Cabrioon tai Coupeen saisi.

Pekka T


Kiitos
Noi alkuperäiset vanteet renkaineen päätynevät varastoon pölyyntymään .
Talvirenkaiksi tulevat hkpl 7 225/45 R18 Etabeta Rochel vanteilla.
Kesärenkaiksi tulee edellisestä A4 :sta BBS CK 2 ( 19"x8" ) + spacerit , joita ei tietenkään saisi käyttää.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Upea cabrio ja kun noi mainitsemasi eta betat laitat alle,niin katseita kääntää varmasti. Nyt taitaa vaan tulla tuskallisen pitkä odotus siihen, koska saa veivata katonensi kertaa alas! Onnea hienolle hankinnalle. Avokkiketju muuten tältä foorumilta taitaa puuttua?

RoccoScientist

Onnittelut täälläkin. Kyllä tuolla kelpaa etenkin kesäisiä maanteitä ja bulevardeja kulkea. Itsekin olen tosiaan noita vakiovanteita ihmetellyt silloin kun niitä liikenteestä olen bongannut. Kiva että tulee vähän persoonallisempaa tilalle. Toivottavasti ei ajomukavuus liikaa kärsi noista 19":sta...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pekka T


Tuota katseiden kääntämistä minä kyllä vähän pelkään , uskaltaako tuota kattoa laskea alas ollenkaan.
Auto oli tarkoitus alunperin hankkia vasta maaliskuuksi , mutta väliraha olisi noussut kuulemma 2000 euron verran.
Tuolla rahalla sai talvirenkaat vanteineen. Saa nyt nähdä minkälainen tämä on talvella.
Ei noi 19" kovat ole (245/35) , A4 .ssa on tätä matalampi S line alusta ja on sopivan jämäkkä.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Jos et kehtaa ajella kattoa alhaalla, niin voin ilomielin tulla kuskiksi :)

häpeä pois, nauti kohtuullisella ylpeydellä hankinnastasi.....ei siinä mitään pahaa ole....

clima

Vihdoinkin joku on hankkinut tänne Suomeenkin oman ehdottoman suosikkini. Onnittelut!

Noita olen mobile.de:sta bongaillut, kuolannut mahdolliseksi seuraavaksi kulkineeksi. Auton vaihtoa pitäisi vielä kuitenkin lykätä noin 2 vuotta, mutta uskon että silloinkin juuri tuo A4 cabrio on korkealla listalla.

Erityisesti kiinnostaa kokemukset noista niskan lämmittimistä, joten kerropa myös niistä kun raporttia laitat. 
Onkos Suomiautoissa muuten vakiona tuo acoustic roof?

skula

Lainaus käyttäjältä: clima - 17.12.09 - klo:21:01
Noita olen mobile.de:sta bongaillut, kuolannut mahdolliseksi seuraavaksi kulkineeksi. Auton vaihtoa pitäisi vielä kuitenkin lykätä noin 2 vuotta, mutta uskon että silloinkin juuri tuo A4 cabrio on korkealla listalla.

Kyseessä on kuitenkin A5 ei A4..

Tosiaan hieno yksilö on tuo valkoinen.. Vakio vanteet on vaan jotain ihan käsittämätöntä shaibaa.

Hege

Hieno ku mikä (jos vanteita ei nyt lasketa). Tuleeko tuo ympärivuotiseen käyttöön, mitenkäs nuo rättikatot toimii täällä Suomessa näillä pahimmilla paukkupakkasilla tai kaatosateilla tms.?

Docw

Ooh, onnittelut hienosta autosta... Tällainen on itselläkin haaveissa, toivottavasti jonain päivänä vielä konkreettisesti pihassa.
Noihin pakkasiin liittyen voi miettiä kummat jalassa itse seisoskelee mieluummin, pelti vai kangaskalsareissa ;D

clima

LainaaKyseessä on kuitenkin A5 ei A4..

Osoittaa vain kuinka innoissani olin Pekka T:n hankinnasta, että näppäilinkin mitä sattuu   ;D

LainaaVakio vanteet on vaan jotain ihan käsittämätöntä shaibaa.

Amen.



-V-

Hieno laite Pekka T:lle tulossa - onneksi olkoon! Mukavaa että joku ajattelee joskus itseäänkin. Eikä tarvitse ajatella että mitä nuo muut minusta ajattelee - pois se mielestä.

Jännä taas lukea miten avoauto herättää joidenkin mielessä kysymyksen "tuleeko ympärivuotiseen käyttöön" tai "voiko sillä ajaa talvella"... Höh, mikä sen estää. Yhtään kylmempi tuollainen eristetty katto ei ole kuin normaali peltikattokaan.

Pekka T


Kiitoksia onnitteluista kaikille !
Tässä on vähän sekavat ajatukset tästä hankinnasta.
Niin että pärjääkö tällä talvella ? Ei noi pakkaset minua huoleta , pikemmin katon kuraantuminen tuolla Kehä 3 suolamössössä .
Pesukoneisiin ei ole mitään asiaa , mutta onneksi on pesumahdollisuus omalla pihalla .
Ei tässä ole oikein järkeä ruveta mitään halpaa talviautoakaan ostaa , sekin ajatus oli mielessä syksyllä kun auton tilasin.
Eli jos olisin valinnut n. 6000 â,¬ halvemman etuvetomallin ( 132 kw multi ) , jollaisella kävin koeajolla Herttoniemessä pariinkin otteeseen ,
niin silloin halvempi auto talvikäyttöön olisi ehkä tullut kyseeseen . Mutta sen talviauton hankinnan kanssa olisi käynnyt niin että olisi ensin
katsonnut jotain alle 10 t â,¬ autoa ja päätynyt kuitenkin 20 -30 t â,¬ autoon , mikä olisi ollut aivan liian kallista minulle .

Tästä avoauton hankinnasta riittäsi vielä paljon kerrottavaa , mutta palataan siihen myöhemmin .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

-V-

Ainakin Auto Glymiltä löytyy käyttökelpoinen kangaskaton pesu- ja hoitoainesetti. Todennäköisesti monelta muultakin pesuainevalmistajalta. Huoli pois.

Kiviharju

Aivan mahdottoman upea peli! :o Kyllä tuolla kelpaa kruisailla kesällä, tai miksei talvellakin, rantabulevardia edestakaisin ;)

Muuta se ei kaipaakkaan kuin vanteidenvaihdon, mistä nyt oli jo edellä puhettakin...
Viisi tähteä antaisin jos voisin...
Audi A4 Allroad quattro -17

Hege

Lainaus käyttäjältä: -V- - 18.12.09 - klo:08:25
Hieno laite Pekka T:lle tulossa - onneksi olkoon! Mukavaa että joku ajattelee joskus itseäänkin. Eikä tarvitse ajatella että mitä nuo muut minusta ajattelee - pois se mielestä.

Jännä taas lukea miten avoauto herättää joidenkin mielessä kysymyksen "tuleeko ympärivuotiseen käyttöön" tai "voiko sillä ajaa talvella"... Höh, mikä sen estää. Yhtään kylmempi tuollainen eristetty katto ei ole kuin normaali peltikattokaan.
Juuri sen takia tässä kyseltiinkin, kun oma budjetti ei ole taipunut mihinkään avoautohankintoihin, että toimivatko nuo myös ääriolosuhteissa. :P Tietää sitten itsekin mahdollisesti tulevaisuudessa että kannattaako moisia edes miettiä! Kokemuksia pöytään kiitos.

Pekka T

No aika näyttää tämän katon toimivuuden meidän talvessa.

Akustinenkatto on vakiona Suomeen tuotavissa autoissa ,
tässä pari kuvaa siitä .




Tässä kuvassa näkyy myös niskalämmittimien suuttimet ja sisäkattovalo  :)


Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Erkka

Herran pieksut sentään, kun on komea avokki-Audi ja mikä väri! Hienosti sopii valkoinen Audin virtaviivaisiin linjoihin. Kiekot vielä vaihtoon, niin avot. Tuo kattohan on sisältä katsottuna hienosti tehty. Tuskin tulee olemaan ongelmia kovemmissakaan pakkaskeleissä.

Onnittelut hyvästä valinnasta Pekka T. 5 ***** lähtee täältä tulemaan oikeaan osoitteeseen.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pekka T

Kun noi vakiovanteet esittivät niin paljon ihastusta  ;)
Niin laitetaanpa tänne kuvat alletulevista vanteista

BBS CK 2 19x8" et 44 , olivat A4 :n alla eli vaativat spacerit käydäkseen
talvirenkaina Nokian hkpl 7 225/45 ja Etabeta Rochel 18x8" et 30



toivottavasti näyttävät paremmilta auton alla kuin tuossa kuvassa  :)

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Aika hienot. Mutta jännästi hämää tuo Etabetan reunaan saakka vedetty puola. Jos minulta kysyttäisiin kuvan perusteella kumpi on 19", niin veikkaisin Etabetaa.

Pekka T


Vein tänään A4 :n tuonne Hyvinkään Laakkoselle , ottavat Eberin pois siitä ja asentavat sen sitten A5 :een.
Nyt vain pitäisi olla viikonverran ilman autoa  :)
Tilasin samalla kestovahauksen , käsittelyn nimeä en tiedä , Prestan vahalla vahaavat ja hinta n. 200â,¬ .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T


Joulupukki kävi kylässä , oli vähän myöhässä  :D

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Hege

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 04.01.10 - klo:17:38
Joulupukki kävi kylässä , oli vähän myöhässä  :D



On se kyllä jännä miten vanteet tekevät auton. Tämä on kyllä hemmetin hieno, huh!

Kiviharju

 :o :o
Hieno on!
Vanteet sopivat kuin nenä päähän :D

Ei muuta kuin kevättä odottelemaan ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Docw

Onneksi olkoon, kyllä näyttää cabrio komealta jopa katto päällä. Tulee kyllä sellainen A5 kuume tätä katsellessa että pitää ruveta heti hieromaan lompakolla otsalohkoa :D

Sellainen offtopic huomio on muuten tullut tehtyä, että täällä lämpimässä ei ajella katto alhaalla lämpötilan ollessa yli 30. Katot laskeutuu vasta siinä vaiheessa kun lämpötila on 25 tai alle, viikonloppuna lämmintä oli +12 ja jokaisessa avoautossa oli katto alhaalla. Suomen suvessa saatettaisiin pitää hulluna jos alle 20 keleissä erehtyy ajamaan katto alhaalla. Pelimies olisi rätin toki laskenut pakkasillakin ihan vain fiilistelyn takia :)

Markku J

Todella hieno auto - voisi olla minunkin seuraava autoni, jos saan jostain rahat kasaan jossain vaiheessa. Kilpailijana kyllä kovakattoinen Bemun 325 Cabrio on vahvasti mielessä myös.

1.8 "APR" Q

LainaaVein tänään A4 :n tuonne Hyvinkään Laakkoselle , ottavat Eberin pois siitä ja asentavat sen sitten A5 :een.
Mitä maksoi tuommoinen operaatio? On käynyt myös itsellä mielessä sama homma uuteen autoon? On muuten todella hieno cabrio Audi....!
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Vmatti

Komee on Audi ja vanteet ovat sopivan mustat -  sointuvat hyvin tuohon valkoiseen väriin ja mustaan kattoon.
Onneks olkoon!
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Pekka T


Oikein paljon kiitoksia onnitteluista ja kehuista kaikille .

LainaaSuomen suvessa saatettaisiin pitää hulluna jos alle 20 keleissä erehtyy ajamaan katto alhaalla

Syksyllä kun kävin koeajamassa tälläisen 15 asteen lämmössä , niin hyvin pärjäsi kun piti sivuikkunat ylhäällä .
Toki isommilla teillä katon halusi nostaa ylös , mutta alle 70 km/h vauhdissa tarkeni varsin hyvin .

LainaaKilpailijana kyllä kovakattoinen Bemun 325 Cabrio on vahvasti mielessä myös.

Markku , kävin myös koeajamassa tuon 325 Cabrion käsivaihteisen yksilön .
Erittäin hyvä auto , sen olisi saanut halvemmalla kun oli -08 malli ja 20000 km ajettu .
En halunnut takavetoista talvea ajatellen , mutta suurempi syy oli tuo katon toiminta ,
eli katon operointi vaatii auton pysäyttämisen . A5 :ssa homma toimii 50 Km/h nopeuteen saakka .

LainaaMitä maksoi tuommoinen operaatio? On käynyt myös itsellä mielessä sama homma uuteen autoon?

Aika arvokas hommahan tuo lämmittimen siirto on vaikka tekivät vähän halvemmalla tuntihinnalla
eli siirto autosta toiseen maksoi 980 â,¬ .
Kaiken kaupanhieronnan jälkeen tuolle lämmittimelle ei olisi jäänyt mitään hyvityshintaa ,
jotenka siirto oli järkevintä .

Lainaavanteet ovat sopivan mustat -  sointuvat hyvin tuohon valkoiseen väriin ja mustaan kattoon

Niin se musta-valko teemahan tuossa oli ajatuksena , käy kyllä talvikäyttöön hyvin , mutta vähän tottumista nuo
voimakkaat kontrastivärit vaativat .
Ensin ajattelin mustia vanteita myös kesäkäyttöön (ehkä jopa 20") , mutta joku hopeansävy taitaa olla parempi vaihtoehto .
Laitan kesävanteiksi kuintenkin ensin noi A4 :sta jäänneet BBS :t spacereiden kanssa , katsotaan sitten myöhemmin uusia vanteita ,
kun talous antaa taas myöten  :)






Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy