CC ja renkaat

Aloittaja skula, 17.12.09 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

skula

Itse hommasin omaan autooni tulevaksi kesäksi 19" Vanteet Volkkarilta itteltään. Sagitta on malli..

Nyt kiinnostaisi tietää minkälaista rengasta tuohon kannattaisi laittaa..

Olisiko 235/40 ja 245/35 väliltä jokin se oikea? Merkiksi valikoituu varmaankin Hankook, Falken tai joku kalliimpi merkkirengas. Tämä riippuu hinnoista. Kokemuspohjalta en usko saavani rahalle vastinetta jos rengas maksaa lähes 60% enemmän kuin jokin noista yllämainituista halvemmista malleista.

Volkkarin ehdotus rengaskooksi on vielä avoinna koska en ole saanut tarjousta paketista (renkaat + vanteet), vanteet ovat odottamassa noutoa liikkeessä..

CC:n alla hyvin toimivia olivat 18" perus koossa ovat mm. GoodYear F1 Asymetric ja RoadStone(Nexen) N3000.

Originaalirengashan on Continentalin SportContact 3:t. Ja niitä ei voi oikein hyviksi kehua, suurimmaksi osaksi sen takia että CC:n tehdasrengas on mallia "ContiSeal", eli itsekorjautuvaa mallia, sen sisällä on tahnakerros joka estää ilmaa karkaamasta renkaasta jos siihen tulee 5mm tai pienempi vekki.

Sen verran sanon että kun itselläni on ollut CC:n alla sekä 17" että 18" väitän tuota 18" rengasta paremmaksi auton alla, mukavuus ei kärsi kuin sen verran että sen huomaa, kun taas ajettavuus paranee noilla isommilla minun makuuni huomattavasti paremmaksi.. Tuleva 19" voi olla sitten jotain muuta, mutta ulkonäkö korjaa asiaa  ;D

Kale

No miten olis sitten Kumhot koossa 235/35. Olisivat ainakin edukkaat.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s24p8824

Tuommoiset contiseal, runflat tms renkaat kuullostaa epäilyttäviltä kun koripalloissakin kaikenmaailman never-flat tms pallotkin ovat aika syvältä.

skula

Lainaus käyttäjältä: Kale - 17.12.09 - klo:11:40
No miten olis sitten Kumhot koossa 235/35. Olisivat ainakin edukkaat.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s24p8824

Tuommoiset contiseal, runflat tms renkaat kuullostaa epäilyttäviltä kun koripalloissakin kaikenmaailman never-flat tms pallotkin ovat aika syvältä.

No juuri tuolta ajattelin renkaat tilata, jos en saa hyvää tarjousta pakettina VW:ltä.. Olen valmis maksamaan extraa siitä ilosta että saan valmiin paketin, eikä tarvitse viedä vanteita erikseen renkaiden asennukseen.

Tosin tuolta saattaisin tilata Falkenit, minulla on sellainen perstuntuma että Falken olis soivampi rengas. Tiedä häntä sitten totuudesta!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy