Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 20.08.14 - klo:21:01
Niin No mielipide on, kuin se tietty reikä..
Onko oikein faktaakin, muutakuin mielipide?

Jos tuota tarjoaa niin so be it..

Aion jokatapauksessa hätistellä valmistajaa tuosta.

Se myyjäliike ei ole tuota saatanan öljypoltinta tehnyt.

Ei ole muuta faktaa kuin se, että pitäessäni autoliikettä olen lukenut nämä asiat tarkasti välttyäkseni mahdollisilta lisäkuluilta autokaupan jälkeen. Niin hyvin nämä lait opiskelin että satojen autojen joukosta vain kerran mentiin oikeuteen asti ja muutaman kerran korvattiin hinnanalennusta kuluttajariitalautakunnan päätöksen perusteella. Muut virhevastuun piikkiin menneet viat sovittiin asiakkaan kanssa nenät vastakkain.
Ps. Et ole vielä siis tuohon ikään sitäkään oppinut, että kuluttajalle ei kuulu, kuka on tehnyt auton, ruohonleikkurin tai vaikka alushousut. Myyjä on kuluttajalle vastuussa myymässään tavarassa olevasta virheestä ja näin ollen korvausvelvollinen asiakkaalle. Se on taas myyjän, maahantuojan ja tehtaan välinen asia miten korvaukset jakavat.
Tapelkoon niin kuin Kuopion huorat keskenään.
Autokaupassa taas maahantuoja voi korvata ensimmäiselle omistajalle ja esittelyauton ostaneelle.

s94072

Yksi vastaavan öljysyöpön keväällä hankkinut ilmoittautuu (-08 125tkm).
Öljyn mittaus antoi 9.9dl/1000km. Tuomioksi mäntäremppaa. Worst case kone.

Myyjäliike vetäytyi vastuusta, pitää kulutusta edelleen normaalina ominaisuutena. Samassa kyseenalaistettiin minun ja mittauksen tehneen merkkiedustajan motivaatiot (rahastus). Vastaus reklamaatioon tuli vasta kuluttajaneuvojan tiedustelun jälkeen.
Homma on siis näillä näkymin matkalla kuluttajariitalautakuntaan. Onko kenelläkään asia kiertänyt tätä kautta?
Kuluttajaneuvoja oli sitä mieltä, että remppa olisi hyvä tehdä ja siitä saadut tiedot liittää valitukseen päätöksen tueksi.

fastrace

Joo en tuota ala omaan laskuun korjaamaan.

Laitan vaikka savustuslaatikoksi mökille tai ripustan lammenrantaan telkänpöntöksi..  8)

Ja kiitti tsemppauksesta 765turbo - positiivisuutta tarvii nyt koittaa kaivaa..

Ja sitten "skriko"lle:

No en ole tosiaan TÃ,,HÃ,,N IKÃ,,Ã,,N tarvinnut reklamoida mitään mihinkään, kun en yleensä mitään paskaa osta.

PS. Sä et ole tainnut tohon ikään vielä kasvaa autokauppiaasta ihmiseksi - no kaikilta se ei tietty onnistu..


fisutus

Skriko kyllä ihan asiallisesti ilmaisi, että kuinka asia vastuista menee kuluttajasuojalain mukaan.
Eli myyjä vastaa tavarassa olevasta virheestä, ei maahantuoja.

Sama laki pätee EU alueella, eli rohkeasti vain lähestymään Saksan myyjää asiasta, jos sieltä olet suoraan sen ostanut.

Audi AG:lta voi asiaa myös tiedustella, mutta luultavasti pyytävät olemaan yhteydessä tuotteen myyjään.

Jos päätyy korjaamaan tuota kuitenkin, niin Tallinnassa tuon saa noin 2500 eur korjattua.

sambolo

Mitä, eikö se audin raja ollutkaan enää 0.5l/1000km ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

#665
Lainaus käyttäjältä: fisutus - 21.08.14 - klo:13:58
Skriko kyllä ihan asiallisesti ilmaisi, että kuinka asia vastuista menee kuluttajasuojalain mukaan.
Eli myyjä vastaa tavarassa olevasta virheestä, ei maahantuoja.

Sama laki pätee EU alueella, eli rohkeasti vain lähestymään Saksan myyjää asiasta, jos sieltä olet suoraan sen ostanut.

Audi AG:lta voi asiaa myös tiedustella, mutta luultavasti pyytävät olemaan yhteydessä tuotteen myyjään.


Meillä aikoinaan hajosi Saksasta ostetusta BMW:stä vaihdelaatikko. ( automaatti ). Veho kyllä korjasi ilman mitään kuluja tuon meille. Samoin käy tässäkin tapauksessa jos osaa ottaa yhteyttä oikeaan paikkaan.
Mutta kuten tuli huomattua ei täällä oikein kannata mihinkään ottaa kantaa kun tulee pelkkää pään aukomista, heti kun oma järki ei enää riitä.

Siitä vaan sitten soittoa kuluttajariitalautakuntaan ja miettimään sitten mihin pitää soittaa, että asia tulee kuntoon.

Kiitos Fisutus siitä, että täällä joku muukin tietää näistä asioista.

skriko

Näissä korvausasioissa olisi hyvä opiskella ketju miten korvaukset menevät. Jos yksikin linkki ketjusta puuttuu se pysähtyy siihen. En minäkään korvaa sitä, jos Matti myy Mikolle auton. Korvaan vain sen auton, minkä olen itse myynyt ja vain henkilölle kenelle olen sen myynyt. Tämä näyttää olevan ihmisille ylitsepääsemätön asia ymmärtää.

fastrace

Ai aloitetaan päänaukominen - kukahan se alkoi sen päänaukomisen.

Juurikin tuollasten itteensä täynnä olevien kaikentietävien "autokauppiaiden" takia en juurikaan kirjoittele foorumille.

Aina tarvii päästä pätemään, vittuilemaan ja viisastelemaan jos joku kysyy jotain.

"Jos osaa oikeasta paikasta kysyä" - heh... Hyvä dik-o 

kt

Kerro nyt kuitenkin, kuinka olet auton ostanut. Oletko itse hakenut sen Saksasta vai onko joku "Auto-aakkonen" sen Saksasta Suomeen tuonut ja edelleen välittänyt/myynyt sinulle? Kenelle olet auton maksanut?

Kyllä täällä saa ihan asiallisia neuvoja, kun tiedetään todellinen tilanne. Lisää vinkkiä saa kuluttajariitalautakunnan ratkaisuesimerkeistä.
Eikä pienistä kannata välittää, tää on vähän niinkuin Savossa, jossa vastuu on kuulijalla.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

fastrace

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.08.14 - klo:17:35
Meillä aikoinaan hajosi Saksasta ostetusta BMW:stä vaihdelaatikko. ( automaatti ). Veho kyllä korjasi ilman mitään kuluja tuon meille. Samoin käy tässäkin tapauksessa jos osaa ottaa yhteyttä oikeaan paikkaan.
Mutta kuten tuli huomattua ei täällä oikein kannata mihinkään ottaa kantaa kun tulee pelkkää pään aukomista, heti kun oma järki ei enää riitä.

Siitä vaan sitten soittoa kuluttajariitalautakuntaan ja miettimään sitten mihin pitää soittaa, että asia tulee kuntoon.

Kiitos Fisutus siitä, että täällä joku muukin tietää näistä asioista.

JA laitetaan vielä viimeinen kommentti mun puolelta..

Yllä skriko kertookin, että Veho korvaakin Saksasta kuskatun auton vaihteiston vaikka aiemmin kertoi, että korvaus vastuu on myyjäliikkeellä ja tämä kiveenhakattu "autokauppiaan" asiantuntemus fakta..

Ei kovin konsistenttia tarinaa..

Eniwei - tää on viimeinen vistini tähän aiheeseen..

Over and out.

kt

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.08.14 - klo:17:35
Meillä aikoinaan hajosi Saksasta ostetusta BMW:stä vaihdelaatikko. ( automaatti ). Veho kyllä korjasi ilman mitään kuluja tuon meille.

No minä kyllä luen tämän niin, että skirko-autokauppa oli ostanut Saksasta auton ja myynyt sen. Autossa ilmeni myöhemmin vaihdelaatikkovika. Asiakas kai oli tullut skriko-kauppaan siitä valittamaan. No sitten asiaa oli selvitelty ja lopputuloksena Veho teki korjauksen eikä skriko-kauppa kuitenkaan korjauksesta maksanut. Olettaisin, että auton myyjä Saksassa joutui mukaan. Asiakas kuitenkin sai kunnossa olevan auton...

No selittäköön skriko-kauppias itse, jos näin ei ollut :'(
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

fisutus

Itse en ihan nyt ymmärrä fastracen asennetta tässä kun selkeästi yritetään kertoa mihin suuntaan asiassa yhteyttä ottaa että homma lähtee etenemään.
Laki on kaikille sama ja sen mukaan mennään. Kenenkään ei tarvitse ottaa osaa toisen myymien tuotteiden virheiden kustannuksiin.

Kun tämänkin hoitaa oikein (oletuksena, että auto on itse henk koht ostettu Saksalaiselta myyjältä) niin ketjuu mennee luultavimmin jotakuinkin näin

-Saksan myyjä pyytää tuon kulutusmittauksen tuloksen ja toimittaa sen Audi AGlle.

-Sieltä tulee sitten päätös että korjataan, osat tulee Audilta ja työt maksaa myyjä ja ostaja hyötynäkökulman mukaisella suhteella (jos auto tulee parempaan kuntoon kuin se oli niin kuluttajan voidaan olettaa osallistuvan kuluihin).
-Koska auto on Suomessa niin sen toimitus korjattavaksi on kuluttajalle ylivoimaista niin myyjä osoittaa paikan Suomesta jossa auto korjataan joka on Audin virallinen korjaamo.

Jos myyjä ei asiaan reagoi on Saksan kuluttajaviranomainen tai EUn vastaava oikea osoite pyytää apua.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 21.08.14 - klo:22:59
Itse en ihan nyt ymmärrä fastracen asennetta tässä kun selkeästi yritetään kertoa mihin suuntaan asiassa yhteyttä ottaa että homma lähtee etenemään.
Laki on kaikille sama ja sen mukaan mennään. Kenenkään ei tarvitse ottaa osaa toisen myymien tuotteiden virheiden kustannuksiin.

Kun tämänkin hoitaa oikein (oletuksena, että auto on itse henk koht ostettu Saksalaiselta myyjältä) niin ketjuu mennee luultavimmin jotakuinkin näin

-Saksan myyjä pyytää tuon kulutusmittauksen tuloksen ja toimittaa sen Audi AGlle.

-Sieltä tulee sitten päätös että korjataan, osat tulee Audilta ja työt maksaa myyjä ja ostaja hyötynäkökulman mukaisella suhteella (jos auto tulee parempaan kuntoon kuin se oli niin kuluttajan voidaan olettaa osallistuvan kuluihin).
-Koska auto on Suomessa niin sen toimitus korjattavaksi on kuluttajalle ylivoimaista niin myyjä osoittaa paikan Suomesta jossa auto korjataan joka on Audin virallinen korjaamo.

Jos myyjä ei asiaan reagoi on Saksan kuluttajaviranomainen tai EUn vastaava oikea osoite pyytää apua.


Joo noinhan se menee, mutta...

"jos auto tulee parempaan kuntoon", eikö pitäisi sanoa "kun auto tulee parempaan kuntoon". Tuleehan se väkisinkin parempaan kuntoon ja se lienee korjauksen tarkoituskin, noin niinkuin yleensäkin kun jotain korjataan. Eli jos öljynkulutus loppuu niin kuluttaja maksaa. Entä jos auto ei tulekaan parempaan kuntoon, eli öljynkulutus jatkuu, saako kuluttaja silloin rahansa takaisin kun auto ei tullutkaan parempaan kuntoon?
Vai miten tuo pitäisi ymmärtää?

                                 

skriko

Lainaus käyttäjältä: kt - 21.08.14 - klo:19:38
No minä kyllä luen tämän niin, että skirko-autokauppa oli ostanut Saksasta auton ja myynyt sen. Autossa ilmeni myöhemmin vaihdelaatikkovika. Asiakas kai oli tullut skriko-kauppaan siitä valittamaan. No sitten asiaa oli selvitelty ja lopputuloksena Veho teki korjauksen eikä skriko-kauppa kuitenkaan korjauksesta maksanut. Olettaisin, että auton myyjä Saksassa joutui mukaan. Asiakas kuitenkin sai kunnossa olevan auton...

No selittäköön skriko-kauppias itse, jos näin ei ollut :'(

Juu, suurinpiirtein näin se meni. Erona vain että eräs rouva, joka oli silloisen firman pääomistaja ja asunut saksassa kuusi vuotta, soitti suoraan Saksaan BMW:n tehtaalle ja teki kantelun Vehon toiminnasta. Tehtaalta sitten soitettiin Vehoon ja määrättiin korjaamaan auto välittömästi veloituksetta. Sitä en tiedä, kuka viulut maksoi Veholle, myyjäliike Saksassa vai tehdas.
Tämä oli sikäli erikoistapaus, että tämä yritys oli hankkinut Saksasta muutaman kymmentä BMW:tä ja suhteet tehtaalle oli vähän erilaiset.
Tuo tapaus oli ajalta jolloin Suomessa maahantuojat ja piirimyyjät tekivät kaikkensa vaikeuttaakseen autojen myyntiä jotka eivät olleet tulleet maahan virallisen maahantuojan kautta. Esim. meiltä eivät huolineet Saksasta tuotua autoa vaihdossa mihinkään liikkeeseen mistään hinnasta.
Ps. Olipas muuten nättinokkainen kaveri. En siis tarkoita kt:tä vaan....

fisutus

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 21.08.14 - klo:23:25
Joo noinhan se menee, mutta...

"jos auto tulee parempaan kuntoon", eikö pitäisi sanoa "kun auto tulee parempaan kuntoon". Tuleehan se väkisinkin parempaan kuntoon ja se lienee korjauksen tarkoituskin, noin niinkuin yleensäkin kun jotain korjataan. Eli jos öljynkulutus loppuu niin kuluttaja maksaa. Entä jos auto ei tulekaan parempaan kuntoon, eli öljynkulutus jatkuu, saako kuluttaja silloin rahansa takaisin kun auto ei tullutkaan parempaan kuntoon?
Vai miten tuo pitäisi ymmärtää?

                               

Lähinnä tässä casessa jos moottorin vaihtoon päädyttäisiin niin kuluttaja osallistunee kuluihin.

tet

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 21.08.14 - klo:23:25
Joo noinhan se menee, mutta...

"jos auto tulee parempaan kuntoon", eikö pitäisi sanoa "kun auto tulee parempaan kuntoon". Tuleehan se väkisinkin parempaan kuntoon ja se lienee korjauksen tarkoituskin, noin niinkuin yleensäkin kun jotain korjataan. Eli jos öljynkulutus loppuu niin kuluttaja maksaa. Entä jos auto ei tulekaan parempaan kuntoon, eli öljynkulutus jatkuu, saako kuluttaja silloin rahansa takaisin kun auto ei tullutkaan parempaan kuntoon?
Vai miten tuo pitäisi ymmärtää?

Tuo parempaan kuntoon tuleminen ei käsittääkseni koske itse vikaa, vaan sen "ulkopuolella" tapahtuvaa paranemista. Käytännössä kuitenkin lähes aina auto tulee parempaan kuntoon, koska yleensä korjauksessa käytetään uusia osia. Periaatteessa se ei tule parempaan kuntoon silloin, jos esim. 100 tkm kohdalla vikaantuneen osan tilalle laitetaan ehjä 100 tkm ajettu osa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hevi

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 20.08.14 - klo:21:01
Niin No mielipide on, kuin se tietty reikä..
Onko oikein faktaakin, muutakuin mielipide?

Jos tuota tarjoaa niin so be it..

Aion jokatapauksessa hätistellä valmistajaa tuosta.

Se myyjäliike ei ole tuota saatanan öljypoltinta tehnyt.




Meinaan itsekkin laittaa tehtaalle saksaan reklamaation, kuulemma mäntäremontti edessä hintaa vaivaiset +6000â,¬

elukk4_

Tuota 1.8 tfsi:tä löytyy a4:sta ainakin neljällä eri moottori koodilla (CABA,CDHA,CABB,CDHB) . Onko näissä joku tietty missä esiintyy tuota reilua öljyn kulutusta ?

Mikaelo

Just hain pirssin 30tkm huollosta. 27500 mittarissa kun vein öljynvaihtoon ja huoltoon. Kertaakaan ei tarvinnut lisätä ölppää vaihtovälillä. Ei tämä MY13 2.0TFSI aivan mahdoton öljypoltin ole.

Weekke

Nyt on omaan kiesiin männät vaihdettu.  Pitääköhän noita ajella sisään sen ihmeemmin?

ttiikeri

#680
Lainaus käyttäjältä: elukk4_ - 30.08.14 - klo:09:45
Tuota 1.8 tfsi:tä löytyy a4:sta ainakin neljällä eri moottori koodilla (CABA,CDHA,CABB,CDHB) . Onko näissä joku tietty missä esiintyy tuota reilua öljyn kulutusta ?

Näkisin että tuo öljynkulutus on 2.0 tfsi ongelma. Joitakin 1.8 tfsi tapauksia lukenut täältä mutta ne on harvinaisia vrt 2.0. Moottorina tuota 1.8 muihinkin merkkeihin on myös myyty suomeen huomattavasti enempi kuin 2.0. Joten jos se olisi ongelma niin siitä huudettais joka paikassa.

Niillä saksalaisilla keskustelupalstoilla mitä luen ei 1.8 öljynkulutuksesta valiteta.

Itsellä CABB, ajettu 70 tkm. 15 tkm vaihtoväli eikä tarvi lisätä.
Audi A4 1.8 TFSI

Latexi

Eilen juttelin erään Laakkosen automyyjän kanssa tuosta öljyn kulutuksesta ja hän kertoi törmänneensä tapaukseen, jossa kulutus on mitattu olevan 1,56 l /1000 (siis tuhat) km. Sanomattakin on selvä, että moottorin sisäkalut menivät suurelta osin vaihtoon. Kyseinen moottori oli 2.0 TFSI 211 hv. Niitä samaisia on ymmärtääkseni useissakin malleissa.
Latexi

fastrace

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 13.09.14 - klo:11:23
Näkisin että tuo öljynkulutus on 2.0 tfsi ongelma. Joitakin 1.8 tfsi tapauksia lukenut täältä mutta ne on harvinaisia vrt 2.0. Moottorina tuota 1.8 muihinkin merkkeihin on myös myyty suomeen huomattavasti enempi kuin 2.0. Joten jos se olisi ongelma niin siitä huudettais joka paikassa.

Niillä saksalaisilla keskustelupalstoilla mitä luen ei 1.8 öljynkulutuksesta valiteta.

Itsellä CABB, ajettu 70 tkm. 15 tkm vaihtoväli eikä tarvi lisätä.

Vaikka aiemmin kirjoittelin, että en tähän ketjuun kirjoittele niin kuiteskin kirjoitan ettei kukaan nyt uskoisi, että ei muka 1.8Tfsi kosek öljyn kulutus..

Kyllä vie 1.8 öljyä... oma 1.8 tfsi 2010 vie öljyä huohotin rempan jälkeen 0,8 desiä/10000 ennen remppaa about 1,2 desiä/ 1000km..

eli älkää uskoko jos joku väittää, että 1.8 paskat ei muka vie öljyä-- kyllä

Itelläni oli siis A4 B8 2010 1.8 TFSI jossa yllämainitut öljyn imut.. oli kyllä viimeinen VAG laitois jonka ite koskaan ostin...

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 13.09.14 - klo:22:22
Vaikka aiemmin kirjoittelin, että en tähän ketjuun kirjoittele niin kuiteskin kirjoitan ettei kukaan nyt uskoisi, että ei muka 1.8Tfsi kosek öljyn kulutus..

Kyllä vie 1.8 öljyä... oma 1.8 tfsi 2010 vie öljyä huohotin rempan jälkeen 0,8 desiä/10000 ennen remppaa about 1,2 desiä/ 1000km..

eli älkää uskoko jos joku väittää, että 1.8 paskat ei muka vie öljyä-- kyllä

Itelläni oli siis A4 B8 2010 1.8 TFSI jossa yllämainitut öljyn imut.. oli kyllä viimeinen VAG laitois jonka ite koskaan ostin...


Niin, kumma vaan että tälle palstalle ei montaa 1.8 tfsi öljypoltinta ole ilmaantunut vrt 2.0, eli ei kannata yleistää siksi. Paljonko fastrace tuo sun kaara kuluttaa kun edellisellä sivulla kerroit että meni litra / 1000 km ja yllä kerrot että meni 1,2 desiä /1000 km vai tarkoitatko 1.2 litraa?  Tuo rempan jälkeen saatu 0.8 desiä /10000 km joka on jo varsin pieni lukema .... Vai onko se 0.8 litraa?
Audi A4 1.8 TFSI

fastrace

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 13.09.14 - klo:22:55

Niin, kumma vaan että tälle palstalle ei montaa 1.8 tfsi öljypoltinta ole ilmaantunut vrt 2.0, eli ei kannata yleistää siksi. Paljonko fastrace tuo sun kaara kuluttaa kun edellisellä sivulla kerroit että meni litra / 1000 km ja yllä kerrot että meni 1,2 desiä /1000 km vai tarkoitatko 1.2 litraa?  Tuo rempan jälkeen saatu 0.8 desiä /10000 km joka on jo varsin pieni lukema .... Vai onko se 0.8 litraa?

Eipä pitäisi pienessä kaljassa kirjoitella näimmä.. menee numerot sekaisin:

Ennen huohotin "remppaa" öljynkulutus: 1.2litraa/1000km

Huohotin "rempan" jälkeen öljynkulutus: 0.8 desiä/1000km

Ja mitä tähän foorumiin tulee niin veikkaan, että kaikki Audi kuskit tuskin kirjoittelee juuri tälle foorumille, saati, että kirjoitteleevat ollenkaan millekkään foorumille.

Työpaikalla on eräs toinen 1.8TFSI 2010 A4 johon on todistetusti myös tehty mäntä/kiertokanki remppa öljyn imuroinnin takia. Ja ko. jamppa ei kirjoittele millekään foorumille.

Tuossa esimerkiksi muutama foorumi jossa 1.8TFSI ölynkulutuksesta kirjoitellaan:

http://www.briskoda.net/forums/topic/261643-18-tsi-excessive-oil-consumption/

http://www.ozaudi.com/forums/a4-s4-rs4/43992-a4-b8-1-8t-oil-consumption.html

Ja mitä tulee "yleistämiseen" niin joo-o Laakkonenhan kertoo kaikkien vikojen olevan "yksilöllisiä" joita ei ole koskaan ikinä muissa konsernin vehkeissä nähty.. joten terveiset vaan ttiikeri sinne laakkosen aamukahvipöytään ;)

tet

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 14.09.14 - klo:19:46
Eipä pitäisi pienessä kaljassa kirjoitella näimmä.. menee numerot sekaisin:

Ennen huohotin "remppaa" öljynkulutus: 1.2litraa/1000km

Huohotin "rempan" jälkeen öljynkulutus: 0.8 desiä/1000km

Eli huohotinrempalla kulutus putosi viidestoistaosaan entisestä? No sehän oli sitten tosi onnistunut remontti!

Vai olitko vieläkin vähän kaljoissas? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

fastrace

Lainaus käyttäjältä: tet link=topic=700.msg478091#msg478091 date=14http://www.vagarena.fi/Themes/cleantek_20g/images/bbc/orderlist.gif10758287
Eli huohotinrempalla kulutus putosi viidestoistaosaan entisestä? No sehän oli sitten tosi onnistunut remontti!

Vai olitko vieläkin vähän kaljoissas? ;)

Heh joo ei näköjään nyt vaan onnistu...

huohotin tunkkauksen jälkeen siis 8dl/1000km 


Keni1

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 15.09.14 - klo:08:33
Heh joo ei näköjään nyt vaan onnistu...

huohotin tunkkauksen jälkeen siis 8dl/1000km

Vielä siis kehtaavat tuota huohotin kusetusta tarjota? Tässä nähdään mitä tuo touhu on. Mahtava maailman suurimmaksi haluava autonvalmistaja ei kykene lopettamaan öljynkulutusta tavallisesta henkilöautosta, todella uskottavaa. Tuota samaa kusetusta on jatkunut jo vuosia ja ovat kädet pystyssä täysin neuvottomia mitä asialle pitäisi tehdä. Tietenkin monet tykkää antaa mahdollisuuksia korjata mutta tuossahan on kyse vain ajanpeluusta. Ja kansalla on hauskaa, kai sä jouduit sen mittauksenkin itse maksamaan ja tulevat korjaukset, eikö?

jaspasA4

Maailman suurin autonvalmistaja sen sijaan on vaihtanut takuuseen jopa 10v. vanhoihin henkilöautoihin puolimoottoreita vastaavan öljynkulutuksen takia

En ymmärrä miksi ostaa tänä päivänä uusia VAG-konsernin autoja, laatu huonontunut järkyttävän jyrkästi joka saralla

fastrace

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 15.09.14 - klo:10:25
Vielä siis kehtaavat tuota huohotin kusetusta tarjota? Tässä nähdään mitä tuo touhu on. Mahtava maailman suurimmaksi haluava autonvalmistaja ei kykene lopettamaan öljynkulutusta tavallisesta henkilöautosta, todella uskottavaa. Tuota samaa kusetusta on jatkunut jo vuosia ja ovat kädet pystyssä täysin neuvottomia mitä asialle pitäisi tehdä. Tietenkin monet tykkää antaa mahdollisuuksia korjata mutta tuossahan on kyse vain ajanpeluusta. Ja kansalla on hauskaa, kai sä jouduit sen mittauksenkin itse maksamaan ja tulevat korjaukset, eikö?

Juuei maahantuoja eikä tehdas osallistu mitenkään kuluihin..

öljyn kulutusmittaus omaanpiikkiin.

Huohotin kusetus omaanpiikkiin...

Ja lopuksi se paras, mäntien ja kiertokankien vaihto / puolimoottori omaan piikkiin...

Melkosta kusetusta ja pelleilyä.. Oli tosiaan viimeinen VAG paska mikä koskaan omaan talouteen koskaan tulee...

Ja joo en tuota mäntä remppaa tosiaan itse edes teettänyt - halusin siittä paskasta eroon ==> ei oo enää mun riesana.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy