Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

fastrace

Lainaus käyttäjältä: calacucco - 20.09.14 - klo:01:46
Kyllä mulle tulleiden useiden tietojen mukaan + omakoht. kokemus (A4 B8, -08/09, 2.0 tfsi) puoltaa sitä, että 2.0 tfsi on se murheenkryyni öljysyöppö pääosin.


Ja edelleen: Myös 1.8Tfsi moottoreissa on öljynkulutusta havaittaittu!!

Ja joku tuolla aiemmin kertoi, että 1.8Tfsi öljynkulutuksen syynä olisi joku muu, kuin tuo mäntä/kiertokanki ongelma.. Noh 1.8Tfsi moottoriin kuitenkin tarjotaan öljynkulutukseen korjaukseksi juurikin tuota mäntä/kiertokanki remppaa.. Joten mikähän se muu syy muka on???

Jenkkilässähän on classact menossa öljynkulutksen johdosta : http://gotaclassaction.com/wp-content/uploads/2013/11/VW-11-12-13.pdf

Täällä lipposlovakiassa ei tietenkään tuollainen onnistu..

fisutus

Tuossa uudessa Audi B8 alustan 1.8 TFSI koneessa öljynkulutus johtuu jostain muusta syystä ja korjaus on joku muu. Ainakaan tähän ei tehtaalta ole moista korjaussarjaa. Tämä konehan on esitelty vasta 2011 ja löytyy ainoastaan Audin keulalta.

Tuo vanhempi 1.8 TFSI kone, joka löytyy konserniin lähes kaikista poikittaismoottorisista laitoksista on pohjimmiltaan sama kun tuo 2.0TFSI poikittaismoottori ja niissä korjauksena tosiaan sama jumppa jos arvot ylittyy.

Ja täsmennyksenä, että männissä ja kiertokangissa ei ole ongelmaa itsessään vaan ongelma on vialliset männänrenkaat. Uudet männänrenkaat vaan eivät sovi vanhoihin mäntiin ja uudet männät taasen ei sovi vanhoihin kiertokankiin, joten koko hoito on vaihdettava.

lemmentalja

Luulisi, että jos ne kerta noita jonkin verran takuuna tekee, niin tulisi halvemmaksi suunnitella sellaiset männänrenkaat jotka sopivat vanhanmallisiin mäntiin...ei tarttis aina vaihtaa niin perkeeleenä osia.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Pertsa

#723
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 23.09.14 - klo:16:56
Luulisi, että jos ne kerta noita jonkin verran takuuna tekee, niin tulisi halvemmaksi suunnitella sellaiset männänrenkaat jotka sopivat vanhanmallisiin mäntiin...ei tarttis aina vaihtaa niin perkeeleenä osia.
Ihan hyvää lisäbisnestähän tuo on jälleenmyyjille korjauttaa tehtaan valmistusvikoja asiakkaan piikkiin kovalla katteella.
Ei noita varmaan monikaan ole ihan kokonaan takuuseen saanut.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 23.09.14 - klo:13:50

Ja edelleen: Myös 1.8Tfsi moottoreissa on öljynkulutusta havaittaittu!!

Ja joku tuolla aiemmin kertoi, että 1.8Tfsi öljynkulutuksen syynä olisi joku muu, kuin tuo mäntä/kiertokanki ongelma.. Noh 1.8Tfsi moottoriin kuitenkin tarjotaan öljynkulutukseen korjaukseksi juurikin tuota mäntä/kiertokanki remppaa.. Joten mikähän se muu syy muka on???

Jenkkilässähän on classact menossa öljynkulutksen johdosta : http://gotaclassaction.com/wp-content/uploads/2013/11/VW-11-12-13.pdf

Täällä lipposlovakiassa ei tietenkään tuollainen onnistu..

Jenkkeihiin ei ole A4 tai A5 autoissa kuin min 2.0 tfsi koneita tai isompia joten tuodaan se nyt tässä esille.
Audi A4 1.8 TFSI

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 23.09.14 - klo:13:50
Täällä lipposlovakiassa ei tietenkään tuollainen onnistu..

Jos tarkoitit ryhmäkannetta, niin Finlex ja sieltä 13.4.2007/444

Jonkun asianosaisen vaan pitää ryhtyä keräämään porukkaa ja ajamaan asiaa eteenpäin, ei asia nurkantakana somessa "kiroilemalla" etene. Jenkeissä vaikuttaa varmasti tuo että tuollaisilla oikeudenkäynneillä voi ansaita, täällä meillä voi juuri ja juuri päästä omilleen...
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

fastrace

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 23.09.14 - klo:17:35
Jenkkeihiin ei ole A4 tai A5 autoissa kuin min 2.0 tfsi koneita tai isompia joten tuodaan se nyt tässä esille.

Ja tuodaan se nyt tässä esille, että tuossa viittasin nyt, että jenkkilässä tekeevät noita ryhmäkanteita..olipa kyseessä mikä tahansa moottori..

Ja eikös nämä foorumit ole juurikin siät varten, että asiasta voi avautua ja levittää tietoa...

http://www.audi-oil.blogspot.co.uk/

jarmaho

Jep, tietoa saa levittää ja pitääkin levittää. Valitettavasti vain tuntuu että kaikki odottavat että joku (toinen) todella tarttuisi toimeen.


Edit: Korjattu kirjoitusvirhe
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

ile

Jotta ymmärtää oikeasti tämän ketjun mukaisen B8 pitkittäiskoneellisen 2.0TFSI öljyn syönnin yleisyyden, kannattaaa testata googlea esim moottorikoodeilla, tyyliin "<enginecode> oil". CDNC on se klassikko tämän suhteen ja nuo muut koodit kyttäilin äkkiä.

* CDNC 2.0TFSI pitkittäiskone
* CABA/CDHB/CJEB 1.8TFSI pitkittäiskone
* CCZA/CAWB 2.0TFSI poikittaiskone

Varmasti jokainen 2000-luvun konsernin bensa kuluttaa öljyä enemmän tai vähemmän ja aina löytyy yksilöitä tietty määrä. Aikaisemmin itsellä on ollut 1.8TFSI sekä 3.2FSI ja kyllä noillekin joutui huoltovälillä hieman tarjoilemaan öljyä. Kuitenkaan noiden koneiden, tämän palstan tai tuttujen kokemusten pohjalta en vetäisi johtopäätöksiä, että olisi iso todennäköisyys saada öljypoltin vs. pre-FL B8 2.0TFSI:n kohdalla.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: fastrace - 23.09.14 - klo:20:22
Ja tuodaan se nyt tässä esille, että tuossa viittasin nyt, että jenkkilässä tekeevät noita ryhmäkanteita..olipa kyseessä mikä tahansa moottori..

Ja eikös nämä foorumit ole juurikin siät varten, että asiasta voi avautua ja levittää tietoa...

http://www.audi-oil.blogspot.co.uk/

Jenkeissä on siis myynnissä 2l tfsi moottori koska ainoastaan siitä on tehty paikalliset saastemääräykset täyttävä oma versionsa ns SULEV versio US markkinoille Kts alla

Audi brings to the US market an engine that com- bines direct injection and exhaust turbocharging: the 2.0l TFSI.
The challenge was to meet the world's most stringent exhaust emission limits.
The ULEV II regulations apply in the USA, but some federal states require the even more stringent exhaust emission limits for SULEV.



Audi A4 1.8 TFSI

calacucco

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 23.09.14 - klo:14:52
Tuossa uudessa Audi B8 alustan 1.8 TFSI koneessa öljynkulutus johtuu jostain muusta syystä ja korjaus on joku muu. Ainakaan tähän ei tehtaalta ole moista korjaussarjaa. Tämä konehan on esitelty vasta 2011 ja löytyy ainoastaan Audin keulalta.

Tuo vanhempi 1.8 TFSI kone, joka löytyy konserniin lähes kaikista poikittaismoottorisista laitoksista on pohjimmiltaan sama kun tuo 2.0TFSI poikittaismoottori ja niissä korjauksena tosiaan sama jumppa jos arvot ylittyy.

Ja täsmennyksenä, että männissä ja kiertokangissa ei ole ongelmaa itsessään vaan ongelma on vialliset männänrenkaat. Uudet männänrenkaat vaan eivät sovi vanhoihin mäntiin ja uudet männät taasen ei sovi vanhoihin kiertokankiin, joten koko hoito on vaihdettava.

<<<just näin, aik.  männänrenkaiden kautta ö-vuoto, kun päästivät öljyn palotilaan. Nämä "rinkulat" uusiksi vaihtaen myös niihin sopivat männät ja k-kanget, ja halpaa on...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 23.09.14 - klo:20:44
Jep, tietoa saa levittää ja pitääkin levittää. Valitettavasti vain tuntuu että kaikki odottavat että joku (toinen) todella tarttuisi toimeen.


Edit: Korjattu kirjoitusvirhe

Sanos muuta

Mulloli edellisessä uudessa autossa sellanen motti, että kun 2000 km oli ajettu niin piti lisätä litra öljyä, sitten ajoin toiset 2000 km niin taas litra lisää öljyä, huollossa sitten 5555 km kohdalla ensimmäistä öljynvaihtoa teettäessä asiasta kysyin, sanoivat että ajan kanssa loppuu, 2 vuotta odottelin vaan eipä loppunut, oikein tutkimalla tutkittiin mutta ei vaan löydetty sellaista vikaa jonka olisi voinut korjata, ohjeet on sellaset että ei korjata kuin pakon edessä sittenkin pitkin hampain, tehtaallaha oli kyllä korjaus, mutta sitä ei saanut tehdä kun käsin takahuoneessa salaa kirjoitetut numerot ei täsmänny. Eivät kertoneet, että auto pitää vaihtaa kokonaan että loppui se yletön syönti, ihan itse hokasin etteihän se voi itsekseen loppua kun kone koko ajan kuluu lisää niin eihän se voi kuin pahentua, laitoin auton vaihtoon ja syönti loppui kuin seinään, juuri lainkaan ei uusi auto syö, tosin samalla piti vaihtaa automerkkiki muuten ei olis varmaan koskaan loppunu. Taas vietiin köyhää kölin alta :)

Flat

Lainaus käyttäjältä: ile - 23.09.14 - klo:22:23
Jotta ymmärtää oikeasti tämän ketjun mukaisen B8 pitkittäiskoneellisen 2.0TFSI öljyn syönnin yleisyyden, kannattaaa testata googlea esim moottorikoodeilla, tyyliin "<enginecode> oil". CDNC on se klassikko tämän suhteen ja nuo muut koodit kyttäilin äkkiä.

* CDNC 2.0TFSI pitkittäiskone
* CABA/CDHB/CJEB 1.8TFSI pitkittäiskone
* CCZA/CAWB 2.0TFSI poikittaiskone

Varmasti jokainen 2000-luvun konsernin bensa kuluttaa öljyä enemmän tai vähemmän ja aina löytyy yksilöitä tietty määrä. Aikaisemmin itsellä on ollut 1.8TFSI sekä 3.2FSI ja kyllä noillekin joutui huoltovälillä hieman tarjoilemaan öljyä. Kuitenkaan noiden koneiden, tämän palstan tai tuttujen kokemusten pohjalta en vetäisi johtopäätöksiä, että olisi iso todennäköisyys saada öljypoltin vs. pre-FL B8 2.0TFSI:n kohdalla.

CDNB unohtui listasta, yhtä suuri ja kuuluisa klassikko.

JaniKuula

Dieseli koneilla ei vissiin ole isoja ongelmia tämän suhteen...? Oma CAGA ei kyllä syö öljyä yhtään, vaikka jo 225tkm mittarissa...
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

calacucco

#734
Totta, moottorikoodi jäi sanomatta, kun on kuitenkin se pitkittäiskonemalli, A4 8K 132kW, CDNB. kuuluisa on...

kaze90

Mitä vaihtoehtoja/miten toimia? Auto a4 2.0 tfsi quattro 09. Ajettu 120tuhatta. Auto ollut vuoden minulla ja edellinen omistajan aikana tehty öljynkulutus mittaus joka oli 1l/3000km. Ostin auton vuosi sitten kesällä.Vaihtoauto takuu loppui nyt kesällä ja olen ajanut autolla 20tkm. Öljyn kulutus on kasvanut paljon  tämän vuoden puolella ja on nyt noin 1l/800km. Luultavasti koneremppa tiedossa? mutta meneekö kaikki omasta pussista? :D hienoja autoja nää 2l audit.  8)

Flat

Ikävä kysyä, mutta miksi odotit että takuu loppui ? Tekee asian hieman kimurantimmaksi. Mutta oma veikkaus on, että joudut itse maksamaan puolet remontista eli reilut 3000 EUR. Toivottavasti auton myyjä ottaa koko rempan vastuulleen.

Hensy

Lainaus käyttäjältä: kaze90 - 16.10.14 - klo:11:16
Mitä vaihtoehtoja/miten toimia? Auto a4 2.0 tfsi quattro 09. Ajettu 120tuhatta. Auto ollut vuoden minulla ja edellinen omistajan aikana tehty öljynkulutus mittaus joka oli 1l/3000km. Ostin auton vuosi sitten kesällä.Vaihtoauto takuu loppui nyt kesällä ja olen ajanut autolla 20tkm. Öljyn kulutus on kasvanut paljon  tämän vuoden puolella ja on nyt noin 1l/800km. Luultavasti koneremppa tiedossa? mutta meneekö kaikki omasta pussista? :D hienoja autoja nää 2l audit.  8)
Mikäli olet huollattanut auton asianmukaisesti, niin voit vaatia myyjää korjaamaan vian kuluttajansuojalain mukaiseen virhevastuuseen vedoten. Virhevastuu ei ole aikasidonnainen. Auton moottorin ja voimansiirron odotettavissa oleva käyttöikä vakiintuneen käytännön mukaan 200-250tkm, joten myyjän tulisi sinun tapauksessasi korvata noin puolet aiheutuneista kustannuksista. Maahantuojalla ei ole mitään lakiin perustuvaa korvausvelvollisuutta mutta Audi on useassa tapauksessa, mukaan lukien oma tapaukseni, osallistunut korjauskustannuksiin tarjoamalla osat, mikäli moottori korjataan audin omassa huollossa. Työn osuudesta joudut tappelemaan myyjäliikkeen kanssa. Mikäli myyjä ei suostu osallistumaan kustannuksiin, niin voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Jos tosiaan auton huoltohistoria on kunnossa sinun osaltasi, niin kuluttajansuojalaki on puolellasi ja todennäköisesti kuluttajariitalautakunta suosittelee myyjää osallistumaan kustannuksiin, mikäli joudut viemään asian sinne asti. Mikäli myyjä ei siltikään suostu korvaamaan mitään, niin voit haastaa myyjän oikeuteen kotivakuutuksen piikkiin.
Lisää tietoa saat kuluttajaneuvonnan sivuilta http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/kaytetyn-auton-virhe/ sekä heidän puhelinpalvelustaan.
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

AP

Onko FL malleissa (155kw/165kw) ollut edelleen öljynkulutusta vai joko tehtaalta olisi saatu oikeanlaista sisuskalua heti kerrasta koneeseen?
A4 2.0TdiQ avant 2018

Latexi

Mulla on 2012 -mallinen A4 eikä se syö juuri lainkaan öljyä. Ainakaan toistaiseksi.
Onkohan siinä joku vika?
Latexi

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 28.10.14 - klo:16:21
Mulla on 2012 -mallinen A4 eikä se syö juuri lainkaan öljyä. Ainakaan toistaiseksi.
Onkohan siinä joku vika?

Laatupoikkeama.

JLa

Lainaus käyttäjältä: AP - 27.10.14 - klo:17:40
Onko FL malleissa (155kw/165kw) ollut edelleen öljynkulutusta vai joko tehtaalta olisi saatu oikeanlaista sisuskalua heti kerrasta koneeseen?

Minulla on 6 kk vanha ja 6400 km ajettu A4 FL 165 kW, joka ei ole kuluttanut öljyä tähän mennessä ajetulla matkalla. Öljyn pinnan taso on edelleen samassa kuin luovutuksen jälkeen.  :)

skriko

Mitäs vag-arenan raati sanoo tästä? Katsoin tänään Sciroccon öljyt. Mobil ESP 5W-30 LL öljyillä ajettu 12 900 km/ 13,5 kk. Öljyt oli ylärajassa ja öljy oli vielä kullankeltaista. Tuolla toisella palsalla palstalinen laittoi linkin, jonka mukaan öljy ei toimi, koska on kellertävää noin paljon ajettuna ja noin vanhana. Siis karsta jää moottoriin, eikä mene öljyn mukana vaihdettaessa ulos. Talvisin polttelen karstat pois ajamalla joskus kovemmilla kierroksilla. Silloin pakoputkesta tule niin mustaa savua, että peilistä kun katsoo, niin takusta on mustana niin kuin vanhassa dieseliauton romussa. Kuitenkin kaikissa autoissani on öljy vielä 10 000 ajettuna ollut kullankeltaista, eikä mitään vikaa moottorissa ole koskaan ollut

Latexi

Ei sen öljyn pitäisi välttämättä muuttua alkuperäisestä mihinkään, korkeintaan vasta vaihdon aikoihin alkaa väri muuttua.

Karstojen polttelun yhteydessä saattaa pöllähtää vähän sakeampaakin savua. Herää kysymys, onko kysessä diesel vai bensavehje? Diesel ainakin polttaa sen katalysaattoriin kertyneen kuonan pois silloin tällöin vallan hirveän savun ja hajun kera. En tiedä, onko bensamalleissa vastaavaa toimintoa lainkaan...
Latexi

skriko

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 06.11.14 - klo:17:04
Ei sen öljyn pitäisi välttämättä muuttua alkuperäisestä mihinkään, korkeintaan vasta vaihdon aikoihin alkaa väri muuttua.

Karstojen polttelun yhteydessä saattaa pöllähtää vähän sakeampaakin savua. Herää kysymys, onko kysessä diesel vai bensavehje? Diesel ainakin polttaa sen katalysaattoriin kertyneen kuonan pois silloin tällöin vallan hirveän savun ja hajun kera. En tiedä, onko bensamalleissa vastaavaa toimintoa lainkaan...

Kiitos. Kysyi samaa asiaa jo tänään Laakkosen huoltopäälliköltä ja sain samanlaisen vastauksen kuin sinä annoit. On täysin normaalia 43 000 ajetussa autossa 12 900/ 13,5 kk vanha öljy on rypsiöljyn väristä. Sanoi neuvoksi, että kerran kuussa voi vähän antaa reippaammin kierroksia, että karstat lähtee pois. Yleensä kun kierroksia näissä taajama nopeuksissa on 1500. Kyseessä siis bensa 160 hv 1,4 TSI manuaalina.

Hensy

#745
Vihdoin tuli kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositus omaan tapaukseeni, ks. tämän ketjun viesti #532.
Myyjän tulee maksaa hinnanalennusta 1200â,¬+viivästyskorot, jonka myyjä ratkaisun tiedoksi saatuaan maksoi mukisematta.

Yhteenvetona:
Auto: B8 avant 1.8TFSI my2010 88kW
Käytettynä 70tkm ajettuna ei merkkiliikkeestä ostettu auto alkoi syömään öljyä kulutus kokoajan kasvaen. Audin suorittama öljynkulutusmittaus tehtiin noin 1,5 vuotta kaupanteosta 90tkm mittarissa ja kulutuslukemat oli noin 1,5L/1000km. Korjaustoimenpiteenä mäntien ja kiertokankien vaihto sekä jotain laakereita ja vesipumppu. Audin maahantuoja antoi goodwillinä osat ja työn maksoin itse, noin 3100â,¬. Tästä työn osuudesta myyjä siis joutui nyt maksamaan sen 1200â,¬ hinnanalennuksena.

Kannattaa siis vaatia myyjäyritystä vastuuseen vaikka kaupanteosta olisi pidempikin aika, koska virhevastuu ei riipu ajasta.
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

skriko

Lainaus käyttäjältä: Hensy - 01.12.14 - klo:21:07
Vihdoin tuli kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositus omaan tapaukseeni, ks. tämän ketjun viesti #532.
Myyjän tulee maksaa hinnanalennusta 1200â,¬+viivästyskorot, jonka myyjä ratkaisun tiedoksi saatuaan maksoi mukisematta.

Yhteenvetona:
Auto: B8 avant 1.8TFSI my2010 88kW
Käytettynä 70tkm ajettuna ei merkkiliikkeestä ostettu auto alkoi syömään öljyä kulutus kokoajan kasvaen. Audin suorittama öljynkulutusmittaus tehtiin noin 1,5 vuotta kaupanteosta 90tkm mittarissa ja kulutuslukemat oli noin 1,5L/1000km. Korjaustoimenpiteenä mäntien ja kiertokankien vaihto sekä jotain laakereita ja vesipumppu. Audin maahantuoja antoi goodwillinä osat ja työn maksoin itse, noin 3100â,¬. Tästä työn osuudesta myyjä siis joutui nyt maksamaan sen 1200â,¬ hinnanalennuksena.

Kannattaa siis vaatia myyjäyritystä vastuuseen vaikka kaupanteosta olisi pidempikin aika, koska virhevastuu ei riipu ajasta.

+1

Hyvä että kävi näin. Samaa meiltä, kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Hensy - 01.12.14 - klo:21:07
Vihdoin tuli kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositus omaan tapaukseeni, ks. tämän ketjun viesti #532.
Myyjän tulee maksaa hinnanalennusta 1200â,¬+viivästyskorot, jonka myyjä ratkaisun tiedoksi saatuaan maksoi mukisematta.

Yhteenvetona:
Auto: B8 avant 1.8TFSI my2010 88kW
Käytettynä 70tkm ajettuna ei merkkiliikkeestä ostettu auto alkoi syömään öljyä kulutus kokoajan kasvaen. Audin suorittama öljynkulutusmittaus tehtiin noin 1,5 vuotta kaupanteosta 90tkm mittarissa ja kulutuslukemat oli noin 1,5L/1000km. Korjaustoimenpiteenä mäntien ja kiertokankien vaihto sekä jotain laakereita ja vesipumppu. Audin maahantuoja antoi goodwillinä osat ja työn maksoin itse, noin 3100â,¬. Tästä työn osuudesta myyjä siis joutui nyt maksamaan sen 1200â,¬ hinnanalennuksena.

Kannattaa siis vaatia myyjäyritystä vastuuseen vaikka kaupanteosta olisi pidempikin aika, koska virhevastuu ei riipu ajasta.

Hyvä! Laitatko raporttia kun kilsoja tulee lisää, niin auttoiko öljyn kulutukseen?

Pertsa

Jossain onnistuttu saamaan öljynkulutus loppumaan pelkkien männänrenkaiden vaihdolla
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=140633

hevi

Terve mäntien vaihdossa laitetaan uudemman mallin männät 05/2011 mallissa mäntätyyppi vaihtuu, voi olla että tulee kuntoon pelkillä renkaitten vaihdolla, sama työ siinä jokatapauksessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy